Originally posted by Suomalaine
View Post
Flexifuel RE85 vs. bimmeri
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Muurahainen View PostOnneksi tuon ikäisessä ei ole moottorin vikavaloa. Palaisi nimittäin komeasti kun säätörajat ylittyvät.
AFR nousi jo tankkauksen aikana 14.7 -> 18 kuin oli 5 litraa 98 tankissa ja loput E85sta.Harley Davidson Sportster 1200
Mercedes-Benz C 200 CDI S204
Comment
-
-
Originally posted by Mäki View PostEn kyllä itse uskaltais ajaa pelkällä e85lla ilman muutoksia.
AFR nousi jo tankkauksen aikana 14.7 -> 18 kuin oli 5 litraa 98 tankissa ja loput E85sta.
Comment
-
-
Originally posted by Gemmi View PostOnko kukaa vielä koittanu miten toimii M50 myllyssä?, jos on niin miten pelannu?, mimmosilla muutoksilla?:think. Moottorinohjaus ny ei luulis olevan ongelma=kdfi boksi vanhan tilalle:think.
Kulutus nousi jonkinverran, mutta silti laskin jääneeni voitolle.ex: viitisenkymmentä bmw+muut
Comment
-
-
Multa löytyy kyseinen lastu, tosin konversio kesken eli käyttökokemusta ei löydy. Toimitus on hyvin vikkelää ja sähköposteihin vastataan nopeasti. Itse tilasin sähköpostilla, hinnaksi jäi 250e. Lastun kaveriksi löytyy E46 M3:n nelireikäiset suuttimet (0280156052) ja PLX:n laajakaistalambda. Bensalinjat menevät uusiksi, erityisesti tankin yllä menevät linjat olivat huolestuttavan rapsakoita, kannattaa ehdottomasti tsekata sieltäkin jos ei putkia ole vaihtamassa.
Comment
-
-
4.9L Flexfuel
Paluu jo avattuun asiaan e39 m5 s62 moottorilla ajamisesta E85.
Poikkesin tuossa Pirkkalassa Tatech:illa säädättämässä autoani (ei M5). Kysyin Tatulta E85 muutoksesta s62 koneelle ja vastaus oli onnistuu mutta vaatii rahaa. (~2500€ moottorinohjaus purkki, säädettynä) + linjat (pumppu?)
Onko kellään tietoa tai edes epäilystä pystyykö ja ketä muokkaamaan vakio moot.ohjaus boxia toimimaan kevät-kesä-syksy käytössä 30% isommilla suuttimilla?
-Luonnonystävä
Originally posted by Muurahainen View PostKyllä nyt sen ohjelman vähintään säädättäisin.
Eihän se kyllä luultavimmin sula enään noilla isommilla suuttimilla mutta edelleen olisi sääli tuhlata motorsportin ominaisuuksia.Current
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Fasti View PostPaluu jo avattuun asiaan e39 m5 s62 moottorilla ajamisesta E85.
Poikkesin tuossa Pirkkalassa Tatech:illa säädättämässä autoani (ei M5). Kysyin Tatulta E85 muutoksesta s62 koneelle ja vastaus oli onnistuu mutta vaatii rahaa. (~2500€ moottorinohjaus purkki, säädettynä) + linjat (pumppu?)
Onko kellään tietoa tai edes epäilystä pystyykö ja ketä muokkaamaan vakio moot.ohjaus boxia toimimaan kevät-kesä-syksy käytössä 30% isommilla suuttimilla?
-Luonnonystävä
Tuskin Tatech ohjaa s62:sta ilman kompromisseja... :thinkAprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by sLedge View PostMietin tuossa mitenhän tuo pyörähtäs RE85:lla. Etanoli ei taida olla niin kranttu rikkaalle seokselle? Ei ainakaan nokea tulppia kuten bensa ja lähtee kylmällä paremmin. Kokemuksia kaivattas paljon porukka on lisänny syöttöä vakioon verrattuna. Siis jos on vaihdettu pelkät suuttimet
Eli rikas seos huuhtelee sylinterien öljykalvon ja kuluminen voi olla TODELLA nopeaa. Ongelmaa voi vähentää käyttämällä esim. Red Linen Alcohol Fuel Lubricant:ia.
Mitään hyötyjä ei myöskään E85:lla saa rikkaasta seoksesta, vaan päinvastoin.
Eikö kukaan ole vielä alkanut ottamaan "arki"koneesta tehoa E85:lla?
Sehän kuitenkin mahdollistaa varsin helpolla julmetut teholisäykset ja halvalla?
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostVäärin. E85 on nimenomaan liian rikkaana seoksena myrkkyä sylinterien öljykalvolle ja reilusti rikas seos syö kyllä sylintereitä, männänhelmaa ja renkaita aika kiivaasti.
