Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FroZ
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 298
    • jkl

    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
    Mitähän keinuja nää herrat käyttää kun toi rajoitin on vedetty noin ylös? Muutenkin näyttäis kulkevan aika rivakasti.



    -Pekka
    Tässä kyseinen auto -> http://ww.btcf.fi/forum/showthread.php?t=70726
    Muistaakseni kyseisestä autosta löytyy juttua myös kansainvälisiltä foorumeilta, joka e30tech, r3vlimited tms...

    edit: jotain ongelmaa noissa nostajissa tuon auton jossain kokoonpanossa oli. Materiaalit tms ei sopinut yhteen ja kuluivat tosi nopeasti pilalle. Mutta eiköhän siitäkin juttua jossain ole.

    Comment

    • Jasu
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2110
      • Tampere / Isojoki

      Originally posted by pekka_hirvonen View Post
      Mitähän keinuja nää herrat käyttää kun toi rajoitin on vedetty noin ylös? Muutenkin näyttäis kulkevan aika rivakasti.



      -Pekka
      Muistaakseni tässä oli Nuken billetit.
      Volvo S80 V8
      Mercedes C250d
      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

      Comment

      • ZoMbiE
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2003
        • 2583
        • Lohja, Virkkala

        Kyseisessä autossa kesti yhden kauden nokka-akseli tuota menoa, ja nokkaan oli kulunut lähes 2mm ura keinujen kohdalle..

        Comment

        • Juzbe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 1066
          • Pori

          Kysytääs viisaammilta,olisi tarkotus tohon e30:seen ruveta rakentamaan 2.7 konetta,joskus omassa e34:sessa oli vastaava kone,eli 130mm veivit,81mm kampura ja 11.1:1 männät etc.

          Eli tulevaan koneeseen,b25 lohko,130mm veivit,-885 kansi mutta mitkä männät? nuo 11.1 taitaa sen verran kivenalla olla että tuskin semmosia heti vastaan tulee.

          Puristussuhde saisi olla ~10 paikkeilla,miksei hiukan ylikin.

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            Miksi 130mm kangilla Juzbe?
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • Juzbe
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2004
              • 1066
              • Pori

              Originally posted by Jasu View Post
              Miksi 130mm kangilla Juzbe?
              No käy vaikka 135mm M50 koneen veivitkin,lähinnä männät nyt mietinnän alla orkkis m20b25 männätkin tulee varmaankin jo dekkipinnasta liikaa yli?

              Comment

              • Throttle
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 793
                • -

                B20->B23 swappi suunnitelmissa, pattimännät vai tasapäämännät?
                Vai onko vain yksi versio B23 männistä?

                Comment

                • Peksu_M20
                  BTCF Member
                  • Jul 2005
                  • 2124
                  • Lahti

                  Originally posted by Throttle View Post
                  B20->B23 swappi suunnitelmissa, pattimännät vai tasapäämännät?
                  Vai onko vain yksi versio B23 männistä?
                  Helpoin ja halvin olisi tietysti käyttää b23 osia kaiken kaikkiaan. Riippuu tietysti puristussuhteesta mitä halajaa :think Onhan yksi vaihtoehto porata sitä b20/b23 lohkoa ja käyttää b25 kampiakselia niin saat 2,3 tai olla poraamatta jolloin saat 2,2 koneen. b25 kampiakselia käytettäessä Joudut ottamaan lohkosta siivun pois. Suosittelen silti jos olet budjetilla menossa niin b23 akseli,kanget ja männät
                  Mahtiala kustom - No connection
                  Bmw E21 320A -81 "330i"
                  Bmw e30 318is

                  Comment

                  • basso72
                    BTCF Member
                    • Dec 2004
                    • 1837
                    • Ylä-Pinsiö

                    Originally posted by Throttle View Post
                    B20->B23 swappi suunnitelmissa, pattimännät vai tasapäämännät?
                    Vai onko vain yksi versio B23 männistä?
                    Oikeastaan niitä on kolme,jos lasketaan ruotsi,australia yms. versio mukaan. -e30 tasapäinen(??) ruotsi.. yms. 9,4:1 (ns.731-kansi)
                    -e21 tasapäinen 9,5:1 (ns.200-kansi)
                    -e30 0,7mm korkea "patti" 9,8:1 (ns.731-kansi)

                    Väitetysti 200 ja 731 kansien palotila olisi samankokoinen,tätä en ole mistään itse varmistanut,joten tuolta osin MuTua.
                    sigpic
                    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                    320i -77

                    Comment

                    • Peksu_M20
                      BTCF Member
                      • Jul 2005
                      • 2124
                      • Lahti

                      Originally posted by basso72 View Post
                      Oikeastaan niitä on kolme,jos lasketaan ruotsi,australia yms. versio mukaan. -e30 tasapäinen(??) ruotsi.. yms. 9,4:1 (ns.731-kansi)
                      -e21 tasapäinen 9,5:1 (ns.200-kansi)
                      -e30 0,7mm korkea "patti" 9,8:1 (ns.731-kansi)

