Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    Originally posted by alaska View Post
    eli ei tarvitsisi sorvia männille näyttää mutta järkevää kombinaatiota ei m50 veiveillä saisi kasattua?
    Jep. M40B18 männistä mulla ei ole tarkempaa tietoa, mutta mielestäni ne saisi pienellä muokkaamisella 135mm veivien kanssa mahtumaan.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

    Comment

    • alaska
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2009
      • 595
      • PKS

      Originally posted by Jasu View Post
      M50B25 vanos 140mm ja ilman 135mm.
      Etan 9.0:1 männät ja etan 130mm veivit -885 kannen kanssa. Rutut alle 8.5:1 (kestävyydestä ei tietoa). Mulla olisi kyllä sopivat männät myynnissä, mutta taitaa olla liian kalliit.
      mistä tiedän noista etan männistä ovatko 9,0:1 männät? veivit olivat 130mm





      Last edited by alaska; 13-10-2011, 13:07.
      Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

      Comment

      • Coooper
        BTCF Member
        • Apr 2007
        • 1623
        • Lahti

        Mittaa paljon on männän päällä olevan montun syvyys.
        E61 525DA - 09
        EX: E90 325IA -06
        EX: E46 328i 4d -00
        Ex: E30 318i 2d -89


        ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

        Comment

        • Jasu
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 2110
          • Tampere / Isojoki

          Originally posted by alaska View Post
          mistä tiedän noista etan männistä ovatko 9,0:1 männät?]
          Pistä hyvä kuva tänne männän laesta, tai mittaa montun syvyys. 9.0:1 männässä syvyys 3.5mm ja 10.2:1 männässä 2mm.
          Volvo S80 V8
          Mercedes C250d
          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

          Comment

          • alaska
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2009
            • 595
            • PKS

            Originally posted by Jasu View Post
            Pistä hyvä kuva tänne männän laesta, tai mittaa montun syvyys. 9.0:1 männässä syvyys 3.5mm ja 10.2:1 männässä 2mm.

            2x10 sentin kolikot hukkuu mäntien lakeen melkeen kokonaan joiden mitta yhdesä noin 4mm elikkäs 9.0:1 männät näyttäysi olevan

            tämäkö olisi siis valmis setti 885 kannen kanssa? :think en ymmärrä jos puristukset 11,0:1 tuon 731 kannen kanssa?

            niin puristukset 885 kannen kanssa tippuisi 8,5:1 suuntaan :think
            onko muka niin paljon isommat palotilat?
            Last edited by alaska; 13-10-2011, 15:03.
            Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

            Comment

            • Jasu
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 2110
              • Tampere / Isojoki

              Originally posted by alaska View Post
              2x10 sentin kolikot hukkuu mäntien lakeen melkeen kokonaan joiden mitta yhdesä noin 4mm elikkäs 9.0:1 männät näyttäysi olevan

              tämäkö olisi siis valmis setti 885 kannen kanssa? :think en ymmärrä jos puristukset 11,0:1 tuon 731 kannen kanssa?

              niin puristukset 885 kannen kanssa tippuisi 8,5:1 suuntaan :think
              onko muka niin paljon isommat palotilat?
              11.0:1 männässä on 0.65mm korkea patti, eikä monttua niinkuin muissa etan männissä.
              Volvo S80 V8
              Mercedes C250d
              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

              Comment

              • marko84
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2008
                • 1489
                • Pori

                Pistetääss ny tännekki ennenku aletaan toteuttamaan.
                -Lohko , kansi ja nokka on m20b25 vakio
                -Männät m50 vanos
                -Kanget m50 non vanos (135mm)
                Tarkoitus tuon setin kanssa pistää 81mm iskuinen kampura eli stroukata 2,7.

                Ahtoja tulee olemaan n.1bar ja vakio kannentiivisteellä tarkoitus kasata jotta se siellä sulakkkeena olisi.

                ilman mäntien sorvausta rutut ilmeisesti hieman yli 10 joka taitaa olla liikaa ahdettuun... kuinkas paljon noista vanos männistä uskaltaa sorvata vai uskaltaako? mieluusti ne rutut max 9,0.
                vai mikäs olis järkevin combinaatio ?

                Lueskelin topiccia läpi useamman kymmenen sivua mut ei vastaavasta KOKEMUKSIA löytynyt
                E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                Comment

                • alaska
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2009
                  • 595
                  • PKS

                  Originally posted by marko84 View Post
                  Pistetääss ny tännekki ennenku aletaan toteuttamaan.
                  -Lohko , kansi ja nokka on m20b25 vakio
                  -Männät m50 vanos
                  -Kanget m50 non vanos (135mm)
                  Tarkoitus tuon setin kanssa pistää 81mm iskuinen kampura eli stroukata 2,7.

