M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • janke
    replied
    Originally posted by zener View Post
    Mitenkäs ne eivät toimineet?

    Ei oo ollu vielä kertaakaan ongelmia NGK BKR6EK tulppien kanssa niin M50, M52, M60 tai M70 moottorissa. :think
    Käyttänyt aina bochia ja viimeksi kävin marmorilta hakemassa Ngk:t ja heti ensi startista huomasi, kun sai sahata hiukan pitenpään, että käynnistyi ja muutenkin käyntiinlähtö ollut niin ja näin. Moottorit lienee yksilöitä ja toisilla toimii bochit ja toisilla Ngk. Aikaisemmin ei ole ollut vastaavaa ongelmaa bocheilla.:think Mutta nytte odottelee uudet possit vaihtoa ja saa nähdä onko vaikutusta. :think

    Leave a comment:


  • zener
    replied
    Originally posted by janke View Post
    Olen myös ihmetellyt tuota tulppien löystymistä, mutta hommasin orkkis ngk:t, niin ne eivät olleet löystyneet yhtään, toki eivät sitten tomineetkaan niin kuin bochit.
    Mitenkäs ne eivät toimineet?

    Ei oo ollu vielä kertaakaan ongelmia NGK BKR6EK tulppien kanssa niin M50, M52, M60 tai M70 moottorissa. :think

    Leave a comment:


  • janke
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    noniin nyt on omakohtaisiakin kokemuksia niin jaetaampas ne tänne

    eli nyt vasta ehdin/sain aikaiseksi tuon huuhtelun tehdä ja hommasin siis ihan tuon oikean "forte engine flush" pullon enkä sitten uskaltanutkaan sillä pöllö öljyllä kokeilla kuitenkaan

    noh tuloksethan olivat aivan loistavat!!

    empä olisi uskonut että tuo jo vuoden verran ääntä pitänyt ja aika pahalta jo kuullostanut nostajan lupsutus olisi sillä hiljennyt, mutta niin vaan hiljeni ja käypi auto nyt tosi nätisti

    samalla vaihdoin tulpat ja kaikki suodattimet ja alavääntö nyt ainakin lisäänty kun ennen tuntu että meinaa sammuilla liikkeelle lähdöissä ja tänä aamunakin kun töihin ajoin niin välillä meinasi puutua täysin kun kiihdyttämään lähti.

    huomasin myös että ohittaminenkin sujui nyt joutuisammin kun ennen tunnosti että kolmonenko se pitää pesään lykätä ennenkun kerkeää ohi:think kulutusmittarikin näytti mielestäni vähän vähempi kun ennen:think

    tulppien reiät oli tosin öljyiset että voi tuo puutuminen ja ajoittainen nykiminen siitäkin johtua ja jokainen tulppa oli ilman väännintä pyöriteltävissä auki eikä puolatkaan kovin tiukalla olleet kuka ikinä onkaan viimeksi tulpat vaihtanut niin on varmaan jääneet tulpat lopuksi kiristämättä.

    kaikin puolin kannattava remppa suodattimet, öljyt, tulpat ja fortelitkut kaikki yhteensä alle 180€..
    Olen myös ihmetellyt tuota tulppien löystymistä, mutta hommasin orkkis ngk:t, niin ne eivät olleet löystyneet yhtään, toki eivät sitten tomineetkaan niin kuin bochit.

    Leave a comment:


  • dumppi
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    jossain varmaan oli omakin topikkinsa tälle aiheelle vaan olisko jollain kokemuksia m52:n forte käsittelystä ja neuvoja ensikertalaiselle?
    voiko vaihtokunnossa oleviin öljyihin tuon litkun heittää vai pitäskö ostaa tuota varten erikseen vielä öljyt ja sen jälkeen uudet rallyformulat vai mitenkä?

    kokeilis tuota nostajan napsutusta hiljentää ensin tuolla ennenkun aukoo konetta sen kummemmin
    noniin nyt on omakohtaisiakin kokemuksia niin jaetaampas ne tänne

    eli nyt vasta ehdin/sain aikaiseksi tuon huuhtelun tehdä ja hommasin siis ihan tuon oikean "forte engine flush" pullon enkä sitten uskaltanutkaan sillä pöllö öljyllä kokeilla kuitenkaan

    noh tuloksethan olivat aivan loistavat!!

    empä olisi uskonut että tuo jo vuoden verran ääntä pitänyt ja aika pahalta jo kuullostanut nostajan lupsutus olisi sillä hiljennyt, mutta niin vaan hiljeni ja käypi auto nyt tosi nätisti

    samalla vaihdoin tulpat ja kaikki suodattimet ja alavääntö nyt ainakin lisäänty kun ennen tuntu että meinaa sammuilla liikkeelle lähdöissä ja tänä aamunakin kun töihin ajoin niin välillä meinasi puutua täysin kun kiihdyttämään lähti.

    huomasin myös että ohittaminenkin sujui nyt joutuisammin kun ennen tunnosti että kolmonenko se pitää pesään lykätä ennenkun kerkeää ohi:think kulutusmittarikin näytti mielestäni vähän vähempi kun ennen:think

    tulppien reiät oli tosin öljyiset että voi tuo puutuminen ja ajoittainen nykiminen siitäkin johtua ja jokainen tulppa oli ilman väännintä pyöriteltävissä auki eikä puolatkaan kovin tiukalla olleet kuka ikinä onkaan viimeksi tulpat vaihtanut niin on varmaan jääneet tulpat lopuksi kiristämättä.

    kaikin puolin kannattava remppa suodattimet, öljyt, tulpat ja fortelitkut kaikki yhteensä alle 180€..

