Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S4Driver
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 572
    • Kaukana

    Vr-anturin piuhat ristissä.

    Laitteissa ei vikaa, asentajassa kyllä.

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      Originally posted by S4Driver View Post
      Vr-anturin piuhat ristissä.
      Ok. On käyny paremmissakin piireissä. Hyvin tyypillinen moka

      Originally posted by S4Driver View Post
      Laitteissa ei vikaa, asentajassa kyllä.
      No mutta paras asia on oppia virheistään. Ei sitä muuten megaguruksi tulla
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • baijeri88
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2006
        • 958
        • Mikkeli

        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
        Ok. On käyny paremmissakin piireissä. Hyvin tyypillinen moka



        No mutta paras asia on oppia virheistään. Ei sitä muuten megaguruksi tulla
        en osaa ees kuvitella mite paljo siä oot noitten kans touhunnu
        muuten, en vieläkään ymmärrä tota kiekkamittarin kytkentää.. mikä tossa nyt mättää?
        E36 Cab Atlantisblau
        E92 325i


        eX:
        E39 525i, E36 325i
        E34 Sedan Alpinweiss II
        , 316 -87 & 316i -90

        Comment

        • Vauhtivaunu
          BTCF Member
          • Jun 2008
          • 2714
          • P-Karjala

          Originally posted by baijeri88 View Post
          en osaa ees kuvitella mite paljo siä oot noitten kans touhunnu
          Lopetin laskemisen jossain 15:nen auton squirttaamisen kohdalla Sen jälkeenkin on tullu joitakin tehtyä...


          Originally posted by baijeri88 View Post
          muuten, en vieläkään ymmärrä tota kiekkamittarin kytkentää.. mikä tossa nyt mättää?
          Suosittelen lämpimästi että otat sen transistorin ohjauksen JS10/IGN-pisteestä. Se on oletuksena kierroslukumittarinohjaukseen MS2:ssa. Joskus tappelin niiden IAC-ohjausten kanssa ja annoin olla kun se JS10 kuitenkin toimii loistavasti.
          sigpic


          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

          Comment

          • Juzbe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 1066
            • Pori

            Tuntuu näissä satakunnan megoissa eniten vikaa olevan

            Jätin syksyllä auton säilytykseen pienoisten jäähdytysnesteongelmien takia ja auto kävi kuudella ja toimi siltä osin kunnolla. Talvikäyttelyn aikana yhtäkkiä rupesi käymään viidellä ja välillä neljällä. Sain tänään auton kasaan ja edelleen sama ongelma kiusaa ja olisi mukava päästä hiukan ajamaankin välillä. Seosmittari vilkkuu 20.0,ei varmaan saa oikeeta lukemaa kun käy hiukan miten sattuu

            Kampuran asentotunnistimen johdon kuoressa pieni halkeama,ilmeisesti jäänyt sen muovikotelon väliin joskus. Tunerstudiolla kattelin niin sen puolesta ei ole häiriötä,kierroslukusignaali ei heittele vaan toimii normaalisti kierroksien mukaan.Tulpat vaihdettu ja puolissa ei halkeamia.

            Ohjataanko näissä tuota hukkakipinää Nokka-akselin tunnistimen kautta? Ms2Extra serial 310,orkkis m50:sen boxiin tehtynä,laitilan suunnalla.

            Saako noita orkkis puolia mitattua mitenkään? Vai oliskohan suuttimet jumineet tossa talven aikana?

            Nii ja joskus teki myös että töyssystä ajaessa sadekelillä tippu joskus yksi sylinteri pois pelistä hetkeks.

            Ehdotuksia,vihjeitä?

            Comment

            • Cell
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7037
              • Uusikaupunki

              Puolan syötön vois skoopata. Voipi olla boksissakin häröä, mutta voi olla olemattakin
              325i -08
              i3 REx -17
              M5 -98 Imolarot
              535i -90 N/A project (maatumassa)

              Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

              Comment

              • S4Driver
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 572
                • Kaukana

                Secondary load parameters sivulta;

                Toisiks alimmainen laatikko> AFR table load

                Pitääkö alasvetolaatikosta valita passeli, vai voiko jättää sen Use primary load (Algorithm) valinnan?

                Mulla ollu se MAP valittuna, mutta onko tarpeen/oikein?

                editTämä selvinnyt kun vähän lisää niitä manuaaleja lueskellut.
                Last edited by S4Driver; 22-05-2012, 12:37.

                Comment

                • Juzbe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 1066
                  • Pori

                  Minkälaiset säädöt tohon run over fuel cut säätöön kannattaa laittaa?

                  Itsellä ei ole ollut käytössä lainkaan ja nyt aatetelin että vois senkin käyttöön ottaa kun semmonenkin ominaisuus on.

