M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • lesentso
    replied
    Onko kellään kokemusta Championin tulpista singlevanos M52B28 koneessa? Onko toimineet vai suosiolla paremmat tilalle?

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Ei ole kartoissa eroja, erot tehdään suuttimilla. Ainakin pelaa kummallakin boksilla samanlailla.
    Jaahas, tämä on uutta tietoa sitten! kuullut vain puhuttavan että pitäis sitte ajaa uudet b28 kartat boksiin:think eikös männätkin ole samat b25 ja b28? samalohko ainakin löytyy.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    aa ok. b20 on ainakin eri kartat, kun huvikseen kokeilin miten pelaa.
    Joo se on.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    aa ok. b20 on ainakin eri kartat, kun huvikseen kokeilin miten pelaa.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Ei ole kartoissa eroja, erot tehdään suuttimilla. Ainakin pelaa kummallakin boksilla samanlailla.

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by Arde92 View Post
    olikos se niin että m52b25 sai muutettua m52b28siks kampiakselilla ja kiertokangilla? missä mahtais onnistua boksiin sitte 2.8 kartan vaihto?
    Realoemista kun kattelee osanumeroita, niin selviää mitä tarvii vaihtaa. Nuo nyt ainakin. b28 taitaa pelata b25 kartoillakin, mutta tottakai se ois parempi olla oikeet. Tuntuu melkoista salatiedettä olevan siemenssin boksin rukkaaminen ja ne jotka tietää siitä jotain ei jaa tietoa oikeen eteenpäin. Supa:lla ilmeisesti on jotain systeemejä noita karttoja varten, ainakin sellaisen käsityksen sen topicista sain.

    EDIT: jos jollain sattuu olemaan tietoa siemenssin karttojen muokkauksesta, niin toki saa kertoa tännekkin. Tuntuis että omasta sais karttoja rukata, kun kylmänä (= rikkaammalla?) vetää paljon paremmin kun lämpimällä koneella. Mulla kun on m50 imusarja.
    Last edited by Pazi88; 06-06-2012, 18:24.

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    olikos se niin että m52b25 sai muutettua m52b28siks kampiakselilla ja kiertokangilla? missä mahtais onnistua boksiin sitte 2.8 kartan vaihto?

    Leave a comment:


  • biglimited
    replied
    8h tunnin työ eli ei suinkaan mikään bolt-on homma Eipä taida maksaa vaivaa... Remmi varmaan ainoo järkevä tie varmaan tehonlisäykseen :think

    Leave a comment:


  • Pazi88
    replied
    Originally posted by biglimited View Post
    2.8 sinkkuvanoskoneeseen erittäin suosittu modihan on toi m50 imusarjan vaihto. 2.8 tuplavanokseen tämä modi kuulemma ei oikein sovi.. Joku suositteli laittamaan m54 3.0 koneen imusarjan sen sijaan. Mahtaako olla hyötyä..? Kanavat nyt ainakin olisivat suuremmat.
    Google: http://forum.e46fanatics.com/showthr...5#post10322845

    Mitään kunnollista näyttöä toimivuudesta ei oo kyl sattunu silmään. :think

    Leave a comment:


  • biglimited
    replied
    2.8 sinkkuvanoskoneeseen erittäin suosittu modihan on toi m50 imusarjan vaihto. 2.8 tuplavanokseen tämä modi kuulemma ei oikein sovi.. Joku suositteli laittamaan m54 3.0 koneen imusarjan sen sijaan. Mahtaako olla hyötyä..? Kanavat nyt ainakin olisivat suuremmat.

    Leave a comment:


  • JJT
    replied
    88 termariakin on saatavilla. Tosin ei se 92 missään tilanteessa liian "kuuma" ole jos järjestelmä on kunnossa.
    Pumpuista varmaan kaikki muut ajaa asiansa, pl. peltisiipistä en ite laittais.

    Leave a comment:


  • kmn
    replied
    Noniin, onkos näissä M52 boxeissa joku ominaisuus, että kun pata alkaa lämmetä liikaa, niin menee boxi johki nilkutusmodiin? Voitteko varmistaa, että näihin on saatavilla ainoastaan 92 asteisia termareita? Tai mikä vesipumppu tuonne kannattaa nyt pistää sitten?

    Tähän pulkkaan on siis vaihdettu termari ja pumppu edellisen omistajan toimesta, mutta jo talvellakin tuli tyhjäkäynnillä vain semi-lämmintä tupaan. Tänään siis keskustassa kökkiessä alkoi nostamaan lämpöjä hieman, joten polkasin ~1500rpm kierrokset ja kuumaa tupaan, niin asettui lämmöt heti takaisin. Ei siis keittänyt tai ehtinyt nousta punarajalle. Ehkä lähelle puolivälistä seuraavaa merkkiviivaa, mutta that's it. Muutenkin kone lämpimänä tikku sojottaa viivan leveyden verran puolivälin yli, mutta tähän mennessä ei ole ikinä noussut aikaisemmin lämmöt tuostaan mikskään, vaikka on kuinka käytelty. Samalla, kun alkoi lämmöt nousta, niin vedot hävis täysin.. :think

    Oma veikkaus olisi, että on laitettu liian korkea-asteinen termari (jos niitä on saatavilla) tai/ja sitten joku halpis tarvikepumppu, jossa ei riitä tuotto tyhjäkäynnillä. Omassa on kuitenkin Schmiedmannin ns. vahvistettu pumppu, jolla tekee ihan samaa - ei tule tyhjäkäynnillä kuumaa kunnolla..