                  Ahtoja tulee olemaan n.1bar ja vakio kannentiivisteellä tarkoitus kasata jotta se siellä sulakkkeena olisi.

                  ilman mäntien sorvausta rutut ilmeisesti hieman yli 10 joka taitaa olla liikaa ahdettuun... kuinkas paljon noista vanos männistä uskaltaa sorvata vai uskaltaako? mieluusti ne rutut max 9,0.
                  vai mikäs olis järkevin combinaatio ?

                  Lueskelin topiccia läpi useamman kymmenen sivua mut ei vastaavasta KOKEMUKSIA löytynyt
                  eli sinulle on tulossa samanlainen setti suurinpiirtein kuin minulla mutta minulla etan lohko ja kun puristukset pitäisi saada alle 8,5:1 niin m50 135mm veiveille ei löydy oikeen mäntiä jolla noi puristukset olis maholliset :think
                  miksi stroukkaat? jos pitäisit 2,5 kampuran niin puristuksethan olisivat ahdettuun kohdallaan? tai samalla kokoonpanolla ainakin noita toimiviksi kasattu tällä matikalla en jaksa ruveta laskemaan

                  joku oli maininnut tämmöiset taulukot

                  m20b20 20.74kg
                  m50b20 21.12kg
                  m20b23 24.00kg
                  m20b25 24.00kg
                  m50b25 21.94kg
                  m20b27 24.00kg
                  m52b28 24.85kg
                  m21d24 24.90kg
                  m51d25 23.98kg



                  81mm=eta/diesel kampura
                  76,8mm=b23 kampura
                  75mm=b25 kampura
                  66mm=b20 kampura.


                  niin mikä m21d24 kampurassa erona m20b27:kaan kun sama isku mutta melkeen kilo eroa painossa??
                  Last edited by alaska; 17-10-2011, 19:29.
                  Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                  Comment

                  • marko84
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2008
                    • 1489
                    • Pori

                    Originally posted by alaska View Post
                    eli sinulle on tulossa samanlainen setti suurinpiirtein kuin minulla mutta minulla etan lohko ja kun puristukset pitäisi saada alle 8,5:1 niin m50 135mm veiveille ei löydy oikeen mäntiä jolla noi puristukset olis maholliset :think
                    miksi stroukkaat? jos pitäisit 2,5 kampuran niin puristuksethan olisivat ahdettuun kohdallaan? tai samalla kokoonpanolla ainakin noita toimiviksi kasattu tällä matikalla en jaksa ruveta laskemaan
                    Auto on ahdettuna nykyisellä setillä n.0,8bar , mut stroukkauksesta sais "helposti" lisäpotkua.
                    E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                    Comment

                    • alaska
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2009
                      • 595
                      • PKS

                      Originally posted by marko84 View Post
                      Auto on ahdettuna nykyisellä setillä n.0,8bar , mut stroukkauksesta sais "helposti" lisäpotkua.
                      ahaa pidetäämpä mielessä jos pistän kampuraa myyntiin
                      Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        Originally posted by alaska View Post
                        niin mikä m21d24 kampurassa erona m20b27:kaan kun sama isku mutta melkeen kilo eroa painossa??
                        Etan kampura valu ja dieselin tako.
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • alaska
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2009
                          • 595
                          • PKS

                          Originally posted by Jasu View Post
                          Etan kampura valu ja dieselin tako.
                          hmm mutta löytyykö selitystä että miksi? :think
                          ja nyt tarkoitan sitä että tehtaalla kun on tehty 100-200heppasta autoa
                          tako kampuraa varmaan mielummin käytetään? vai onko mitään seksuaalista merkitystä ?
                          Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                          Comment

                          • Daa Daa
                            BTCF Member
                            • Aug 2004
                            • 903
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by alaska View Post
                            hmm mutta löytyykö selitystä että miksi? :think
                            Perehdyppäs hieman dieselmoottorin toimintaan, niin eiköhän se selviä..

                            Comment

                            • alaska
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2009
                              • 595
                              • PKS

                              Originally posted by Daa Daa View Post
                              Perehdyppäs hieman dieselmoottorin toimintaan, niin eiköhän se selviä..
                              kyllä diesel moottorin toiminta periaate on ihan ok hallussa mutta se ei selitä minusta vieläkään tätä millaset veivit ja männät siellä sit on takorompetta neki??
                              Hitsaus hommat (kardaanit,putket,yms) -0400878681

                              Comment

                              • Tulokas
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2008
                                • 56

                                Omaan koneeseen tulossa seuraavanlainen kokoonpano:

                                - M50 vanos männät (PK 32,55)
                                - M50 non-vanos kiertokanget (135mm)
                                - ETA-kampura (81mm)
                                - ETA-lohko (korkeus 206,2mm)
                                - 3mm MLS kannentiiviste

                                Jos oikein olen laskenut niin männät tulisi n. 1,85mm yli lohkon tason, onko tarvetta sorvata männistä tavaraa pois tuon kannentiivisteen kanssa?
                                Ja siis turbo käyttöön tulossa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