Rough mittaus ei ole suuniteltu kuin toimimaan tyhjäkäynnillä, turhaa katselet kierroksilla.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Varmaan menee offtopicin puolelle, mutta voiko joku sanoa että miten tuo vanoksen solenoidien testaus inpalla onnistuu, esim vaikka jos vaikka haluan seurata pakopuolen vanoksen toimintaa aktivoidakseni sen niin voinko tehdä sen auto virrat 2 asesennossa vai onko oltava auto käynnissä?
Jos joku vois selkeästi ja asiallisesti minulle tuota selventää vaikka privaan tai tänne?
Comment
-
-
Nyt ois pientä ongelmaa puimurissa. Kyseessä 320i -01
Eli homma lähti liikkeelle kun huohotin meni rikki. Se vaihdettiin ja homma tuli kuntoon. Vähäksi aikaa.
Sitten tänään tuli sellainen että tyhjäkäynti heittelee ja tehot tippui kun lähti liikkeelle. Vikakoodit luettu p0171, p0174 ja p0369.
Nokka-akselin asentoanturi vaihdettu, käynti ei tosin muuttunut. Anturin vaihdon jälkeen alkoi nämä uudet viat.
Mistä lähtisi liikkeelle? MAF ilmeisesti saattaisi tehdä noita kahta ekaa koodia mutta vaikuttaako se A)tehoihin B)tyhjäkäyntiin?
Imuvuotoja alan etsimään. Kumitulpat kyllä jo vaihdettu imusarjan takaa.
Comment
-
-
Haitarikumiputket ilmeisesti irroitettu huohottimen vaihdon yhteydessä jolloinka a) asennettu kaasuläpälle huonosti, haitariputken kynsi väärässä asennossa kaasuläpän hahloon nähden b) murtunut jostain kohti.
Joka tapauksessa syy on haitariputkissa eli imuvuoto.
Vaihdat siis ne molemmat haitarikumiputket.
Btw, anturit olivat todennäköisesti ehjät..
#3 ja #6:
Comment
-
-
Z4 - kone kylmänä, nykii hieman pienillä kierroksilla
Mikäköhän on kun aamulla lähden niin hetken aikaa nykii hieman, ei huomattavasti, pienillä kierroksilla. Esim. 3. vaihteella ja mennään 30-40 km/h.
Tätä ei kestä kauan ja sitten ei mitään ongelmaa. Bensansuodatinta en tiedä koska viimeksi vaihdettu.
Auto BMW Z4 2,5 -03.Last edited by Nookie; 12-02-2014, 15:41.
Comment
-
-
Autona 525i -00, ongelmana nykiminen lämpösellä koneella. Vaihdoin autoon ensimmäisen haitarikumin ja öljynsuodattimenjalan tiivisteen, auto toimi päivän loistavasti ja sit alko ongelmat, alavääntö hukassa, nykii lämpöisellä koneella. Alko nykimään ja löi vikakoodia sytytyshäiriöstä -> puolan vaihto koodin antaneesta sylinteristä toiseen ja vikakoodi seurasi puolaa, joten uusi puola ja tulpat (denso) paikalleen. Nykiminen loppui ja alkoi taas jonkun ajanpäästä uudestaan, ensin nyki vähän ja nyt jo jokakerta lämpösellä koneella. 5 sylinteristä tulee "ingnition fail" ja "burning fail" koodia ja koodi pysyy aina tuossa 5 sylinterissä vaikka vaihtaa puolan ja tulpan. Koodit nollaamalla saa taas kaikki sylinterit käyttöön.
Tarkastettu:
-haitarikumit -> etummainen vaihdettu
-imusarjan päällä oleva alipaineletku ehjä
-imusarjan takatulpat -> iso vaihdettu
-yksi puola uusittu
-MAF-testi noin 60 l/h
-disa testattu sormitestillä -> disan o-rengas vaihdettu
-tulpat vaihdettu (denso)
-lambdaintegrator arvot keskellä
-roughness tasaset ja vihreelläE39 525iA -00
vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039
Comment
-
-
Denso K20TXR... Nämä on kaks kärkiset, noi boschit ja NGK taitaa olla nelikärkiset, olisko sillä sit niin iso merkitys että sytyttää niin paljon paremmin. Alempi haitari putki näytti kaikinpuolin ehjältä kun sitä pyörittelin ja taittelin käsissäE39 525iA -00
vikakoodin lukua valkeakoski-tampere, INPA BMW:lle ja OBD2 lukija erimerkkisille 0400991039
Comment
-
-
Vaihtelin tossa omaan m54b22 koneiseen Imm-kaasuläpän välisiä kumiputkia, mutta kun irroittelin siitä ylemmästä sitä haararakappaletta josta lähtee kaksi ohuempaa letkua niin niistä sen ohuemman letkun alkuosa katkesi. Niin nyt kysyisin että mikä letku se on ja voinko nyt pistää sen lähön umpee ja että se letku on vapaasti sielä vai onko sillä jokin merkitys? :think
Comment
-
-
Originally posted by Slome View PostVaihtelin tossa omaan m54b22 koneiseen Imm-kaasuläpän välisiä kumiputkia, mutta kun irroittelin siitä ylemmästä sitä haararakappaletta josta lähtee kaksi ohuempaa letkua niin niistä sen ohuemman letkun alkuosa katkesi. Niin nyt kysyisin että mikä letku se on ja voinko nyt pistää sen lähön umpee ja että se letku on vapaasti sielä vai onko sillä jokin merkitys? :thinkE24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
-
M54b22
Eli itsellä m54b22 moottorilla oleva 320i..
