Originally posted by Jamppa1983
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M20 ylikoko-topic -yhdistetty
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
oisin laittamassa ETAn kampiakselia m20b25 -89 koneeseen ja mahdollisesti etan kiertokanget.. akselia vaihtaessa ei tarvi varmaankaan vaihtaa erikokosia kampiakselin laakereita kun b25:n vakiot ovat? kannattaako tämän ETA setin kanssa käyttää ETAn omia kiertokankia vai 130mm tai 135mm m20 koneen kiertokankia? männät oisivat näillänäkymin b25:n omat 8.8 puristeiset jos ei isompi puristeisia löydy... mikä ois litratilavuus milläkin kokoonpanolla? :thinkE30 320i -86 r.i.p
E30 325i -89 projekti
"Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille iikenteen pakanoille ja vääräoppisille"
Comment
-
-
Originally posted by Eepo View Postjos tämän topikin lukee läpi niin auttaa varmaan jonkin verranE30 320i -86 r.i.p
E30 325i -89 projekti
"Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille iikenteen pakanoille ja vääräoppisille"
Comment
-
-
Originally posted by Draven View PostMites tollasen m20b25 puristussuhteen saa laskettua? Eli paljon on iskunpituus, kannen palotila, kansipahvin paksuus ym. Entäpä löytyykö joltain valmistajalta takomäntiä suoraan turbokäyttöön vai meneekö aina mittatilauksena? Missä pyöriipi niiden hinnat?
Omat laskenta-arvot palotiloille oli seuraavat(ja nämähän sisältää kansipahvin, mikä vakiossa 1.75mm puristumattomana):
m20b25 8.8:1 = 53.3ml
m20b25 9.7:1 = 47.8ml
Tuosta vaan sitten alkaa muuttelemaan kampea tai kankia ja etsii sopivat kombinaatiot. Itsellä on laskennat excelillä, mutta suosittelen laskemaan itse niin pysyy langat käsissä.// If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //
Comment
-
-
Originally posted by BMW 325I avo View PostNo itse laskin ihan vain alkuarvoista palotilan tilavuuden(joka puristusvaihtoehdolla) ja siitä lähdin pyörittelemään eri mäntä, kampiakseli ja kankivaihtoehdoilla. Samalla pystyi laskeskelemaan paljon esim. 1mm sorvaus männästä vaikuttaa etc. (tässä tietenkin täytyy ottaa huomioon ammeen vaikutus, eli melkeinpä grammavaa'alla mittaamalla pitäisi sorvata. Itse löysin kuitenkin kokoonpanon, missä mäntään ei tarvinnut koskea ollenkaan, joten tätä ei tarvinnut tehdä).
Omat laskenta-arvot palotiloille oli seuraavat(ja nämähän sisältää kansipahvin, mikä vakiossa 1.75mm puristumattomana):
m20b25 8.8:1 = 53.3ml
m20b25 9.7:1 = 47.8ml
Tuosta vaan sitten alkaa muuttelemaan kampea tai kankia ja etsii sopivat kombinaatiot. Itsellä on laskennat excelillä, mutta suosittelen laskemaan itse niin pysyy langat käsissä.
Comment
-
-
Nyt olis kone pois keulilta ja aamusta pääsen aloittamaan purkausvaiheen. Koneena siis m20b25, 8.8:1 (minun nähdäkseni?). Ensi viikolla olisi tulossa Etan kampiakseli ja 130mm kanget. Alunperin oli tarkoitus kasata kone vain noilla osilla, mutta aiheeseen enemmän perehtyneenä potkua olisi ilmeisesti helposti saatavilla enemmänkin suht. pienellä vaivalla. Hyllystä löytyis 2.0litrasen kansi ja sitten olis toi 2.5litrasen kansi. En ole vielä päättänyt kumpaa haluan käyttää. Jos nyt aluksi löytäisi nuo etan 11:1-puristeiset männät jostain, niin voisi tehdä päätöksiä mitä tuon kanssa sitten tekee. Tosiaan tuohon kansi asiaan haluaisin mielipiteitä.. Kumpu olisi fiksumpi vaihtoehto budjetin kannalta ja mitä niille käytännössä pitää tehdä, että saadaan toimiva kokoonpano? Ei sitä kantta ole kiva viedä työstettäväksi, ellei tiedä mitä sille pitää tehdä.