    Leave a comment:


  • Perlenbacher
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    juu pitää varmaan kokeilla tuota köyhän miehen fortte käsittelyä:think jos toimii eukon autoon niin vois laittaa omaankin öljyähän tuo ei syö kyllä pisaraakaan.. kohta kymppitonni ajettu ja edelleen tasan ylärajassa
    Jotain vikaa kyllä on jos ei öljyä mene yhtään ;D

    Leave a comment:


  • tecro
    replied
    Onko kukaan kokeillut toimiiko m52 mosa normaalisti ilman maf-anturia?, itsellä sen irroittaminen ei aiheuta mitään muutoksia auton toimintaan..
    luulisi, että alkaisi nykiä..

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Ois alunperinkin varmaan tämä tekniikka puolen alue ollut ehkä "oikeampi" ko. vikaan liittyen joten postaanpa tämän ongelman tänne ihmeteltäväksi.

    Leave a comment:


  • Spiddu
    replied
    m52b28 Vinkkejä mistä johtuu välillä huono käynnisttyminen Video Välillä lähtee nätistä välillä rykii huomattavasti pahemmin kun videossa. Lisäksi hetken päästä kun on liikenteeseen lähtenyt auto pätkäisee ihan kun bensan syöttöloppuisu. Sammunut parikertaa liikennevaloissa ilman mitään varoitusta.

    Ei vika koodeja, muuten toimii hienosti. Tulpat vaihdettu muutama sata km sitten.

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Originally posted by Supa View Post
    Ei. M52TU käyttää SAC kytkintä kun vanhemmat ihan perinteistä.
    Aivan, kiitoksia! Mikähän ajatus mahtaa olla tuossa että alkupään kytkintä on valmistettu vaan syyskuun -97 loppuun? Siitä eteenpäin osanro. vaihtuu ja pysyy samana tuonne 2000 vuoteen asti. Eihän M52tu kone tullut kun vasta joskus 8/98 tjsp? Eli siis esim. -98 vuosmallin kytkinlevy ei muka käy tuohon meikeläisen -96 vuosmalliin? Mikä tämä ero sitten käytännössä on?

    EDIT: 1995-1997
    1997-2000

    EDIT2: Niin ja riittäisi siis jos tuo kytkinlevykin kävisi -99:stä 96:seen..
    Last edited by Magirus; 18-06-2012, 07:59.

    Leave a comment:


  • Supa
    replied
    Originally posted by Magirus View Post
    Käykö 528i tuplavanos koneesta kytkinpaketti myös 528i singevanos koneeseen?
    Eli siis yksinkertaisesti sanottuna -99 vuosmallin autosta -96 vuosmallin autoon?
    Jostain syystä BMWfans antaa 95-97 vuosimalliin oman osanro:n kytkinlevylle.
    Levyn koko pysyy tuplavanos koneessa kuitenkin samana eli 240mm.
    Ei. M52TU käyttää SAC kytkintä kun vanhemmat ihan perinteistä.

    Leave a comment:


  • Magirus
    replied
    Käykö 528i tuplavanos koneesta kytkinpaketti myös 528i singevanos koneeseen?
    Eli siis yksinkertaisesti sanottuna -99 vuosmallin autosta -96 vuosmallin autoon?
    Jostain syystä BMWfans antaa 95-97 vuosimalliin oman osanro:n kytkinlevylle.
    Levyn koko pysyy tuplavanos koneessa kuitenkin samana eli 240mm.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Arde92 View Post
    Mahtuuko näissä m52 moottoriessa tulemaan männät alakautta pois?
    No yleisesti mistään nykymoottorista jossa on runkolaakerit joka sylinterin välissä ja sylinterinseinämää ~5 mm sylintereiden välissä ei saa mäntiä alakautta ulos.....

    Leave a comment:


  • Arde92
    replied
    Mahtuuko näissä m52 moottoriessa tulemaan männät alakautta pois?

    Leave a comment:


  • Antsah
    replied
    Originally posted by dumppi View Post
    rally formulaa kuulemma aina käytetty niin taijan kokeilla tuossa loppuviikosta tuota "forte"käsittelyä ja uuvet rallivormulat sissään niin sittempä tuon näkkee..
    Rallyformulaa tai nykyisin Peak Lifea en ole itse kokeillut. Ainakin se on kai hieman jäykempää, koska on 5w-50.

    Leave a comment:


  • Harri G
    replied
    Ihan mielenkiinnosta, voiko joku tällainen mersun remmi toimia m50/m52 koneessa jollain 0,5 bar paineilla? Mitä eroa M62 ja M65, sen ymmärrän kyllä että isompi numero on isompi.

    Leave a comment:

Working...
X