Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50-turbo keskustelua osista 2013

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Emetus
    BTCF Member
    • Jul 2015
    • 41
    • Jyväskylä

    Originally posted by sturer Bock View Post
    Etsippä netistä joko ulkomaisia tai kotimaisia m50 pakosarjan tekijöitä vaikkapa nyt e36 koppaan, montako yhtäpitkillä putkilla olevaa sarjaa löydät? Voi olla aika heikkoo, kun siellä ei oikeen oo tilaa.
    Jooo eihän niitä paljoa ole, mutta on olemassa kuitenkin.
    Originally posted by Vauhtivaunu
    Varmasti riittää. Vaikka laitat kiinalaisen valusarjan niin se riittää noille tehoille. Pakosarjaa tärkeämpää on ettei putkisto ahdista ahtimen jälkeen.
    Pitänee vissiin tilailla testiin tollanen. Kiitos näistä infoista
    The X Projects: Instagram Facebook
    325 e36 turbottelua

    Comment

    • Krizto
      Bimmer Rookie
      • Apr 2013
      • 172
      • Raasepori

      Originally posted by Emetus View Post
      Jooo eihän niitä paljoa ole, mutta on olemassa kuitenkin.


      Pitänee vissiin tilailla testiin tollanen. Kiitos näistä infoista
      Tai sitten käytät vakio pakosarjat? ostat vain vähän putkiosia ja laipan

      Comment

      • sturer Bock
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 312
        • Häme

        [QUOTE=Emetus;3693740]Jooo eihän niitä paljoa ole, mutta on olemassa kuitenkin.



        Ok, tietysti asiaan vaikuttaa eniten ahtimen koko ja että konepelti menee kokonaan kiinni. Putkikokokin vaikuttaa jonkin verran. Mutta tänä aikana kun e36 on valmistettu n.25v. en oo kyllä vielä ensimmäistäkään isolle ahtimelle tehtyä samanmittasilla putkilla olevaa e36 tehtyä sarjaa nähnyt niin että konepelti menee kiinni. Olisko sulla laittaa edes yksi linkki ko. sarjalle?

        Comment

        • OGR
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 35
          • Virrat

          jaahas tarkoituksena olis alkaa rakentamaan ensimmäistä turbo moottori.
          Nyt tarvisin vähän mielipiteitä että mistä osista kannattaa alkaa kasaamaan
          Tallista löytyy tällähetkellä m54b30, m52b28, m50b25nv
          Kaikki moottorit kokonaisia
          Tarkoitus olisi rengastaa ja laakeroida kone uusiksi
          Turboksi olisi tarkoitus ostaa holsetin hx35 tai 40

          Comment

          • Pazi88
            Moderator
            • Jan 2007
            • 11131
            • Oulu

            M54B30 ehdottomasti, kun heräilee isommalla iskutilavuudella mukavasti. Kestää kyllä noilla ahtimella saatavat tehot ja ei tarvi edes mitään aftermarket kansipahvia vaihtaa, kun vakio on MLS tiiviste. Vaikka lohko on alumiinia, niin pytyt on teräsputkitettu, eli niitä voi hoonata ja porata normaalisti. Kiertokanget vaihda suosiolla h-profiileihin.

            Instagram, YouTube kanava
            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

            Comment

            • Maza
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 4321
              • Kannus/Kokkola

              Yhtäpitkillä putkilla olevalla pakosarjalla varustettu moottori kuulostaa omaan korvaan aina saakelin paljo paremmalta kuin eripituisilla.

              Äärimmäisinä esimerkkeinä vaikkapa kauden 2014 mersun F1 motti vs kaikki muut. Toinen hyvä esimerkki subarun turbomoottorit, joissa primääreillä usean kymmenen sentin erot.

              Suoran kutosen kanssa vaan harmittavan usein joutuu tekemään kompromissin, kun käytettävä tila rajoittaa järkevän pakosatsin rakennusta.

              Comment

              • ^Tonix^
                BTCF Member
                • Sep 2005
                • 641
                • Vaasa

                Originally posted by OGR View Post
                jaahas tarkoituksena olis alkaa rakentamaan ensimmäistä turbo moottori.
                Nyt tarvisin vähän mielipiteitä että mistä osista kannattaa alkaa kasaamaan
                Tallista löytyy tällähetkellä m54b30, m52b28, m50b25nv
                Kaikki moottorit kokonaisia
                Tarkoitus olisi rengastaa ja laakeroida kone uusiksi
                Turboksi olisi tarkoitus ostaa holsetin hx35 tai 40
                M54B30 ehdottomasti.
                Jos avaat koneen niin samalla vaihtaisin männät ja kanget niin ei tarvi arpoa että kestääkö.
                Tai sit käytät sitä kokonaista konetta mikä sulla on sellasenaan.
                Se on yleensä vaan ajan kysymys koska vakio männät/kanget antautuu kuin mennään 400hv paremmalle puolelle. Joillakin kestää vuosia ja joillakin porsii heti. On toki käyttäjästäkin kiinni kauanko kestää, kaiken saa rääkkäämällä rikki.
                Ja turbo valintaan niin HX35 riittää ~500hv ja jos enemmän pitää saada niin laita se HX40.
                e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
                E30 318is
                E36 M3 Coupe

                Comment

                • leksii
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 1034
                  • Turku

                  Originally posted by Maza View Post
                  Suoran kutosen kanssa vaan harmittavan usein joutuu tekemään kompromissin, kun käytettävä tila rajoittaa järkevän pakosatsin rakennusta.
                  Kääntäis nää m5x sarjan koneet pystyy nii olis huomattavasti enemmän tilaa siel pakopuolellaki
                  e28 535i Touring
                  e28 m535i + s38
                  e34 535i --> ?


                  Ei se ole harrastus eikä mikään mihin ei kaikki aika ja rahat menisi

                  Comment

                  • pazq
                    BTCF Member
                    • Jan 2008
                    • 3167
                    • 47200

                    Harva vaan tekee sitä. Liekö joku joku suurempikin syy? En tiedä, siksi kysyin. Hommanahan sen kääntö ei loppupeleissä kummonen ole

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      Originally posted by pazq View Post
                      Harva vaan tekee sitä. Liekö joku joku suurempikin syy? En tiedä, siksi kysyin. Hommanahan sen kääntö ei loppupeleissä kummonen ole
                      Öljypumppu, sihti, öljypohja jne jne kaikki olis vinossa.
                      Kai se on sit vaan yksi niistä kompromisseistä
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11131
                        • Oulu

                        Originally posted by pazq View Post
                        Harva vaan tekee sitä. Liekö joku joku suurempikin syy? En tiedä, siksi kysyin. Hommanahan sen kääntö ei loppupeleissä kummonen ole
                        No ei sinänsä ole iso homma, ellei öljypohjan ja imusihdin muokkausta lasketa. Mutta e30 ja e36 korissa ainakin loppuu tila kesken, ellei tee konepelti on pahkaa. :think

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • bmw89
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2010
                          • 565
                          • Ulvila



                          Ohan noita
                          -E30 "316i"

                          ex. e46 328i,

                          Comment

                          • pazq
                            BTCF Member
                            • Jan 2008
                            • 3167
                            • 47200

                            Korkeus tuli itellä ekana mieleen että kuinkahan mahtuu, mutta luulis mahtuvan tarkalla sovittamisella. Kytkikoppa katkasta ja hitsaus uuteen asentoon myöskään ei ole ylitsepääsemätön este, ellei tee laippaa väliin tms. Nuo ö-pohjat ym romut ei ole ongelmana. Läppärungot vois olla suorilla torvilla, joskin sieltä imupuolelta katoaa tilaa sen mitä pakopuolelle saadaan lisää eli aika paljon. Ei tosta nyt oikeastaan saa iloa irti muuta kun sinne pakopuolelle tilaa mukavasti, mutta melkosella vaivalla hyötyyn nähden

                            Comment

                            • Arppa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2006
                              • 1049
                              • Lumbriver

                              Pähkäilin auton alla maatessa lambdan paikkaa seosmittarille, tuossa avossa on m3:sen putkisto ja nehän ei käy yhdessä missään kohtaa ennen takapönttöä. Kaivanko verta nenästä jos laitan sen 1-3 tai 4-6 putkeen?
                              Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                              Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                              Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                              -Raahe Connection-
                              -Team Kärppä- limited edition

                              Comment

                              • Jokkede
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2010
                                • 278
                                • Siilinjärvi

                                M50 suutinkiskon muokkauksesta, pystyykö kyseistä kiskoa hitsaamaan vai onko jotain ihme materiaalia? Tarkoitus olisi päivittää bensan tulo ja -lähtö isommaksi ja bpaineen säätimen paikka pois. Olisiko tähän parempi hommata m52 kisko vai teetättää/ostaa suoraan joku hipo? :think
                                Nykyisin: e30 318i 2d -84 m50b28 Turbo ikuisuus projekti
                                e30 316 2d -85 Alpinweiss ///Mikä kiire projekti
                                e30 316 2d -87 Ral 6003 m50b25 "kaunokki"
                                300 exc -05


                                Myydään tavaraa Ostetaan tavaraa

                                EX: e30 316i 2d -89 Zinnoberrot, e30 320i m20b25 2d -89 Schwartz, e36 328i taxi -95 Cosmosschwarz, e36 325i coupe -94 Moreagrun, e36 328i toukka -95 Montrealblau, e32 735iA -91 Granitsilber metallic, e36 325i taxi -90 Lagunengruen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