Ollut tuossa vähän ongelmia pitemmän aikaa 530i kanssa. Ilmoittaa liian laihaa seosta molempiin sylinteriryhmiin vikakoodi p0171 ja p0174. Autoon uusittu jo kaikki alipainepuolen puolen letkut ja separaattori. Olen tarkistanut myöskin tuloilmaletkut sekä kumitulpat imusarjanpäästä. MAF uusittu juuri ja ventiilikopantiiviste vaihdettu noin vuosi sitten. Jäljelle ei siis jää kauheasti paikkoja mistä imuvuotoa enää hakea. Olisiko mahdollista, että autosta olisi mennyt kuitenkin molempien ryhmien lambda-anturit. Luin mittarilla dataa autosta ja molempien labdojen arvot olivat alle 1 V. Tämähän ei itse asiassa vielä todista mitään, mutta kun ottaa huomioon STFT arvon joka huitelee yli 25 % voisi päätellä, että tuo labdoilta tuleva tieto on todella hidasta ja aiheuttaa sen, että seo menee sekaisin. Mitä mieltä olette asiasta ja onko jollakin esittää vastaavia tuloksia omasta takaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54 Imuvuoto ja Livedata topic
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Mikke79 View PostOllut tuossa vähän ongelmia pitemmän aikaa 530i kanssa. Ilmoittaa liian laihaa seosta molempiin sylinteriryhmiin vikakoodi p0171 ja p0174. Autoon uusittu jo kaikki alipainepuolen puolen letkut ja separaattori. Olen tarkistanut myöskin tuloilmaletkut sekä kumitulpat imusarjanpäästä. MAF uusittu juuri ja ventiilikopantiiviste vaihdettu noin vuosi sitten. Jäljelle ei siis jää kauheasti paikkoja mistä imuvuotoa enää hakea. Olisiko mahdollista, että autosta olisi mennyt kuitenkin molempien ryhmien lambda-anturit. Luin mittarilla dataa autosta ja molempien labdojen arvot olivat alle 1 V. Tämähän ei itse asiassa vielä todista mitään, mutta kun ottaa huomioon STFT arvon joka huitelee yli 25 % voisi päätellä, että tuo labdoilta tuleva tieto on todella hidasta ja aiheuttaa sen, että seo menee sekaisin. Mitä mieltä olette asiasta ja onko jollakin esittää vastaavia tuloksia omasta takaa?
Comment
-
-
Heips, linkistä osa nro 3 putket kannattaa tarkistaa jos tuntuu että kylmänä startatessa hieman tyhjäkäynti ontuu. Vaihdoin tuon pienen putken pätkän tuon ventiilin (nro 1) päähän kun vanha oli haperon näköinen niin pieni ontuminen kylmänä startatessa tuntui häipyvän. Taitaa tämä airpump järjestelmä juurikin toimia vain koneen ollessa kylmänä.
Comment
-
-
Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta varmistanpa silti:
M54 -moottoria Inpalla ihmetellessä:
Onhan Bank1 sylinterit 1-3 (jakopäästä laskien) ja Bank 2 vastaavasti 4-6
Että osaan oikeaa lambdaa tutkia...Alla:
E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
E24 635Csi -84 Polaris metallic
Ennenkin on ollut autoja
Comment
-
-
Originally posted by Haatainen View PostSaattaa olla tyhmä kysymys, mutta varmistanpa silti:
M54 -moottoria Inpalla ihmetellessä:
Onhan Bank1 sylinterit 1-3 (jakopäästä laskien) ja Bank 2 vastaavasti 4-6
Että osaan oikeaa lambdaa tutkia...Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Elikkäs m54b30 kyseessä, ja auto ollu mulla noin puol vuotta, kerran kun ajoin pidempää matkaa kostealla kelillä(jos liittyy mihinkään) sytytti moottorinvikavalon ja kaasua painaessa nyki hemmetisti. Vikakoodi oli muistaakseni 202 lambda regulating limit bank 1 mixture rich(saattoi olla bank2 en muista varmaksi kun en kirjoittanut muistiin) ja missfire cylinder 6. Poistin vikakoodit jonka jälkeen toimi muutaman kuukauden ongelmitta. Nyt taas kun ajoin pidempää matkaa alkoi nykimään ja sama lambdan koodi. Kun poistin koodin hävisi nykiminenkin. Voiko olla imuvuoto kun väittää rikasta seosta? ja miksi nykiminen loppuu koodin poistolla? Itselle tulee mieleen IMM vika mutta sen verran kallis että mieluiten kuulisin neuvoja. Normaalisti ajan suht koht lyhyttä ajoa ja siinä ongelmia ei ole ilmennyt. Separaattori letkuineen on tilattu talvimalliset ja kun saapuu asennuksen yhteydessä tarkastan imupuolen letkut. Onko muilla ollut vastaavia vikoja ja mistä johtunut. KiitosE46 325i M-sport touring ´02, Kawasaki Z750
