Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Imuvuoto ja Livedata topic

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikke79
    Newbiemmer
    • Mar 2010
    • 22
    • Masku

    Ollut tuossa vähän ongelmia pitemmän aikaa 530i kanssa. Ilmoittaa liian laihaa seosta molempiin sylinteriryhmiin vikakoodi p0171 ja p0174. Autoon uusittu jo kaikki alipainepuolen puolen letkut ja separaattori. Olen tarkistanut myöskin tuloilmaletkut sekä kumitulpat imusarjanpäästä. MAF uusittu juuri ja ventiilikopantiiviste vaihdettu noin vuosi sitten. Jäljelle ei siis jää kauheasti paikkoja mistä imuvuotoa enää hakea. Olisiko mahdollista, että autosta olisi mennyt kuitenkin molempien ryhmien lambda-anturit. Luin mittarilla dataa autosta ja molempien labdojen arvot olivat alle 1 V. Tämähän ei itse asiassa vielä todista mitään, mutta kun ottaa huomioon STFT arvon joka huitelee yli 25 % voisi päätellä, että tuo labdoilta tuleva tieto on todella hidasta ja aiheuttaa sen, että seo menee sekaisin. Mitä mieltä olette asiasta ja onko jollakin esittää vastaavia tuloksia omasta takaa?

    Comment

    • Ha2
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 1786
      • Oulu

      Mulla oli noiden mainitsimiesi korjausten jälkeen vielä imuvuoto ja se oli DISA:ssa.
      E61 525d LCI

      Comment

      • Mikke79
        Newbiemmer
        • Mar 2010
        • 22
        • Masku

        Originally posted by Mikke79 View Post
        Ollut tuossa vähän ongelmia pitemmän aikaa 530i kanssa. Ilmoittaa liian laihaa seosta molempiin sylinteriryhmiin vikakoodi p0171 ja p0174. Autoon uusittu jo kaikki alipainepuolen puolen letkut ja separaattori. Olen tarkistanut myöskin tuloilmaletkut sekä kumitulpat imusarjanpäästä. MAF uusittu juuri ja ventiilikopantiiviste vaihdettu noin vuosi sitten. Jäljelle ei siis jää kauheasti paikkoja mistä imuvuotoa enää hakea. Olisiko mahdollista, että autosta olisi mennyt kuitenkin molempien ryhmien lambda-anturit. Luin mittarilla dataa autosta ja molempien labdojen arvot olivat alle 1 V. Tämähän ei itse asiassa vielä todista mitään, mutta kun ottaa huomioon STFT arvon joka huitelee yli 25 % voisi päätellä, että tuo labdoilta tuleva tieto on todella hidasta ja aiheuttaa sen, että seo menee sekaisin. Mitä mieltä olette asiasta ja onko jollakin esittää vastaavia tuloksia omasta takaa?
        Vika oli tosiaan vuotavassa DISA venttiilissä. Tosin vuoto kohta oli DISA venttiilin ja imusarjan välissä. Tuo venttiilissä oleva O rengas oli painunut kasaan ja sain näin ollen ylimääräistä ilmaa imusarjan ja venttiilin välistä. DISA oli muuten ehjä ja täysin toiminta kuntoinen...

        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          Heips, linkistä osa nro 3 putket kannattaa tarkistaa jos tuntuu että kylmänä startatessa hieman tyhjäkäynti ontuu. Vaihdoin tuon pienen putken pätkän tuon ventiilin (nro 1) päähän kun vanha oli haperon näköinen niin pieni ontuminen kylmänä startatessa tuntui häipyvän. Taitaa tämä airpump järjestelmä juurikin toimia vain koneen ollessa kylmänä.
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          • Haatainen
            BTCF Member
            • Jul 2009
            • 1451
            • Tampere

            Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta varmistanpa silti:

            M54 -moottoria Inpalla ihmetellessä:

            Onhan Bank1 sylinterit 1-3 (jakopäästä laskien) ja Bank 2 vastaavasti 4-6

            Että osaan oikeaa lambdaa tutkia...
            Alla:
            E61 530i(a) -09 perheauto myös invalidille
            E24 635Csi -84 Polaris metallic

            Ennenkin on ollut autoja

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              Originally posted by Haatainen View Post
              Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta varmistanpa silti:

              M54 -moottoria Inpalla ihmetellessä:

              Onhan Bank1 sylinterit 1-3 (jakopäästä laskien) ja Bank 2 vastaavasti 4-6

              Että osaan oikeaa lambdaa tutkia...
              Kyllä on.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • jazzga
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2009
                • 306
                • Kouvola

