Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bansku
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2011
    • 1493
    • Savo

    Originally posted by 2bar..ahhh View Post
    eikä ku jos sullaon koneen johot missä nakut ja boksi niin paikoilleen vaan.
    Eiku nimen omaan mulla ei siis ole tuohon koneeseen sitä omaansa boksia, vaan kdfi tulossa käyttöön niin sillä kysyin että osaako tuo hyödyntää noita nakutusantureita mitenkään järkevästi vai heiluvatko vain menossa mukana?

    Comment

    • Patriot
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2007
      • 274

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Mikäs se on muuten pätevin säätöohjelma nykyään megalle? Tunerstudio ainakin vaikuttaa ihan pätevältä, varsinkin ton live-säädön osalta. Mutta eikös tuokin ala olla jo suht vanha softa, että onko tullu jotain kehittyneempää viimeaikoina tarjolle?
      Tunerstudio on uusin ja kannattaa suoraan ostaa se.
      E39 540iA M62TUB44

      Comment

      • 2bar..ahhh
        BTCF Honorary Member
        • Nov 2004
        • 3351
        • haapavesi

        helpatkaapa mua ! Työ haittaa harrastusta ja partyt lähestyy... nyt ja pitäs saaha kartat autoon! Vaparikartat on plussaa mut ++ on ahtokartatki S38B36 deka 2300cc vag puolilla. Ei ois aikaa hieroo kartoja kovin kauheena ku ite jo ke pitää olla kalajoella :( esit ja RE85 ajetaan mailia voi kysella privana
        Last edited by 2bar..ahhh; 21-07-2014, 16:42.
        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

        Comment

        • Henkka90
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 450
          • Tornio

          Viittiskö joku vääntää howtodo_rautalankamallin ohjeen launch controllin asennukselle?
          e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

          Comment

          • 2bar..ahhh
            BTCF Honorary Member
            • Nov 2004
            • 3351
            • haapavesi

            Originally posted by Henkka90 View Post
            Viittiskö joku vääntää howtodo_rautalankamallin ohjeen launch controllin asennukselle?
            mega maadottaa! Elikkäkytkinpolkimeen sellainen on of katkaisin joka on kytkeytyneenä silloin kun kytkin pohjassa! Megalta johto toiseen nastaan ja toinen nasta maihin. Tähän väliin kannattaa laittaa katkaisia (on/off) et sen saa pois kytkettyä normi ajon aikana. Tällähän saat nyt sit vaihtaa "täyskaasu" vaihtoja koska launch control kytkeytyy kun painat kytkimen pohjaan. (jos katkaisin on päällä) noin sen itselle tein. Voi tietty tehä vaan napin esim rattiin tai vaihekepin päähän et kun sitä painaa niin on päällä. Eli se maadottaa megan ohjain pinnin.
            €34 M5 pelastetaan museoinnilta

            Comment

            • Henkka90
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2009
              • 450
              • Tornio

              Originally posted by 2bar..ahhh View Post
              mega maadottaa! Elikkäkytkinpolkimeen sellainen on of katkaisin joka on kytkeytyneenä silloin kun kytkin pohjassa! Megalta johto toiseen nastaan ja toinen nasta maihin. Tähän väliin kannattaa laittaa katkaisia (on/off) et sen saa pois kytkettyä normi ajon aikana. Tällähän saat nyt sit vaihtaa "täyskaasu" vaihtoja koska launch control kytkeytyy kun painat kytkimen pohjaan. (jos katkaisin on päällä) noin sen itselle tein. Voi tietty tehä vaan napin esim rattiin tai vaihekepin päähän et kun sitä painaa niin on päällä. Eli se maadottaa megan ohjain pinnin.
              Kiitokset. Pittää yrittää saaha tuohon kdfi boxiin yhteys. Mitä asetuksia sinne kannattaa laittaa? Turbo herrää hitusen ennen 4000rpm?
              e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

              Comment

              • O-Peksi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2007
                • 2775
                • Joensuu

                Originally posted by Henkka90 View Post
                Kiitokset. Pittää yrittää saaha tuohon kdfi boxiin yhteys. Mitä asetuksia sinne kannattaa laittaa? Turbo herrää hitusen ennen 4000rpm?
                Itellä taitaa olla tyyliin:

                Launch hard limit: 4000
                Soft limit zone: 3700
                Soft limit retard to: -10
                Enable launch when TPS above %: 20
                Limiter method: Spark cut

                Ja omassa johdot vedetty ensin kojelaudassa olevaan on-off -katkaisimeen. Katkaisimeen tulevasta johdosta haaroitettu vaihdekepin päässä olevalle napille ja on-off -katkaisimelta lähtevä johto menee kytkinpolkimessa olevaan ovivalokytkimeen. Kytkinpolkimen katkaisijan siis saa pois käytöstä kojelaudan katkaisijalla, mutta vaihdekepin katkaisija on aina käytössä.

                Vaihdekepissä siitä syystä oma katkaisija, että sillä saa hillittyä sutimista lähtöhetkellä hieman, kun launch-control lähtee päältä vasta, kun peukalon nostaa napilta. Eli vaikka ekat pari metriä menee launch päällä, eikä kierrokset ryntää heti tappiin, jos auto meinaa sutaista liikaa.

