Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16344
    • Leppävirta

    Originally posted by Löwen View Post
    Saako sen kuitenkin nätisti purettua ja kasattua vielä? Ei mulla kyllä huohotinputkessa eikä öljykorkissa ole majoneesia ollut mutta uteliasuuttani purkasin tuon mielellään. Kaikki muut m52 käyntihäiriöitä aiheuttavat perusosat olenkin jo uusinut paitsi tuo seppo edelleen koskematon...
    Kyllä kai niitä jotkut purkaa ja kasailee. En ole ollut niin kiinnostunut itse vaan olen nakannut ne vanhat roskikseen ja uutta tilalle. n. 100,- paukku uusi huohotinventtiili+kumiletku+muoviputki

    Edit: 104,- oli nuo osat yhteensä kun viime maanantaina kävin marmorilta hakemassa.
    Last edited by Haju69; 08-01-2011, 16:52.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • kaol
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 5007
      • Ilmajoki

      Originally posted by Löwen View Post
      Saako sen kuitenkin nätisti purettua ja kasattua vielä?
      Saa, kunhan hommaa ei yritä tehdä ihan jäiselle osalle. Puhdistus esim. kuumalla vedellä on muutaman minuutin homma, kun separaattorin saa purettua. Jos osat puhdistaa vedellä, niin kuivaaminen pitää tehdä huolellisesti.
      Kokeilemalla se selviää...

      Comment

      • Löwen
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2010
        • 387
        • Finnland

        Originally posted by Haju69 View Post
        Kyllä kai niitä jotkut purkaa ja kasailee. En ole ollut niin kiinnostunut itse vaan olen nakannut ne vanhat roskikseen ja uutta tilalle. n. 100,- paukku uusi huohotinventtiili+kumiletku+muoviputki

        Edit: 104,- oli nuo osat yhteensä kun viime maanantaina kävin marmorilta hakemassa.
        Sori OT, mutta mistä haet orkkisosat tällä seudulla?
        MB E220CDI '10 Braun

        Comment

        • Haju69
          Administrator
          • Nov 2005
          • 16344
          • Leppävirta

          Originally posted by Löwen View Post
          Sori OT, mutta mistä haet orkkisosat tällä seudulla?
          Kuvansin autohuolto on yksi. Toinen sitten jota maanantaina hyödynsin on Kuopiossa Autoliike Hartikainen(isommat valikoimat hyllyissä). En muista oliko Varkaudessakin jokin valtuutettu BMW myyjä tai muu varaosapiste kuin Kuvansin autohuolto, mutta siellä ei ole tullut muita hyödynnettyä kuin Kuvansin palveluja.
          LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
          E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
          B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

          Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
          Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
          Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

          Comment

          • Löwen
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2010
            • 387
            • Finnland

            Originally posted by Haju69 View Post
            Kuvansin autohuolto on yksi. Toinen sitten jota maanantaina hyödynsin on Kuopiossa Autoliike Hartikainen(isommat valikoimat hyllyissä). En muista oliko Varkaudessakin jokin valtuutettu BMW myyjä tai muu varaosapiste kuin Kuvansin autohuolto, mutta siellä ei ole tullut muita hyödynnettyä kuin Kuvansin palveluja.
            Jep, mutta tuo Kuvansin liike tuntuu tilaavan alkuperäisosat Karikolta mikkelistä joten hinnat välillä päin persettä suoraan sanottuna, -tosin vain minun mielipiteeni.
            MB E220CDI '10 Braun

            Comment

            • Haju69
              Administrator
              • Nov 2005
              • 16344
              • Leppävirta

              Originally posted by Löwen View Post
              Jep, mutta tuo Kuvansin liike tuntuu tilaavan alkuperäisosat Karikolta mikkelistä joten hinnat välillä päin persettä suoraan sanottuna, -tosin vain minun mielipiteeni.
              -Hinnat välillä päin persettä- Et paskaa puhu. Siksipä myös Kuopiossa pitää käydä välillä. Tai saa ne sieltäkin matkahuollon kautta tulemaan kotipaikkakunnalle
              LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
              E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
              B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

              Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
              Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
              Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

              Comment

              • Löwen
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2010
                • 387
                • Finnland

                Originally posted by Haju69 View Post
                -Hinnat välillä päin persettä- Et paskaa puhu. Siksipä myös Kuopiossa pitää käydä välillä. Tai saa ne sieltäkin matkahuollon kautta tulemaan kotipaikkakunnalle
                Ahaa, joku muukin siis huomannut asian. Alkanut viimeaikoina jo tosissaan kypsyttämään. Täytyykin soitella tuonne Kuopioon noissa separaattori asioissa.
                MB E220CDI '10 Braun

