Originally posted by O-Peksi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50 ylikokotopic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Martti K View PostLaskin, että kiertokangen suurin kulma on 135mm kangella 70,98 astetta ja 140mm kangella 71,68 astetta eli niillä on eroa 0,7 astetta (jos siis laskin oikein). Mietiskelin, että onkohan sillä oikeasti käytännön merkitystä kummat kanget laittaa...Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by Martti K View PostLaskin, että kiertokangen suurin kulma on 135mm kangella 70,98 astetta ja 140mm kangella 71,68 astetta eli niillä on eroa 0,7 astetta (jos siis laskin oikein). Mietiskelin, että onkohan sillä oikeasti käytännön merkitystä kummat kanget laittaa...
140 1.59
S54 isku 91mm 139 1.53
Luin artikkelin, jossa kerrottiin muutoksista millä Nowack ottanu S54 404hp, kaikki laakerit oli vaihdettu alakerrasta kestävempiin, kanget ja männät kevyempiin, koska männän nopeus vastasi F1 autoja huipputehon tullessa 8300rpm. Olivat saaneet myös 440hp irti, mutta mahtoi olla nokat jotka tulivat tiensä päähän jo 5h ajon jälkeen.
Jos haet yli 300hp tehoja tuolla kampikulmalla voisi kenties jossain vaiheessa tulla ongelmia koneen laakerien kestossa ja M5x kampiakselin laakerit pienemmät verrattuna S54. Edit. Kenties myös M5x kampiakseli alttiimpi värähtelyille pienemmän rakenteensa takia, joka korostuu huonolla kampisuhteella.
Paremmin tietävät voivat korjata.Last edited by ///Jone; 17-09-2012, 14:28.______________________
Nykyinen:
Model 3
BMW:t vuodesta 2009:
i3s, G30 530e M-sport, F20 120d M-sport, 2xE36 M-sport ja M-technic, sekä E46 318i
Comment
-
-
Jannmann/naukkis/Cell/Jochen, onko toi 1.53 vs. 1.59 kankisuhde hyödytön muutos, vai pitäiskö kerralla pyrkiä jonnekin +1.7-lukemiin?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Onko kuinka paljon eroa m50b25 kampiakselilla,kangilla ja männillä vs s50b30. Ainakin s50 poraus(86mm vs 84mm) on suurempi. Muuten aika vähä löysin tietoa, vissiin jossainpäin maailmaa kasattu ainakin m54b30 kampiakselilla+kangilla ja s50b30 männillä m50 lohkoon. Tuleeko mahdollisesti ongelmia käytettäessä m50b25 kampiakselia+kankia ja s50b30 mäntiä? Puristussuhde?Iskutilavuus?Siksi kyselen koska löytyy M50 nonvanos lohko,joka vaatis luultavasti porauksen. Tietäs vähän mitä osia lähtee ehtimään.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho
Comment
-
-
S50B30 isku 85,8mm veivit 142mm.
M54B30 isku 89,6mm veivit 135mm.
Joku viisaampi vois varmistaa, en mee takuuseen.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Originally posted by JJT View PostS50B30 isku 85,8mm veivit 142mm.
M54B30 isku 89,6mm veivit 135mm.
Joku viisaampi vois varmistaa, en mee takuuseen.
Itse olen tekemässä M50 moottoria tolla M54B30 kampuralla ja 87mm porauksella niin saa 3.2 litraisen M50 moottorin.
Edit: Kanget ovat 135mmLast edited by ^Tonix^; 28-09-2012, 11:37.e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Originally posted by ^Tonix^ View PostIsku tossa on ainakin oikein. Mittaan kanget ku pääsen tallille, mutta epäilen kyllä että ovat 135milliset.
Itse olen tekemässä M50 moottoria tolla M54B30 kampuralla ja 87mm porauksella niin saa 3.2 litraisen M50 moottorin.Mahtiala kustom - No connectionBmw E21 320A -81 "330i"Bmw e30 318is
Comment
-
-
Originally posted by pekka_hirvonen View PostMistä tiiviste noin isoon poraukseen ja ett' pystyykö m50;pin poraamaan noinkin huimaan ylikokoon?
