Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JJanne
    Bimmer Rookie
    • Feb 2008
    • 73
    • Riihimäki

    Originally posted by LordHamwich View Post
    Käytitkö irti mitään muuta kuin tuota piuhaa ja jääkö valo palamaan jo silloin kun laittaa virrat päälle vai vasta sitten kun rykäisee käyntiin?
    Originally posted by spottti View Post
    Ite ihmettelin samaa, kun kokeeksi noita eri piuhoja käytin irti auton käydessä. En nyt muista sammuiko se nopeuden noustessa tarpeeksi vai seisoiko auto virrat pois jonkin aikaa. Mutta pitäs sammua kyllä itsekseen.
    Näin ainakin sigun toukassa.

    EDIT: JOS siis vain käytit tuota piuhaa irti, että nyt on kiinni.
    Originally posted by JJanne View Post
    En käyttänyt muutakuin tätä ja IMM johtoa irti tuolloin...

    Valo palaa kokoajan kun virrat päällä, ainoastaan kun käynnistää auton niin valo tekee nopean väläytyksen poissa.



    Valo on mulla palanut jo viikonpäivät :/
    Jahas tää selviski vissiin nyt, oli vaijeri lähtenyt paikoiltaan pois tuosta läpästä -> vaijeri menee johonkin sähkömoottoriin mikä säätää sitä, en vaan ollut huomannut tuota aijemmin ainakin valo sammui nyt ja vikakoodia ei enään ilmeentynyt.
    EX:BMW 528iA Touring -97, BMW 118d -05, E38 750iL -95.

    Comment

    • Spiddu
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2007
      • 3562
      • Nla

      Toukka on antanut nyt kolmen vuoden ajan vika koodia nokka-akselinasento anturista. Alkujaa hajosi oikeasti, korvattu motonetin tuotteella merkkiä X pari vuotta sitten vaihdettu Laakkoselta ostettuun anturiin ei vaikutusta koodin tekee. Mistähän tuo voisi johtua?
      BMW F30 330e 2017

      Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
      e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

      Comment

      • Cell
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7037
        • Uusikaupunki

        Mikä se koodi on tarkemmin ja onko selitteitä?
        325i -08
        i3 REx -17
        M5 -98 Imolarot
        535i -90 N/A project (maatumassa)

        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

        Comment

        • Spiddu
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 3562
          • Nla

          Originally posted by Cell View Post
          Mikä se koodi on tarkemmin ja onko selitteitä?
          Yritän ehtiä lukea huomenna.

          Lisäksi auton kanssa on ilmennyt seuraavanlainen ongelma, noin 2-3min siitä kun on lähtenyt liikkeelle. Autosta häviää vedot sekunniksi tuntuu kun menisi moottorijarrulle, tekee kerran muuten toimii normaalisti.

          Lisäksi välillä käyntiin lähdön kanssa on ongelmia, Video

          Ei anna vika koodeja ne kun luettiin jos vika selviäisi sillä.
          BMW F30 330e 2017

          Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
          e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

          Comment

          • ttw
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 1016
            • Vantaa

            Nonni, eeppinen kokeilu E38:in kanssa tehty. Koneen saa siis vaihdettua keulasta ilman laatikon irrottelua pumppukärryillä.

            Auto toimiikin vielä mutta yks asia vaivaa:

            Eli ilmailtiin, sisällä on kuin saunassa ja lämmöt siinä 95c.
            Mutta kun pistää kylmälle niin lämmöt nousee sinne 98-100c.
            Ja pysyvät kyllä, ei yritäkään nousta.

            Kiertoa on ja kaikki on uutta, olisko vielä jossain raossa ilmaa?
            Lohkon halkeamisesta johtuneet oireet (letkujaräjäyttävä paine) on kadonnut yms. etten usko että olis mitään isompaa.
            Last edited by ttw; 25-05-2012, 08:55.
            728iA -97 "FABULOUS" Navarraviolet & Lavendergrau
            Harrasteproggis E9 3.0 CS -72 JDM
            MB 280SE Kompressorilahna "kilosta alkaa ilo" -77

            Comment

            • Supa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 7597
              • Järvenpää

              Kellään tarkempaa tietoa voiko evaporaatioventtiilin puuttuminen aiheuttaa korjausarvojen toimimattomuuden?
              Eli venttiili on irti (väliaikaisesti) ja imuliitäntä tulpattu. Jättää tuosta vikakoodin ja kun katsoo lambdakorjauksia niin integraattori toimii ihan oikein mutta ei kerää mitään arvoja additive tai multiplicative korjauksiin?
              Lienee normaalia, vai?
              - E90 320i LCI M-sport -09
              - Porsche Boxster 987 2.7 -07

              Comment

              • kaol
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 5007
                • Ilmajoki

                Originally posted by ttw View Post
                Nonni, eeppinen kokeilu E38:in kanssa tehty. Koneen saa siis vaihdettua keulasta ilman laatikon irrottelua pumppukärryillä.

