Announcement

Collapse
No announcement yet.

megasquirt kyssäri,tarttis nopeesti tietoo

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • madi
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 45
    • Oulu

    Muutama päivä sitten testasin kampiakselin anturia lähemäksi 1mm->0.6mm ja kappas parani huomattavasti lähti muutama nykiminen yms pois kone M52B25 eri induktio anturilla
    Käynnistettävyyteeen tuli kans muutos kun muutin dwelliä 3ms->4.5ms ja normaali 2ms->2.7ms nuo bremi 11860 puolat vaativatkin enemmän entä ne M50 bosch ja bremi vanhemmalla numerolla olevat
    Välillä tulee välillä täyskaasu kiihdytyksessä muutama nykäisy oliskohan nuo puolien välissä olevat eristeet mennyt
    Last edited by madi; 23-11-2017, 18:18.

    Comment

    • harrastaja
      Bimmer Rookie
      • Jan 2004
      • 73
      • Riihimäki

      Ei noiden puolien Dwell:eissä kovin suurta eroa ole... jos noi nyt on oikeat?

      En saanut tähän suoraan kuvia näkymään (liekö jostain kumman syystä poistettu ominaisuus?), joten attakeissa käppyrät (punainen = ensiövirta ja muut toisiovirtoja).

      Pienillä ajoilla (esim. 2ms) ei eroa juurikaan ole. 2ms on muutenkin kovin vähän...
      Attached Files
      https://sites.google.com/view/harrastajanalbumit

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11095
        • Oulu

        Noita käppyröitä kun katsoo, niin ei tarvi ihmetellä.miksi kdfi:ssä yli ~1.5ms latauksista ei oo juuri hyötyä, kun siellä on se 2,5A virranrajoitus komponemtti välissä Mut yllättävän isoksi nousee nuo virrat kun nostaa latausaikaa. Mikä ei sinänsä oo ihme kun oliko noissa about 0,5 ohmia ensiöpuoli. Se että kestääkö nuo 20A virtoja kauaa onkin sit eri juttu.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • madi
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 45
          • Oulu

          Ei ole samat puolat mitä oot testannut
          Bremi 11860

          Nuille pystyy laittamaan dwelliä vähän enemmän entä nuihin Bosch (0 221 504 004), Bremi 11855(t)/11856

          Comment

          • harrastaja
            Bimmer Rookie
            • Jan 2004
            • 73
            • Riihimäki

            Heh, toi mun toinen onkin sillä BMW-numerolla (mikä linkkaamassasi kuvassa näkyy myös).
            Siis juurikin sama (S62:sta on tuo mittaamani).

            Eikait kdfi tommosta rajoitusta voi sisältää?
            https://sites.google.com/view/harrastajanalbumit

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11095
              • Oulu

              Originally posted by harrastaja View Post
              Eikait kdfi tommosta rajoitusta voi sisältää?
              Joo siellä on sytkäkiven jälkeen ylimääräinen komponentti rajoittamassa virtaa.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11095
                • Oulu

                En löydä noita ISL9V-sytkäkiviä mistään varastosta. Mutta tämmösiä voinee käyttää niiden tilalta: http://fi.farnell.com/infineon/irgb1...-me-pd-mi-alte

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  En löydä noita ISL9V-sytkäkiviä mistään varastosta.
                  Mulla on niitä hyllyssä. Mouseriltakin saa:



                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Mutta tämmösiä voinee käyttää niiden tilalta: http://fi.farnell.com/infineon/irgb1...-me-pd-mi-alte
                  Toimii siinä missä muutkin sytkä-igbt:t
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11095
                    • Oulu

                    No niinpäs näkyy. Mitähän minä muka mouserilta sit katsoin, kun näytti et 0 hyllyssä ja 3 kk päästä vasta uusia hyllyssä No kiitos linkistä. Pitää pistää tilaukseen.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Mitähän minä muka mouserilta sit katsoin, kun näytti et 0 hyllyssä ja 3 kk päästä vasta uusia hyllyssä
                      ISL9V3040P3. Noi on ISL9V5036P3.

                      Noiden ero on maksimijännitteessä ja -kipinäenergiassa. Erot on aika pieniä.
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11095
                        • Oulu

                        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
                        ISL9V3040P3. Noi on ISL9V5036P3.

                        Noiden ero on maksimijännitteessä ja -kipinäenergiassa. Erot on aika pieniä.
                        Maksimijännitteessä näyttää olevan pieni ero, mut kipinäenergiassa on kyl isokin ero. 300 vs. 500 mJ. Ja jatkuva virta 25 asteessa 21 vs. 46 amppeeria. Vakio puolilla toki tuskin hätyytellään edes tuota 21 amppeerin rajaa

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • harrastaja
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2004
                          • 73
                          • Riihimäki

                          Toi energialukema on sen komponentin itsensä sietämä energia. Ei suoranaisesti liity kipinäenergiaan.
                          https://sites.google.com/view/harrastajanalbumit

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11095
                            • Oulu

                            Originally posted by harrastaja View Post
                            Toi energialukema on sen komponentin itsensä sietämä energia. Ei suoranaisesti liity kipinäenergiaan.
                            Juu tämä kyllä on tiedossa. Puolat ja latausaika sen pääasiassa määrää. Sytkäkivien on vain kestettävä kuorma.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Vauhtivaunu
                              BTCF Member
                              • Jun 2008
                              • 2714
                              • P-Karjala

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Vakio puolilla toki tuskin hätyytellään edes tuota 21 amppeerin rajaa
                              Oman kokemuksen mukaan vakiopuolat palaa ennen ISL9V-kiveä. Olen kokeillut kolmea eri versiota: 3040, 5036 ja 5045. kaikki toimii ja yksikään vakiopuola ei kestä sitä virtaa mitä nuo kykenee toimittamaan.
                              sigpic


                              Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                              Comment

                              • Dille_
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2010
                                • 226
                                • Järvenpää

                                Edelleen painitaan läppärin ja boksin välisen yhteyden kanssa.

                                Ottaa yhteyden tunerstudioon ja säätöjä voi polttaa sisään normaalisti. Yhteys katkeaa 10sekunnin sisällä auton käynnistyksestä, yhdistää uusiksi piuhaa / virtoja ränkläämällä mutta katkeaa yleensä 5-10sekunnin päästä, välillä saattaa pysyä minuutinkin yhteydessä.

                                Tulpat on R malliset, johdot ja hatut ehjät, johtoja/liitoksia suojailtu, maadoituksien paikkoja muutettu, puola maadoitettu erikseen, tarkistettu että säätökaapeli kunnolla kiinni molemmissa päissä.

                                Kaapei on usb 2.0 to rs232 mallinen, sille kokeiltu muutamaa eri ajuria. Viimeisin näistä ladattiin nykyiselle läppärille hyvin kyseenalaiselta internet sivulta ja Sen asennus oli vähintään yhtä omituinen operaatio, tuli myös tehtyä huomio että tällä kun yritti tarpeeksi monta kertaa saada yhteyttä auto käynnissä niin tietokoneen ruutu muuttu siniseksi ja alkoi suoltaa jotain kooditekstiä jonka jälkeen koko kone sammui?

                                Voiko vika olla tossa piuhassa / ajurissa vai onko multa jääny jotain huomioimatta jostain auton päästä?
                                Oikea rs232 kaapeli jostain, mistä?

                                Boksi ms2v2.2.. (baudrate 115200 ja muutaman eri com portin kautta kokeiltu myös)
                                E30 -90 M20 Turbo
                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