On näitä M50B32 ainakin kolme liikenteessä ruotsinmaalla ja kaikissa voimaa sopivasti..e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
E30 318is
E36 M3 Coupe
Comment
-
-
Voisin veikata että kampisuhdetta ja sitä kautta sylinterin kulumista/laakereita suurempi ongelma tulee kampuran notkumisesta -> jakopää/dampperiongelmista. Niitä kun tuntuu olevan jo B30 vakiokoneissakin. S5x kampien isommat tapit tekee siitä paljon jäykemmän.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by [Snowboarder] View PostOnko kuinka paljon eroa m50b25 kampiakselilla,kangilla ja männillä vs s50b30. Ainakin s50 poraus(86mm vs 84mm) on suurempi. Muuten aika vähä löysin tietoa, vissiin jossainpäin maailmaa kasattu ainakin m54b30 kampiakselilla+kangilla ja s50b30 männillä m50 lohkoon. Tuleeko mahdollisesti ongelmia käytettäessä m50b25 kampiakselia+kankia ja s50b30 mäntiä? Puristussuhde?Iskutilavuus?Siksi kyselen koska löytyy M50 nonvanos lohko,joka vaatis luultavasti porauksen. Tietäs vähän mitä osia lähtee ehtimään.
Originally posted by pekka_hirvonen View PostMistä tiiviste noin isoon poraukseen ja ett' pystyykö m50;pin poraamaan noinkin huimaan ylikokoon?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostJannmann/naukkis/Cell/Jochen, onko toi 1.53 vs. 1.59 kankisuhde hyödytön muutos, vai pitäiskö kerralla pyrkiä jonnekin +1.7-lukemiin?
ACP Headers will continue Building top quality race headers, parts, and accessories in Harrisburg, PA.
Noita männän kiihtyvyyksiä kun laskee noissa muutoksissa(jälkimmäisen linkin toinen laskuri), niin saa käsityksen eroista miten rasitus pienenee tai kasvaa esim. laakereille/männän tapille ja männälle. 5% on jo iso muutos rasituksessa.
Omassa projektissa suureni positiivien männän max. kiihtyvyys 6,5% ja negatiivinen max. 8,9% Tämän johdosta esim. männän tapin Mahle suunnitteli 73g->88g Tuskin turhaan kasvattivat 20% tapin painoa.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostLaskeppa samalla nyt kun vauhtiin pääsit, niin miten paljon alemmas sylinterissä tulee männäntappi 135 vs. 140 veivillä. Eli miten paljon mäntää työnnetään enemmän sivullepäin tolla lyhyemmällä kangella. Voit laskea myös veivien männille aiheuttaman kiihtyvyys eron.
Huonosti virtaavilla kansilla huonoilla hitaasti polttavilla palotiloilla pitkillä veiveillä saatiin parannettua sekä volumetristä hyötysuhdetta että lisää aikaa palotapahtumalle ja sitä myötä lisää tehoa, nykyisillä hyvin virtaavilla kansilla pieni veivisuhde lisää männän maksimikiihtyvyyttä josta saadaan lisää volumetristä hyötysuhdetta ja nopea palotapahtuma omaa pienemmän nakutusriskin ja vähemmän lämpöhukan mikä parantaa hyötysuhdetta entisestään. Eli nykykoneet on järjestään lyhyillä kiertokangilla.
Itse en stressaa kankisuhteista yhtään enkä usko että muidenkaan tarvitsee, se moottori on suunniteltu kankisuhteen osalta jo etukäteen ja ainoa fiksu keino kankien pidentämiseen on lohkon korottaminen ( tai no destroukkaus), matalammat männät nyt ovat aina väkisin heikompia kaikinpuolin joten ne 5 milliä tms. jota siinä on mahdollista kankea pidentää on varmasti enemmän hyödyksi männän rakenteessa.
Comment
-
-
Originally posted by jannmann View PostOmassa projektissa suureni positiivien männän max. kiihtyvyys 6,5% ja negatiivinen max. 8,9% Tämän johdosta esim. männän tapin Mahle suunnitteli 73g->88g Tuskin turhaan kasvattivat 20% tapin painoa.
Comment
-
Comment