Originally posted by 328 e36
View Post
M52 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Minä en nyt ole ihan perillä niin mikä läppäjuttu siellä on ja miksi? Ja onko sillä jotain vaikutusta johonkin jos vaimennin vaihdettu ihan toisenlaiseen jossa ei mitään läppiä ole?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset BMW + koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Ja monimerkkitesteri löytyy myös.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
-
Takapöntössä toisessa putkessa on alipainetoiminen läppä, tarkoitus on vähentää meteliä pienillä kierroksilla.Originally posted by Haju69 View PostMinä en nyt ole ihan perillä niin mikä läppäjuttu siellä on ja miksi? Ja onko sillä jotain vaikutusta johonkin jos vaimennin vaihdettu ihan toisenlaiseen jossa ei mitään läppiä ole?
Ajossa se avautuu pienemmillä kierroksilla kuin paikallaan kierrättämällä, että eiköhän tuo 4500rpm ihan ok ole.
Ei siinä muuta kunhan alipaineletku on tulpattu jos vaihtaa toisenlaisen vaimentimen.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Mikähän alipaineletku ja missä? Autossahan oli jo joku pilipali putkiviritelmä minulle tullessa. Joten eipä ole tietoa onko tulpattu, jos ei niin miten se ilmenee?Originally posted by JJT View PostTakapöntössä toisessa putkessa on alipainetoiminen läppä, tarkoitus on vähentää meteliä pienillä kierroksilla.
Ajossa se avautuu pienemmillä kierroksilla kuin paikallaan kierrättämällä, että eiköhän tuo 4500rpm ihan ok ole.
Ei siinä muuta kunhan alipaineletku on tulpattu jos vaihtaa toisenlaisen vaimentimen.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset BMW + koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Ja monimerkkitesteri löytyy myös.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Se läppä kannattaa pitää toiminnassa. Huomattavasti sivistyneemmät äänet sillain.
Comment
-
Huhhu, kauhiat majoneesit ja öljyä menee litra/1000km. Ei savuta muutakuin vaaleaa vesihöyryä kuten normaalistikin kylmällä. Separaattori vaihdettu syksyllä. Pitäsköhän tökkiä sitä öljypohjaan menevää letkua auki jollain rautalangalla?
Comment
-
Ne molempien päiden letkut kannattaa vaihtaa separaattorin vaihdon yhteydessä.. Tai siis toinen on muovinen "haitariputki" mut kuitenkin.Originally posted by Perlenbacher View PostHuhhu, kauhiat majoneesit ja öljyä menee litra/1000km. Ei savuta muutakuin vaaleaa vesihöyryä kuten normaalistikin kylmällä. Separaattori vaihdettu syksyllä. Pitäsköhän tökkiä sitä öljypohjaan menevää letkua auki jollain rautalangalla?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset BMW + koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Ja monimerkkitesteri löytyy myös.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
Originally posted by JJT View PostTakapöntössä toisessa putkessa on alipainetoiminen läppä, tarkoitus on vähentää meteliä pienillä kierroksilla.
Ajossa se avautuu pienemmillä kierroksilla kuin paikallaan kierrättämällä, että eiköhän tuo 4500rpm ihan ok ole.
Ei siinä muuta kunhan alipaineletku on tulpattu jos vaihtaa toisenlaisen vaimentimen.Niin, mistä tuota letkua etsiä ja että onko se tulpattu? Ei siis nykyinenkään vaimennin ole alkuperäinen, ei siinä mitään läppiä ole..Originally posted by Haju69 View PostMikähän alipaineletku ja missä? Autossahan oli jo joku pilipali putkiviritelmä minulle tullessa. Joten eipä ole tietoa onko tulpattu, jos ei niin miten se ilmenee?LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
E32 Diamantscwharz 750iL '94
E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
Vikakoodin luvut/nollaukset BMW + koodausta savon maalla.
Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
Ja monimerkkitesteri löytyy myös.
Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
Comment
-
En tarkemmin osaa sanoa mutta eiköhän se puskurin alta pöntön takapään paikkeilta pitäis löytyä.Originally posted by Haju69 View PostNiin, mistä tuota letkua etsiä ja että onko se tulpattu? Ei siis nykyinenkään vaimennin ole alkuperäinen, ei siinä mitään läppiä ole..
http://www.realoem.com/bmw/showparts...36&hg=18&fg=20Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
Originally posted by Haju69 View PostNiin, mistä tuota letkua etsiä ja että onko se tulpattu? Ei siis nykyinenkään vaimennin ole alkuperäinen, ei siinä mitään läppiä ole..Katso myös takakontista kuskin puolelta sen muovilaatan alta, siellä on tuon läppäsysteemin joku sähköliitiin/venttiilihässäkkä johon tulee myös alipaineletku.Originally posted by JJT View PostEn tarkemmin osaa sanoa mutta eiköhän se puskurin alta pöntön takapään paikkeilta pitäis löytyä.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...36&hg=18&fg=20Last edited by Löwen; 13-12-2010, 21:34.MB E220CDI '10 Braun
Comment
-
Jos et löydä auton takapäästä letkua tai sitä että onko se tulpattu niin tulppauksen voi tehdä myös imusarjan paikkeilta tai muuten konehuoneen puolelta.Originally posted by Haju69 View PostNiin, mistä tuota letkua etsiä ja että onko se tulpattu? Ei siis nykyinenkään vaimennin ole alkuperäinen, ei siinä mitään läppiä ole..
Comment
-
laitetaas kysymys tällä kertaa tänne jos joku sattus tietään:
missä sijaitsee imuilman lämpöanturi vuoden 96 528iA:ssa?
vikakoodinlukija näytti imuilman olevan 150 asteista vaikka todellisuus oli jotain 18. mitäs vaikutusta tollasella on kun auto tuntus toimivan moitteetta?F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Imusarjan alla kaasuläpän paikkeilla leveyssuunnassa.Originally posted by peto2 View Postlaitetaas kysymys tällä kertaa tänne jos joku sattus tietään:
missä sijaitsee imuilman lämpöanturi vuoden 96 528iA:ssa?
vikakoodinlukija näytti imuilman olevan 150 asteista vaikka todellisuus oli jotain 18. mitäs vaikutusta tollasella on kun auto tuntus toimivan moitteetta?
Katsoitko ettei näyttäny fahrenheitteina lämpötilaa? Kone lämmittää imusarjaa kuitenkin jonkun verran, niin olosuhteista riippuen reilu 60 vois olla ihan mahdollinen.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
nro. 14?Originally posted by Cell View PostImusarjan alla kaasuläpän paikkeilla leveyssuunnassa.

en sen tarkemmin katsonut kuin että jäähdytysnesteen lämpö oli celsiuksina (oli 42°C kun alettiin seuraamaan livedataa).. mutta tilanne oli sellainen että auto oli nosturilla ~1,5h kun ropattiin sumareita ja lohkolämppärille uutta johtoa. Kun saatiin homma valmiiksi ja auto alas kaveri kysy että katotaanko vikakoodit. Näytti satunnaista vikaa ko. anturiin ja livedataa seuratessa imuilman lämpötila oli se 150° eikä muuttunut mihinkään vaikka auto kävi muutaman minuutin.Originally posted by CellKatsoitko ettei näyttäny fahrenheitteina lämpötilaa? Kone lämmittää imusarjaa kuitenkin jonkun verran, niin olosuhteista riippuen reilu 60 vois olla ihan mahdollinen.
mitä vaikutusta tuolla pitäisi olla käyntiin?Last edited by peto2; 14-12-2010, 23:29.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
Hienosäätöähän toi tekee. Kylmänä saattaa toimia hiukan oudosti. Tosin, jos vika on vain silloin tällöin niin eihän sitä sitten voi oikein tietää.Originally posted by peto2 View Postnro. 14?
...
mitä vaikutusta tuolla pitäisi olla käyntiin?
Kuulostaa siltä että tuo 150C olisi maksimiarvo, eli onko tuo anturi nyt PTC vai NTC. Veikkaan että sinne menevä johto poikki tai oikarissa, tai sitten sama homma anturin sisällä.
Comment
Comment