                Comment

                • Haju69
                  Administrator
                  • Nov 2005
                  • 16344
                  • Leppävirta

                  Originally posted by Löwen View Post
                  Ahaa, joku muukin siis huomannut asian. Alkanut viimeaikoina jo tosissaan kypsyttämään. Täytyykin soitella tuonne Kuopioon noissa separaattori asioissa.
                  Juu. Jos en väärin muista niin edellisellä kerralla kun ne rojut ostin E39:n niin hinta oli mielestäni aika paljon kovempi Kuvansissa kuin mitä nyt hain Kuopiosta ja sain suoraan hyllystä. Ei tarvinnu tilailla.
                  LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                  E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                  B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                  Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                  Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                  Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                  Comment

                  • Mörökölli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2005
                    • 1735
                    • Turku

                    Miltäs herrasväen venttiilikoneistot on näyttänyt ns. siisteyden ja kuluneisuuden puolesta 150000-250000km ajettuna?

                    Puntaroin tässä projektimoottorin kilometrimääriä, ja kovasti olisi maalaisjärjellä ajateltuna hyvinkin vähän ajettu moottori. En ole konetta purkanut vielä venttiilikopasta alaspäin..

                    Tuossa muutama kuva:













                    Sen verran taustatietoa miksi arvelin jo alunperin että on vähän ajettu moottori, koneessa on leima 12/96, eli se on varmaankin 97- mallisesta autosta. Kuitenkin tämä auto mistä se on purettu, on seissyt n. 10-11 vuotta, eli ajovuosia tippuu väkisinkin pois aika paljon. Eikä ole matkamittaria mistä tarkastaa..


                    Omissa M50 koneissa(180000-280000km ajettuja) on venttiilikoneistot, nokat ym. ollut
                    kitkapinnoiltaan ihan hyväkuntoisia, mutta vähintäänkin laahaimissa on ollut jotain kulumaa ja venttiilikoneisto ja kannen valupinnat on ollut kauttaaltaan ohuen öljykarstan ruskistama. Tähän tyyliin, vaikka kaikki kyllä varmaan tietää mitä tarkoitan:




                    Tämä kyseinen kone on täysin puhdas, laahaimessa ei näy mitään jälkiä ja nokkapyörän hammasmodulin pohjasta juuri ja juuri huomaa että siinä on ketju pyörinyt.

                    Mitähän tossa voisi olla kilsoja takana?


                    Pitääpi jatkaa purkamista...
                    Last edited by Mörökölli; 08-01-2011, 20:06.
                    www.nenifab.com

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11083
                      • Oulu

                      Originally posted by Mörökölli View Post
                      Miltäs herrasväen venttiilikoneistot on näyttänyt ns. siisteyden ja kuluneisuuden puolesta 150000-250000km ajettuna?
                      (kuvia&tekstiä)
                      Onko tuossa nyt öljyä ollenkaan ollut? Kun ainakin minun silmään näyttää kuivalta vai oletko jo jotenkin putsannut pois ne.

                      Tuossa kuva omasta 160tkm ajettuna ja ei siinäkään juuri kulumaa ole. Ainostaan nokka-akseleissa on terävimmässä johdassa pientä kiillottumista havaittavissa. Karstaa on kummiskin palanut kiinni esin vanoksen koteloon ja venttiilikoppaan, mitä ei noissa sun kuvissa näytä olevan ollenkaan.


                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Mörökölli
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2005
                        • 1735
                        • Turku

                        En ole putsannut mitenkään. Koneessa oli öljyt sisällä kyllä. Ja kyllä ketjustakin sormet öljyiseksi sai. Kuvissa näköjään kyllä näyttää ihan kuivalta.
                        www.nenifab.com

                        Comment

                        • markok
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 3019
                          • Kuopio

                          Originally posted by Mörökölli View Post
                          En ole putsannut mitenkään. Koneessa oli öljyt sisällä kyllä. Ja kyllä ketjustakin sormet öljyiseksi sai. Kuvissa näköjään kyllä näyttää ihan kuivalta.
                          Mitä itse olen venttiilikoppia avannut yli 250tkm ajetuistakin niin ei siellä juuri kulumisen jälkiä ole näkynyt. Noista kuvista päätellen voisi sanoa, että tuohon moottoriin on vaihdettu öljyt ajallaan kun karstaa ei ole tai sitten on puhdistettu jollain forte käsittelyllä ennen seisokkia. Harvoin noin puhtaita koneita kuitenkaan näkee, mutta se ei välttämättä kerro kilometrien vähäisyydestä.
                          BMW 530iA Touring -05

                          Comment

                          • EM^
                            Bimmer Rookie
                            • May 2005
                            • 65
                            • Oulu

                            Minkälaisia suhinoita muilla moottori pitää? Paikallaan kaasutellessa kaasusta löysättäessä ja kierrosten laskeutuessa 2500 kierroksen kohalla kuuluu suhahdus. Myös tyhjäkäynnillä kuuluu suhinaa joka loppuu kun painaa hieman kaasua. Sammutettaessa kuuluu myös pitkä suhina puoli sekunttia moottorin sammumisen jälkeen.

