M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Taas minä täällä kyselen tyhmiä, mutta osaisko joku heittää arvausta, mikä anturi vois antaa väärää tietoa. Ongelmana on nimittäin se, että lämpimänä ei tahdo tyhjäkäynti pysyä tarpeeksi ylhäällä, vaan se on jossain 500 rpm tuntumassa ja pientä tärinää on havaittavissa. Lisäksi kun kaasun löysää, niin aluksi hakee hetken tyhjäkäyntiä (tipahtaa 300 -> 900 ja lopulta jää 500). Lisäksi kylmänä kun kun lyö käyntiin, niin kierrokset hyppää 2000 heti kun starttaa. Lähinnä siksi ajattelin jotain anturivikaa, koska kone toimii normaalisti jonkin aikaa kun nollaa adaptaatiot. Toisen lamdan vaihdon, koska siinä oli lämmitys sökönä, mutta sillä ei ollu kuin hieman päästöjä alentava vaikutus. HC tyhjäkäynnillä on edelleen juuri hieman alle 100. Imuvuotoja ei ole.
-
Todellaki on merkitystä, se rupeaa korjaamaan korjausarvoja ristiin ja käynti menee ihan kauheeksi.
Valitettavasti näitä on saanu korjaamoissakäyntienkin jälkeen vaihdella päikseen...
Leave a comment:
-
Onko noilla lambdoilla väliä, että kumman lambdan kytkee kumpaanki auton johtosarjan liittimeen? Lambdojen piuhat on ainakin identtiset. Ei tullut laitettua merkille, kun nuo purki pois..
Tosiaan tuohon on nyt vaihdettu nuo pakosarjat ja purettu useampaan kertaan tuota öljynsuodattimenjalkaa, ja sitä on kuukauden aikana käytetty aina välillä lämpimäksi ja miinuskaapelia käytetty useasti irti. Nyt sitten kävin ensimmäistä kertaa testilenkin heittämässä noilla uusilla pakosarjoilla, mutta auto tuntuu todella nuhaiselta, tai voi olla myös tuo automaattilaatikko joka temppuilee. Ennen remonttia kyllä toiminut moitteettomasti. Ainakin välillä teki semmosta, että ku tasakaasulla ajoi ja polkasi kaasua niin ei oikeastaan tapahtunut mitään, kulutusmittari vain pomppasi maksimiin.
Voiko sen tehdä se että auton pitäisi oppia ensin arvot ennenkuin se toimii normaalisti, vai voiko nuo lambdat vaikuttaa jotenkin asiaan? Jotain 10km ehkä ajoin autolla.
Edit: Lenkkiä taas heitetty, ja näyttäisi siltä että alaväännöt ovat aika totaallisesti kateissa. Laatikko kun nakkaa kickdownin ja kierrokset nousee yli 4000 niin liikkuu huomattavasti paremmin. Jos kaasua painaa vain vähän esim 2 tonnin kieroksilla niin lähinnä vain kulutusmittari pomppaa maksimiin ja kierrokset nousee todella hitaasti. Vanos? :/ Kone kun on lämmin, ja antaa jonkunaikaa olla tyhjäkäynnillä, niin rupeaa käymään huonommin ja täristää autoa. Siitäkun polkaisee vähän kaasua, niin paukahtelee putkessa ja kiertää nuhasesti. Reilummin kun polkasee niin kuulostaa taas vähä aikaa normaalilta ja kiertää oikein, kunnes antaa olla taas vähä aikaa tyhjäkäynnillä.
Ennen pakosarjojen vaihtoa ja öljynsuodattimen jalan räpläystä toiminut normaalisti, voimaa alhaalta lähtien.
Edit2: Selvitetty! Eli vastaan itselleni, että kyllä on väliä kumman lambdan kytkee kumpaankin liittimeen.Rupesi löytymään alhaaltakin kaakkeja normaalisti kun vaihtoi liittimiä päittäin.
