Announcement

Collapse
No announcement yet.

M20 ylikoko-topic -yhdistetty

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vauhtivaunu
    BTCF Member
    • Jun 2008
    • 2714
    • P-Karjala

    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
    Itsellä kun on mahdollisuus pestä ja testata suuttimet niin ajattelin budjetti suuttimia eli käytettyjä.
    Jos käytettyjä kattelet niin ne pitää saada puoli-ilmaiseksi koska montaa tuntia ei töitä kannata tehdä per suutin kun vertaat hintaa noihin racetronixin _uusiin_ suuttimiin. Joskus myös omalle työlle kannattaa laskea hinta...

    Originally posted by pekka_hirvonen View Post
    Olikos sulla tietoa noitten monivenojen suuttimien tuotoista?
    En erikseen pidä ylhäällä minkään moottorityypin suuttimen tuottoja koska toisinaan samassa moottorissa voi olla suutin eri numerolla mutta samalla tuotolla.

    Eli tarkoittaa että katsot tai laitat sen kaverin, jolta suuttimia oot ostamassa katsomaan suuttimen kyljestä Boschin 10-numeroisen suutinnumeron esim. 0 280 150 431 ja sitten katot tuosta taulukosta suuttimen tuoton-> www.mr2ownersclub.com/injectors-basic-info.xls

    Tässä tapauksessa tuotto on 359cc/min ja suuttimet alunperin turbosaabista. Googlella voi tehdä tarkistuksen jos epäilee taulukkoa mutta tähän saakka tuo on paikkansa pitänyt.

    edit: sattu olemaa M30B35:sen suuttimet kaapissa ja numerolla 0 280 150 714 näyttäisi tuottoa olevan 214cc joka sopisi ihan hyvin tehotavoitteeseesi...

    Ps. tuottoon vaikuttaa paine ja kannattaa katsoa millä paineella tuotto on ilmoitettu. em.714-suuttimille ilmoitetaan 192cc toisessa lähteessä 3bar paineella ja taulukkoarvo on 3.5 bar paineella.

    Pps. toinen lähde missä suutinten tuottoja: http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm

    (ja hidas, muut ehti ensin xP)



    Last edited by Vauhtivaunu; 02-10-2012, 13:19.
    sigpic


    Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

    Comment

    • Jukka81
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 1176

      Originally posted by Jasu View Post
      Olisko 0,127mm?

      Katillisessa 1,27 millillä 212º ja 196º.

      Ite mitattuja arvoja? Mä sain 1,27millillä imu 206 ja pako 208.

      Millähän nostolla enem ilmottaa asteet?
      -E30 325i M-TechII Turbo
      -E39 528iA M-Sport
      -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

      Comment

      • Jasu
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2002
        • 2110
        • Tampere / Isojoki

        Originally posted by Jukka81 View Post
        Ite mitattuja arvoja? Mä sain 1,27millillä imu 206 ja pako 208.

        Millähän nostolla enem ilmottaa asteet?
        Ei ole ite mitattuja.

        Enemistä jotenkin jäänyt mieleen 0,5mm. En mene vannomaan, mutta yritän jostain löytää varmistuksen.

        edit. lapusta löytyikin lukema 0,4mm.
        Last edited by Jasu; 02-10-2012, 22:43.
        Volvo S80 V8
        Mercedes C250d
        M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

        Comment

        • MiKqsu
          Bimmer Fanatic
          • May 2010
          • 404
          • Turku

          Mikäs mäntä+kiertokankisetti sopis sit tohon m52b28 kampiakselilla stroukkaamiseen? b25 motronicci lohkoon rakentaisin. Vapari käyttöön ja todennäkösesti toimimaan re85.. Oon selannu tätä topiccii koko illan muttei nyt suoraan pistänyt silmään. Mitä huomioitavaa sovitteen sorvaamisesta kampiakselin etupään lisäksi?
          sigpic

          Comment

          • Eepo
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 5388
            • Tampere

            Originally posted by MiKqsu View Post
            Mikäs mäntä+kiertokankisetti sopis sit tohon m52b28 kampiakselilla stroukkaamiseen?
            esim M20B25 männät (muistaakseni pitää olla matalalla helmalla) ja M20B20 kiertokanget
            -Harley Davidson Sportster - 89-
            -Harley Davidson softail -89-
            -Suzuki PV50 -86-

            Comment

            • Peksu_M20
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 2124
              • Lahti