                            Oireena on tehottomuus varsinkin alakierroksilla ja vapina tyhjäkäynnillä, välillä myös kiihdytyksissä tärisee varsinkin 2500 kierroksen kohdalla. Ylemmilläkin kierroksilla välillä tärisee rajustikin nopeataajuisesti. Oireet sitä pahempia mitä kylmempi ilma on, koneen lämmetessä paranee hieman. Vaihdettu on imusarjan tiivisteet, separaattori letkuineen, ilmamassamittarilta kaasuläppään menevä haitariputki ja siitä erkaneva putki tyhjäkäyntiventtiilille. Liekkö sitten vielä jossakin imuvuotoa. Vikakoodeja ei ole. Koneena single-vanos M52.
                            E36 323i -98

                            Comment

                            • kaol
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2003
                              • 5007
                              • Ilmajoki

                              Originally posted by EM^ View Post
                              Minkälaisia suhinoita muilla moottori pitää? Paikallaan kaasutellessa kaasusta löysättäessä ja kierrosten laskeutuessa 2500 kierroksen kohalla kuuluu suhahdus. Myös tyhjäkäynnillä kuuluu suhinaa joka loppuu kun painaa hieman kaasua. Sammutettaessa kuuluu myös pitkä suhina puoli sekunttia moottorin sammumisen jälkeen.

                              Oireena on tehottomuus varsinkin alakierroksilla ja vapina tyhjäkäynnillä, välillä myös kiihdytyksissä tärisee varsinkin 2500 kierroksen kohdalla. Ylemmilläkin kierroksilla välillä tärisee rajustikin nopeataajuisesti. Oireet sitä pahempia mitä kylmempi ilma on, koneen lämmetessä paranee hieman. Vaihdettu on imusarjan tiivisteet, separaattori letkuineen, ilmamassamittarilta kaasuläppään menevä haitariputki ja siitä erkaneva putki tyhjäkäyntiventtiilille. Liekkö sitten vielä jossakin imuvuotoa. Vikakoodeja ei ole. Koneena single-vanos M52.
                              Nuo kertomasi suhinat on ihan normaleja.
                              Tehottomuus ja värina viittaa kyllä suuresti imuvuotoon. Ootko tarkistanut, että ylimääräisten letkulähtöjen tulpat on paikallaan? Esim. kuvan osa #3. http://www.realoem.com/bmw/showparts...&fg=40&lang=en
                              Toinen, mikä tulee mieleen, on se kuminen tiivisteholkki, joka tiivistää lisäilmaluistin imusarjaan. Nuo on tuntunut aina melko kovettuneilta, kun oon imupuolen osia puhdistanut.
                              Kokeilemalla se selviää...

                              Comment

                              • EM^
                                Bimmer Rookie
                                • May 2005
                                • 65
                                • Oulu

                                Originally posted by kaol View Post
                                Nuo kertomasi suhinat on ihan normaleja.
                                Tehottomuus ja värina viittaa kyllä suuresti imuvuotoon. Ootko tarkistanut, että ylimääräisten letkulähtöjen tulpat on paikallaan? Esim. kuvan osa #3. http://www.realoem.com/bmw/showparts...&fg=40&lang=en
                                Toinen, mikä tulee mieleen, on se kuminen tiivisteholkki, joka tiivistää lisäilmaluistin imusarjaan. Nuo on tuntunut aina melko kovettuneilta, kun oon imupuolen osia puhdistanut.
                                Kiitos vinkistä, pitääpä yrittää katsoa nuo paikat vielä. Pitää varmaan purkaa ilmamassamittari ja kaasuläpät pois tieltä että tilaa tulee tarpeeksi?

                                Imusarjalta jarrutehostimeen menevän letkunkin voisi tarkastaa, sen kuntoahan ei nyt näe koska siinä on se "sukka" päällä. Tuossahan on siinä jarrutehostimen päässä ilmeisesti samanlainen tulppa kuin separaattorilla ja tyhjäkäyntimoottorilla joten sekinhän voi hapertunut olla. Pitääpä lähteä wetterille tulppa- ja letkuostoksille.
                                E36 323i -98

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