Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E284
    Newbiemmer
    • Feb 2009
    • 10
    • suomi

    kysytäämpä uuestaa että passaako etan vakio johtosarjaan mikään 2.5l ruisku boxi vai pitääkö vaihtaa johtosarjatki jos aikoo vaihtaa 2.5l kannen etaan? vakio boxin numero on 0 261 200 042 ja auto on vm 84 e28

    Comment

    • ROne
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 468
      • 90850

      Onko mitään ns. varmaa ratkaisua siirtää kiertokangen ylälaakerointia esim 2-3mm alemmaksi? Täytehitsaus silmukan yläosan sisään ja työstää uusi reikä. Vaiko teettää yläosastaan sen verran vahvemmat laakerihelat kuin tarvetta siirtää. Onko kokemuksia?

      E: Tarkemmin perehtyny nyt tuohon ajatukseen ja ei ainakaan vakiolla 22mm männäntapilla mitään jakoja.. ja tuskin muutenkaan.
      Last edited by ROne; 21-07-2011, 23:26. Reason: Otettu järki käteen.
      sigpic
      e24 635csi

      Ex e39 530i touring
      Ex e36 325i coupe ratalelu
      Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
      Ex e39 528i
      Ex e36 320i
      Ex e36 "328i" cab Individual
      Ex e46 330xi

      Comment

      • ruupanen
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 5150
        • Joensuu

        Anteekis jo etukäteen, koska tämä kysymys esitetty varmasti jo miljoona kertaa, mutta kysyn silti: Eli jos lähdetään kasaa M20B25 lohkolla / kannella 2.7 litraista, niin ilmeisesti käytetään m21d24 kampura ja kanget, mutta milläs männillä kyseisen konversio on helpoin toteuttaa?

        Luin kyllä tätä topikkia pitkän matkaa, mutta ei homma selvinnyt.
        E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

        Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

        Comment

        • ROne
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 468
          • 90850

          Kukin tyylillään, mutta tuolla muutamia malleja:
          M20 roukkeri
          sigpic
          e24 635csi

          Ex e39 530i touring
          Ex e36 325i coupe ratalelu
          Ex e21 "323i" M50B2X with HOLSET
          Ex e39 528i
          Ex e36 320i
          Ex e36 "328i" cab Individual
          Ex e46 330xi

          Comment

          • JJT
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6694
            • .......

            Originally posted by ruupanen View Post
            Anteekis jo etukäteen, koska tämä kysymys esitetty varmasti jo miljoona kertaa, mutta kysyn silti: Eli jos lähdetään kasaa M20B25 lohkolla / kannella 2.7 litraista, niin ilmeisesti käytetään m21d24 kampura ja kanget, mutta milläs männillä kyseisen konversio on helpoin toteuttaa?

            Luin kyllä tätä topikkia pitkän matkaa, mutta ei homma selvinnyt.
            Etan 11 puristeiset?
            Myyn:
            M10/20/52 E30-E36 osia

            Comment

            • ruupanen
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 5150
              • Joensuu

              Originally posted by JJT View Post
              Etan 11 puristeiset?
              Tartteeko niistä veivata ylimäärästä pois?
              E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

              Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                Originally posted by ruupanen View Post
                Tartteeko niistä veivata ylimäärästä pois?
                Ei ainakaan vakio nokalla.
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  Originally posted by ruupanen View Post
                  Eli jos lähdetään kasaa M20B25 lohkolla / kannella 2.7 litraista, niin ilmeisesti käytetään m21d24 kampura ja kanget,
                  Vastauksia tulikin jo edellä, mutta pieni lisäys: Et voi käyttää dieselin kiertokankia, erikokoisesta kangen yläsilmän koosta johtuen.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • ruupanen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 5150
                    • Joensuu

                    Originally posted by Jasu View Post
                    Ei ainakaan vakio nokalla.
                    Originally posted by T3 View Post
                    Vastauksia tulikin jo edellä, mutta pieni lisäys: Et voi käyttää dieselin kiertokankia, erikokoisesta kangen yläsilmän koosta johtuen.
                    Kiitos tiedoista. Eli mitkäs kanget sitten kannattaa laittaa? B20, B23, B25?

                    Etan mäntiä harvakseltaan enää tarjolla, joten varmaan uudet joutuu ostamaan, joten oiskos hinnoista hajuakaan?
                    E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                    Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8530
                      • Karhe

                      Originally posted by ruupanen View Post
                      Kiitos tiedoista. Eli mitkäs kanget sitten kannattaa laittaa? B20, B23, B25?

                      Etan mäntiä harvakseltaan enää tarjolla, joten varmaan uudet joutuu ostamaan, joten oiskos hinnoista hajuakaan?
                      ETA:n 11:1 mäntien kanssa voit käyttää vain B20/23-kankia. Nehän on samat 130mm. B25-kanget on 135mm.
                      Jos mahdollista, etsi sellaiset männät, joilla voit käyttää vähintään 135mm-kankia. M52B28-mäntien kanssa ei mahdotonta. En voi muistaa enää tarkasti, kun viimeisen M20-koneen kasasin joskus vuonna 180ekr
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Jasu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 2110
                        • Tampere / Isojoki

                        Originally posted by ruupanen View Post
                        Kiitos tiedoista. Eli mitkäs kanget sitten kannattaa laittaa? B20, B23, B25?

