Originally posted by naukkis
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50-turbo keskustelua osista 2013
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Mikäs olisi kustannustehokkain keino vahvistaa M50B25 pannua? Kiinan H profiilia kangiksi koneistamon kautta? Mitkä männät?
Ja millaisilla tehoilla rikkoja alkaa yleensä tulla?
Mulla on nyt omastamielestäni mystisesti hajonnut toi pata kait neljäkertaa hyvin pienillä kilsoilla aina. Toimii kyllä hienosti siihen asti kunnes..
Alkaa olla vaan vakio osat limiitillä? Hajoaako muillakin aina 6 sylinteri? Vai onko siellä nyt joku piilovika edelleen mikä rikkoo sitten sen rahallakin tehdyn koneen?
Vaihdoin nyt suuttimet uusiin varoiksi, puolat erijärjstykseen, Megaan uusi johtosarja suuttimille ja Megaan vähän erilainen säätö systeemi + uusin firmis. Kaikki pelaa ja laukkaa raikkaasti kunnes kanki katkee.. pytty ei leikkaa eikä kk laakerointi hajoa.. kanki vaan menee poikki.. Mistä alkaa tietty harmittava "paskamyrsky" = kaikki menee särki.
Voisi tietty ajaa pienemmillä tehoilla/paineilla mutta se olisi vähän luovuttamista...BMW i3 REX
Comment
-
-
Originally posted by saki View PostMikäs olisi kustannustehokkain keino vahvistaa M50B25 pannua? Kiinan H profiilia kangiksi koneistamon kautta? Mitkä männät?
Ja millaisilla tehoilla rikkoja alkaa yleensä tulla?
Mulla on nyt omastamielestäni mystisesti hajonnut toi pata kait neljäkertaa hyvin pienillä kilsoilla aina. Toimii kyllä hienosti siihen asti kunnes..
Alkaa olla vaan vakio osat limiitillä? Hajoaako muillakin aina 6 sylinteri? Vai onko siellä nyt joku piilovika edelleen mikä rikkoo sitten sen rahallakin tehdyn koneen?
Vaihdoin nyt suuttimet uusiin varoiksi, puolat erijärjstykseen, Megaan uusi johtosarja suuttimille ja Megaan vähän erilainen säätö systeemi + uusin firmis. Kaikki pelaa ja laukkaa raikkaasti kunnes kanki katkee.. pytty ei leikkaa eikä kk laakerointi hajoa.. kanki vaan menee poikki.. Mistä alkaa tietty harmittava "paskamyrsky" = kaikki menee särki.
Voisi tietty ajaa pienemmillä tehoilla/paineilla mutta se olisi vähän luovuttamista...
H-profiilikanget + lisempää tehoa niin seuraavaksi moottorin puolella luultavasti halkeaa vakiomännät.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostVakiopurkkikin taipuu ahtokäyttöön ihan kohtuullisen hyvin, tuolle löytyy valmiit kartat S50-ilmamäärämittarille jonka kanssa alue piisaa sinne barin ahtopaineille asti aika hyvin, ilmamassamittarin kanssa pelaavan moottorinohjauksen säätäminen on kuitenkin todella helppoa vs. VE karttojen kanssa pelaaminen.Last edited by Calypsocoupe; 23-05-2015, 21:11.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostNo noilla lähtötiedoilla lähtisin ihan ensin laittamaan ne H-profiilit, ne on M50 heikoin lenkki. Varsinkin jos moottoriteho on se mitä sulla lukee signaturessa niin ei ollenkaan tarvitse ihmetellä ettei ne vakiot kestä.
H-profiilikanget + lisempää tehoa niin seuraavaksi moottorin puolella luultavasti halkeaa vakiomännät.
Joskus etsin sopivanhintaisia mäntiä mutta taitaa olla aina sellainen 800-900€ setti jos jotain vakiota lujempaa pitäisi saada.
Harmittavasti tuollaisen takokoneen hinnalla saa ehkä n.8kpl vakio koneita rikottavaksi.. Toisaalta jos se sitten kestää niin.. :thinkBMW i3 REX
Comment
-
-
Originally posted by Calypsocoupe View PostMikäs EWS-tilanne on nykyään? Eli kori ja sähköt olisi '93 ja siihen aletaan sovitella M52B20 kattilaa jonka jatkeeksi joko autosta tai moottorin yhteydestä löytyvä automaatti. Eli meneekö virtalukkopelleilyksi?
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by saki View PostAlkaa olla vaan vakio osat limiitillä? Hajoaako muillakin aina 6 sylinteri? Vai onko siellä nyt joku piilovika edelleen mikä rikkoo sitten sen rahallakin tehdyn koneen?
Vaihdoin nyt suuttimet uusiin varoiksi, puolat erijärjstykseen, Megaan uusi johtosarja suuttimille ja Megaan vähän erilainen säätö systeemi + uusin firmis. Kaikki pelaa ja laukkaa raikkaasti kunnes kanki katkee.. pytty ei leikkaa eikä kk laakerointi hajoa.. kanki vaan menee poikki.. Mistä alkaa tietty harmittava "paskamyrsky" = kaikki menee särki.
Voisi tietty ajaa pienemmillä tehoilla/paineilla mutta se olisi vähän luovuttamista...