Ex:E90 LCI 325D M-sport´09, E39 530D´99, E30 327´88, E46 320D M-sport touring´01, E46 330xi M-sport touring´03, E36 318is coupe´92
Comment
-
-
Originally posted by Tapzu View PostElikkäs m54b30 kyseessä, ja auto ollu mulla noin puol vuotta, kerran kun ajoin pidempää matkaa kostealla kelillä(jos liittyy mihinkään) sytytti moottorinvikavalon ja kaasua painaessa nyki hemmetisti. Vikakoodi oli muistaakseni 202 lambda regulating limit bank 1 mixture rich(saattoi olla bank2 en muista varmaksi kun en kirjoittanut muistiin) ja missfire cylinder 6. Poistin vikakoodit jonka jälkeen toimi muutaman kuukauden ongelmitta. Nyt taas kun ajoin pidempää matkaa alkoi nykimään ja sama lambdan koodi. Kun poistin koodin hävisi nykiminenkin. Voiko olla imuvuoto kun väittää rikasta seosta? ja miksi nykiminen loppuu koodin poistolla? Itselle tulee mieleen IMM vika mutta sen verran kallis että mieluiten kuulisin neuvoja. Normaalisti ajan suht koht lyhyttä ajoa ja siinä ongelmia ei ole ilmennyt. Separaattori letkuineen on tilattu talvimalliset ja kun saapuu asennuksen yhteydessä tarkastan imupuolen letkut. Onko muilla ollut vastaavia vikoja ja mistä johtunut. Kiitos
EDIT: niin ja miksi nykiminen loppuu kun vikakoodin poistaa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta oletan että moottorinohjaus tiputtaa sen sylinterin ruiskutuksen pois josta tulee missfireä? Koodin poistamalla ottaa taas käyttöön? Fuelcut ilmoituksia tms. pitäisi kyllä siinä vaiheessa tulla.Last edited by antti79; 27-12-2013, 13:10.
Comment
-
-
Originally posted by jazzga View PostPaljonkos ehjän M54B25:sen pitäisi antaa siinä salavalikon MAF-testissä (3-vaihteella rajottimen tuntumaan):think?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by antti79 View PostMoi, tuliko missfire ilmoitusta uudestaan? Puola ongelmat näissä on aika yleisiä. Missfireä lykkää jonka ansiosta myös muita vikailmoituksia. Esim. liian rikas seos, no onhan se kun puola ei toiminut jne...
EDIT: niin ja miksi nykiminen loppuu kun vikakoodin poistaa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta oletan että moottorinohjaus tiputtaa sen sylinterin ruiskutuksen pois josta tulee missfireä? Koodin poistamalla ottaa taas käyttöön? Fuelcut ilmoituksia tms. pitäisi kyllä siinä vaiheessa tulla.E46 325i M-sport touring ´02, Kawasaki Z750
Ex:E90 LCI 325D M-sport´09, E39 530D´99, E30 327´88, E46 320D M-sport touring´01, E46 330xi M-sport touring´03, E36 318is coupe´92
Comment
-
-
Originally posted by Tapzu View PostEi ollut uutta missfire ilmoitusta, mutta ei kerennyt myöskään sytyttämään vikavaloa toisella kertaa. Eikä ollut fuelcut koodejakaan. Pitäis varmaa vaihtaa tulpat ja se kutosen puola.
Comment
-
-
Tulpat M54B30 koneeseen:
- BOSCH FGR7DQP
- NGK BKR6EQUP
Mulla on ollut molemmat ja toimii tietysti kuten pitääkin.
Puolat kannattaa vaihtaa kaikki kerralla, mulla kun eka meni niin alkoi kaikki loputkin menemään viikkojen välein, oli aika rasittavaa parkkipaikalla niitä vaihtaa ja testata mikä pytty oli tällä erään pimeenä (ei ollut INPAa/läppäriä autossa mukana).
Takakontin välipohjassa mulla on ehjät käytetyt varapuolat jos joskus menee taas
Comment
-
-
m52 moottorista livedata kysymys
ei ihan sama moottori mutta uskaltaudun kysymään..
eli auto toimii kyllä hyvin ja muut arvot inpalla luettuna kohdallaan paitsi roughness.. eli ylimmäiset 3, eli 1, 3 ja 5 arvot aivan oikeassa reunassa ja huutomerkkiä antaa.. pitääkö olla huolissaan ja mistä vikaa etsimään? laitos meni katsastuksesta läpi mutta silti kai jotain outoa on.. kiitoksia etukäteen kun joku kuitenkin ymmärtää asian päälle enemmän kuin itse.
Comment
-
-
Laitanpa minäkin vaikkakin konetyyppi on 52TU
Eli osaaku kukaan sanoa mistä voi johtua tuo rough arvojen heittely laidasta laitaan eri kierroksilla??
tämä on otettu 2t kierroksilla
ja tämä 3t kierroksilla
välillä lukemat olivat tässä viimesimmässä kuvassa tuossa sylinteri 1 kohdalla yli 7. ja jotain
imuvuoto,maffi,puolissa, vaiko puolan johtosarhassa?
vikakoodeja ei ole tuohon asiaan liittyen
Comment
-
Comment