Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    Originally posted by 328 e36 View Post
    No eihän siinä sitten mitään vikaa ole,sen kuuluukin aueta vasta korkemmilla kierroksilla..
    Minä en nyt ole ihan perillä niin mikä läppäjuttu siellä on ja miksi? Ja onko sillä jotain vaikutusta johonkin jos vaimennin vaihdettu ihan toisenlaiseen jossa ei mitään läppiä ole?
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      Originally posted by Haju69 View Post
      Minä en nyt ole ihan perillä niin mikä läppäjuttu siellä on ja miksi? Ja onko sillä jotain vaikutusta johonkin jos vaimennin vaihdettu ihan toisenlaiseen jossa ei mitään läppiä ole?
      Takapöntössä toisessa putkessa on alipainetoiminen läppä, tarkoitus on vähentää meteliä pienillä kierroksilla.
      Ajossa se avautuu pienemmillä kierroksilla kuin paikallaan kierrättämällä, että eiköhän tuo 4500rpm ihan ok ole.

      Ei siinä muuta kunhan alipaineletku on tulpattu jos vaihtaa toisenlaisen vaimentimen.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16344
        • Leppävirta

        Originally posted by JJT View Post
        Takapöntössä toisessa putkessa on alipainetoiminen läppä, tarkoitus on vähentää meteliä pienillä kierroksilla.
        Ajossa se avautuu pienemmillä kierroksilla kuin paikallaan kierrättämällä, että eiköhän tuo 4500rpm ihan ok ole.

        Ei siinä muuta kunhan alipaineletku on tulpattu jos vaihtaa toisenlaisen vaimentimen.
        Mikähän alipaineletku ja missä? Autossahan oli jo joku pilipali putkiviritelmä minulle tullessa. Joten eipä ole tietoa onko tulpattu, jos ei niin miten se ilmenee?
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          Se läppä kannattaa pitää toiminnassa. Huomattavasti sivistyneemmät äänet sillain.

          Comment

          • Perlenbacher
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2010
            • 1103
            • Suomi

            Huhhu, kauhiat majoneesit ja öljyä menee litra/1000km. Ei savuta muutakuin vaaleaa vesihöyryä kuten normaalistikin kylmällä. Separaattori vaihdettu syksyllä. Pitäsköhän tökkiä sitä öljypohjaan menevää letkua auki jollain rautalangalla?

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16344
              • Leppävirta

              Originally posted by Perlenbacher View Post
              Huhhu, kauhiat majoneesit ja öljyä menee litra/1000km. Ei savuta muutakuin vaaleaa vesihöyryä kuten normaalistikin kylmällä. Separaattori vaihdettu syksyllä. Pitäsköhän tökkiä sitä öljypohjaan menevää letkua auki jollain rautalangalla?
              Ne molempien päiden letkut kannattaa vaihtaa separaattorin vaihdon yhteydessä.. Tai siis toinen on muovinen "haitariputki" mut kuitenkin.
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16344
                • Leppävirta

                Originally posted by JJT View Post
                Takapöntössä toisessa putkessa on alipainetoiminen läppä, tarkoitus on vähentää meteliä pienillä kierroksilla.
                Ajossa se avautuu pienemmillä kierroksilla kuin paikallaan kierrättämällä, että eiköhän tuo 4500rpm ihan ok ole.

                Ei siinä muuta kunhan alipaineletku on tulpattu jos vaihtaa toisenlaisen vaimentimen.
                Originally posted by Haju69 View Post
                Mikähän alipaineletku ja missä? Autossahan oli jo joku pilipali putkiviritelmä minulle tullessa. Joten eipä ole tietoa onko tulpattu, jos ei niin miten se ilmenee?
                Niin, mistä tuota letkua etsiä ja että onko se tulpattu? Ei siis nykyinenkään vaimennin ole alkuperäinen, ei siinä mitään läppiä ole..
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  Originally posted by Haju69 View Post
                  Niin, mistä tuota letkua etsiä ja että onko se tulpattu? Ei siis nykyinenkään vaimennin ole alkuperäinen, ei siinä mitään läppiä ole..
                  En tarkemmin osaa sanoa mutta eiköhän se puskurin alta pöntön takapään paikkeilta pitäis löytyä.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Löwen
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2010
                    • 387
                    • Finnland