                        Etan mäntiä harvakseltaan enää tarjolla, joten varmaan uudet joutuu ostamaan, joten oiskos hinnoista hajuakaan?
                        Uudet alkuperäiset alkaen 600e/sarja (riippuen mistä ostaa) ja hyvät mittatilausmännät 1200e/sarja.
                        Multa esim. vois löytyä etan sekä dieselin kampura, 130mm veivit ja vähän ajetut etan 11.0:1 männät.

                        T3 puhui asiaa, eli vähintään 135mm kanki olisi hyvä.
                        Last edited by Jasu; 29-07-2011, 06:34.
                        Volvo S80 V8
                        Mercedes C250d
                        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                        Comment

                        • ruupanen
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 5150
                          • Joensuu

                          Originally posted by Jasu View Post
                          Uudet alkuperäiset alkaen 600e/sarja (riippuen mistä ostaa) ja hyvät mittatilausmännät 1200e/sarja.
                          Multa esim. vois löytyä etan sekä dieselin kampura, 130mm veivit ja vähän ajetut etan 11.0:1 männät.

                          T3 puhui asiaa, eli vähintään 135mm kanki olisi hyvä.
                          Kiitän kovasti vastauksista. Nyt ollaankin jo ihan kartalla miten moinen "stroukkeri" väsätään ja millä osilla.

                          Kaikki muut osat löytyy, mutta männät ei. Laitahan privalla tarjousta männistä, niin kattellaan!
                          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                          Comment

                          • ///Make
                            BTCF Member
                            • May 2007
                            • 4688
                            • Lahti

                            Terve.

                            Olisi 320i 12/87, johon ajattelin vaihtaa 7/89 525i:stä moottorin poislukien kannen. Minulla on siis kaikki 2,5L hilut, mutta ei kantta...

                            Reseptinä olisi:
                            -B25 alakerta E30:n öljypohjalla
                            -B20 kansi B25 venttiileillä
                            -B25 imusarja

                            Vähän sekalaista tietoa bongasin tästä topikista, joten on kysyttävä että käykö tuo B20-kansi suoraan vakioon B25-alakertaan? Riittääkö, että kanteen työstää isommat kolot B25-venttiileille, vai onko syytä ottaa muutakin pois? Käykö B20:n nokka-akseli, ja kuinka paljon sillä on eroa B25 nokka-akseliin?

                            Ei ole tarkoitus tehdä mitään hipo-konetta, kunhan vaan saisi jonkin verran enemmän tehoa työ/talvirassiin nurkista löytyvillä osilla ja pienellä budjetilla.
                            Z3 3,0 Coupe -98
                            E30 325E 4D -85
                            Originally posted by TNT
                            Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              Originally posted by ///Make View Post
                              Terve.

                              Olisi 320i 12/87, johon ajattelin vaihtaa 7/89 525i:stä moottorin poislukien kannen. Minulla on siis kaikki 2,5L hilut, mutta ei kantta...

                              Reseptinä olisi:
                              -B25 alakerta E30:n öljypohjalla
                              -B20 kansi B25 venttiileillä
                              -B25 imusarja

                              Vähän sekalaista tietoa bongasin tästä topikista, joten on kysyttävä että käykö tuo B20-kansi suoraan vakioon B25-alakertaan? Riittääkö, että kanteen työstää isommat kolot B25-venttiileille, vai onko syytä ottaa muutakin pois? Käykö B20:n nokka-akseli, ja kuinka paljon sillä on eroa B25 nokka-akseliin?

                              Ei ole tarkoitus tehdä mitään hipo-konetta, kunhan vaan saisi jonkin verran enemmän tehoa työ/talvirassiin nurkista löytyvillä osilla ja pienellä budjetilla.
                              B20:n kansi ei mene heittämällä B25 alakertaan. Mäntä kolahtaa kanteen B25-männän patin vuoksi. Mutta... Joko männistä siivu veks, tai B20-kannen palotilaa muokkaamalla onnistuu. B20:n nokka-akseli käy, mutta nostoa/asteita hieman vähemmän---> pieni tehonlasku.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • ///Make
                                BTCF Member
                                • May 2007
                                • 4688
                                • Lahti

                                Originally posted by T3 View Post
                                B20:n kansi ei mene heittämällä B25 alakertaan. Mäntä kolahtaa kanteen B25-männän patin vuoksi. Mutta... Joko männistä siivu veks, tai B20-kannen palotilaa muokkaamalla onnistuu. B20:n nokka-akseli käy, mutta nostoa/asteita hieman vähemmän---> pieni tehonlasku.
                                Kiitos tästä
                                Z3 3,0 Coupe -98
                                E30 325E 4D -85
                                Originally posted by TNT
                                Kyllähän se nyt on vain ja ainoastaan kädettömyyttä jos ei osaa ajaa E30 linkussa talvella

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