Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juize
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2010
    • 231
    • Joensuu

    Joo, tuo sammumisherkkyys ei itselle ole ongelma, siihen on tottunut, vaivaa lähinnä emäntää ja satunnaisia käyttäjiä
    Haitariputkikin on uusittu, joten se ei ole tässä tapauksessa ongelma.
    Tuota sutskahdusta ei kuulu kylmällä koneella, kun kone käy korotetulla joutokäynnillä. Kun moottorin lämpö hieman nousee ja tyhjäkäynti laskee normaaliksi alkaa suhahtelu.
    G31 530e -21 M/// -Sport , Phythonic Blue Metallic
    ex G31 520D -18 M/// -Sport , Blue Stone Metallic
    ex F11 530D -14, Jatoba Metallic
    ex E39 530iA -03, M/// Sport individual Orinoco Metallic

    Comment

    • Bomb5
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2011
      • 726
      • Kivijärvi

      Tapahtuuko tuo sammuminen nimenomaan liikkeelle lähtiessä kytkintä nostaessa, vai sen jälkeen kun on päässyt jo liikkeelle ja painaa kaasua? Ite oon huomannut lievää "sammumisherkkyyttä" lähinnä, jos on lähdössä lievään ylämäkeen esim. liikennevaloista, juuri sillä hetkellä kun nostaa kytkintä. Tuntuu, että kaasua pitää antaa aika reippaasti, ettei tukehdu. Yleensä lähdön joutuu suunnittelemaan ennakkoon, ettei sammuta autoa siihen risteykseen tai luistata kytkintä pilalle. Tasaisella ei ongelmaa ole. Tuskin tuo m54b30 pysyy käynnissä, jos liikkeelle yrittää lähteä pelkkää kytkintä käyttäen tasaisellakaan, painamatta kaasua? Meidän vanhan volvo 740:n vw 6-diesel pysy käynnissä nelosvaihteelle asti painamatta kaasuun kertaakaan, vähänhän se tosin jyristi.
      E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

      Comment

      • JarnoP
        Newbiemmer
        • Feb 2011
        • 19
        • Tampere

        Originally posted by Bomb5 View Post
        Tapahtuuko tuo sammuminen nimenomaan liikkeelle lähtiessä kytkintä nostaessa, vai sen jälkeen kun on päässyt jo liikkeelle ja painaa kaasua? Ite oon huomannut lievää "sammumisherkkyyttä" lähinnä, jos on lähdössä lievään ylämäkeen esim. liikennevaloista, juuri sillä hetkellä kun nostaa kytkintä. Tuntuu, että kaasua pitää antaa aika reippaasti, ettei tukehdu. Yleensä lähdön joutuu suunnittelemaan ennakkoon, ettei sammuta autoa siihen risteykseen tai luistata kytkintä pilalle. Tasaisella ei ongelmaa ole. Tuskin tuo m54b30 pysyy käynnissä, jos liikkeelle yrittää lähteä pelkkää kytkintä käyttäen tasaisellakaan, painamatta kaasua? Meidän vanhan volvo 740:n vw 6-diesel pysy käynnissä nelosvaihteelle asti painamatta kaasuun kertaakaan, vähänhän se tosin jyristi.
        Kyllä e46 325i m54b25 -koneella lähtee liikkeelle pelkästään nostamalla kytkintä. Siinäkin tapauksessa että siinä on tämä pahamaineinen vika. MrB:n kanssa ihmetellään juurikin tätä yhtä autoa ja kierrokset tumppaa heti kun antaa lähdössä kaasua, mutta annappa kun lähet pelkästään nostamalla kytkintä niin ei juuri edes täristä vaan lähtee siististi.
        -E39 M5

        Comment

        • Bomb5
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2011
          • 726
          • Kivijärvi

          Kokeilinpa tänään tuota pelkkää kytkimennostoa parkkipaikalla, itseasiassa ensimmäistä kertaa. Kyllähän se niinkin lähtee liikkeelle eikä sammu, kun pehmeästi lähtee. Loivaan ylämäkeen kyllä ei lähde pelkällä kytkimellä sammumatta.
          E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

          Comment

          • MrB
            Newbiemmer
            • Aug 2013
            • 7
            • Ylöjärvi

            Eteenpäin lähdettäessä tuo sammumisherkkyys haittaa, mutta peruuttaessa se todellakin ärsyttää. Varsinkin kun yrittää peruttaa hitaasti. Kierrokset heittelee peruuttaessa aika reippaasti ja sammuukin herkästi. Tuo peruutusvaihde on varmaan ykköstä raskaampi joten se vielä korostaa vikaa.

            Comment

            • jazzga
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2009
              • 306
              • Kouvola

              Originally posted by MrB View Post
              Voisko porukka joilla on M54 koneinen auto ni kokeilla heijaako teillä kierrokset jos pistää kaasulla tasaisesti n. 1000rpm? Ja kuuluuko kaasua painettaessa jostain imusarjasta/sen alta helposti kuultava suhahdus? Kiinnostaisi tietää onko tämä vika vai ominaisuus... Itseäkin tuo tyhjäkäyntimoottorin kunto mietityttää.

              Mulla on tossa koliysissä M54B25 automaatilla ja ihan sama suhahdus kuuluu, osaako tuohon joku sanoa varmasti että onko normaalia vai ei, nimittäin itselläni on tyhjäkäynti sekoillut pitkään tähän tyyliin -> KLIK Onko mahdollista että tuo vika johtuisi imuvuodosta?
              olympiavolkkari
              EX-list
              E91 320d -06
              E46 328iA -98
              E39 523i M-Sport -01
              E36 325i -92
              E39 525iA -01
              E36 316i Mortal Compact -96
              + pari muuta

              Comment

              • MrB
                Newbiemmer
                • Aug 2013
                • 7
                • Ylöjärvi

                Otin videon bemarin oireista. Videolla yritän simuloida autolla peruuttamista luistattamalla kytkintä käsijarrua vastaan ja painamalla hieman kaasua. Videolla polkimet ovat samassa asennossa koko ajan. http://www.youtube.com/watch?v=vAU3DPdCQtM

                Comment

                • Supra^
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 5150
                  • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                  Originally posted by MrB View Post
                  Otin videon bemarin oireista. Videolla yritän simuloida autolla peruuttamista luistattamalla kytkintä käsijarrua vastaan ja painamalla hieman kaasua. Videolla polkimet ovat samassa asennossa koko ajan. http://www.youtube.com/watch?v=vAU3DPdCQtM
                  Vanoksen tiivisteet nyt ainakin vaihtoon jossei niitä ole vaihdettu. Itsellä em. operaatio poisti kaiken pienen epämääräisen kierrosten humppaamisen. Tottakai imuvuodot kannattaa myös tsekata läpi. Mua huolestuttais myös toi että öljynpainevalo syttyy noilla kierroksilla.
                  Musti 8HP
                  Nokivasara M47
                  TeiniCoupé DCT
                  E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                  Ex:
                  E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                  Comment

                  • MrB
                    Newbiemmer
                    • Aug 2013
                    • 7
                    • Ylöjärvi

                    Originally posted by Supra^ View Post
                    Vanoksen tiivisteet nyt ainakin vaihtoon jossei niitä ole vaihdettu. Itsellä em. operaatio poisti kaiken pienen epämääräisen kierrosten humppaamisen. Tottakai imuvuodot kannattaa myös tsekata läpi. Mua huolestuttais myös toi että öljynpainevalo syttyy noilla kierroksilla.
                    Vanoksen tiivisteet on vaihdettu kesällä. Samoin imuvuotoja on haettu ja yksi paha korjattukin. Adaptaatiot nollattu noiden jälkeen. Ei tuo keltainen ole öljynpainevalo vaan oljynpinnan valo. Punainen öljykannu on öljynpainevalo. Tuo pinta-anturi on vaan rikki, joten sytyttää tuon valon aina käynnistyksessä hetkeksi. Öljyt kyllä normaalisti maksimissa

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by MrB View Post
                      Otin videon bemarin oireista. Videolla yritän simuloida autolla peruuttamista luistattamalla kytkintä käsijarrua vastaan ja painamalla hieman kaasua. Videolla polkimet ovat samassa asennossa koko ajan. http://www.youtube.com/watch?v=vAU3DPdCQtM
                      Mites lambdat pelaa. Precat siis :think
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • MrB
                        Newbiemmer
                        • Aug 2013
                        • 7
                        • Ylöjärvi

                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        Mites lambdat pelaa. Precat siis :think
                        Mitenkäs niitä sais tutkittua? Inpalla? Mitä arvot pitäis olla?

                        Comment

                        • MrB
                          Newbiemmer
                          • Aug 2013
                          • 7
                          • Ylöjärvi

                          Asiaa tutkittu lisää. Koitettu seuraavaa:
                          Vanoksen piuhat irti -> ei vaikutusta ongelmaan
                          Lambdojen piuhat irti -> ei vaikutusta ongelmaan
                          MAF ja Disan piuhat irti -> ei vaikutusta ongelmaan
                          Öljykorkin avaaminen ja/tai venttiilikopan huohotinletkun irroitus käynnissä ei myöskään vaikuttanut mitään. Venttiilikopassa pieni alipaine.

                          Kaikista tuli kyllä vikakoodit ja moottorin käytös muuttui, muttei mikään vaikuttanut itse ongelmaan.

                          Comment

                          • Jookuj
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2009
                            • 940
                            • Kemi

                            Käytin auton tänään vikakoodinluvussa... Tämmöset koodit anto.

                            Lambdasäätö-vastine(lohko1) Seos liian laiha
                            Lambdasäätö-vastine(lohko2) Seos liian laiha
                            Seosvaihtelu(lohko2) Poikkeama liian suuri
                            Seosvaihtelu(lohko1) Poikkeama liian suuri

                            Sanottiin että imuvuoto tai lambdat paskana, joka kuitenki ihan viiminen vaihtoehto.

                            Mistä nyt lähen tätä imuvuotoa paikallistamaan? Onko näillä tuntomerkeillä joku tietty letku ollu rikki?

                            Sigun auto...
                            ___________________
                            BMW G30 520d -17
                            ----------------------------------------------------------------------
                            MB c350 -11
                            BMW F11 M550D -14
                            Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                            MB w211 -07
                            BMW e39 525i -01
                            BMW e36 325i -93
                            BMW e36 320i -92

                            Comment

                            • mijuko
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2010
                              • 951
                              • ۩□□۩

                              Originally posted by Jookuj View Post
                              Mistä nyt lähen tätä imuvuotoa paikallistamaan? Onko näillä tuntomerkeillä joku tietty letku ollu rikki?

                              Sigun auto...
                              Kumiputket MAFfilta-kaasuläpälle josta ICV:n haara poikki tai repaleina:think

                              Comment

                              • Jookuj
                                Bimmer Fanatic
                                • Jan 2009
                                • 940
                                • Kemi

                                Pitääpä tarkistaa tämä ensimmäisenä.. Kiitoksia kovasti.
                                ___________________
                                BMW G30 520d -17
                                ----------------------------------------------------------------------
                                MB c350 -11
                                BMW F11 M550D -14
                                Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
                                MB w211 -07
                                BMW e39 525i -01
                                BMW e36 325i -93
                                BMW e36 320i -92

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