                Auto toimiikin vielä mutta yks asia vaivaa:

                Eli ilmailtiin, sisällä on kuin saunassa ja lämmöt siinä 95c.
                Mutta kun pistää kylmälle niin lämmöt nousee sinne 98-100c.
                Ja pysyvät kyllä, ei yritäkään nousta.

                Kiertoa on ja kaikki on uutta, olisko vielä jossain raossa ilmaa?
                Lohkon halkeamisesta johtuneet oireet (letkujaräjäyttävä paine) on kadonnut yms. etten usko että olis mitään isompaa.
                On ihan normaalia, että M52:ssa pyörii tyhjäkäynnillä lämmöt n. 100c:ssa.
                Kokeilemalla se selviää...

                Comment

                • biglimited
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 1519
                  • Turku

                  Huomattiin tänään kaverin kanssa että mun 2.8 tuplavanoskoneen putsarin jälkeinen haitariputki oli puoliksi revennyt ja siitä näki ihan putken sisään ku sormella hiukan painoi Ihmeen vähän on mitään käyntihäiriöitä, aavistus ehkä tyhjäkäynnin tuntumassa liikeelle lähdössä. Noh uutta tilaukseen heti maanantaina. Mahtaako tuolla isolla repeämällä olla paljon vaikutusta teholukemiin..? Penkissä kun olin pari viikkoa sitten tällä repaleisella haitariputkella tuli 199hp ja 285nm. Autossa siis rosteriputkisto ja peltipakosarja.
                  Deutchland uber alles!

                  Comment

                  • Jontsu00
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2011
                    • 241
                    • Oulu

                    Laitellaas tännekkin, kun en tuolla M54 Vanos remontti topicissa vastausta saanut:

                    Eli vanoksen O-renkaat tuli jo tilattua, mutta koska ei noita ajoitustyökaluja löydy, niin homma pitää tehdä sillä toisella lailla, jossa nokkia ei lukita ja koko vanospakettia ei oteta pois. Ensimmäistä kertaa siis hommaa tekemässä, eikä ole koskaan tuota vanosta tullut purettua.

                    Pitää nyt vain varmistaa, että saako sen koko paketin tulemaan sieltä pois jos vaan vetää (tätähän ei siis kärsi tehdä, kun ei ole nokkia lukittu), vai tuleeko se vaan sen verran ulos sieltä että saa juuri ja juuri ne männän pultit auki siitä, ja se mäntä jää siihen nokkaan?

                    Eli suomeksi; Saako vanospaketin tulemaan kokonaan pois vahingossa, ja sekotettua homman?

                    Comment

                    • Supa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2005
                      • 7597
                      • Järvenpää

                      Originally posted by Jontsu00 View Post
                      Laitellaas tännekkin, kun en tuolla M54 Vanos remontti topicissa vastausta saanut:

                      Eli vanoksen O-renkaat tuli jo tilattua, mutta koska ei noita ajoitustyökaluja löydy, niin homma pitää tehdä sillä toisella lailla, jossa nokkia ei lukita ja koko vanospakettia ei oteta pois. Ensimmäistä kertaa siis hommaa tekemässä, eikä ole koskaan tuota vanosta tullut purettua.

                      Pitää nyt vain varmistaa, että saako sen koko paketin tulemaan sieltä pois jos vaan vetää (tätähän ei siis kärsi tehdä, kun ei ole nokkia lukittu), vai tuleeko se vaan sen verran ulos sieltä että saa juuri ja juuri ne männän pultit auki siitä, ja se mäntä jää siihen nokkaan?

                      Eli suomeksi; Saako vanospaketin tulemaan kokonaan pois vahingossa, ja sekotettua homman?
                      Hmm, siis niinhän se tupla vanos on tarkoituskin purkaa, säätörattaat jää nokkien päähän, et saakkaan sitä muuten purettua.
                      Toinen tarina single vanos M52 kanssa.
                      Eli ei huolta että ryssii ajotusta!

                      EDIT: Ei mitään, olikin kyseessä single vanos kone, sekotin kun puihuit M54:sta
                      Tolla tyyliin voit tiputtaa pultteja öljytilaan, kannattaa olla tarkkana. Tehty kyllä noinkin.
                      - E90 320i LCI M-sport -09
                      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                      Comment

                      • Jontsu00
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2011
                        • 241
                        • Oulu

                        Originally posted by Supa View Post
                        Hmm, siis niinhän se tupla vanos on tarkoituskin purkaa, säätörattaat jää nokkien päähän, et saakkaan sitä muuten purettua.
                        Toinen tarina single vanos M52 kanssa.
                        Eli ei huolta että ryssii ajotusta!