Edit: Ehkä tähän voisi lisätä, että 284/278 asteinen nokka olisi kiikarissa. Tämän päivän mielipide päätyi tuohon 2.5litrasen kanteen. Jos siitä hivenen ottaisi pois (Onko varaa?) ja perus kunnostaisi sen.Last edited by Kwame; 16-10-2007, 23:10.e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
-
Originally posted by Kwame View PostNyt olis kone pois keulilta ja aamusta pääsen aloittamaan purkausvaiheen. Koneena siis m20b25, 8.8:1 (minun nähdäkseni?). Ensi viikolla olisi tulossa Etan kampiakseli ja 130mm kanget. Alunperin oli tarkoitus kasata kone vain noilla osilla, mutta aiheeseen enemmän perehtyneenä potkua olisi ilmeisesti helposti saatavilla enemmänkin suht. pienellä vaivalla. Hyllystä löytyis 2.0litrasen kansi ja sitten olis toi 2.5litrasen kansi. En ole vielä päättänyt kumpaa haluan käyttää. Jos nyt aluksi löytäisi nuo etan 11:1-puristeiset männät jostain, niin voisi tehdä päätöksiä mitä tuon kanssa sitten tekee. Tosiaan tuohon kansi asiaan haluaisin mielipiteitä.. Kumpu olisi fiksumpi vaihtoehto budjetin kannalta ja mitä niille käytännössä pitää tehdä, että saadaan toimiva kokoonpano? Ei sitä kantta ole kiva viedä työstettäväksi, ellei tiedä mitä sille pitää tehdä.
Edit: Ehkä tähän voisi lisätä, että 284/278 asteinen nokka olisi kiikarissa. Tämän päivän mielipide päätyi tuohon 2.5litrasen kanteen. Jos siitä hivenen ottaisi pois (Onko varaa?) ja perus kunnostaisi sen.
Kun kerran meinaat käyttää tuota 325 kantta ja tuota nokkaa niin ne 11.0:1 männät olisi hyvät (olikohan ruttu niillä n.10.4:1). 8.8:1 männillä puristus jäisi n. 9.4:1 pintaan, eli liian alas tuolle nokalle.
Comment
-
-
Noniin, itsellä taas tulossa turbokone... Milläs osilla kasaan tällä kertaa?
Tallista löytyy M20B25 lohko johon noi kasataan.
130mm kiertokanget
135mm kiertokanget
M20B25 kampiakseli
M20B23 kampiakseli
M20B27 kansi
M20B20 kansi
M20B25 vakio männät (8.8:1)
Tässä kaks vaihtoehtoa mitä itse mietin:
M20B25 kampiakseli, 135mm kiertokanget, 8.8:1 männät ja M20B27 kansi.
Eli ihan perus 2.5l kone ja joutuu männistä pikkasen sorvaamaan jotta saa puristukset sopivalle tasolle.
M20B23 kampiakseli 130mm kiertokanget, 8.8:1 männät ja M20B27 kansi
Tällä taas ei ainakaan männistä tarvi siivua ottaa pois, mutta jääkö puristukset ihan liian alas, ja löytyiskö siihen apu jos käyttäis B20 kantta?
Toisaalta tolla M20B23 kampiakselilla sais rakennettua aika kivan vaparin jos käyttäis 135mm kankia, mutta tää on tulossa turbokäyttöön (melkein päätetty jo )Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostNoniin, itsellä taas tulossa turbokone... Milläs osilla kasaan tällä kertaa?
Tallista löytyy M20B25 lohko johon noi kasataan.
130mm kiertokanget
135mm kiertokanget
M20B25 kampiakseli
M20B23 kampiakseli
M20B27 kansi
M20B20 kansi
M20B25 vakio männät (8.8:1)
Tässä kaks vaihtoehtoa mitä itse mietin:
M20B25 kampiakseli, 135mm kiertokanget, 8.8:1 männät ja M20B27 kansi.
Eli ihan perus 2.5l kone ja joutuu männistä pikkasen sorvaamaan jotta saa puristukset sopivalle tasolle.
M20B23 kampiakseli 130mm kiertokanget, 8.8:1 männät ja M20B27 kansi
Tällä taas ei ainakaan männistä tarvi siivua ottaa pois, mutta jääkö puristukset ihan liian alas, ja löytyiskö siihen apu jos käyttäis B20 kantta?
Toisaalta tolla M20B23 kampiakselilla sais rakennettua aika kivan vaparin jos käyttäis 135mm kankia, mutta tää on tulossa turbokäyttöön (melkein päätetty jo )
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostM20B27 kansi, tarkoitatko tuolla etan kantta? Mitkä numerot kyljessä?Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostEtan kansi kyllä, enpä muista noita numeroita, mutta nokasta puuttuu kolme ns. "laakeripintaa", eli menee vain laakeripukin läpi. Ja näistä vastaavista pukeista taitaa voitelureijät puuttua. Venttiilit/palotila samanlainen kuin B25 kannessa.
Comment
-
-
Originally posted by Jasu View PostEipä siitä kannesta kannata ottaa yhtään enempää pois kuin mitä pakko on.
Kun kerran meinaat käyttää tuota 325 kantta ja tuota nokkaa niin ne 11.0:1 männät olisi hyvät (olikohan ruttu niillä n.10.4:1). 8.8:1 männillä puristus jäisi n. 9.4:1 pintaan, eli liian alas tuolle nokalle.e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
-
Originally posted by Kwame View PostEli ellen löydä noita 11:1-mäntiä, niin vakionokka olisi paras vaihtoehto? P*rkele. Löytys nyt ne männät jostain niin pääsis suunnitelmissa eteenpäin. :think
Comment
-
Comment