Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    Originally posted by ruupanen View Post
    Todii, hiljaa hyvä tulee, eli männät & kampura lähössä näinäpäivinä koneistamolle. Parit lisäkyssärit tuli mieleen: joissakin M20 männissä on venttiilienkolot valmiina, mutta miks? Näihin M50 mäntii ei moisia tarvitse koneistaa, paitti jos meinaa laittaa jyrkemmän nokan?

    T: newbie
    Kaikissa M20B25 männissä on venoille syvennykset. Lähinnä männän muodon takia.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • ruupanen
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 5145
      • Joensuu

      Originally posted by Jasu View Post
      Kaikissa M20B25 männissä on venoille syvennykset. Lähinnä männän muodon takia.
      Ok. Tällä kertaa tuli mieleen kymysys suuttimista: m50b25 suuttimia näissä tunnuttu käyttävän, M30 suuttimet menee isoiksi? Sattus vaan moiset olee ylimääräsenä.

      M30 IMM myös taitaa olla plug & play.
      E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

      Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6689
        • .......

        Originally posted by ruupanen View Post
        Ok. Tällä kertaa tuli mieleen kymysys suuttimista: m50b25 suuttimia näissä tunnuttu käyttävän, M30 suuttimet menee isoiksi? Sattus vaan moiset olee ylimääräsenä.

        M30 IMM myös taitaa olla plug & play.
        Jos laitat m30 imm:n m20:n niin todennäköisesti piirilevyn joudut vaihtamaan alkuperäisestä siihen m30:n mittariin.
        Jotkut isot versiot tosin toimii suoraan, ainakin e30 M3 imm toimi fuck&pray m20 vanhemman motronicin kanssa ilman piirilevyn vaihtoa.

        Onhan niitä m30 suuttimiakin erikokoja.
        M50 on tosin modernimmat ja hiljaisemmatkin.
        Last edited by JJT; 05-10-2011, 20:55.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • ruupanen
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 5145
          • Joensuu

          Originally posted by JJT View Post
          Jos laitat m30 imm:n m20:n niin todennäköisesti piirilevyn joudut vaihtamaan alkuperäisestä siihen m30:n mittariin.
          Jotkut isot versiot tosin toimii suoraan, ainakin e30 M3 imm toimi fuck&pray m20 vanhemman motronicin kanssa ilman piirilevyn vaihtoa.

          Onhan niitä m30 suuttimiakin erikokoja.
          M50 on tosin modernimmat ja hiljaisemmatkin.
          Ok. M30 suuttimia ois B30, sekä B34 koneisista. M50 ei vaan oo tällä hetkellä yhtään purussa, joten siks noita M30 suuttimia tässä sottaillaan.
          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

          Comment

          • Osmis
            Moderator
            • May 2006
            • 5271
            • Lieksa, Middle of Nowhere

            Originally posted by ruupanen View Post
            Ok. M30 suuttimia ois B30, sekä B34 koneisista. M50 ei vaan oo tällä hetkellä yhtään purussa, joten siks noita M30 suuttimia tässä sottaillaan.
            Ostakaa ne M50 suuttimet, ja ottakaa mulle samalla
            Sawo-Karjala - connection

            @osmis_garage

            Harraste: E30 325i Cabriolet -86

            Käyttis: E39 528i M-Sport -99

            Comment

            • alaska
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2009
              • 595
              • PKS

              juttua täällä riittää! mimmoiset puristukset olisi suositeltavat 1,2-1,5baarin ahtoja käytettäessä? :think lohkona toimii etan lohko ja kampurakin kyseiseen lohkoon löytyisi kokoonpano ideoita tänne/privaan
              Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                Mikä polttoaine, moottorinohjaus, tehotavoite, turbo jne..?
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • alaska
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 595
                  • PKS

                  Originally posted by Jasu View Post
                  Mikä polttoaine, moottorinohjaus, tehotavoite, turbo jne..?

