Originally posted by zener
View Post
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Originally posted by janke View PostOlen myös ihmetellyt tuota tulppien löystymistä, mutta hommasin orkkis ngk:t, niin ne eivät olleet löystyneet yhtään, toki eivät sitten tomineetkaan niin kuin bochit.
Ei oo ollu vielä kertaakaan ongelmia NGK BKR6EK tulppien kanssa niin M50, M52, M60 tai M70 moottorissa. :think
Leave a comment:
-
Originally posted by dumppi View Postnoniin nyt on omakohtaisiakin kokemuksia niin jaetaampas ne tänne
eli nyt vasta ehdin/sain aikaiseksi tuon huuhtelun tehdä ja hommasin siis ihan tuon oikean "forte engine flush" pullon enkä sitten uskaltanutkaan sillä pöllö öljyllä kokeilla kuitenkaan
noh tuloksethan olivat aivan loistavat!!
empä olisi uskonut että tuo jo vuoden verran ääntä pitänyt ja aika pahalta jo kuullostanut nostajan lupsutus olisi sillä hiljennyt, mutta niin vaan hiljeni ja käypi auto nyt tosi nätisti
samalla vaihdoin tulpat ja kaikki suodattimet ja alavääntö nyt ainakin lisäänty kun ennen tuntu että meinaa sammuilla liikkeelle lähdöissä ja tänä aamunakin kun töihin ajoin niin välillä meinasi puutua täysin kun kiihdyttämään lähti.
huomasin myös että ohittaminenkin sujui nyt joutuisammin kun ennen tunnosti että kolmonenko se pitää pesään lykätä ennenkun kerkeää ohi:think kulutusmittarikin näytti mielestäni vähän vähempi kun ennen:think
tulppien reiät oli tosin öljyiset että voi tuo puutuminen ja ajoittainen nykiminen siitäkin johtua ja jokainen tulppa oli ilman väännintä pyöriteltävissä auki eikä puolatkaan kovin tiukalla olleetkuka ikinä onkaan viimeksi tulpat vaihtanut niin on varmaan jääneet tulpat lopuksi kiristämättä.
kaikin puolin kannattava remppasuodattimet, öljyt, tulpat ja fortelitkut kaikki yhteensä alle 180€..
Leave a comment:
-
Originally posted by dumppi View Postjossain varmaan oli omakin topikkinsa tälle aiheelle vaan olisko jollain kokemuksia m52:n forte käsittelystä ja neuvoja ensikertalaiselle?
voiko vaihtokunnossa oleviin öljyihin tuon litkun heittää vai pitäskö ostaa tuota varten erikseen vielä öljyt ja sen jälkeen uudet rallyformulat vai mitenkä?
kokeilis tuota nostajan napsutusta hiljentää ensin tuolla ennenkun aukoo konetta sen kummemmin
eli nyt vasta ehdin/sain aikaiseksi tuon huuhtelun tehdä ja hommasin siis ihan tuon oikean "forte engine flush" pullon enkä sitten uskaltanutkaan sillä pöllö öljyllä kokeilla kuitenkaan
noh tuloksethan olivat aivan loistavat!!
empä olisi uskonut että tuo jo vuoden verran ääntä pitänyt ja aika pahalta jo kuullostanut nostajan lupsutus olisi sillä hiljennyt, mutta niin vaan hiljeni ja käypi auto nyt tosi nätisti
samalla vaihdoin tulpat ja kaikki suodattimet ja alavääntö nyt ainakin lisäänty kun ennen tuntu että meinaa sammuilla liikkeelle lähdöissä ja tänä aamunakin kun töihin ajoin niin välillä meinasi puutua täysin kun kiihdyttämään lähti.
huomasin myös että ohittaminenkin sujui nyt joutuisammin kun ennen tunnosti että kolmonenko se pitää pesään lykätä ennenkun kerkeää ohi:think kulutusmittarikin näytti mielestäni vähän vähempi kun ennen:think
tulppien reiät oli tosin öljyiset että voi tuo puutuminen ja ajoittainen nykiminen siitäkin johtua ja jokainen tulppa oli ilman väännintä pyöriteltävissä auki eikä puolatkaan kovin tiukalla olleetkuka ikinä onkaan viimeksi tulpat vaihtanut niin on varmaan jääneet tulpat lopuksi kiristämättä.
kaikin puolin kannattava remppasuodattimet, öljyt, tulpat ja fortelitkut kaikki yhteensä alle 180€..
Leave a comment:
-
Originally posted by dumppi View Postjuu pitää varmaan kokeilla tuota köyhän miehen fortte käsittelyä:think jos toimii eukon autoon niin vois laittaa omaankinöljyähän tuo ei syö kyllä pisaraakaan.. kohta kymppitonni ajettu ja edelleen tasan ylärajassa
Leave a comment:
-
Onko kukaan kokeillut toimiiko m52 mosa normaalisti ilman maf-anturia?, itsellä sen irroittaminen ei aiheuta mitään muutoksia auton toimintaan..
luulisi, että alkaisi nykiä..
Leave a comment:
-
m52b28 Vinkkejä mistä johtuu välillä huono käynnisttyminen Video Välillä lähtee nätistä välillä rykii huomattavasti pahemmin kun videossa. Lisäksi hetken päästä kun on liikenteeseen lähtenyt auto pätkäisee ihan kun bensan syöttöloppuisu. Sammunut parikertaa liikennevaloissa ilman mitään varoitusta.
Ei vika koodeja, muuten toimii hienosti. Tulpat vaihdettu muutama sata km sitten.
Leave a comment:
-
Originally posted by Supa View PostEi. M52TU käyttää SAC kytkintä kun vanhemmat ihan perinteistä.
EDIT: 1995-1997
1997-2000
EDIT2: Niin ja riittäisi siis jos tuo kytkinlevykin kävisi -99:stä 96:seen..Last edited by Magirus; 18-06-2012, 07:59.
Leave a comment:
-
Originally posted by Magirus View PostKäykö 528i tuplavanos koneesta kytkinpaketti myös 528i singevanos koneeseen?
Eli siis yksinkertaisesti sanottuna -99 vuosmallin autosta -96 vuosmallin autoon?
Jostain syystä BMWfans antaa 95-97 vuosimalliin oman osanro:n kytkinlevylle.
Levyn koko pysyy tuplavanos koneessa kuitenkin samana eli 240mm.
Leave a comment:
-
Käykö 528i tuplavanos koneesta kytkinpaketti myös 528i singevanos koneeseen?
Eli siis yksinkertaisesti sanottuna -99 vuosmallin autosta -96 vuosmallin autoon?
Jostain syystä BMWfans antaa 95-97 vuosimalliin oman osanro:n kytkinlevylle.
Levyn koko pysyy tuplavanos koneessa kuitenkin samana eli 240mm.
Leave a comment:
-
Originally posted by Arde92 View PostMahtuuko näissä m52 moottoriessa tulemaan männät alakautta pois?
Leave a comment:
-
Originally posted by dumppi View Postrally formulaa kuulemma aina käytetty niin taijan kokeilla tuossa loppuviikosta tuota "forte"käsittelyä ja uuvet rallivormulat sissään niin sittempä tuon näkkee..
Leave a comment:
-
Ihan mielenkiinnosta, voiko joku tällainen mersun remmi toimia m50/m52 koneessa jollain 0,5 bar paineilla? Mitä eroa M62 ja M65, sen ymmärrän kyllä että isompi numero on isompi.
Leave a comment:
Leave a comment: