M50 ylikokotopic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by jannmann View Post- saman mittainen tappi
- samalla ulkohalkaisijalla
Onkos muuten M-koneen tappi kartio eli ohennettu päistään?
Comment
-
-
Essonbaaria: Kuulin tuossa paikallisella koneistamolla käydessä, että Virtalalla oli alussa ollut noiden tappien kanssa ongelmia, kun olivat meinanneet taipuilla jossain 1000hp sovelluksissa. Tapin taipuminen oli kuulemma aiheuttanut sen, että veivin ylähela oli liukunut ulos reiästään. Sit oli paksuntaneet tappia, niin alkoi helatkin pysyä paikallaan.
Edit: Vai liekkö Virtala käyttänyt niitä yleismallin Wisecoja, joissa veivin yläpää mahtuu liukumaan sentin suuntaan ja toiseen...ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostEssonbaaria: Kuulin tuossa paikallisella koneistamolla käydessä, että Virtalalla oli alussa ollut noiden tappien kanssa ongelmia, kun olivat meinanneet taipuilla jossain 1000hp sovelluksissa. Tapin taipuminen oli kuulemma aiheuttanut sen, että veivin ylähela oli liukunut ulos reiästään. Sit oli paksuntaneet tappia, niin alkoi helatkin pysyä paikallaan.
Edit: Vai liekkö Virtala käyttänyt niitä yleismallin Wisecoja, joissa veivin yläpää mahtuu liukumaan sentin suuntaan ja toiseen...
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostKaikessa muussa rasituksessa rautainen männäntappi on kyllä niin paljon vahvempi alumiinista mäntää että murtumat tulevat mäntään eikä tappiin jos ovat tullakseen.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View Postmatalammat männät nyt ovat aina väkisin heikompia kaikinpuolin joten ne 5 milliä tms. jota siinä on mahdollista kankea pidentää on varmasti enemmän hyödyksi männän rakenteessa.chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.
Comment
-
-
Originally posted by Zeik88 View PostEikös matalilla männillä ja pitkillä kangilla pyritä saamaan painoa pois liikkuvista? Ja kulumisen kannalta en usko että suurta väliä onko mäntä pikkusen matalampi vai veivikulma huononpi. Sitten jos haluaa hifistellä niin tekee valinnan imukanavan mukaan mihin taas vaikuttaa juuri ne hetkelliset nopeudet jne.
Kiertävä vapari joka ei varmasti nakuta kohdistaa suurimman rasituksen mäntiin kantta kohden joten se tulee toimeen matalillakin männillä, sen sijaan kovemmilla sylinteripaineilla eli turbovehkeissä ja dieseleissä männällä on oltava jonkinverran korkeuttakin jotta se kestää rasitukset.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostEi se kulumiseen liity vaan nimenomaan nakutuksenkestoon, eli nakutus aiheuttaa toispuolisen kovan iskun mäntään ja mitä lähempänä tappi männänlakea sitä pahemmat rasitukset mäntään eli kyse on vähän samasta asiasta kuin veivikulmasta mutta paljon suuremmassa merkityksessä.
Kiertävä vapari joka ei varmasti nakuta kohdistaa suurimman rasituksen mäntiin kantta kohden joten se tulee toimeen matalillakin männillä, sen sijaan kovemmilla sylinteripaineilla eli turbovehkeissä ja dieseleissä männällä on oltava jonkinverran korkeuttakin jotta se kestää rasitukset.chevrolet impala 66 2d ht 383 stroker
ex: bemarit e46 330ci e36 325 91,E30 325 turbo, e30 325e, e30 316, e21 315.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostEi se kulumiseen liity vaan nimenomaan nakutuksenkestoon, eli nakutus aiheuttaa toispuolisen kovan iskun mäntään ja mitä lähempänä tappi männänlakea sitä pahemmat rasitukset mäntään eli kyse on vähän samasta asiasta kuin veivikulmasta mutta paljon suuremmassa merkityksessä.
Kiertävä vapari joka ei varmasti nakuta kohdistaa suurimman rasituksen mäntiin kantta kohden joten se tulee toimeen matalillakin männillä, sen sijaan kovemmilla sylinteripaineilla eli turbovehkeissä ja dieseleissä männällä on oltava jonkinverran korkeuttakin jotta se kestää rasitukset.E89 z4, E60 530d Msport, E36 330TIC Coupe,
Comment
-
-
Moro. Tästä nyt varmasti on aika paljon puhuttu mutta itsellä käynnissä m50b25tu stroukkaus. kampiakseliksi ajattelin hankkia m51, halvan ja hyvän saatavuuden vuoksi! mitä kankia ja mäntiä olisi hyvä käyttää? tehoa yritetään saada mahdollisimman paljon koneesta irti.. vauhtipyöräksi on hommattu m20 n. 5kg pyörä.. :think
Comment
-
-
Originally posted by ColdFusion View PostJännä juttu sinänsä, että monissa turbokoneissa on kuitenkin matalammat männät kuin esim. M5x vaparimoottoreissa.. Asiasta kolmanteen: Olen rakentamassa m50b25 turbokonetta johon tulee b28 kampura, supran 2jz-gte:n männät 86mm porauksella, jollon iskutilavuudeksi tulee vähän reilu 2.9l. Männät tulee vakioveiveillä lohkon tasalle ja puristuksia pitäisi saada jonkin verran alaspäin sorvaamalla männänlaelta tavaraa pois/paksumpaa kansipahvia mutta mikä puristussuhde olisi sopiva? Kokoonpanoa tullaan ajamaan todennäköisesti n. 1-1.5bar ahtopaineella, imunokka laitetaan pakopuolelle ja toisesta imunokasta koneistetaan räväkämpi. Myös e85 mietinnässä polttoaineeksi jos teen bensalinjat uusiksi/päivitän tankin sisäisen bosch 040 ulkoiseksi välisäiliön kanssa.
Comment
-
-
Mitä eroa on M50B25tu (vanos) ja M50B25 (non vanos) männillä?E30 M50 Turbo
E39 lightweight jäärata
Mitsubishi Lancer Evo VII
Nissan Skyline R32 gts-t
Subaru Impreza n/a
Originally posted by mikkodTälläkin foorumilla on 100x hienompia projekteja kuin joku E30 M50 turbo projekti - joita muuten mahtuu 13 tusinaan.
Comment
-
-
Originally posted by EmH View PostMitä eroa on M50B25tu (vanos) ja M50B25 (non vanos) männillä?
Comment
-
Comment