              Originally posted by MiKqsu View Post
              Mikäs mäntä+kiertokankisetti sopis sit tohon m52b28 kampiakselilla stroukkaamiseen? b25 motronicci lohkoon rakentaisin. Vapari käyttöön ja todennäkösesti toimimaan re85.. Oon selannu tätä topiccii koko illan muttei nyt suoraan pistänyt silmään. Mitä huomioitavaa sovitteen sorvaamisesta kampiakselin etupään lisäksi?
              Kampiakseli menee paikalle ihan normaalisti. Sovitteen sorvaaminen todella simppeli juttu. Paja kuin paja missä on sorvi pystyy tekemään sen. Jos et ole budjetilla liikenteessä niin ainekin 135mm kanget ja niille kaveriksi uudemman koneen b30 männät. Jäi b27 akselilla alle lohkon tason 2mm joten lohkosta sitten pois. Jos teet m20b25 männillä ja 130mm kangilla niin helmaan 1cm kolot vastapainojen kohdalle tai sitten otat männän helmasta koko matkalta se vajaan sentin mitä tarvii. Voidaan tänään tsekata mihin jää männät kyseisellä kokoonpanolla muistaakseni joutui ottamaan vähän lohkosta pois. Kampikulma jää vähän heikoksi noilla 130mm kangilla mutta tuskin keston kanssa tulee mitään ongelmaa.
              Mahtiala kustom - No connection
              Bmw E21 320A -81 "330i"
              Bmw e30 318is

              Comment

              • Jasu
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2002
                • 2110
                • Tampere / Isojoki

                M54B30 mäntä on 28.32mm puristuskorkeudella. Tuolla pitäisi lohkosta ottaa pari milliä pois.
                Toisena vaihtoehtona olisi tuo B28 mäntä 31.8mm puristuskorkeudella, josta pitäisi ottaa toista milliä laesta pois. (sitä en tiedä paljonko kyseisessä männässä on varaa ottaa pois)

                Nämä siis 135mm kangilla.
                Volvo S80 V8
                Mercedes C250d
                M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                Comment

                • Ezpej
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2012
                  • 252
                  • Pilkanmaan ylipaineistaja

                  jaahas, pitäs mietiskellä noita mäntiä tonne koneeseen. tietäs vaan vähän noita stantardi kokoja.

                  Eli b20 kone b23 kampiakselilla(isku ~77mm), 135mm kanget, purtistussuhde tähdättynä sinne 8 tienoille. niin riittääkö 30mm lakikorkeudella oleva mäntä? kansi pahvi mahdollisesti PPF liekkirengas tiiviste.
                  Itse laskeskelin että aika tarkoilla on että riittääkö, laskutaito todellakin hukassa.

                  ihme kokoja nuo virtala racing männät, ilmottaa 26mm mäntä +4mm työstövaralla, niin männän lakikorkeus on 30mm.

                  Edit. Eli laskettuna: b23 Stantard -> 130mm kanki + 37,8 puristuskorkeus = 167,8mm
                  b23 kampiakseli -> 135mm kanki + 30mm mäntä = 165mm
                  mikähän olisi näin ollen puristussuhde? b23 vakio puristussuhde jossain 9.8:1 tienoilla?
                  Last edited by Ezpej; 03-10-2012, 20:05.

                  Comment

                  • Jasu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2002
                    • 2110
                    • Tampere / Isojoki

                    Originally posted by Ezpej View Post
                    jaahas, pitäs mietiskellä noita mäntiä tonne koneeseen. tietäs vaan vähän noita stantardi kokoja.

                    Eli b20 kone b23 kampiakselilla(isku ~77mm), 135mm kanget, purtistussuhde tähdättynä sinne 8 tienoille. niin riittääkö 30mm lakikorkeudella oleva mäntä? kansi pahvi mahdollisesti PPF liekkirengas tiiviste.
                    Itse laskeskelin että aika tarkoilla on että riittääkö, laskutaito todellakin hukassa.

                    ihme kokoja nuo virtala racing männät, ilmottaa 26mm mäntä +4mm työstövaralla, niin männän lakikorkeus on 30mm.

