Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joma
    BTCF Member
    • Feb 2011
    • 1320
    • Masku

    Onko tuosta tunerstudion autotune lisenssistä oikeasti hyötyä?

    Jos vähänkään helpottais hommaa ja kartan alueelle saamista ennen säätöön viemistä niin kotiinpäinhän se olis? Vai pitääkö hankkia kaveri kuskin paikalle.

    Ja vaaditaanko läppäriltä tuossa paljon enemmän?
    E30 M52b28 M122h Amme
    E28 x monta
    E23 728i Ministeri
    E10 1600-2 Garret

    VW LT50 Huoltoajoneuvo
    HD lapio jätskikruiseri

    Comment

    • Pazi88
      Moderator
      • Jan 2007
      • 11095
      • Oulu

      Kyllä siitä hyötyä on. Vähän joutuu rajojen kabsaa aina viilaamaan, mut nopeasti se hakee kartat hyvinkin lähelle.

      Instagram, YouTube kanava
      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        Originally posted by Joma View Post
        Onko tuosta tunerstudion autotune lisenssistä oikeasti hyötyä?
        Kuten Pazi88 jo totesi niin on hyötyä. Itse en enää kehtaa tehdä bensakartan "karkeasäätöä" käsin vaan annan sen suosiolla TunerStudion autotune-toiminnon tehtäväksi.
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • madi
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 45
          • Oulu

          Voin kans sanoa että kyllä säästät sen 200€ sen auton säädättämisessä penkissä
          Hieno säätö penkissä sitten

          Comment

          • PPmotor
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 725
            • E-Pohjanmaa

            Mitenkäs tuo autotune toimii monikartta ohjauksissa? Ajattelin ensi keväänä kokeilla muuttaa nykyistä Primary Map, Secondary Tps ohjausta toisin päin, eli Tps pri, Map sec pohjaiseksi. Mitenkä onnistuisi kivuttomasti tuo muutos?
            Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
            Ex: 325i Turbo Drift, jne..
            Power2Drift Team

            Comment

            • Joma
              BTCF Member
              • Feb 2011
              • 1320
              • Masku

              Joo kyllä se aika näpsäkästi näköjään toimii, ei viittyny sen enempää ajella kun ei ole leimaa/siirtokilpiä mut vaikutti ihan hyvältä ostokselta.
              E30 M52b28 M122h Amme
              E28 x monta
              E23 728i Ministeri
              E10 1600-2 Garret

              VW LT50 Huoltoajoneuvo
              HD lapio jätskikruiseri

              Comment

              • Freak
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 2542
                • .

                Mulla olisi sellainen hypoteettinen kysymys.

                Mikä Megan versio olisi helpoiten/parhaiten sovellettavissa hoitamaan sytytys m20b25-pohjaisessa moottorissa? Siis_pelkkä_sytytys. Polttoainepuoli hoidettaisiin tavalla tai toisella, jolla ei sytytys kuitenkaan onnistu. Jakajaan en kuitenkaan halua mennä, en, en, en.

                Topicin läpi luettuani olen tullut itse tulokseen, että
                - Megasquirtissa on valmiina vain polttoaineen suihkutus, ei sytytystä.
                - luen megamanuaalin vähintään kahteen kertaan ennen kuin kysyn mitään. (done )
                - kirsikka maistuu parhaalle.
                - Mega hoitaa kaiken maadoittamalla.

                Kokoonpano voisi olla ehkäpä tällainen:
                - Alkuperäinen 60-2 pyörylä.
                - Anturiksi sille Cherry
                - Hukkakipinäpuola -> ei nokka-anturia tarvis lain...
                - Näille kaveriksi Mega 1 tai 2 v3.0

                Ilmeisesti paras vaihtoehto on laittaa sytytyskivet boksiin ja ohjata niillä suoraan puolia kuin, että ohjaisi puolia sytytysvahvarin kautta. Onko näin? Miksi olisi tai ei olisi? Perustele, kiitos.

