Originally posted by zener
View Post
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Käyttänyt aina bochia ja viimeksi kävin marmorilta hakemassa Ngk:t ja heti ensi startista huomasi, kun sai sahata hiukan pitenpään, että käynnistyi ja muutenkin käyntiinlähtö ollut niin ja näin. Moottorit lienee yksilöitä ja toisilla toimii bochit ja toisilla Ngk. Aikaisemmin ei ole ollut vastaavaa ongelmaa bocheilla.:think Mutta nytte odottelee uudet possit vaihtoa ja saa nähdä onko vaikutusta. :think
-
Mitenkäs ne eivät toimineet?Originally posted by janke View PostOlen myös ihmetellyt tuota tulppien löystymistä, mutta hommasin orkkis ngk:t, niin ne eivät olleet löystyneet yhtään, toki eivät sitten tomineetkaan niin kuin bochit.
Ei oo ollu vielä kertaakaan ongelmia NGK BKR6EK tulppien kanssa niin M50, M52, M60 tai M70 moottorissa. :think
Leave a comment:
-
Olen myös ihmetellyt tuota tulppien löystymistä, mutta hommasin orkkis ngk:t, niin ne eivät olleet löystyneet yhtään, toki eivät sitten tomineetkaan niin kuin bochit.Originally posted by dumppi View Postnoniin nyt on omakohtaisiakin kokemuksia niin jaetaampas ne tänne
eli nyt vasta ehdin/sain aikaiseksi tuon huuhtelun tehdä ja hommasin siis ihan tuon oikean "forte engine flush" pullon enkä sitten uskaltanutkaan sillä pöllö öljyllä kokeilla kuitenkaan
noh tuloksethan olivat aivan loistavat!!
empä olisi uskonut että tuo jo vuoden verran ääntä pitänyt ja aika pahalta jo kuullostanut nostajan lupsutus olisi sillä hiljennyt, mutta niin vaan hiljeni ja käypi auto nyt tosi nätisti
samalla vaihdoin tulpat ja kaikki suodattimet ja alavääntö nyt ainakin lisäänty kun ennen tuntu että meinaa sammuilla liikkeelle lähdöissä ja tänä aamunakin kun töihin ajoin niin välillä meinasi puutua täysin kun kiihdyttämään lähti.
huomasin myös että ohittaminenkin sujui nyt joutuisammin kun ennen tunnosti että kolmonenko se pitää pesään lykätä ennenkun kerkeää ohi:think kulutusmittarikin näytti mielestäni vähän vähempi kun ennen:think
tulppien reiät oli tosin öljyiset että voi tuo puutuminen ja ajoittainen nykiminen siitäkin johtua ja jokainen tulppa oli ilman väännintä pyöriteltävissä auki eikä puolatkaan kovin tiukalla olleet
kuka ikinä onkaan viimeksi tulpat vaihtanut niin on varmaan jääneet tulpat lopuksi kiristämättä.
kaikin puolin kannattava remppa
suodattimet, öljyt, tulpat ja fortelitkut kaikki yhteensä alle 180€..
Leave a comment:
-
noniin nyt on omakohtaisiakin kokemuksia niin jaetaampas ne tänneOriginally posted by dumppi View Postjossain varmaan oli omakin topikkinsa tälle aiheelle vaan olisko jollain kokemuksia m52:n forte käsittelystä ja neuvoja ensikertalaiselle?
voiko vaihtokunnossa oleviin öljyihin tuon litkun heittää vai pitäskö ostaa tuota varten erikseen vielä öljyt ja sen jälkeen uudet rallyformulat vai mitenkä?
kokeilis tuota nostajan napsutusta hiljentää ensin tuolla ennenkun aukoo konetta sen kummemmin

eli nyt vasta ehdin/sain aikaiseksi tuon huuhtelun tehdä ja hommasin siis ihan tuon oikean "forte engine flush" pullon enkä sitten uskaltanutkaan sillä pöllö öljyllä kokeilla kuitenkaan
noh tuloksethan olivat aivan loistavat!!
empä olisi uskonut että tuo jo vuoden verran ääntä pitänyt ja aika pahalta jo kuullostanut nostajan lupsutus olisi sillä hiljennyt, mutta niin vaan hiljeni ja käypi auto nyt tosi nätisti
samalla vaihdoin tulpat ja kaikki suodattimet ja alavääntö nyt ainakin lisäänty kun ennen tuntu että meinaa sammuilla liikkeelle lähdöissä ja tänä aamunakin kun töihin ajoin niin välillä meinasi puutua täysin kun kiihdyttämään lähti.
huomasin myös että ohittaminenkin sujui nyt joutuisammin kun ennen tunnosti että kolmonenko se pitää pesään lykätä ennenkun kerkeää ohi:think kulutusmittarikin näytti mielestäni vähän vähempi kun ennen:think
tulppien reiät oli tosin öljyiset että voi tuo puutuminen ja ajoittainen nykiminen siitäkin johtua ja jokainen tulppa oli ilman väännintä pyöriteltävissä auki eikä puolatkaan kovin tiukalla olleet
kuka ikinä onkaan viimeksi tulpat vaihtanut niin on varmaan jääneet tulpat lopuksi kiristämättä.
kaikin puolin kannattava remppa
suodattimet, öljyt, tulpat ja fortelitkut kaikki yhteensä alle 180€..