                Paljonkos ehjän M54B25:sen pitäisi antaa siinä salavalikon MAF-testissä (3-vaihteella rajottimen tuntumaan):think?
                olympiavolkkari
                EX-list
                E91 320d -06
                E46 328iA -98
                E39 523i M-Sport -01
                E36 325i -92
                E39 525iA -01
                E36 316i Mortal Compact -96
                + pari muuta

                Comment

                • Tapzu
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2011
                  • 133
                  • Porvoo

                  Elikkäs m54b30 kyseessä, ja auto ollu mulla noin puol vuotta, kerran kun ajoin pidempää matkaa kostealla kelillä(jos liittyy mihinkään) sytytti moottorinvikavalon ja kaasua painaessa nyki hemmetisti. Vikakoodi oli muistaakseni 202 lambda regulating limit bank 1 mixture rich(saattoi olla bank2 en muista varmaksi kun en kirjoittanut muistiin) ja missfire cylinder 6. Poistin vikakoodit jonka jälkeen toimi muutaman kuukauden ongelmitta. Nyt taas kun ajoin pidempää matkaa alkoi nykimään ja sama lambdan koodi. Kun poistin koodin hävisi nykiminenkin. Voiko olla imuvuoto kun väittää rikasta seosta? ja miksi nykiminen loppuu koodin poistolla? Itselle tulee mieleen IMM vika mutta sen verran kallis että mieluiten kuulisin neuvoja. Normaalisti ajan suht koht lyhyttä ajoa ja siinä ongelmia ei ole ilmennyt. Separaattori letkuineen on tilattu talvimalliset ja kun saapuu asennuksen yhteydessä tarkastan imupuolen letkut. Onko muilla ollut vastaavia vikoja ja mistä johtunut. Kiitos
                  E46 325i M-sport touring ´02, Kawasaki Z750
                  Ex:E90 LCI 325D M-sport´09, E39 530D´99, E30 327´88, E46 320D M-sport touring´01, E46 330xi M-sport touring´03, E36 318is coupe´92

                  Comment

                  • antti79
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 2499
                    • Littoinen

                    Originally posted by Tapzu View Post
                    Elikkäs m54b30 kyseessä, ja auto ollu mulla noin puol vuotta, kerran kun ajoin pidempää matkaa kostealla kelillä(jos liittyy mihinkään) sytytti moottorinvikavalon ja kaasua painaessa nyki hemmetisti. Vikakoodi oli muistaakseni 202 lambda regulating limit bank 1 mixture rich(saattoi olla bank2 en muista varmaksi kun en kirjoittanut muistiin) ja missfire cylinder 6. Poistin vikakoodit jonka jälkeen toimi muutaman kuukauden ongelmitta. Nyt taas kun ajoin pidempää matkaa alkoi nykimään ja sama lambdan koodi. Kun poistin koodin hävisi nykiminenkin. Voiko olla imuvuoto kun väittää rikasta seosta? ja miksi nykiminen loppuu koodin poistolla? Itselle tulee mieleen IMM vika mutta sen verran kallis että mieluiten kuulisin neuvoja. Normaalisti ajan suht koht lyhyttä ajoa ja siinä ongelmia ei ole ilmennyt. Separaattori letkuineen on tilattu talvimalliset ja kun saapuu asennuksen yhteydessä tarkastan imupuolen letkut. Onko muilla ollut vastaavia vikoja ja mistä johtunut. Kiitos
                    Moi, tuliko missfire ilmoitusta uudestaan? Puola ongelmat näissä on aika yleisiä. Missfireä lykkää jonka ansiosta myös muita vikailmoituksia. Esim. liian rikas seos, no onhan se kun puola ei toiminut jne...
                    EDIT: niin ja miksi nykiminen loppuu kun vikakoodin poistaa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta oletan että moottorinohjaus tiputtaa sen sylinterin ruiskutuksen pois josta tulee missfireä? Koodin poistamalla ottaa taas käyttöön? Fuelcut ilmoituksia tms. pitäisi kyllä siinä vaiheessa tulla.
                    Last edited by antti79; 27-12-2013, 13:10.
                    sigpic
                    Originally Posted by jari kihlman
                    "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                    Comment

                    • Petri.Kekkonen
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 7435
                      • Oulu

                      Originally posted by jazzga View Post
                      Paljonkos ehjän M54B25:sen pitäisi antaa siinä salavalikon MAF-testissä (3-vaihteella rajottimen tuntumaan):think?
                      Jossain toisessa ketjussa joku oli saanut 63,x l/h.
                      E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                      E39 523i M Sport '00, Titansilber