                Koska Mega hoitaa kaiken maadoittamalla, niin myös bensapumpun releen ohjaus on näin? Miksi ei olisi? Perustele, kiitos. Kuinka suuren kuorman ohjaus kestää?

                Surffaillessa tuli vastaan tämä. Ko. laite on ilmeisesti Mega 1? Hintakaan ei olisi paha ja varmaan tekisi sen mitä tarvitaan, siis löisi kipinää.

                Loppuun vielä bonuksena muutama aiheeseen väljästi liittyvä kysymys.
                - Kuinka monta ampeeria 6 syl. hukkakipinäpaketti syö virtaa?
                - Kuinka monta ampeeria 6 syl. sähköinen bensapumppu syö virtaa?
                Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                Vanha Uuden liiton mies...

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  Originally posted by Freak View Post
                  Mikä Megan versio olisi helpoiten/parhaiten sovellettavissa hoitamaan sytytys m20b25-pohjaisessa moottorissa? Siis_pelkkä_sytytys. Polttoainepuoli hoidettaisiin tavalla tai toisella, jolla ei sytytys kuitenkaan onnistu. Jakajaan en kuitenkaan halua mennä, en, en, en.
                  Jos lähtisin "pystymetsästä" tekemään niin joku MS2-pohjainen.

                  Originally posted by Freak View Post
                  Kokoonpano voisi olla ehkäpä tällainen:
                  - Alkuperäinen 60-2 pyörylä.
                  - Anturiksi sille Cherry
                  - Hukkakipinäpuola -> ei nokka-anturia tarvis lain...
                  - Näille kaveriksi Mega 1 tai 2 v3.0

                  Toimiva systeemi.


                  Originally posted by Freak View Post
                  Ilmeisesti paras vaihtoehto on laittaa sytytyskivet boksiin ja ohjata niillä suoraan puolia kuin, että ohjaisi puolia sytytysvahvarin kautta. Onko näin? Miksi olisi tai ei olisi? Perustele, kiitos.

                  Kumpikin toimii. Omissa laitteissani olen käyttänyt boksissa olevia syttykiviä koska mä voin ja ne on halvemmat laittaa. Mutta bokseissa harvoin on "syttykiviä" vaan ainoastaan logiikkatason ohjaukset jotka vaatii erillisen "kiven".


                  Tämä puola on silloin ratkaisu:





                  Originally posted by Freak View Post
                  Koska Mega hoitaa kaiken maadoittamalla, niin myös bensapumpun releen ohjaus on näin? Miksi ei olisi? Perustele, kiitos. Kuinka suuren kuorman ohjaus kestää?

                  Releen ohjauksesta on aivan kuvakin:





                  Ohjaus kestää max 200 milliampeeria. Kuvan kytkennällä mega ohjaa kaikkia toiminnan kannalta oleellisia osia eikä mihinkää jää virtaa "kiertämään"


                  Originally posted by Freak View Post
                  Surffaillessa tuli vastaan tämä. Ko. laite on ilmeisesti Mega 1? Hintakaan ei olisi paha ja varmaan tekisi sen mitä tarvitaan, siis löisi kipinää.

                  ATecu on mun tietojen mukaan MS2-pohjainen


                  Originally posted by Freak View Post
                  Loppuun vielä bonuksena muutama aiheeseen väljästi liittyvä kysymys.
                  - Kuinka monta ampeeria 6 syl. hukkakipinäpaketti syö virtaa?
                  - Kuinka monta ampeeria 6 syl. sähköinen bensapumppu syö virtaa?

                  Hukkakipinä max 10A missään olosuhteissa, tyypillisesti n. 3A ja bensapumpun virrankulutus riippuu mallista
                  Last edited by Vauhtivaunu; 23-10-2017, 19:11.
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • Freak
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2542
                    • .

                    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                    Jos lähtisin "pystymetsästä" tekemään niin joku MS2-pohjainen.
                    Taidan pysytellä tukevasti "mettässä" ja ostaa valmiin tuotteen. Jotain rakennussarjatyyppistä ratkaisua olen joskus kyllä miettinyt ja sittemmin hylännyt. Josko sitä kumminkin...hmmm...:think

                    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                    Kumpikin toimii. Omissa laitteissani olen käyttänyt boksissa olevia syttykiviä koska mä voin ja ne on halvemmat laittaa. Mutta bokseissa harvoin on "syttykiviä" vaan ainoastaan logiikkatason ohjaukset jotka vaatii erillisen "kiven".
                    Logiikkatason ohjaus ja erilliset kivet aiheuttavat ilmeisesti imusarjassa paukuttelu -ongelman? Bensaahan sinne pyttyyn helposti jää kivikautisessa tai lähes kivikautisessa, mekaanisessa järjestelmässä.


                    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                    Ohjaus kestää max 200 milliampeeria. Kuvan kytkennällä mega ohjaa kaikkia toiminnan kannalta oleellisia osia eikä mihinkää jää virtaa "kiertämään"
                    Mulla on suunnitelmissa hiukan erilainen kytkös, mutta ei siitä sen enempää. Saa nähdä tuleeko koskaan ja toimiiko, jos on tullakseen.

                    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                    ATecu on mun tietojen mukaan MS2-pohjainen
                    Jees. Niin he vastasivat, kun sitä lopulta heiltä suoraan kysyin. Hieno homma. Todella potentiaalinen vaihtoehto.

                    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                    Hukkakipinä max 10A missään olosuhteissa, tyypillisesti n. 3A ja bensapumpun virrankulutus riippuu mallista.
                    Tämä oli hyvä tiedonanto. Auttaa todella paljon kytkössuunnitelmissa.

                    Erittäin suuret kiitokset Vauhtivaunulle asiallisista ja opettavaisista vastauksista. You are truly Megaman.
                    Last edited by Freak; 24-10-2017, 15:12.
                    Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                    Vanha Uuden liiton mies...

                    Comment

                    • aaape
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 617
                      • Muaninka

                      Tuossa atecussa on releet valmiina puolalle, bensapumpulle ja esim. Lambdalle näistä tulee siis 12v ulos releen ja sulakkeen kautta suoraan boksilta
                      e36 328i turbo (95)
                      vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                      e30 316 (m30)(87) projekti

                      EX.
                      e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        Originally posted by Freak View Post

                        Logiikkatason ohjaus ja erilliset kivet aiheuttavat ilmeisesti imusarjassa paukuttelu -ongelman? Bensaahan sinne pyttyyn helposti jää kivikautisessa tai lähes kivikautisessa, mekaanisessa järjestelmässä.
                        Ei välttämättä. Riippuu minkälaisilla piireillä ohjaus on toteutettu. Perinteinen ylösvetovastus-kytkentä aiheuttaa eo. oireita, saattaa jopa läpät lentää mäkeen, mutta TC4427-piireillä toteutettu ohjaus ei pitäisi tällaista tehdä. ATecussa muistaakseni oli eo. piirit. Ja kuten aaape totesi, siinä on sisäiset releet joten kaikki tarvittavat virrat saa suoraan boksista. Mielestäni erittäin varteenotettava vaihtoehto tällaiseen projektiin.


                        Jää tietysti se tinaamisen ja pilaamisen ilo pois
                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • Freak
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2003
                          • 2542
                          • .

                          Originally posted by aaape View Post
                          Tuossa atecussa on releet valmiina puolalle, bensapumpulle ja esim. Lambdalle näistä tulee siis 12v ulos releen ja sulakkeen kautta suoraan boksilta
                          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                          Ei välttämättä. Riippuu minkälaisilla piireillä ohjaus on toteutettu. Perinteinen ylösvetovastus-kytkentä aiheuttaa eo. oireita, saattaa jopa läpät lentää mäkeen, mutta TC4427-piireillä toteutettu ohjaus ei pitäisi tällaista tehdä. ATecussa muistaakseni oli eo. piirit. Ja kuten aaape totesi, siinä on sisäiset releet joten kaikki tarvittavat virrat saa suoraan boksista. Mielestäni erittäin varteenotettava vaihtoehto tällaiseen projektiin.
                          All Sprite. Tämähän muuttaa meikäläisen hyviä kytkössuunnitelmia totaalisesti. Sinänsä harmillista. Olisin nimittäin halunnut tietää miten ne käytännössä toimii. Toisaalta hieno homma, kun yksinkertaistaa sähkölinjojen vetoa.


                          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                          Jää tietysti se tinaamisen ja pilaamisen ilo pois
                          Paljon tinasin, paljon pilasin. Viimein kolvini kylmeni.
                          Last edited by Freak; 24-10-2017, 18:42.
                          Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                          Vanha Uuden liiton mies...

                          Comment

                          • Neppo
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2006
                            • 721
                            • Laihia

                            Originally posted by Freak View Post
                            Paljon tinasin, paljon pilasin. Viimein kolvini kylmeni.
                            Osuva...

                            Omassa asennuksessa VR anturi heitetty v...n. Tilalla Kirsikka ja sille tinattu kytkennät boxiin. Vieläkin paukuttaa pakopuolella.

                            Ajoitus tarkastettu ja asetukset. 88 BTDC pitäisi olla hampaan reuna.

                            Suuttimien säädöt ei tunnu oikein toimivan (kartta ja req.fuel). Käynti ei parannu millään. Voiko vika olla ebayn halvimmissa "Green giant" siittimissä? Eli onko todellakin niin, että halvimmalla hinnalla voi olla mahdollisuus saada netistä paskaa? Onko joku muu testannu noita? Millä dead timellä jne noita vois kokeilla?

                            2-3 kpl mega-asennuksia takana, että ihan kädetön tässä ei olla.

                            Onko sama mitä tilaa Finjectorilta, eli onko siellä kaikki OK laatuista? Kunhan valkkaa miel. "testatun/mitatun setin"? Tarve siinä 450cc/min-> suuttimille.

                            Comment

                            • Suh0
                              Bimmer Fanatic
                              • Apr 2016
                              • 530
                              • Akaa

                              Finjectorilta tai minulta saat aina suutinsarjan mikä on mätsätty keskenään. Tilasitpa sitten kaksi,kolme tai 12.
                              Turbo GSX-R
                              E36 Coupe
                              E90 325i LCI

                              Comment

                              • Vauhtivaunu
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 2714
                                • P-Karjala

                                Originally posted by Neppo View Post
                                Suuttimien säädöt ei tunnu oikein toimivan (kartta ja req.fuel). Käynti ei parannu millään. Voiko vika olla ebayn halvimmissa "Green giant" siittimissä? Eli onko todellakin niin, että halvimmalla hinnalla voi olla mahdollisuus saada netistä paskaa? Onko joku muu testannu noita? Millä dead timellä jne noita vois kokeilla?


                                Olisit kysynyt, niin olisin kertonut. Noita "green gianteja" on tässä testailtu jokkis-pirsseissä ja "penkissä" ja hajonta on senverran suurta että kannattaa jokkikseenkin laittaa ennemmin 8kpl jotain vakioauton suuttimia kun näitä kiinapaskoja. Pahimmillaan heitot on 200 ml/min kahden saman sarjan suuttimen välillä.


                                Jos ei ole suutinpenkkiä, aikaa ja mielenkiintoa tehdä niistä ns. mitattuja sarjoja niin ei kannata. Niitä et ikinä saa toimimaan kunnolla. Ikinä.
                                sigpic


                                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