                Käytännössä katurenkailla tota ei oo vielä kertaakaan tarvinnut, kun ilman ahtoakin lähtiessä sutii helposti liikaa, mutta katuslickseillä saa olla jo kunnolla painetta lähtiessäkin.
                ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                Comment

                • 2bar..ahhh
                  BTCF Honorary Member
                  • Nov 2004
                  • 3351
                  • haapavesi

                  Originally posted by O-Peksi View Post
                  Itellä taitaa olla tyyliin:

                  Launch hard limit: 4000
                  Soft limit zone: 3700
                  Soft limit retard to: -10
                  Enable launch when TPS above %: 20
                  Limiter method: Spark cut

                  Ja omassa johdot vedetty ensin kojelaudassa olevaan on-off -katkaisimeen. Katkaisimeen tulevasta johdosta haaroitettu vaihdekepin päässä olevalle napille ja on-off -katkaisimelta lähtevä johto menee kytkinpolkimessa olevaan ovivalokytkimeen. Kytkinpolkimen katkaisijan siis saa pois käytöstä kojelaudan katkaisijalla, mutta vaihdekepin katkaisija on aina käytössä.

                  Vaihdekepissä siitä syystä oma katkaisija, että sillä saa hillittyä sutimista lähtöhetkellä hieman, kun launch-control lähtee päältä vasta, kun peukalon nostaa napilta. Eli vaikka ekat pari metriä menee launch päällä, eikä kierrokset ryntää heti tappiin, jos auto meinaa sutaista liikaa.

                  Käytännössä katurenkailla tota ei oo vielä kertaakaan tarvinnut, kun ilman ahtoakin lähtiessä sutii helposti liikaa, mutta katuslickseillä saa olla jo kunnolla painetta lähtiessäkin.
                  eipä tullu ajateltua noin.. muuttaa itekki tolleen.
                  €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                  Comment

                  • Henkka90
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2009
                    • 450
                    • Tornio

                    Originally posted by O-Peksi View Post
                    Itellä taitaa olla tyyliin:

                    Launch hard limit: 4000
                    Soft limit zone: 3700
                    Soft limit retard to: -10
                    Enable launch when TPS above %: 20
                    Limiter method: Spark cut

                    Ja omassa johdot vedetty ensin kojelaudassa olevaan on-off -katkaisimeen. Katkaisimeen tulevasta johdosta haaroitettu vaihdekepin päässä olevalle napille ja on-off -katkaisimelta lähtevä johto menee kytkinpolkimessa olevaan ovivalokytkimeen. Kytkinpolkimen katkaisijan siis saa pois käytöstä kojelaudan katkaisijalla, mutta vaihdekepin katkaisija on aina käytössä.

                    Vaihdekepissä siitä syystä oma katkaisija, että sillä saa hillittyä sutimista lähtöhetkellä hieman, kun launch-control lähtee päältä vasta, kun peukalon nostaa napilta. Eli vaikka ekat pari metriä menee launch päällä, eikä kierrokset ryntää heti tappiin, jos auto meinaa sutaista liikaa.

                    Käytännössä katurenkailla tota ei oo vielä kertaakaan tarvinnut, kun ilman ahtoakin lähtiessä sutii helposti liikaa, mutta katuslickseillä saa olla jo kunnolla painetta lähtiessäkin.
                    Danke sir. Joo eiku ihan mielenkiinnosta halu perehtyä vaan tuon toimintaan.
                    e39 530d M-sport, e39 530da touring, e30 m50turbo ex; e36 318tds, e39 530d touring, e34 M5, e36 325iA coupe, e34 520i, e36 328i touring, e34 520i

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      Originally posted by 2bar..ahhh View Post
                      helpatkaapa mua ! Työ haittaa harrastusta ja partyt lähestyy... nyt ja pitäs saaha kartat autoon! Vaparikartat on plussaa mut ++ on ahtokartatki S38B36 deka 2300cc vag puolilla. Ei ois aikaa hieroo kartoja kovin kauheena ku ite jo ke pitää olla kalajoella :( esit ja RE85 ajetaan mailia voi kysella privana
                      Mikä megaversio ja mikä koodiversio? Voisin katella mitä löytyy.
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • 2bar..ahhh
                        BTCF Honorary Member
                        • Nov 2004
                        • 3351
                        • haapavesi

                        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                        Mikä megaversio ja mikä koodiversio? Voisin katella mitä löytyy.
                        ms3 . autotunenpoksi jossa ms3 prossu.
                        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                        Comment

                        • Pazi88
                          Moderator
                          • Jan 2007
                          • 11095
                          • Oulu

                          Nokka-akselin asentotunnistin on sökö, niin lähteekö käyntiin ilman sitä? Kyseessä m52 kone kdfi:llä, jos sillä on merkitystä.

                          Instagram, YouTube kanava
                          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                          Comment

                          • mazajns
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 511
                            • Joensuu

                            Todennäköisesti asetukset purkissa on 60-2 single wheel. Eli sytkää ohjataan wasted sparkkina. Ei ole edes käytössä nokka-anturi. Näin ainakin edellisessä kdfi:in purkissa mitä säädin.

                            Comment

                            • 2bar..ahhh
                              BTCF Honorary Member
                              • Nov 2004
                              • 3351
                              • haapavesi

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Nokka-akselin asentotunnistin on sökö, niin lähteekö käyntiin ilman sitä? Kyseessä m52 kone kdfi:llä, jos sillä on merkitystä.
                              tulee kierrostieto kumminki?
                              €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                              Comment

                              • 2bar..ahhh
                                BTCF Honorary Member
                                • Nov 2004
                                • 3351
                                • haapavesi

                                voihan map ja sen leijuminen logissa ja jää "päällee" johtuukohan toi ilmiö siitä et mulla on liian liki kaasuläppä map out (s38 ) Kokeilen tänään muuttaa sen et tulee kaikki 6 pyttyä ja pikkasen isommalla putkella. tekee siis sen et ku menee painen puolelle niin kilon jäläkeen pikkasen nykäseen kun käy rikkaalla niin nakkaa painetta 2bar ja tps,rpm on laskeva logissa niin silti paine vaan pysyy samana
                                €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