Last edited by Jontsu00; 28-04-2012, 17:26.
Leave a comment:
-
Selevä, auto on nyt viety korjaamolle ja ens viikolla alottelee hommia...
Kysymys kuuluu mitä kaikkea tuohon kannattaa ja joutuu ostamaan tarvikkeita itse männän ja renkaiden lisäksi, tiivisteitä; koko motin yläpään? kannentiivistesetti kun ottaa kannen irti? öljyt + nesteet tietysti jne.
Sitten kaikkea muuta mitä kannattaa vaihdella? Tulpat, bensansuodatin?
Leave a comment:
-
Toihan on kyllä aika vähän, jotain reilu 20g sekunnissa...:think
varmaan piuhaan ja koneelta katsoa mitä sinne sen mukaan menee..
Leave a comment:
-
Olen jotenkin huomannut, että autoni on jokseenkin "raskaan" tuntuinen, kun kiihdyttää, välillä kiihtyy paremmin ja välillä huonommin. Ja jotenkin tuntuu, että yläkierroksilla enemmän toimintaa.
Olen jo vaihtanut vanoksen tiivisteet, separaattorin ja tulpat, sekä alkuperäisen nokan anturin. Vaihdettu on myös se haitariletku IMM:n jälkeen.
Mahtaako ilmanmäärämittari vaikuttaa asiaan? Kokeilin sillä mittariston testillä ja kakkosella ja kolmosella täysikiihdytyksessä antaa lukemiksi ~65l/h. Onko arvo hyvä? Vai mitä tutkin seuraavaksi? Auto on 528i E39 ja vuosimallia -96 eli ei ole TU-koneella.
Leave a comment:
-
Ei uskois et mäkin olen autopuolen käynyt, mutta kun kaikkee ei enää muista.
Eli, eikös noissa m52:kin ole lisäilmaluisti tms? Eikös se toimita ns. ryypyn virkaa noissa uudemmissa ruiskuissa, vai oliko se täyskaasulla vasta toiminnassa?
Jos meni aivan metsään, niin mikä sitä "ryypyn" virkaa sitten toimittaa koneen ollessa kylmä? Ja voiko se aiheuttaa ongelmia tyhjäkäynnissä termostaatin auettua, jos ko. systeemissä on vikaa(jää esim auki)?
Leave a comment:
-
ajoitus työkalut?
heräsi kysymys kun tuossa vanoksesta puhuitte. Elikkä tarvitseeko vanoksen tiivisteen vaihtoon ne ajoitus työkalut? Vai onnistuuko ilman? Kukaan täällä tehnyt kyseistä hommelia? Itsellä olisi se edessä ja pitäisi saada vähän tietoa, tiivisteet on jo.
Leave a comment:
-
Onnistu ainakin multa ilman mitään erikoistyökalua. Helpottanuhan se kylä ois, mutta varovasti laitellen onnistu ilmankin. Tietenkin vanosta ja ajoitusta varten pitää olla erikoistyökalut, mutta ne nyt sai tehtyä vaikka lattaraudasta.
Leave a comment:
-
Lisää em. aiheesta, pitääkö nokka-akselit purkaa "BMW-erikoistyökalujen" kera irti ennen kannen nostoa vai miten se meni M52 kanssa ?
Leave a comment:
-
Entiedä onko moista jo kysytty, mutta kysytään uudestaan, onko minkälainen käynnistyksen esto m52?, mietinnässä moottorin siirto parempaan koriin, ehkä
Leave a comment:
-
Ei siellä mitään putkia ole mutta on pinnoitettu (nikasil) eikä tuota uudelleenpinnoita kukaan (viime kyselyn perusteella) ainakaan suomessa, ruotsissa lähin. Jos siis poraat ylikokoon.
EDIT: Eli suomeksi, uus alakerta tai koko kone mikäli sylinterissä jälkiä.
Leave a comment:
Leave a comment: