Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11095
    • Oulu

    Originally posted by nevari View Post
    Autona e30 325i vm 90.
    Tarkoitus muuttaa ohjaus megaan ja haluaisin varmistaa toimiiko oem vakionopeussäädin tämän jälkeen. Itse järkeilin tämän niin että nopeussignaali tulee perästä mittaristolle -> vakkarille eli ei vaikuttaisi toimintaan. Jos joku tietää varmaksi, infotkaa tyhmää
    Juu pitäs toimia. Se vakkari on muutenkin ihan erillilen pakettinsa. Ei naimisissa moottorinohjaujsen kanssa kuten joku 20v uudemissa vehkeissä on.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • nevari
      BTCF Member
      • Apr 2008
      • 256
      • jyväskylä

      Originally posted by Pazi88 View Post
      Juu pitäs toimia. Se vakkari on muutenkin ihan erillilen pakettinsa. Ei naimisissa moottorinohjaujsen kanssa kuten joku 20v uudemissa vehkeissä on.
      Kiitos varmistuksesta

      Comment

      • aaape
        BTCF Member
        • Aug 2009
        • 617
        • Muaninka

        Auto e34 m50b28 onko kellään tietoo miten ilmastoinnin saa toimimaan megan kanssa. vakio eculla pelaa mut megan kanssa ei paneelissa palaa valo mut kompura ei sano mitään
        e36 328i turbo (95)
        vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
        e30 316 (m30)(87) projekti

        EX.
        e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

        Comment

        • madi
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 45
          • Oulu

          Mulla ainakin E39 automaatti ilmastointi pelaa megan (ei kdfi) kanssa eikä mitään piuhaa ole tarttenut laittaa

          Comment

          • Agua
            BTCF Member
            • Jan 2013
            • 310
            • Kainuu/Oulu

            Onko muut mittaillu puolien latausaikojen merkitystä virran määrään?
            Itse mittailin tänään oskiloskoopin kanssa ja tuli ihan mielenkiintoisia vastauksia.
            Kyseessä siis ms1 ja m50 moottori jossa m52 puolat. Kivinä toimii 2kpl vb921:siä ja lopussa 4:jässä on isl9v kivet.
            Latausaikana oli ekana 2,1ms ja tommoisen käppyrän antoi
            Samanlaisen käppyrän antoi myös m50 puolalla kun niitä vertasi "päällekkäin". Eli tämän perusteella ne olisi ainakin hyvin lähelle samanlaiset... M50 puolan mittasin vain tällä pikku latausajalla en enää isommilla


            https://lh3.googleusercontent.com/-n...61696852_o.jpg

            Minun mielestä tuo 4amppeeria kuulostaa vähän kehnolta?
            Megalle asettu latausaika on siis 2,1ms, mutta tämän mukaan se on oikeasti vain 1,7ms.


            Sen jälkeen nostin latausajan 3,4ms:sään

            https://lh3.googleusercontent.com/-_...90182746_o.jpg


            Latausaika tämän mukaan vain 3,0ms
            Tämä mitattuna siis vb921 kivellä. Isl9v kivet antoivat täysin samalaista käppyrää.


            Seuraavaksi laitettiin 3,6ms lataus aikaa ja saatin tämmöistä

            https://lh3.googleusercontent.com/-p...00336204_o.jpg


            Tämän kun mittasi isl9v kiveltä niin tulos oli vähän erinlainen. Siitä ei kyllä kuvaa tullut otettua enää. Eli vasta tuolla 3,6ms ajalla rupesi vb921 kivi rajoittamaan tehon antoa..
            Mistähän voisi johtua tuo megaan asetetun latausajan ja todellisen lataus ajan ero? Joka pyöri kokoajan siis tuossa 0.5ms tuntumassa


            Sinisestä käppyrästä näkee kipinän palo ajan..

            Omassani on siis sellainen ongelma, että polttaa silloin tällöin 5 sytkäkiven.. Vika tuli ensimmäisen kerran ilmi kun nostin lataus aikaa 1,9ms ->2.3ms. Sen jälkeen vaihdoin vain kiven toiseen ja toimi sen 2000km hyvin kunnes sama paloi uudelleen. Ainut mahdollinen vika tuntuisi tämän mukaan olevan boksin puolella joka jostain syystä heittää 5puolan ohjauksen kokonaan maihin.. Nyt se on tosin pelannut useamman tuhatta kilometriä ilman ongelmia, mutta vaikea arvioda milloin vika tulee taas uudelleen.

