m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Remotion
    replied
    Originally posted by naukkis View Post
    Ainakin R-koneistukselta löytyi profiili jossa oli muistaakseni 232 astetta millin nostolla, ts noin 262 astetta nollanostolla. Bolt on vakioromuilla, nokkien hionta maksaa sen reilut parisataa. Ihan eka viritys mitä M52:een tai 50:een kannattaa tehdä, vakionokat kun ovat sen 228 astetta nollanostolla ja ylärekisteri on täysin kuollut.
    Paljonko vakio venttiileillä ja nostajilla uskaltaa laittaa? Jos RPM pidetään alle 7000...

    Miten tuo profiilin nosto tehdään hiomalla? keskiosaa kavennetaan ja laitetaan paksummat laakerit tms korkeammat liukupinnat?

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Skarpa View Post
    Tässä omia arveluita: Pelkkä trumpettimainen imutorvi, joka saa imeä ilmaa vapaasti, on optimaalinen muoto ilman virtausta ajatellen. Muotoiltu painekotelo saattaa herkästi heikentää ilman virtausta, ellei se ole hyvin suunniteltu. Konehuoneen ilma on kuitenkin kuumaa. Isolla ja avaralla painekotelolla pyritään pitämään ilman virtaus imutorviin mahdollisimman rajoittamattomana ja vapaana mutta samalla kuitenkin ottamaan tuoretta, kylmää imuilmaa auton keulalta.

    Jos ja kun se painekotelo on oikein mitoitettu se on resonanssiviritetty, ts paine kotelossa nousee viritystaajuudella korkeammaksi kuin vallitseva ilmanpaine. Resonanssitaajuudella paine kotelossa voi nousta helposti kymmenkunta prosenttia vallitsevaa ilmanpainetta suuremmaksi.

    Leave a comment:


  • naukkis
    replied
    Originally posted by Pazi88 View Post
    Ei saa kuin 240 astetta/9,7mm vakio nostimilla.
    Ainakin R-koneistukselta löytyi profiili jossa oli muistaakseni 232 astetta millin nostolla, ts noin 262 astetta nollanostolla. Bolt on vakioromuilla, nokkien hionta maksaa sen reilut parisataa. Ihan eka viritys mitä M52:een tai 50:een kannattaa tehdä, vakionokat kun ovat sen 228 astetta nollanostolla ja ylärekisteri on täysin kuollut.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Noihin tökkisin ite ainakin jotkut suotimet päihin ettei kaikki linnut ja irtokamat imase koneeseen. Noiden jokkisvehkeiden kanssa ollut melko paljon tekemisissä niin menee uudet koneet jo yhessä kisassa horoksi kun lasketaan siellä hiekkapöllyn seassa vaakaimujen kanssa ilman mitään suodattimia imutorvien edessä. Tuolla siviiliteilläkään ei nyt kuitenkaan täysin puhdasta se ilma ole jonka noi imasee sisuksiinsa, saati sitten hiekkatiet mitä joutuu joskus pakostakin ajamaan.
    Eh siis tottakai tuohon pitää laittaa kotelo eteen, ja jos nyt katsot raceheadin sivua niin kaikkiin muihin on tarjolla hiilari ja muovikoteloa, jonka päähän tulee tietenkin kaikki tarvittavat ilmamäärämittarit ja sen eteen lisää koteloa ja sinne suodatin.

    Sitä ei ole vain vielä ehditty valmistaa.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Busch View Post
    Tollasta tarkoitinkin. Näkee vaan mones ratavehkees aina olevan tollanen ISO painekotelo. Niin kaippa siitä jotain hyötyäkin on.
    Tässä omia arveluita: Pelkkä trumpettimainen imutorvi, joka saa imeä ilmaa vapaasti, on optimaalinen muoto ilman virtausta ajatellen. Muotoiltu painekotelo saattaa herkästi heikentää ilman virtausta, ellei se ole hyvin suunniteltu. Konehuoneen ilma on kuitenkin kuumaa. Isolla ja avaralla painekotelolla pyritään pitämään ilman virtaus imutorviin mahdollisimman rajoittamattomana ja vapaana mutta samalla kuitenkin ottamaan tuoretta, kylmää imuilmaa auton keulalta.

    Leave a comment:


  • Busch
    replied
    Tollasta tarkoitinkin. Näkee vaan mones ratavehkees aina olevan tollanen ISO painekotelo. Niin kaippa siitä jotain hyötyäkin on.

    Leave a comment:


  • pazq
    replied
    Noihin tökkisin ite ainakin jotkut suotimet päihin ettei kaikki linnut ja irtokamat imase koneeseen. Noiden jokkisvehkeiden kanssa ollut melko paljon tekemisissä niin menee uudet koneet jo yhessä kisassa horoksi kun lasketaan siellä hiekkapöllyn seassa vaakaimujen kanssa ilman mitään suodattimia imutorvien edessä. Tuolla siviiliteilläkään ei nyt kuitenkaan täysin puhdasta se ilma ole jonka noi imasee sisuksiinsa, saati sitten hiekkatiet mitä joutuu joskus pakostakin ajamaan.



    Jotain ton tyylistä voisin harkitakin jo läppisten jatkoksi tai sitten esim itg:n suodatin suoraan torvia ennen.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by Busch View Post
    Mites läppärungot ja kunnon painekotelo? Eikö se olisi paras ratkaisu?


    Tuossa on oikean kokoiset läppikset 28:n.
    Tätä olen odotellut mutta airboxi uupuu vielä...

    PPF:llä on tuo hitsattu imusarja joka vissiin turbokäyttöön tehty mutta jotkut olivat kai saaneet hirmuhyviä lukuja vaparissakin.
    Last edited by Remotion; 20-02-2016, 05:21.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Eka ja vika huomautus, kaikille. Koneesta saa lisätehoa ilman että mennään henkilökohtasuuksiin tai nimitellään.

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Busch View Post
    Mites läppärungot ja kunnon painekotelo? Eikö se olisi paras ratkaisu?
    Mulle tulee S50B30 läppärungot painekoteloineen. Lähinnä siksi, että sellaiset piti saada. Mitoitus tuskin on aivan optimaalinen, kun ässäkone on kuitenkin vähän korkeavireisempi ja hengittävämpi kuin tämä mun kapistus. Imutorvien pituudeksi adapterin kanssa tulee n. 35 cm, kun se M52 imusarjassa on n. 30 cm. Imutorvi on tietysti huomattavasti avarampi. Painekotelo ja imutorvet on itse asiassa B32:sta. Myyjä oli sitä mieltä, että B32 imutorvet ovat pidemmät mutta en ole varmistanut. Näillä näkymin läppisten kaveriksi tulee M54B30 sisuskalut, 260-asteiset nokat (hiotaan M54 imunokasta ja M50 NV imunokasta) ja vähän yli 11 staattinen puristussuhde.

    Leave a comment:


  • Busch
    replied
    Mites läppärungot ja kunnon painekotelo? Eikö se olisi paras ratkaisu?

    Leave a comment:


  • Skarpa
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Edelleenkin osia ei liiku missään...
    En kyllä ymmärrä tota sun asennetta. Nää on 20-30 vuotta vanhoja autoja. Kaikkia osia ei nyt enää saa uutena, välillä pitää ostaa käytettynä. Juuri nyt ei tullut yhtään aktiivista kauppaa vastaan, mutta parin viime kuun aikanakin on myyty useampia. Jos taas arvelet, että M50 imusarjaa muokkaamalla saa yhtä toimivan, niin tee niin.

    Leave a comment:


  • Remotion
    replied
    Originally posted by petrolhead View Post
    Ei kannata ihmetellä ettei kukaan neuvo jos kiittää TIEDOSTA tollasilla kommenteilla.

    Tossa yllä oli ihan rahanarvoista tietoa. Tai olisi sellaiselle joka oikeesti ostelee osia.
    Edelleenkin osia ei liiku missään...

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    lol taas e30 tietäjät heittää stooria jumalperspektiivistä...
    Ei se nyt ole ainoa modi jolla ei menetä alapäänvääntöä ja tulee tehoa lisää haloo. Tuollainen imusarja, suunnittelu nykyään lastenleikkiä, tiedetään millä virtauksella pitää toimia, millä taajuudella resonoida, voi suunitella putkien halkaisijat ja pituudet. Ongelma on valmistaa ensimmäinen kappale. Mutta itse en maksais 7500 MARKKAA tuollaisesta, samaan rahaan varmaan saa teetettyä oman identtisen tai paremman, ja sitten M50 sarjaakin luulis että pystyy kaventaa käytäviä jo tuohon rahaan...tai sit pidentää lyömällä joku sovitin väliin.

    En toki ole erimieltä siitä etteikö olis hyvä palikka, mutta ei noita nyt vaan missään myynnissä näy, jos jossain näet niin saa vinkata.


    Rahan arvo lie muuttunut mutta et yhdessäkään asiantuntevassa pajassa tee kyseiselle moottorille haluamillesi specseille tuojon rahaan mittatilaus imusarjaa joka jokatapauksessa vaatii muutaman koekappaleen penkityksineen.
    Kyllä virtauksia koneella mallintamalla varmaan pääsee johonkin asti mutta totuus paljastuu vasta kun autolla ajetaan. Muuten kaikkien kilpa-autojenkin testaus olisi turhaa.

    Halvalla saattais selvitä kun kyhäis ite/teettäis shrickin sarjan mitoilla sarjan, ei tarvitsisi keksiä pyörää uudelleen.

    Leave a comment:


  • petrolhead
    replied
    Ei kannata ihmetellä ettei kukaan neuvo jos kiittää TIEDOSTA tollasilla kommenteilla.

    Tossa yllä oli ihan rahanarvoista tietoa. Tai olisi sellaiselle joka oikeesti ostelee osia.

    Leave a comment:

Working...
X