                    Edit. Eli laskettuna: b23 Stantard -> 130mm kanki + 37,8 puristuskorkeus = 167,8mm
                    b23 kampiakseli -> 135mm kanki + 30mm mäntä = 165mm
                    mikähän olisi näin ollen puristussuhde? b23 vakio puristussuhde jossain 9.8:1 tienoilla?
                    Oliko se B25-lohko? Millä porauksella männät, paljonko lohkon korkeus, mikä kannen tilavuus ja mikä on kannentiivisteen koko?

                    edit. lukeehan tuossa että B20 kone. Muistelin väärin...
                    Last edited by Jasu; 03-10-2012, 20:29.
                    Volvo S80 V8
                    Mercedes C250d
                    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                    Comment

                    • Ezpej
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2012
                      • 252
                      • Pilkanmaan ylipaineistaja

                      Originally posted by Jasu View Post
                      Oliko se B25-lohko? Millä porauksella männät, paljonko lohkon korkeus, mikä kannen tilavuus ja mikä on kannentiivisteen koko?

                      edit. lukeehan tuossa että B20 kone. Muistelin väärin...
                      Kannen tiivisteen kokoa ei ilmoittanut, lohkon mitta ei vielä tiedossa, poraus 81,5mm. ja kannen tilavuus todennäköisesti original b20. mittoja en pysty vielä kertomaan, ellei kukaan muista vakioita.

                      Comment

                      • Re-pe
                        BTCF Member
                        • Nov 2010
                        • 380
                        • Lieksa

                        Miten paljon m50 männät eroaa toisistaan, eli vanos vs non vanos?:think
                        e36 328i -97 M-Sport
                        e46 320d -04 M-Sport

                        Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

                        Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                        Comment

                        • Jasu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2002
                          • 2110
                          • Tampere / Isojoki

                          Originally posted by Re-pe View Post
                          Miten paljon m50 männät eroaa toisistaan, eli vanos vs non vanos?:think
                          Mitä eroja haet?

                          Vanos 32,55mm
                          Non vanos 38,2mm (4mm monttu laella)
                          Volvo S80 V8
                          Mercedes C250d
                          M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                          Comment

                          • Re-pe
                            BTCF Member
                            • Nov 2010
                            • 380
                            • Lieksa

                            Originally posted by Jasu View Post
                            Mitä eroja haet?

                            Vanos 32,55mm
                            Non vanos 38,2mm (4mm monttu laella)
                            Nuo mitat auttoi jo jotenkin, mutta toimiikohan semmonen kokonaisuus::think

                            m20b25 lohko
                            m20b20 kiertokanget ???
                            m20b20 kansi
                            m50b25 non vanos männät???
                            m21d24 kampiakseli

                            Kun tuommoiset männät olisi tiedossa.
                            e36 328i -97 M-Sport
                            e46 320d -04 M-Sport

                            Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

                            Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                            Comment

                            • Jasu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 2110
                              • Tampere / Isojoki

                              Originally posted by Re-pe View Post
                              Nuo mitat auttoi jo jotenkin, mutta toimiikohan semmonen kokonaisuus::think

                              m20b25 lohko
                              m20b20 kiertokanget ???
                              m20b20 kansi
                              m50b25 non vanos männät???
                              m21d24 kampiakseli

                              Kun tuommoiset männät olisi tiedossa.
                              Vapari?

                              Männistä pitää ottaa toista milliä laesta pois. Puristukset hatusta heitettynä 8.5:1 pintaan?
                              Volvo S80 V8
                              Mercedes C250d
                              M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

                              Comment

                              • Re-pe
                                BTCF Member
                                • Nov 2010
                                • 380
                                • Lieksa

                                Originally posted by Jasu View Post
                                Vapari?

                                Männistä pitää ottaa toista milliä laesta pois. Puristukset hatusta heitettynä 8.5:1 pintaan?
                                Alkuun ainakin vapari, talvella mahdollisesti ahdin kylkeen

                                Itse käsitin että vanos männistä olisi pitänyt ottaa tavaraa pois, kun nuo männät on kaiketi tasalakiset:think
                                e36 328i -97 M-Sport
                                e46 320d -04 M-Sport

                                Ex: e53 X5 -04, e61 530xd -06 M-Sport, e46 330xd -01, e39 528ia -97, e39 523ia -98, e34 525tds -96, 39 530da -02 M-Sport, e39 540ia -96, e34 525iA -92, e46 318i -98, e30 327 Tic -89, e34 535i -88, e36 325ia -93, e36 320i -92, e30 318i M50b25 -88, e34 520i -88, e32 735i -90, e36 320i -91, e30 318i -89, e34 525i -88

                                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