    Eli mistä kunnon pumppu, jos tuo Schmiedmannin pumppu ei aja asiaansa ja onko näihin saatavilla matalampiasteisia termareita? Oikeastaan sama juttu kiinnostaa M50:een. Eniten hämää tuo, että vedot hävisi, kun kone kuumeni....

    EDIT: Visko ja flekti toimivat täysin oikein ja kaikki siivekkeet on tallessa jne.

    EDIT2: Ainakin M50:een on saatavilla 88 asteista termaria RealOEM:n mukaan. Tarkalleen ottaen tunnetaan M40/M42 termarina, mutta pitäisi siis sopia myös M50:een tuon mukaan. Taidan ainakin cabrioon laittaa tuon. Käykö tuo myös M52:een?
    Last edited by kmn; 29-05-2012, 20:12.

    Leave a comment:


  • Jontsu00
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Hmm, siis niinhän se tupla vanos on tarkoituskin purkaa, säätörattaat jää nokkien päähän, et saakkaan sitä muuten purettua.
    Toinen tarina single vanos M52 kanssa.
    Eli ei huolta että ryssii ajotusta!

    EDIT: Ei mitään, olikin kyseessä single vanos kone, sekotin kun puihuit M54:sta
    Tolla tyyliin voit tiputtaa pultteja öljytilaan, kannattaa olla tarkkana. Tehty kyllä noinkin.
    Joo eli single vanos kone on siis kohteena. Näin itsekkin ymmärsin, että tupla vanoksella olevasta voi nypätä tuon paketin pois ilman huolia, mutta "oikein" tehtäessä single vanoksen kanssa pitäisi olla nuo lukitustyökalut.

    Tuolta topicista luettuna tosiaan on mahdollista tehdä ilman lukitustyökalujakin, lähinnä vaan se huolettaa että saako tuon vanoksen paketin "vahingossa" nypättyä kokonaan pois ja sekoitettua ajotuksen.
    Tässä nyt tiivisteitä odotellaan, ja sen jälkeen pitäsi ruveta purkamaan tuo.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Jontsu00 View Post
    Laitellaas tännekkin, kun en tuolla M54 Vanos remontti topicissa vastausta saanut:

    Eli vanoksen O-renkaat tuli jo tilattua, mutta koska ei noita ajoitustyökaluja löydy, niin homma pitää tehdä sillä toisella lailla, jossa nokkia ei lukita ja koko vanospakettia ei oteta pois. Ensimmäistä kertaa siis hommaa tekemässä, eikä ole koskaan tuota vanosta tullut purettua.

    Pitää nyt vain varmistaa, että saako sen koko paketin tulemaan sieltä pois jos vaan vetää (tätähän ei siis kärsi tehdä, kun ei ole nokkia lukittu), vai tuleeko se vaan sen verran ulos sieltä että saa juuri ja juuri ne männän pultit auki siitä, ja se mäntä jää siihen nokkaan?

    Eli suomeksi; Saako vanospaketin tulemaan kokonaan pois vahingossa, ja sekotettua homman?
    Hmm, siis niinhän se tupla vanos on tarkoituskin purkaa, säätörattaat jää nokkien päähän, et saakkaan sitä muuten purettua.
    Toinen tarina single vanos M52 kanssa.
    Eli ei huolta että ryssii ajotusta!

    EDIT: Ei mitään, olikin kyseessä single vanos kone, sekotin kun puihuit M54:sta
    Tolla tyyliin voit tiputtaa pultteja öljytilaan, kannattaa olla tarkkana. Tehty kyllä noinkin.

    Leave a comment:


  • Jontsu00
    replied
    Laitellaas tännekkin, kun en tuolla M54 Vanos remontti topicissa vastausta saanut:

    Eli vanoksen O-renkaat tuli jo tilattua, mutta koska ei noita ajoitustyökaluja löydy, niin homma pitää tehdä sillä toisella lailla, jossa nokkia ei lukita ja koko vanospakettia ei oteta pois. Ensimmäistä kertaa siis hommaa tekemässä, eikä ole koskaan tuota vanosta tullut purettua.

    Pitää nyt vain varmistaa, että saako sen koko paketin tulemaan sieltä pois jos vaan vetää (tätähän ei siis kärsi tehdä, kun ei ole nokkia lukittu), vai tuleeko se vaan sen verran ulos sieltä että saa juuri ja juuri ne männän pultit auki siitä, ja se mäntä jää siihen nokkaan?

    Eli suomeksi; Saako vanospaketin tulemaan kokonaan pois vahingossa, ja sekotettua homman?

    Leave a comment:

Working...
X