                    Originally posted by Haju69 View Post
                    Niin, mistä tuota letkua etsiä ja että onko se tulpattu? Ei siis nykyinenkään vaimennin ole alkuperäinen, ei siinä mitään läppiä ole..
                    Originally posted by JJT View Post
                    En tarkemmin osaa sanoa mutta eiköhän se puskurin alta pöntön takapään paikkeilta pitäis löytyä.
                    http://www.realoem.com/bmw/showparts...36&hg=18&fg=20
                    Katso myös takakontista kuskin puolelta sen muovilaatan alta, siellä on tuon läppäsysteemin joku sähköliitiin/venttiilihässäkkä johon tulee myös alipaineletku.
                    Last edited by Löwen; 13-12-2010, 21:34.
                    MB E220CDI '10 Braun

                    Comment

                    • Radar
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2004
                      • 120
                      • Schrick-Region

                      Originally posted by Haju69 View Post
                      Niin, mistä tuota letkua etsiä ja että onko se tulpattu? Ei siis nykyinenkään vaimennin ole alkuperäinen, ei siinä mitään läppiä ole..
                      Jos et löydä auton takapäästä letkua tai sitä että onko se tulpattu niin tulppauksen voi tehdä myös imusarjan paikkeilta tai muuten konehuoneen puolelta.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8258
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        laitetaas kysymys tällä kertaa tänne jos joku sattus tietään:

                        missä sijaitsee imuilman lämpöanturi vuoden 96 528iA:ssa?
                        vikakoodinlukija näytti imuilman olevan 150 asteista vaikka todellisuus oli jotain 18. mitäs vaikutusta tollasella on kun auto tuntus toimivan moitteetta?
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          Originally posted by peto2 View Post
                          laitetaas kysymys tällä kertaa tänne jos joku sattus tietään:

                          missä sijaitsee imuilman lämpöanturi vuoden 96 528iA:ssa?
                          vikakoodinlukija näytti imuilman olevan 150 asteista vaikka todellisuus oli jotain 18. mitäs vaikutusta tollasella on kun auto tuntus toimivan moitteetta?
                          Imusarjan alla kaasuläpän paikkeilla leveyssuunnassa.

                          Katsoitko ettei näyttäny fahrenheitteina lämpötilaa? Kone lämmittää imusarjaa kuitenkin jonkun verran, niin olosuhteista riippuen reilu 60 vois olla ihan mahdollinen.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8258
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            Originally posted by Cell View Post
                            Imusarjan alla kaasuläpän paikkeilla leveyssuunnassa.
                            nro. 14?


                            Originally posted by Cell
                            Katsoitko ettei näyttäny fahrenheitteina lämpötilaa? Kone lämmittää imusarjaa kuitenkin jonkun verran, niin olosuhteista riippuen reilu 60 vois olla ihan mahdollinen.
                            en sen tarkemmin katsonut kuin että jäähdytysnesteen lämpö oli celsiuksina (oli 42°C kun alettiin seuraamaan livedataa).. mutta tilanne oli sellainen että auto oli nosturilla ~1,5h kun ropattiin sumareita ja lohkolämppärille uutta johtoa. Kun saatiin homma valmiiksi ja auto alas kaveri kysy että katotaanko vikakoodit. Näytti satunnaista vikaa ko. anturiin ja livedataa seuratessa imuilman lämpötila oli se 150° eikä muuttunut mihinkään vaikka auto kävi muutaman minuutin.

                            mitä vaikutusta tuolla pitäisi olla käyntiin?
                            Last edited by peto2; 14-12-2010, 23:29.
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6935
                              • N/A

                              Osaisiko jokua sanoa mikä on m52b28 euro suuttimien tuotto?
                              Olen ehkä tilaamassa Usasta uudet suuttimet niin tulisi varmasti tuotoltaan oikeat.

                              Comment

                              • Perlenbacher
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2010
                                • 1103
                                • Suomi

                                Originally posted by peto2 View Post
                                nro. 14?

                                ...

                                mitä vaikutusta tuolla pitäisi olla käyntiin?
                                Hienosäätöähän toi tekee. Kylmänä saattaa toimia hiukan oudosti. Tosin, jos vika on vain silloin tällöin niin eihän sitä sitten voi oikein tietää.

                                Kuulostaa siltä että tuo 150C olisi maksimiarvo, eli onko tuo anturi nyt PTC vai NTC. Veikkaan että sinne menevä johto poikki tai oikarissa, tai sitten sama homma anturin sisällä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