muuten, en vieläkään ymmärrä tota kiekkamittarin kytkentää.. mikä tossa nyt mättää?
Suosittelen lämpimästi että otat sen transistorin ohjauksen JS10/IGN-pisteestä. Se on oletuksena kierroslukumittarinohjaukseen MS2:ssa. Joskus tappelin niiden IAC-ohjausten kanssa ja annoin olla kun se JS10 kuitenkin toimii loistavasti.
sigpic
Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.
Tuntuu näissä satakunnan megoissa eniten vikaa olevan
Jätin syksyllä auton säilytykseen pienoisten jäähdytysnesteongelmien takia ja auto kävi kuudella ja toimi siltä osin kunnolla. Talvikäyttelyn aikana yhtäkkiä rupesi käymään viidellä ja välillä neljällä. Sain tänään auton kasaan ja edelleen sama ongelma kiusaa ja olisi mukava päästä hiukan ajamaankin välillä. Seosmittari vilkkuu 20.0,ei varmaan saa oikeeta lukemaa kun käy hiukan miten sattuu
Kampuran asentotunnistimen johdon kuoressa pieni halkeama,ilmeisesti jäänyt sen muovikotelon väliin joskus. Tunerstudiolla kattelin niin sen puolesta ei ole häiriötä,kierroslukusignaali ei heittele vaan toimii normaalisti kierroksien mukaan.Tulpat vaihdettu ja puolissa ei halkeamia.
Ohjataanko näissä tuota hukkakipinää Nokka-akselin tunnistimen kautta? Ms2Extra serial 310,orkkis m50:sen boxiin tehtynä,laitilan suunnalla.
Saako noita orkkis puolia mitattua mitenkään? Vai oliskohan suuttimet jumineet tossa talven aikana?
Nii ja joskus teki myös että töyssystä ajaessa sadekelillä tippu joskus yksi sylinteri pois pelistä hetkeks.
Sellaiset, ettei se katko osakaasulla. Käytännössä rpm limit väh 200rpm yli tyhjäkäynnin, tps juuri fully closed yläpuolelle (adc arvo) ja alipaine sillain että moottorijarrulla jaksaa pitää sen alapuolella sopivasti.
no nyt sain alkuvaikeuksien jälkeen m10 turbon tulille,ensin kone kilju n.3700kiekkaa"tyhjäkäynti"vähän yritin ettiä sitä pwm säätöä..
miten ne pwm asetukset pitää olla bosch 3-napaselle moottorille?pitääkö se olla closep loop only,muuten ei pysty arvoja määrittelemään..
vai miten?
mistä löytys ohjeita tuohon extraan??ku megamanuaalista ei oikein ole apua näissä..
aikalailla on vielä nuo valikot ja säätöhommat hakusessa
no kone vähän lämpes niin ei käynyt enää tyhjäkäynti ku kaasua painamalla..
eli löytyskö keltään karttaa millä pääsisin alkuun bensa ja sytty..saisin koneen toimiin ees jotenki...sais käytettyä lämpimäksi ..olisin erittäin kiitollinen.
En ole vielä löytänyt mistään apua ongelmaani, jatkan kuitenkin etsimistä.
Eli lähtee "hyvin" käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä jotenkin, mutta heti kun koskee kaasuun niin rupeaa röpeltämään ja paukuttamaan putkessa, kaikkia mahdollisia ja mahdottomia asetuksia on vaihdeltu mutta ei apua, ainoa mikä teki käynnistä tasaisempaa oli kun laittoi triggeripyörän aloituksen 0asteeseen.
Muuten sytkän asetukset on laitettu kuten jossain ohjeessa oli bmw:n M30 koneelle.
Mega on MS2 3.57, sytkäkivi sisälle asennettuna joten ohjaa suoraan tuota orkkis puolaa, m50-koneen TPS.
Ja tosiaan auto mihin laitetaan tätä on tuo E34 535
APUA!
Ja sen verta mielenkiintoinen on tuo abs:n valo että pitää siitäkin laittaa, eli se vilkkuu kun auto on käynnissä ja vilkkuu sitä nopeammin mitä enempi kierrokset on
Jotenkin tuntuis et vika olis sytkäpuolella:think Vr-anturin napaisuuden vaihto ei vaikuta, kaikki anturit on tarkasteltu ja kalibroitu (ehkä). Asetuksia on väännelty ja käännelty joka suuntaan, ainoa mikä tuntuu tekevän selkeää eroa säädöissä on se ensimmäisen hampaan kulman säätely, muuten mennään hitusen humppaavalla tyhjäkäynnillä ja heti jos kaasuun koskee niin rötää ja paukuttaa putkeen.
Missään vaiheessa en ole saanut kierroksia edes hetkellisesti yli 2000.
Nii joo, firmiksiäkin olen vaihdellut, nyt taas paikallaan MS2Extra 3.2.1
Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
Virallinen Xhp jälleenmyyjä
kaverilla on projektina M20B25 motronic ohjauksella jonka kylkeen ruuvattu helevetin iso Schwitzer. koneellekkin luulisi tehdyn jotakin kun välissä on kuulemma cometic pahvi.
kuten arvata saattaa, ei se ihan hyvin toimi.
sytytykseen olis käytettävissä motronicin jakaja sekä M5x puolia löytys rouhekopallinen.
sähkäri kun olen niin megan kokoaminen ei tuottane ongelmia mutta jos lähdetään siitä että mitä osia tarvis?
Comment