VIKA:
Alkoi joskus reilu vuosi takaperin, todella satunnaisesti sammui valoihin kytkintä painettaessa.
Myöhemmin alkoi oire että lämpimänä kun sammutti, starttaus parhaillaan about 5-6sek normaalia pidempi ennen kuin käyntiin lähti.
Sen jälkeen auto meni aina ns "save modeen" ja tehot hävis varmasti puolella. Korjaantui vasta kun auto jäähtyi kokonaan ja starttasi normaalisti.
Noh tässä talvi meni samalla tavalla, pari viikkoa sitten auto alkoi kakoa kylmäkäynnistyksissä: vasta kolmannella tai useammalla käynnistyksellä jaksoi jäädä pyörimään ja sen aikaa ennen kuin aina sammui, rynkytti tosi oudosti ja jotain kolinan kaltaista myös kuului. Kun se lopulta jäi pyörimään (joka kerta) tyhjäkäynti aivan normaali.
Nyt vika on jo niin radikaali että tehot ovat kadoksissa oli kone kylmä tai lämmin, kylmänä varsinkin kaasua ei kärsi painaa AJOSSA 50% enempää kun muuten laukasee putkessa ja meno on todella tahmeaa ja tukehtuu.
3-vaihteella esim 40km vauhdista ei tapahdu käytännössä muuta kun lopsaus putkessa jos painaa kaasua "liikaa".
Eikä jaksa kiertää edes loppuun asti (myöskään paikallaan).
Disan kohdilta kuuluu mielestäni voimakasta imuääntä.
luokkaa tämä:https://www.youtube.com/watch?v=useQu1AobkY
Imusarja käytetty pois eikä siellä silmään ottanu mikkää
Todettua:
-Kaasuläpän jälkeen ensimmäinen imuputki oli halki lisäilmaventtiilin juuresta. EI isompaa muutosta.
DISA:n toiminta tarkistettu ja tiivistys kohtaan liimat vielä väliin (en tarkastanut kummemmin aukeamis ajankohtaa mutta noin 2500-3500rpm, ei vaikuttane tähän).
-Imusarjan takaa kumi tulpat vaihdettu, Yksi rikki. EI muutosta.
-INPA:lla antaa vikakoodin NV_E Error. (imupuolen asentoanturi?
-Pidemmän ajon jälkeen tyypilliset: Lambda bank1 ja 2 korjaus alue ylitetty.
-Syttykatkos kerran (1) ollut kahdessa sylinterissä.
-Adaptiot nollattu, ei muutosta.
-Anturin johtoja käytelty irti muttei nyt tuohon nykytilaan parantavaa tekijää ole tullu vastaan.
Aiemmin (noin kk takaperin) alaväännöt aivan normaalit ja vetoja ihan yläs asti.
Vanos tiivisteitä ei tietääkseen ole vaihdettu.
Rankka imuvuoto jossai vai tuo asentoanturi? :think
Olisiko iisalmessa testi osia kun ei duunari kaikkea kehtaa ostaa
Tässä vielä tuo vikakoodi:
EDIT: Voiko kaasuläpän kalibroida INPA:lla jotenkin? Mietin kun adabtaatiot on nollattu ettei sekin sotke soppaa lisää :think
EDIT2:Tänään mittailin ja testailin niin imupuolen asentoanturista ei saa mitään vastus arvoa. Sökö siis taitaapi olla.
IISALMESSA TESTI ANTURIA?
Myöskin lisäilmaluisti tukittu ja ei vaikutusta, myös liikkuu normaalisti käynnissä ollessa.
DISA luisti liikkuu itelläkin tuossa 2400rpm niinkuin monella muulla täällä..hmm onko eri koneissa eri aukeamis ajankohta?Bmw e91 330xd -06 msport
Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition
Freude am Fahren
Comment
-
Comment