                      Väitetysti 200 ja 731 kansien palotila olisi samankokoinen,tätä en ole mistään itse varmistanut,joten tuolta osin MuTua.
                      Samankokoinen palotila oli kun viimeksi mittasin. Btw sielhän olis myyntipalstalla bassolla kampiakseli ja jolloin muulla loput b23 kamat... Siitä edukaisesti piristystä b20
                      Last edited by Peksu_M20; 26-02-2012, 11:37.
                      Mahtiala kustom - No connection
                      Bmw E21 320A -81 "330i"
                      Bmw e30 318is

                      Comment

                      • e30tampio
                        Banned
                        • Feb 2012
                        • 216
                        • Seinäjoki

                        Voih kun hihna taas luistaa kun tätä topiccia lukee ees taas uudestaan ja uudestaan eli mulla olis nyt m20b20 kone josta haluisin säästää ainakin kannen (käynyt jr-tehokannella) ja ehkä nokan joka hiottu... nyt olis männät tiedossa tai vähän niinku hommattuna 84.4 + 135kanget.. mikäs kampura ja lohko nyt olis hyvä jos aatellaan ahdin konetta 8-9 puristuksilla... vai voiko jopa m20b20 säästää enemmänkin ? no kertokaa viisaammat mä menin jo ajat sitten sekasin

                        Tuossa vielä kuva mäntäsetistä http://i4.aijaa.com/b/00299/9679350.jpg

                        Comment

                        • Tulokas
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2008
                          • 56

                          Originally posted by e30tampio View Post
                          Voih kun hihna taas luistaa kun tätä topiccia lukee ees taas uudestaan ja uudestaan eli mulla olis nyt m20b20 kone josta haluisin säästää ainakin kannen (käynyt jr-tehokannella) ja ehkä nokan joka hiottu... nyt olis männät tiedossa tai vähän niinku hommattuna 84.4 + 135kanget.. mikäs kampura ja lohko nyt olis hyvä jos aatellaan ahdin konetta 8-9 puristuksilla... vai voiko jopa m20b20 säästää enemmänkin ? no kertokaa viisaammat mä menin jo ajat sitten sekasin

                          Tuossa vielä kuva mäntäsetistä http://i4.aijaa.com/b/00299/9679350.jpg
                          Riippuu aika paljon noiden mäntien puristuskorkeudesta...
                          Viisaammat varmaan tietää kuvan perusteella noista männistä enemmän.
                          Ja lohkoksi mielellään m20b25 tai b27, tuo b27:n lohko taitaa olla 0,5mm korkeempi kun b25???

                          Comment

                          • e30tampio
                            Banned
                            • Feb 2012
                            • 216
                            • Seinäjoki

                            Originally posted by Tulokas View Post
                            Riippuu aika paljon noiden mäntien puristuskorkeudesta...
                            Viisaammat varmaan tietää kuvan perusteella noista männistä enemmän.
                            Ja lohkoksi mielellään m20b25 tai b27, tuo b27:n lohko taitaa olla 0,5mm korkeempi kun b25???
                            Viisaat herätkää joo kiitti kuitenkin tästäkin infosta oli itseasiassa paljonkin iloa... mites helppoa mahtaa olla tuon m20b20 kannen hyödyntäminen noiden mäntien kanssa kun patittoman ovat kuitenkin.. joutuuhan avartelemaan mutta onko muuten käyttökelpoinen aihio... :think (viisaampi olis varmaan nukkua yön yli taas välis.. kun tätä "tietoa" oikeesti lukee tuntitolkulla ni sitten vasta tyhmä onkin.. )

                            Comment

                            • timpa
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2006
                              • 257
                              • Akaa

                              Js edelleen niistää FIAT merkkisen himmlin männistä voi sorvata millalset haluaa
                              ainakin 2.7 litraseen käytettäessä etan tai diiselin kampea.Ja vois sopia muihinkin
                              muutoksiin..ja jos epäilyttää ni soittakaa 0401808320
                              speed limits are for pussies

                              Comment

                              • MasterGuruOFengines
                                Newbiemmer
                                • Jun 2010
                                • 26
                                • Panelia

                                Originally posted by e30tampio View Post
                                Viisaat herätkää joo kiitti kuitenkin tästäkin infosta oli itseasiassa paljonkin iloa... mites helppoa mahtaa olla tuon m20b20 kannen hyödyntäminen noiden mäntien kanssa kun patittoman ovat kuitenkin.. joutuuhan avartelemaan mutta onko muuten käyttökelpoinen aihio... :think (viisaampi olis varmaan nukkua yön yli taas välis.. kun tätä "tietoa" oikeesti lukee tuntitolkulla ni sitten vasta tyhmä onkin.. )
                                Oliko tuo kantesi tehty K-jetronic mallista...?
                                Kyllähän ne käyttivät alkupään Etoissa 2.7 litranen noita 2.0/ 2.3 litrasen venttiileillä varustettuja kansia joten sen vahettamiseen ei kait syytä...!?

                                Multa löytyy e30 koppaseen istuva Etan täydellinen alakerta jos kiinnostaa...?

                                Kansihan tuossa on 525:n isoreikänen "lambdaohjattu" mutta sitähän sä et tarvii... Joten sen voisin jättää itelle jemmaan...
                                nykyiset: E39 523i -00, E39 "520"ia - 96, 525iA Ex. Diblomat -89, 520i M50 -90 ( tuned ), 520i tbo Mosselmann - 88 M20B27

                                Ex. 323i -81, 628iA -82, E28 535i -86, 520i -90

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