            Miten noi kuvat saisi näkymään suoraan.. chromella ne toimii mut muilla sovelluksilla nähvästi ei?
            Last edited by Agua; 28-09-2017, 22:20.
            Now: E21 315 3.0l turbo
            Ex: E21 315 m50b25 turbo
            Ex: E30 316 turbo. Paloi..

            Comment

            • madi
              Bimmer Rookie
              • May 2004
              • 45
              • Oulu

              Siinähän on jännite kompensointi sille eli 2.1ms 13.2v ja sitten 1.7ms 14v (dwell battery correction)
              Tuohon kiven palamiseen on käynyt mullakin kerran silleen että pätki eristeestä läpi oli se muovinen holkki mennyt pilalle

              Comment

              • ProPioneer
                BTCF Member
                • Nov 2011
                • 41
                • kokkola

                Originally posted by Pazi88 View Post
                Juu pitäs toimia. Se vakkari on muutenkin ihan erillilen pakettinsa. Ei naimisissa moottorinohjaujsen kanssa kuten joku 20v uudemissa vehkeissä on.
                En tiiä onko samanlaine E30 ko E36 mutta siinä ainaki vaati kierroslukusignaalin vakkarille et toimii, mut saahan sen siitä megasta
                Bmw e36 328i Turbo
                Bmw f31 330d

                Comment

                • Pazi88
                  Moderator
                  • Jan 2007
                  • 11095
                  • Oulu

                  Originally posted by ProPioneer View Post
                  En tiiä onko samanlaine E30 ko E36 mutta siinä ainaki vaati kierroslukusignaalin vakkarille et toimii, mut saahan sen siitä megasta
                  Viimeksi kun kytkin vakkarin e36:een niin se ei kyllä vaatinut kuin nopeuden. Mutta se olikin kyl vanhimpia vakkareita mitä on kolmekutoseen.

                  Instagram, YouTube kanava
                  ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                  Comment

                  • aaape
                    BTCF Member
                    • Aug 2009
                    • 617
                    • Muaninka

                    Originally posted by ProPioneer View Post
                    En tiiä onko samanlaine E30 ko E36 mutta siinä ainaki vaati kierroslukusignaalin vakkarille et toimii, mut saahan sen siitä megasta
                    E34 ainakin toimii vakkari megan kanssa ei mitään ongelmia helppo säädellä kruisailu alue kohilleen ku vakkaripäällä autotunella vaan laskettelee menemään.



                    Tuohon omaan ilmastointi ongelmaan ecun liittimestä kun maadoittaa pinnin74 (m52e36johtosarja) niin kompura lähtee päälle mutta ei sammu vaikka panelista laittaa ilmastoinnin pois päältä

                    Muita mitkä liittyy ilmastointiin ecunliittimestä pin16 activate A/C pressure switch (input) pin19 A/C on-singnal (input) ja sitten tuo 74 Activate A/C compressor (output)

                    Edit. rupesi toimimaan kun yhdisti pinnit 16 ja 74
                    Last edited by aaape; 01-10-2017, 10:22.
                    e36 328i turbo (95)
                    vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                    e30 316 (m30)(87) projekti

                    EX.
                    e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                    Comment

                    • Joma
                      BTCF Member
                      • Feb 2011
                      • 1320
                      • Masku

                      No nyt taas jakso kiinnostaa puolenvuoden jälkeen senverran että sain sytkävehkeet pelaamaan ja kohilleen, sekä triggeri näyttää tasaista logia.

                      Mega 1 2,2

                      No seuraava kysmys, nyt sitten ei toisen suutinpankin suuttimet aukea. Suuttimissa ei vikaa koska jos vaihtaa liittimet ristiin niin toiset toimii.

                      itse kysymykseen onko mulla nyt joku asetus perseellään vai vedänkö vaan suosiolla kaikki suuttimet samaan toimivaan pankkiin? Siis 4cyl m10 kyseessä.

                      Virtaa siis tulee kaikille suuttimille kyllä ja ennen molemmat pankit toimi, oonko nyt rikkonut jotain boksista?