Ja se vääntövärähtely tuhoaa sen koneen jos sitä ei saa kuntoon, tukevammalla kiertokangella mäntä murenee käsiin jne.
Comment
-
-
Originally posted by saki View Postpaljonkohan vauhtipyörällä on osuutta tähän? Siellähän on nyt huomattavasti keveempi billettipyörä ja jäykkä kytkinlevy = ei mitään joustavaa osaa.
Tollanen 23 vuotta vanha limppu lienee aika soronoo verrattuna uuteen, vrt. kumipuslat? Edit: mikäköhän ne käytti Bilsportin rakentamassa 1khv motissa?
Pazille kiitokset, tutkitaan.Last edited by Calypsocoupe; 24-05-2015, 19:54.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by saki View Postpaljonkohan vauhtipyörällä on osuutta tähän? Siellähän on nyt huomattavasti keveempi billettipyörä ja jäykkä kytkinlevy = ei mitään joustavaa osaa.
Ja jos kampura joustaa pahasti pienillä kierroksilla niin dampperin massaa pitää olla paljon että se pystyy pitämään värähtelyn kurissa, vakiodampperihan on tehty vaimentamaan vain korkeilla kierroksilla esiintyvät värähtelyt jolloin selvitään suht pienellä vaimennusmassalla.
Comment
-
-
Atin dampperit taitaa olla ainoita tarvike/viri malleja? = tonnin kampe.. Köyhälle kallis.
Niidenkin myyntipuheissa korostetaan tarvetta erityisesti kun kierroksia lisätään. Mulla ei ole sitä ongelmaa.. nyttenkin kierrosrajoitin oli ihan vakion mukainen 6500rpm.
Ehkä koitan hankkia uuden vakion. Voisiko joku uudemman/S koneen dampperi olla sopiva? => jotain parannusta vois koittaa. Vai voisiko dampperia kehittää jotenkin omatoimisesti? Esim lisää massaa? ollaan ehkä vähän aralla alueella..
135mm H kangille olisi myös tarvis. Laittakaa vinkkiä/linkkiä jos jossain tulee vastaan noita merkittömiä ~3-400€ kankisarjoja. 140mm pitkät on iisi löytää vaikka ebaysta 300€ hintaan mutta en nyt juur mistään löytänyt noita 135mm kankia. On niitä ollut kyllä ennen kun en ole tiennyt tarvitsevani..BMW i3 REX
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostSiellä vauhtipyörän päässä on väkisin aina sen verran paljon pyörivää massaa että vääntövärähtelyt heijastuvat takaisin, lähinnä sillä vastakkaisen pään dampperilla niitä voi yrittää pitää kurissa. Kutosen kampurat on aina vähän ongelmallisia vääntövärähtelyjen suhteen, monessa enemmän kiertävässä kilpakoneessahan voima on otettu kampuran keskeltä ulos jotta kampuran värähtelypituus saadaan puolitettua. Kaksoismassa vauhtipyörä tasoittaa koneen käyntiä mutta varsinaisesti se ei kampuran värähtelyjä tasoita verrattaessa kiinteään vauhtipyörään jossa on samanverran massaa kuin kaksoismassan kampuran suhteen kiinteässä osassa.
Ja jos kampura joustaa pahasti pienillä kierroksilla niin dampperin massaa pitää olla paljon että se pystyy pitämään värähtelyn kurissa, vakiodampperihan on tehty vaimentamaan vain korkeilla kierroksilla esiintyvät värähtelyt jolloin selvitään suht pienellä vaimennusmassalla.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Kyllä noita kankisarjoja saa aika hyvin. Itelle tulossa H veivit kiinan tuotannosta mittatilauksena. Otin Koivula Motorsportilta Somerolta. Mitta veivit oli jossain ~4-450€ paikkeilla. pitäs olla kohtuu hyvät kun drag racing jampat käyttää saman vamistajan veivejä. kysellä kannattaa s-posti tai soittamalla. Välillä vastaa vähän heikosti puhelimeen mut muuten palvelu pelannu hyvin.
Originally posted by saki View Post135mm H kangille olisi myös tarvis. Laittakaa vinkkiä/linkkiä jos jossain tulee vastaan noita merkittömiä ~3-400€ kankisarjoja. 140mm pitkät on iisi löytää vaikka ebaysta 300€ hintaan mutta en nyt juur mistään löytänyt noita 135mm kankia. On niitä ollut kyllä ennen kun en ole tiennyt tarvitsevani..-BMW E30 318i 2d
-BMW E36 325i 4d
-BMW E30 325i 2d Turbo Projekti
-Hiace
-VW Transporter
-BMW E46 330d M-Sport
-BMW F11 535d M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by saki View PostAtin dampperit taitaa olla ainoita tarvike/viri malleja? = tonnin kampe.. Köyhälle kallis.
Niidenkin myyntipuheissa korostetaan tarvetta erityisesti kun kierroksia lisätään. Mulla ei ole sitä ongelmaa.. nyttenkin kierrosrajoitin oli ihan vakion mukainen 6500rpm.
Ehkä koitan hankkia uuden vakion. Voisiko joku uudemman/S koneen dampperi olla sopiva? => jotain parannusta vois koittaa. Vai voisiko dampperia kehittää jotenkin omatoimisesti? Esim lisää massaa? ollaan ehkä vähän aralla alueella..
Comment
-
Comment