Leave a comment:
-
Jotain vikaa kyllä on jos ei öljyä mene yhtään ;DOriginally posted by dumppi View Postjuu pitää varmaan kokeilla tuota köyhän miehen fortte käsittelyä:think jos toimii eukon autoon niin vois laittaa omaankin
öljyähän tuo ei syö kyllä pisaraakaan.. kohta kymppitonni ajettu ja edelleen tasan ylärajassa
Leave a comment:
-
Onko kukaan kokeillut toimiiko m52 mosa normaalisti ilman maf-anturia?, itsellä sen irroittaminen ei aiheuta mitään muutoksia auton toimintaan..
luulisi, että alkaisi nykiä..
Leave a comment:
-
m52b28 Vinkkejä mistä johtuu välillä huono käynnisttyminen Video Välillä lähtee nätistä välillä rykii huomattavasti pahemmin kun videossa. Lisäksi hetken päästä kun on liikenteeseen lähtenyt auto pätkäisee ihan kun bensan syöttöloppuisu. Sammunut parikertaa liikennevaloissa ilman mitään varoitusta.
Ei vika koodeja, muuten toimii hienosti. Tulpat vaihdettu muutama sata km sitten.
Leave a comment:
-
Aivan, kiitoksia! Mikähän ajatus mahtaa olla tuossa että alkupään kytkintä on valmistettu vaan syyskuun -97 loppuun? Siitä eteenpäin osanro. vaihtuu ja pysyy samana tuonne 2000 vuoteen asti. Eihän M52tu kone tullut kun vasta joskus 8/98 tjsp? Eli siis esim. -98 vuosmallin kytkinlevy ei muka käy tuohon meikeläisen -96 vuosmalliin? Mikä tämä ero sitten käytännössä on?Originally posted by Supa View PostEi. M52TU käyttää SAC kytkintä kun vanhemmat ihan perinteistä.
EDIT: 1995-1997
1997-2000
EDIT2: Niin ja riittäisi siis jos tuo kytkinlevykin kävisi -99:stä 96:seen..Last edited by Magirus; 18-06-2012, 08:59.
Leave a comment:
-
Ei. M52TU käyttää SAC kytkintä kun vanhemmat ihan perinteistä.Originally posted by Magirus View PostKäykö 528i tuplavanos koneesta kytkinpaketti myös 528i singevanos koneeseen?
Eli siis yksinkertaisesti sanottuna -99 vuosmallin autosta -96 vuosmallin autoon?
Jostain syystä BMWfans antaa 95-97 vuosimalliin oman osanro:n kytkinlevylle.
Levyn koko pysyy tuplavanos koneessa kuitenkin samana eli 240mm.
Leave a comment:
-
Käykö 528i tuplavanos koneesta kytkinpaketti myös 528i singevanos koneeseen?
Eli siis yksinkertaisesti sanottuna -99 vuosmallin autosta -96 vuosmallin autoon?
Jostain syystä BMWfans antaa 95-97 vuosimalliin oman osanro:n kytkinlevylle.
Levyn koko pysyy tuplavanos koneessa kuitenkin samana eli 240mm.
Leave a comment:
-
No yleisesti mistään nykymoottorista jossa on runkolaakerit joka sylinterin välissä ja sylinterinseinämää ~5 mm sylintereiden välissä ei saa mäntiä alakautta ulos.....Originally posted by Arde92 View PostMahtuuko näissä m52 moottoriessa tulemaan männät alakautta pois?
Leave a comment:
-
Rallyformulaa tai nykyisin Peak Lifea en ole itse kokeillut. Ainakin se on kai hieman jäykempää, koska on 5w-50.Originally posted by dumppi View Postrally formulaa kuulemma aina käytetty niin taijan kokeilla tuossa loppuviikosta tuota "forte"käsittelyä ja uuvet rallivormulat sissään niin sittempä tuon näkkee..
Leave a comment:
-
Ihan mielenkiinnosta, voiko joku tällainen mersun remmi toimia m50/m52 koneessa jollain 0,5 bar paineilla? Mitä eroa M62 ja M65, sen ymmärrän kyllä että isompi numero on isompi.
Leave a comment:
Leave a comment: