Etsippä netistä joko ulkomaisia tai kotimaisia m50 pakosarjan tekijöitä vaikkapa nyt e36 koppaan, montako yhtäpitkillä putkilla olevaa sarjaa löydät? Voi olla aika heikkoo, kun siellä ei oikeen oo tilaa.
Jooo eihän niitä paljoa ole, mutta on olemassa kuitenkin.
Originally posted by Vauhtivaunu
Varmasti riittää. Vaikka laitat kiinalaisen valusarjan niin se riittää noille tehoille. Pakosarjaa tärkeämpää on ettei putkisto ahdista ahtimen jälkeen.
Pitänee vissiin tilailla testiin tollanen. Kiitos näistä infoista
[QUOTE=Emetus;3693740]Jooo eihän niitä paljoa ole, mutta on olemassa kuitenkin.
Ok, tietysti asiaan vaikuttaa eniten ahtimen koko ja että konepelti menee kokonaan kiinni. Putkikokokin vaikuttaa jonkin verran. Mutta tänä aikana kun e36 on valmistettu n.25v. en oo kyllä vielä ensimmäistäkään isolle ahtimelle tehtyä samanmittasilla putkilla olevaa e36 tehtyä sarjaa nähnyt niin että konepelti menee kiinni. Olisko sulla laittaa edes yksi linkki ko. sarjalle?
jaahas tarkoituksena olis alkaa rakentamaan ensimmäistä turbo moottori.
Nyt tarvisin vähän mielipiteitä että mistä osista kannattaa alkaa kasaamaan
Tallista löytyy tällähetkellä m54b30, m52b28, m50b25nv
Kaikki moottorit kokonaisia
Tarkoitus olisi rengastaa ja laakeroida kone uusiksi
Turboksi olisi tarkoitus ostaa holsetin hx35 tai 40
M54B30 ehdottomasti, kun heräilee isommalla iskutilavuudella mukavasti. Kestää kyllä noilla ahtimella saatavat tehot ja ei tarvi edes mitään aftermarket kansipahvia vaihtaa, kun vakio on MLS tiiviste. Vaikka lohko on alumiinia, niin pytyt on teräsputkitettu, eli niitä voi hoonata ja porata normaalisti. Kiertokanget vaihda suosiolla h-profiileihin.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Yhtäpitkillä putkilla olevalla pakosarjalla varustettu moottori kuulostaa omaan korvaan aina saakelin paljo paremmalta kuin eripituisilla.
Äärimmäisinä esimerkkeinä vaikkapa kauden 2014 mersun F1 motti vs kaikki muut. Toinen hyvä esimerkki subarun turbomoottorit, joissa primääreillä usean kymmenen sentin erot.
Suoran kutosen kanssa vaan harmittavan usein joutuu tekemään kompromissin, kun käytettävä tila rajoittaa järkevän pakosatsin rakennusta.
jaahas tarkoituksena olis alkaa rakentamaan ensimmäistä turbo moottori.
Nyt tarvisin vähän mielipiteitä että mistä osista kannattaa alkaa kasaamaan
Tallista löytyy tällähetkellä m54b30, m52b28, m50b25nv
Kaikki moottorit kokonaisia
Tarkoitus olisi rengastaa ja laakeroida kone uusiksi
Turboksi olisi tarkoitus ostaa holsetin hx35 tai 40
M54B30 ehdottomasti.
Jos avaat koneen niin samalla vaihtaisin männät ja kanget niin ei tarvi arpoa että kestääkö.
Tai sit käytät sitä kokonaista konetta mikä sulla on sellasenaan.
Se on yleensä vaan ajan kysymys koska vakio männät/kanget antautuu kuin mennään 400hv paremmalle puolelle. Joillakin kestää vuosia ja joillakin porsii heti. On toki käyttäjästäkin kiinni kauanko kestää, kaiken saa rääkkäämällä rikki.
Ja turbo valintaan niin HX35 riittää ~500hv ja jos enemmän pitää saada niin laita se HX40.
Harva vaan tekee sitä. Liekö joku joku suurempikin syy? En tiedä, siksi kysyin. Hommanahan sen kääntö ei loppupeleissä kummonen ole
No ei sinänsä ole iso homma, ellei öljypohjan ja imusihdin muokkausta lasketa. Mutta e30 ja e36 korissa ainakin loppuu tila kesken, ellei tee konepelti on pahkaa. :think
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Korkeus tuli itellä ekana mieleen että kuinkahan mahtuu, mutta luulis mahtuvan tarkalla sovittamisella. Kytkikoppa katkasta ja hitsaus uuteen asentoon myöskään ei ole ylitsepääsemätön este, ellei tee laippaa väliin tms. Nuo ö-pohjat ym romut ei ole ongelmana. Läppärungot vois olla suorilla torvilla, joskin sieltä imupuolelta katoaa tilaa sen mitä pakopuolelle saadaan lisää eli aika paljon. Ei tosta nyt oikeastaan saa iloa irti muuta kun sinne pakopuolelle tilaa mukavasti, mutta melkosella vaivalla hyötyyn nähden
Pähkäilin auton alla maatessa lambdan paikkaa seosmittarille, tuossa avossa on m3:sen putkisto ja nehän ei käy yhdessä missään kohtaa ennen takapönttöä. Kaivanko verta nenästä jos laitan sen 1-3 tai 4-6 putkeen?
M50 suutinkiskon muokkauksesta, pystyykö kyseistä kiskoa hitsaamaan vai onko jotain ihme materiaalia? Tarkoitus olisi päivittää bensan tulo ja -lähtö isommaksi ja bpaineen säätimen paikka pois. Olisiko tähän parempi hommata m52 kisko vai teetättää/ostaa suoraan joku hipo? :think
Comment