                      Jos ehkä vuoden päästä kävis.

                      No nyt käy laitoin suuttimet samaan.
                      Last edited by Joma; 05-10-2017, 18:45.
                      E30 M52b28 M122h Amme
                      E28 x monta
                      E23 728i Ministeri
                      E10 1600-2 Garret

                      VW LT50 Huoltoajoneuvo
                      HD lapio jätskikruiseri

                      Comment

                      • magilainen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1023
                        • Iisalmi

                        Itsellä kävi männä vkl vastaavasti, että toisen pankin suuttimet tippui pelistä. Vastukset ok suuttimissa ja suoralla virralla napsaa. Eka kahtoin että virtaa ei tule, MUTTA selvisi että yksi toisen pankin suuttimista oli ilmeisti oikosulussa(vaikka vastukset ok) ja tiputti puolet pois. Noh joskus se osaa vastustaa, kuten itsellä yleensä :think

                        Hiukkasen tympii harvakseen päästä tallille ja vielä kun vehkeet ei pelaa kysyy sillon motivaatiota, mutta kuten vanhassa parisuhteessa, aina on vastoinkäymisiä (10v päivä tuli oman kanssa heinäkuussa) ja myös niitä onnistumisia..kuitenkin huomannut että iso osa "vioista" silti löytyy asentajasta
                        Bmw e91 330xd -06 msport
                        Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                        Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                        Freude am Fahren

                        Comment

                        • Dille_
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2010
                          • 226
                          • Järvenpää

                          Originally posted by Joma View Post
                          itse kysymykseen onko mulla nyt joku asetus perseellään vai vedänkö vaan suosiolla kaikki suuttimet samaan toimivaan pankkiin? Siis 4cyl m10 kyseessä.
                          Ite oon vähän pihalla noista pankki jutuista, mutta mulla johdotettu ohjeen mukaan niin että on 2 sulaketta, toisen läpi menee 1&2 ja toisen 3&4 suuttimet mutta 1 pankki vaan käytössä.
                          Kai pitäis muuttaa asetuksista seqvential injection asetusta esim semi-seq... jos haluais niin että vaan osa ruikkis samaan aikaan, vaan mahtaako tuo edes onnistua MS1?
                          Mutta niin. Mulla siis vaan 1 pankki, squirts per cycle 2, injector staging: alternating, single table use ja untimed injection. Ms2... Voi noissakin olla joku perseellään mutta ainakin toimi, en tiedä oliko vastauksesta apua mutta kirjotin jokatapauksessa
                          E30 -90 M20 Turbo
                          sigpic

                          Comment

                          • Joma
                            BTCF Member
                            • Feb 2011
                            • 1320
                            • Masku

                            Joo yleensähän (aina) se asentajassa vika on, nyt kuitenkin käynnistyy avaimesta niin ollaan jo reilusti voitonpuolella. Eikä sitä muuten opi ellei itse tee.
                            E30 M52b28 M122h Amme
                            E28 x monta
                            E23 728i Ministeri
                            E10 1600-2 Garret

                            VW LT50 Huoltoajoneuvo
                            HD lapio jätskikruiseri

                            Comment

                            • aaape
                              BTCF Member
                              • Aug 2009
                              • 617
                              • Muaninka

                              Minkälaiset asetukset tuolle vanokselle olis "hyvät" tai edes sinnepäin vakio nokat m50 kyseessä. koitin kaivella topikkeja mistä niitä joskus kattelin mut ei nyt sattunu silmää
                              Last edited by aaape; 11-10-2017, 16:22.
                              e36 328i turbo (95)
                              vw Caddy 1.9 (EKOdiesel)
                              e30 316 (m30)(87) projekti

                              EX.
                              e30 318i,2Xe28 518i,e30 320 (2,5tds)(84) e34m52b28 e61 530d

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11095
                                • Oulu

                                Originally posted by aaape View Post
                                Minkälaiset asetukset tuolle vanokselle olis "hyvät" tai edes sinnepäin vakio nokat m50 kyseessä. koitin kaivella topikkeja mistä niitä joskus kattelin mut ei nyt sattunu silmää
                                Esim. vanos päällä alle 4100 RPM ja yli 30% tps arvolla.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