                        EDIT: Ei mitään, olikin kyseessä single vanos kone, sekotin kun puihuit M54:sta
                        Tolla tyyliin voit tiputtaa pultteja öljytilaan, kannattaa olla tarkkana. Tehty kyllä noinkin.
                        Joo eli single vanos kone on siis kohteena. Näin itsekkin ymmärsin, että tupla vanoksella olevasta voi nypätä tuon paketin pois ilman huolia, mutta "oikein" tehtäessä single vanoksen kanssa pitäisi olla nuo lukitustyökalut.

                        Tuolta topicista luettuna tosiaan on mahdollista tehdä ilman lukitustyökalujakin, lähinnä vaan se huolettaa että saako tuon vanoksen paketin "vahingossa" nypättyä kokonaan pois ja sekoitettua ajotuksen.
                        Tässä nyt tiivisteitä odotellaan, ja sen jälkeen pitäsi ruveta purkamaan tuo.

                        Comment

                        • kmn
                          Moderator
                          • May 2009
                          • 6022
                          • Sipoo

                          Noniin, onkos näissä M52 boxeissa joku ominaisuus, että kun pata alkaa lämmetä liikaa, niin menee boxi johki nilkutusmodiin? Voitteko varmistaa, että näihin on saatavilla ainoastaan 92 asteisia termareita? Tai mikä vesipumppu tuonne kannattaa nyt pistää sitten?

                          Tähän pulkkaan on siis vaihdettu termari ja pumppu edellisen omistajan toimesta, mutta jo talvellakin tuli tyhjäkäynnillä vain semi-lämmintä tupaan. Tänään siis keskustassa kökkiessä alkoi nostamaan lämpöjä hieman, joten polkasin ~1500rpm kierrokset ja kuumaa tupaan, niin asettui lämmöt heti takaisin. Ei siis keittänyt tai ehtinyt nousta punarajalle. Ehkä lähelle puolivälistä seuraavaa merkkiviivaa, mutta that's it. Muutenkin kone lämpimänä tikku sojottaa viivan leveyden verran puolivälin yli, mutta tähän mennessä ei ole ikinä noussut aikaisemmin lämmöt tuostaan mikskään, vaikka on kuinka käytelty. Samalla, kun alkoi lämmöt nousta, niin vedot hävis täysin.. :think

                          Oma veikkaus olisi, että on laitettu liian korkea-asteinen termari (jos niitä on saatavilla) tai/ja sitten joku halpis tarvikepumppu, jossa ei riitä tuotto tyhjäkäynnillä. Omassa on kuitenkin Schmiedmannin ns. vahvistettu pumppu, jolla tekee ihan samaa - ei tule tyhjäkäynnillä kuumaa kunnolla..

                          Eli mistä kunnon pumppu, jos tuo Schmiedmannin pumppu ei aja asiaansa ja onko näihin saatavilla matalampiasteisia termareita? Oikeastaan sama juttu kiinnostaa M50:een. Eniten hämää tuo, että vedot hävisi, kun kone kuumeni....

                          EDIT: Visko ja flekti toimivat täysin oikein ja kaikki siivekkeet on tallessa jne.

                          EDIT2: Ainakin M50:een on saatavilla 88 asteista termaria RealOEM:n mukaan. Tarkalleen ottaen tunnetaan M40/M42 termarina, mutta pitäisi siis sopia myös M50:een tuon mukaan. Taidan ainakin cabrioon laittaa tuon. Käykö tuo myös M52:een?
                          Last edited by kmn; 29-05-2012, 21:12.

                          Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                          Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                          --
                          Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                          Comment

                          • JJT
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6694
                            • .......

                            88 termariakin on saatavilla. Tosin ei se 92 missään tilanteessa liian "kuuma" ole jos järjestelmä on kunnossa.
                            Pumpuista varmaan kaikki muut ajaa asiansa, pl. peltisiipistä en ite laittais.
                            Myyn:
                            M10/20/52 E30-E36 osia

                            Comment

                            • biglimited
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2006
                              • 1519
                              • Turku

                              2.8 sinkkuvanoskoneeseen erittäin suosittu modihan on toi m50 imusarjan vaihto. 2.8 tuplavanokseen tämä modi kuulemma ei oikein sovi.. Joku suositteli laittamaan m54 3.0 koneen imusarjan sen sijaan. Mahtaako olla hyötyä..? Kanavat nyt ainakin olisivat suuremmat.
                              Deutchland uber alles!

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11087
                                • Oulu

                                Originally posted by biglimited View Post
                                2.8 sinkkuvanoskoneeseen erittäin suosittu modihan on toi m50 imusarjan vaihto. 2.8 tuplavanokseen tämä modi kuulemma ei oikein sovi.. Joku suositteli laittamaan m54 3.0 koneen imusarjan sen sijaan. Mahtaako olla hyötyä..? Kanavat nyt ainakin olisivat suuremmat.
                                Google: http://forum.e46fanatics.com/showthr...5#post10322845

                                Mitään kunnollista näyttöä toimivuudesta ei oo kyl sattunu silmään. :think

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