Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dani
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 3847
    • Espoo

    Originally posted by Bomb5 View Post
    Mulla lieveni tuo uudella anturilla, mutta tekee vielä joskus hieman. Yksi minkä arvelen, että saattaa myös vaikuttaa tähän on akun varaus. Voisiko olla herkempi humppaamaan hieman tyhjällä akulla, kun tuo tapahtuu juuri silloin, kun moottori meinaa sammua siirreltäessä ilman kaasua ja laturi ei jaksa syöttää akulle virtaa? Samalla huomaa myös, että ajovalot hiipuu, kun tuo kyykkääminen/humppaaminen tapahtuu. Kävin tänään hakee ctekin laturin, kun huomasin startatessa akun olevan hieman hengetön.
    Mulla suhteellisen uus Varta Start-Stop Plus 70Ah AGM -akku, joten ei se ainakaan mulla johdu siitä.
    Tänään huomasin ettei sitä vikaa olekaan, eli tulee jotenkin silloin tällöin, ehkä enemmän lämpimällä koneella, tiedä sitten...kytkimen vaihdoin tossa hiljattain kanssa niin voi olla etten ole siihen vielä täysin tottunut sitten
    sigpic
    Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

    Comment

    • Bomb5
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2011
      • 726
      • Kivijärvi

      Originally posted by Dani View Post
      Mulla suhteellisen uus Varta Start-Stop Plus 70Ah AGM -akku, joten ei se ainakaan mulla johdu siitä.
      Tänään huomasin ettei sitä vikaa olekaan, eli tulee jotenkin silloin tällöin, ehkä enemmän lämpimällä koneella, tiedä sitten...kytkimen vaihdoin tossa hiljattain kanssa niin voi olla etten ole siihen vielä täysin tottunut sitten
      Joo ei se välttämättä akusta johdu, mutta jos akku on finaalissa, niin varmaan vielä helpommin kyykkää. Saman olen huomannut, että lämpimänä tekee tuota helpommin. Yleensä silloin, kun tulee kotipihan parkkiin ja yrittää taivuttaa tuota laivaa ruutuun.
      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

      Comment

      • Antsah
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2009
        • 1776
        • Oulu

        .......
        Last edited by Antsah; 14-03-2013, 18:12.

        Comment

        • _nixu_
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2006
          • 8972
          • Kellokoski

          Mulla tuo ex E39 M52B25tu humppasi tyhjää kylmänä.
          Juuri ennen myyntiä sitten alkoi herjaamaan lambdasta joten veikkaisin että ne tuon aiheuttivat. Tosin jäivät itseltä vaihtamatta niin täyttä varmuutta ei tullut :think
          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

          Comment

          • Antsah
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2009
            • 1776
            • Oulu

            .....
            Last edited by Antsah; 14-03-2013, 18:12.

            Comment

            • Bomb5
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2011
              • 726
              • Kivijärvi

              Originally posted by Antsah View Post
              No eipä mennyt sitten kauan kun akku alkoi näyttää hiipumisen merkkejä. 2 kertaa jo tehnyt, että virrat on ollut niin vähissä, että apuvirallalla käyntiin. Ei kestä näköjään enään pakkasta+pätkäajoa.
              Vaihdoin juuri n. 2 vuotta vanhan vartan akun uuteen exideen. Loppui startatessa lievä kilahtava ääni, valot eivät himmene enää eikä kierroksetkaan humppaa niin herkästi enää siirrellessä autoa pienillä kierroksilla. CTEK-laturin hommasin myös, jos akku kestäisi sen avulla useamman vuoden. Jatkossa kyllä otan suosiolla myös akun irti, kun teen jotakin remonttia ja autossa on ovet auki. Taisi mennä kesällä aika loppuun tuo varta, kun auto oli työn alla useamman päivän.
              E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

              Comment

              • Antsah
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2009
                • 1776
                • Oulu

                ......
                Last edited by Antsah; 14-03-2013, 18:10.

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  Originally posted by Dani View Post
                  Return Pipe tuo #7 joka näyttää tältä:
                  Mitäs kun ton kuvassa olevan 323 loppusen ohuen letku tilalla itsellä oli kumittutti/tulppa. Auto siis 530iA farkku 11/2000, Jos siihen kuuluu toi letku eikä tulppa, niin mihin se menee?

                  Mistähän ETK:sta löytyy sitten sen tulpan numero(jos kuuluu olla tulppa) kun hajosi käsiin kun repi jäätyneen separaattorin pois.
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • TJJ
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2003
                    • 7591
                    • Jyväskylä

                    Originally posted by jannmann View Post
                    Mitäs kun ton kuvassa olevan 323 loppusen ohuen letku tilalla itsellä oli kumittutti/tulppa. Auto siis 530iA farkku 11/2000, Jos siihen kuuluu toi letku eikä tulppa, niin mihin se menee?

                    Mistähän ETK:sta löytyy sitten sen tulpan numero(jos kuuluu olla tulppa) kun hajosi käsiin kun repi jäätyneen separaattorin pois.
                    Ei kuulu olla M54:ssä letkua, se on vain M52TU-koneessa. Tulppa taitaa olla samankokoinen (3,5mm sisähalkaisija) mitä imusarjan takana olevat pienemmät tulpat.
                    E39 528iA

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      Originally posted by TJJ View Post
                      Ei kuulu olla M54:ssä letkua, se on vain M52TU-koneessa. Tulppa taitaa olla samankokoinen (3,5mm sisähalkaisija) mitä imusarjan takana olevat pienemmät tulpat.
                      Kiitos nopeasta vastauksesta.
                      Nää uudemmat murheenkryynit on niin vieraita, että hävettää jo itseäkin.
                      Perkeleen pakkaset ja paska huohotin systeemi
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • Antsah
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2009
                        • 1776
                        • Oulu

                        Joo tulppa on tosiaan omassakin M54:ssa.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by jannmann View Post
                          Kiitos nopeasta vastauksesta.
                          Nää uudemmat murheenkryynit on niin vieraita, että hävettää jo itseäkin.
                          Perkeleen pakkaset ja paska huohotin systeemi
                          Talvimallin huohotin ja vähintään kuskinpuolen munuainen tukkoon niin pysyy huolet todennäköisemmin poissa.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • Petteri80
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 578
                            • Joensuu

                            Originally posted by jannmann View Post

                            Mistähän ETK:sta löytyy sitten sen tulpan numero(jos kuuluu olla tulppa) kun hajosi käsiin kun repi jäätyneen separaattorin pois.
                            Pitäs olla valmiina paikallaan kun vaihdat uuden separaattorin.

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              Originally posted by Cell View Post
                              Talvimallin huohotin ja vähintään kuskinpuolen munuainen tukkoon niin pysyy huolet todennäköisemmin poissa.
                              Taidan heittää putkiin ja separaattoriin vielä lisäksi kerroksen armaflexiä.
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              • TJJ
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2003
                                • 7591
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by jannmann View Post
                                Taidan heittää putkiin ja separaattoriin vielä lisäksi kerroksen armaflexiä.
                                Ei niihin mahdu lisäeriste, ne niissä olevatkin jo vaikeuttavat asennusta.
                                E39 528iA

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