                  Eli toimivat säädöt tohon olisi enemmän kuin hyvä

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    Sellaiset, ettei se katko osakaasulla. Käytännössä rpm limit väh 200rpm yli tyhjäkäynnin, tps juuri fully closed yläpuolelle (adc arvo) ja alipaine sillain että moottorijarrulla jaksaa pitää sen alapuolella sopivasti.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • afafaf
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1144
                      • Tornio

                      ensistartti megalla,help

                      no nyt sain alkuvaikeuksien jälkeen m10 turbon tulille,ensin kone kilju n.3700kiekkaa"tyhjäkäynti"vähän yritin ettiä sitä pwm säätöä..

                      miten ne pwm asetukset pitää olla bosch 3-napaselle moottorille?pitääkö se olla closep loop only,muuten ei pysty arvoja määrittelemään..
                      vai miten?
                      mistä löytys ohjeita tuohon extraan??ku megamanuaalista ei oikein ole apua näissä..

                      aikalailla on vielä nuo valikot ja säätöhommat hakusessa

                      no kone vähän lämpes niin ei käynyt enää tyhjäkäynti ku kaasua painamalla..

                      eli löytyskö keltään karttaa millä pääsisin alkuun bensa ja sytty..saisin koneen toimiin ees jotenki...sais käytettyä lämpimäksi ..olisin erittäin kiitollinen.

                      m10b18 turbo,suuttimet 238cc mega ms1 v3.0 puola hukkakipinä vag(kivet sisäsä)12-1 triggeri+hall
                      Last edited by afafaf; 27-06-2012, 18:00.

                      Comment

                      • makkis
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 5152
                        • Kouvola, Savisto

                        En ole vielä löytänyt mistään apua ongelmaani, jatkan kuitenkin etsimistä.
                        Eli lähtee "hyvin" käyntiin ja käy tyhjäkäyntiä jotenkin, mutta heti kun koskee kaasuun niin rupeaa röpeltämään ja paukuttamaan putkessa, kaikkia mahdollisia ja mahdottomia asetuksia on vaihdeltu mutta ei apua, ainoa mikä teki käynnistä tasaisempaa oli kun laittoi triggeripyörän aloituksen 0asteeseen.
                        Muuten sytkän asetukset on laitettu kuten jossain ohjeessa oli bmw:n M30 koneelle.

                        Mega on MS2 3.57, sytkäkivi sisälle asennettuna joten ohjaa suoraan tuota orkkis puolaa, m50-koneen TPS.

                        Ja tosiaan auto mihin laitetaan tätä on tuo E34 535
                        APUA!
                        Last edited by makkis; 12-08-2012, 23:05.
                        Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                        Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                        Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                        Comment

                        • makkis
                          BTCF Member
                          • Feb 2005
                          • 5152
                          • Kouvola, Savisto

                          Ja sen verta mielenkiintoinen on tuo abs:n valo että pitää siitäkin laittaa, eli se vilkkuu kun auto on käynnissä ja vilkkuu sitä nopeammin mitä enempi kierrokset on

                          Jotenkin tuntuis et vika olis sytkäpuolella:think Vr-anturin napaisuuden vaihto ei vaikuta, kaikki anturit on tarkasteltu ja kalibroitu (ehkä). Asetuksia on väännelty ja käännelty joka suuntaan, ainoa mikä tuntuu tekevän selkeää eroa säädöissä on se ensimmäisen hampaan kulman säätely, muuten mennään hitusen humppaavalla tyhjäkäynnillä ja heti jos kaasuun koskee niin rötää ja paukuttaa putkeen.
                          Missään vaiheessa en ole saanut kierroksia edes hetkellisesti yli 2000.

                          Nii joo, firmiksiäkin olen vaihdellut, nyt taas paikallaan MS2Extra 3.2.1
                          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5152
                            • Kouvola, Savisto

                            Laitetaan nyt tähänkin, jos vaikka olisi jollekkin apua. Eli vikaan auttoi kun laittoi VR-anturille 10kOhm vastuksen väliin
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8259
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              Mega for dummies?

                              kaverilla on projektina M20B25 motronic ohjauksella jonka kylkeen ruuvattu helevetin iso Schwitzer. koneellekkin luulisi tehdyn jotakin kun välissä on kuulemma cometic pahvi.

                              kuten arvata saattaa, ei se ihan hyvin toimi.

                              sytytykseen olis käytettävissä motronicin jakaja sekä M5x puolia löytys rouhekopallinen.

                              sähkäri kun olen niin megan kokoaminen ei tuottane ongelmia mutta jos lähdetään siitä että mitä osia tarvis?

                              -mega rakennussarja
                              -suuttimet xxxCC? (bensa/etanoli)
                              -ahtopaineanturi?
                              -lambda?
                              -
                              -
                              -
                              -
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              • Vauhtivaunu
                                BTCF Member
                                • Jun 2008
                                • 2714
                                • P-Karjala

                                Originally posted by peto2 View Post
                                jos lähdetään siitä että mitä osia tarvis?
                                Jos lähdetään siitä että luet megamanuaalin. Siellä on selvitetty mitä tarvitsee.



                                Sytytyspuolta manuaali ei käsittele mutta kannattaa nousta tyvestä puuhun ja käyttää ensin niitä sytytys-osia mitkä siinä on paikallaan.
                                sigpic


                                Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