Eli rikas seos huuhtelee sylinterien öljykalvon ja kuluminen voi olla TODELLA nopeaa.
Viime kesänä sitten kaikki palikat toimi ohjelmointia myöten pilkulleen.Seokset oli siis oikeasti kohdillaan koko kierrosalueen.Kone pysyi "hyvässä tikissä",vaikka penkki näytti vähän yli 800hv yli 800Nm väännöillä.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostTotta.Kaverin 2.2 turboaudin seokset oli sekaisin toissa kesänä.Konetehot penkissä "röpöttämällä" n.580-600hv.Kone kulahti jo yhden kesän ajoilla "täysihuoltokuntoon".
Viime kesänä sitten kaikki palikat toimi ohjelmointia myöten pilkulleen.Seokset oli siis oikeasti kohdillaan koko kierrosalueen.Kone pysyi "hyvässä tikissä",vaikka penkki näytti vähän yli 800hv yli 800Nm väännöillä.
Silloin kun E85:lla aletaan ottamaan oikeasti tehoa, pitää lambda-arvoa seurata tiukemmin kuin kierroslukumittaria.
Eli E85:n kolme tärkeintä juttua tehokäytössä on säätö, säätö ja säätö.
Koneen pitää käydä röpöttämättä/puhtaasti koko rekisteri maksimissaan 0.85 Lambda-arvolla ja optimi olisi jossakin 0.90-1.00 tietämillä.
Ok, urut auki ehkä 0.80, mutta ei yhtään enään rikkaammalla, muuten on tiedossa koneremonttia.
Tehokäytössä esim.rikkinäinen tulppa tuhoaa männänrenkaat todella nopeasti ja yleensä samalla myös männät ovat valmiit, joten sitä labdaa pitää seurata.
Toisaalta, tehoahan tällä saa sitten ihan toiseen malliin kuin pumppubensoilla...tai jollain V-powerilla...ja kun kaikki toimii niin auto on todella "siviilimäinen" ajettava erittäin korkeallakin viritysasteella.
Tämä kun on 106-oktaanista racing polttoainetta ja vieläpä lähes ilmaista 106-oktaanista = vastaa n.108-oktaanista käytössä koska huomattavasti suurempi hörystymislämpö kuin bensiinissä, jolloin voidaan käyttää katukäytössä todella kovia peruspuristuksia ja/tai ahtoja.
Tavaraahan kuluu 30% enemmän kuin bensiiniä ja virikäytössä kannattaa polttoainepuoli todellakin mielummin "ylimitoittaa", kuin miettiä että riittääkö? Jos tarvii miettiä, niin ei riitä.
Tällä saadaan melko helposti +1000hv katsastettavia katuautoja, millään bensalla ei.
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostVäärin. E85 on nimenomaan liian rikkaana seoksena myrkkyä sylinterien öljykalvolle ja reilusti rikas seos syö kyllä sylintereitä, männänhelmaa ja renkaita aika kiivaasti.
Eli rikas seos huuhtelee sylinterien öljykalvon ja kuluminen voi olla TODELLA nopeaa. Ongelmaa voi vähentää käyttämällä esim. Red Linen Alcohol Fuel Lubricant:ia.
Mitään hyötyjä ei myöskään E85:lla saa rikkaasta seoksesta, vaan päinvastoin.
Eikö kukaan ole vielä alkanut ottamaan "arki"koneesta tehoa E85:lla?
Sehän kuitenkin mahdollistaa varsin helpolla julmetut teholisäykset ja halvalla?
Tuli mieleen, että hoitaisko jokin tuhkautumaton täysynteettinen 2T öljy saman homman jopa paremmin, kuin tuo Red line alcohol fuel lubricant. Halvemmaks se ainaki tulis, jos laittaa sen 1% tankilliseen. Redlinen pullosta saa semmosen 0,45% seoksen 80 litraan, mutta se lieneekin esteripohjaista ainetta. Etenkin jos autossa ei ole katalysaattoria, mutta käsittääkseni parhaimmat 2T öljyt eivät haittaa sen toimintaa mitenkään. RE85 huuhtoisi senkin vähäisen karstan pois. Pakoputkikin muuttuu vaaleeks, kun sillä ajelee. 2T öljy hoitais ainakin männän voitelun silloin kun moottoriöljy huuhtoutuu pois. Samalla suuttimet, pumppu. Red Linen valikoimista löytyy etanolille tarkoitettu 2T öljy erikseen, mutta miksi? Eikö tavallinen sekoitu etanoliin?E39 540iA -96 Montrealblau / E34 535i -89 Royalblau
Ex E39 540i -97
Comment
-
Comment