                  E98 tota toista paskaa en tankkaa ikinä megasquirtti, 350/500hp nuille korville! ahtimeksi alustavasti suunniteltu hx 40 superia :think lukemieni perusteella 8:1 rutut olisivat hyvät ?
                  Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    Originally posted by alaska View Post
                    E98 tota toista paskaa en tankkaa ikinä megasquirtti, 350/500hp nuille korville! ahtimeksi alustavasti suunniteltu hx 40 superia :think lukemieni perusteella 8:1 rutut olisivat hyvät ?
                    8:n ja 9:n välimaastoon kun menee, niin ok. Mitkä männät ja veivit suunnitteilla? Entä nokka?
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • alaska
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2009
                      • 595
                      • PKS

                      Originally posted by Jasu View Post
                      8:n ja 9:n välimaastoon kun menee, niin ok. Mitkä männät ja veivit suunnitteilla? Entä nokka?

                      tämän hetkisen rahatilanteen takia tarkotus pitää pudjetti prokkiksena tietysti kaikki ylimääräinen mikä löytyy tähän tulee uppoamaan! mikä noitten etan orkkis mäntien halkasija on? tai lähinnä mielessä että mitkä muut männät sinne passaisivat samoin veivit? joku sanoi ettei m50 veivit olisi käypät etan kampuran kanssa? ja pitääkö tuo paikkaansa että 11,0:1 on puristukset 86 eteenpäin??

                      525e up to 1986 11,0:1
                      525e from 1986 10,2:1
                      Last edited by alaska; 12-10-2011, 23:52.
                      Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        83,98mm on orkkis männän halkaisija. Jos meinaat tuota -731 kantta käyttää, niin ei kovin helposti löydy sopivaa mäntä/veivi kombinaatiota.

                        Kyllä ne M50 veivit sinne sopii, mutta niiden kaveriksi on vaikea löytää mäntiä.
                        En osaa noista puristuksista sanoa, miksi sitä ihmettelet?
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • Harju
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2009
                          • 114
                          • Varsinais-Suomi

                          Olen tätä ketjua yrittänyt lukea mutta ei oo silmiin osunut sopisko m50b20 sisuskalut m20b20. Männän halkaisiahan on sama mutta kiertokangen pituuksissa on eroa, eli sopisikohan mahdollisesti samanlainen kompinaatio kuin 2,5l:sissa eli vanos m50b20 männät ja non vanos kanget, ilman ongelmia ja järkevillä puristuksilla.

                          Comment

                          • alaska
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2009
                            • 595
                            • PKS

                            Originally posted by Jasu View Post
                            83,98mm on orkkis männän halkaisija. Jos meinaat tuota -731 kantta käyttää, niin ei kovin helposti löydy sopivaa mäntä/veivi kombinaatiota.

                            Kyllä ne M50 veivit sinne sopii, mutta niiden kaveriksi on vaikea löytää mäntiä.
                            En osaa noista puristuksista sanoa, miksi sitä ihmettelet?

                            -731 kansi lähtee vesilintuna pitkin kaislikon reunaa! ja puristuksista ihan vain mielenkiinnon vuoksi! oon tullu siihen tulokseen että puristukset mielummin alle 8,5:1 kun yli tuon joten mimmoisella kokoonpanolla tuollaiset puristukset mahdollinen toteuttaa? jos nyt mietitään että tuo etan kampura ja m50veivit eli männät jäävät kysymysmerkiksi ? ja oliko m50 koneen veiveissä eroja? vanos ja ei vanos koneessa?
                            Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              Originally posted by alaska View Post
                              -731 kansi lähtee vesilintuna pitkin kaislikon reunaa! ja puristuksista ihan vain mielenkiinnon vuoksi! oon tullu siihen tulokseen että puristukset mielummin alle 8,5:1 kun yli tuon joten mimmoisella kokoonpanolla tuollaiset puristukset mahdollinen toteuttaa? jos nyt mietitään että tuo etan kampura ja m50veivit eli männät jäävät kysymysmerkiksi ? ja oliko m50 koneen veiveissä eroja? vanos ja ei vanos koneessa?
                              M50B25 vanos 140mm ja ilman 135mm.
                              Etan 9.0:1 männät ja etan 130mm veivit -885 kannen kanssa. Rutut alle 8.5:1 (kestävyydestä ei tietoa). Mulla olisi kyllä sopivat männät myynnissä, mutta taitaa olla liian kalliit.
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • alaska
                                Bimmer Fanatic
                                • Aug 2009
                                • 595
                                • PKS

                                Originally posted by Jasu View Post
                                M50B25 vanos 140mm ja ilman 135mm.
                                Etan 9.0:1 männät ja etan 130mm veivit -885 kannen kanssa. Rutut alle 8.5:1 (kestävyydestä ei tietoa). Mulla olisi kyllä sopivat männät myynnissä, mutta taitaa olla liian kalliit.

                                eli ei tarvitsisi sorvia männille näyttää mutta järkevää kombinaatiota ei m50 veiveillä saisi kasattua?
                                Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