                      Comment

                      • Tapzu
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2011
                        • 133
                        • Porvoo

                        Originally posted by antti79 View Post
                        Moi, tuliko missfire ilmoitusta uudestaan? Puola ongelmat näissä on aika yleisiä. Missfireä lykkää jonka ansiosta myös muita vikailmoituksia. Esim. liian rikas seos, no onhan se kun puola ei toiminut jne...
                        EDIT: niin ja miksi nykiminen loppuu kun vikakoodin poistaa. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta oletan että moottorinohjaus tiputtaa sen sylinterin ruiskutuksen pois josta tulee missfireä? Koodin poistamalla ottaa taas käyttöön? Fuelcut ilmoituksia tms. pitäisi kyllä siinä vaiheessa tulla.
                        Ei ollut uutta missfire ilmoitusta, mutta ei kerennyt myöskään sytyttämään vikavaloa toisella kertaa. Eikä ollut fuelcut koodejakaan. Pitäis varmaa vaihtaa tulpat ja se kutosen puola.
                        E46 325i M-sport touring ´02, Kawasaki Z750
                        Ex:E90 LCI 325D M-sport´09, E39 530D´99, E30 327´88, E46 320D M-sport touring´01, E46 330xi M-sport touring´03, E36 318is coupe´92

                        Comment

                        • antti79
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 2499
                          • Littoinen

                          Originally posted by Tapzu View Post
                          Ei ollut uutta missfire ilmoitusta, mutta ei kerennyt myöskään sytyttämään vikavaloa toisella kertaa. Eikä ollut fuelcut koodejakaan. Pitäis varmaa vaihtaa tulpat ja se kutosen puola.
                          Jep, sitä voisi olla hyvä lähteä liikkeelle. Huomio tulppia vaihtaessasi että oikestaan ainoa vaihtoehtosi on NGK:n BKR6EQUP tulpat. Vinkkinä puolan ostoon, Motonetistä saa myös alkuperäistä Boschin puolaa.
                          sigpic
                          Originally Posted by jari kihlman
                          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

                          Comment

                          • Dani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 3847
                            • Espoo

                            Tulpat M54B30 koneeseen:
                            - BOSCH FGR7DQP
                            -
                            NGK BKR6EQUP

                            Mulla on ollut molemmat ja toimii tietysti kuten pitääkin.

                            Puolat kannattaa vaihtaa kaikki kerralla, mulla kun eka meni niin alkoi kaikki loputkin menemään viikkojen välein, oli aika rasittavaa parkkipaikalla niitä vaihtaa ja testata mikä pytty oli tällä erään pimeenä (ei ollut INPAa/läppäriä autossa mukana).

                            Takakontin välipohjassa mulla on ehjät käytetyt varapuolat jos joskus menee taas
                            sigpic
                            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                            Comment

                            • nevari
                              BTCF Member
                              • Apr 2008
                              • 259
                              • jyväskylä

                              m52 moottorista livedata kysymys

                              ei ihan sama moottori mutta uskaltaudun kysymään..
                              eli auto toimii kyllä hyvin ja muut arvot inpalla luettuna kohdallaan paitsi roughness.. eli ylimmäiset 3, eli 1, 3 ja 5 arvot aivan oikeassa reunassa ja huutomerkkiä antaa.. pitääkö olla huolissaan ja mistä vikaa etsimään? laitos meni katsastuksesta läpi mutta silti kai jotain outoa on.. kiitoksia etukäteen kun joku kuitenkin ymmärtää asian päälle enemmän kuin itse.

                              Comment

                              • Hammerhood
                                Bimmer Rookie
                                • Nov 2013
                                • 102
                                • Suomi

                                Laitanpa minäkin vaikkakin konetyyppi on 52TU

                                Eli osaaku kukaan sanoa mistä voi johtua tuo rough arvojen heittely laidasta laitaan eri kierroksilla??

                                Click image for larger version

Name:	rough_at_2k.jpg
Views:	2
Size:	40.3 KB
ID:	4828846
                                tämä on otettu 2t kierroksilla

                                Click image for larger version

Name:	rough_at_3k.jpg
Views:	2
Size:	40.5 KB
ID:	4828847
                                ja tämä 3t kierroksilla

                                välillä lukemat olivat tässä viimesimmässä kuvassa tuossa sylinteri 1 kohdalla yli 7. ja jotain

                                imuvuoto,maffi,puolissa, vaiko puolan johtosarhassa?

                                vikakoodeja ei ole tuohon asiaan liittyen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