Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Skarpa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 3406
    • Kotka

    Pääsin pöydän ääreen laskeskelemaan. Puristussuhteeksi pitäisi tulla 10,1 kun vakio M52B28 on 10,2.
    BMW E30 - Hitsaamisen iloa

    E30 Armo "330i"

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15226
      • Ajamisen Iloa

      Joo vakio purkkari M52B28 tuo 10,2.

      Onko kukaan tehnyt tuota ja mitannut mikä on muutos väännössä ja tehoissa?

      Jos haluaisi siis 10,5 puristussuhteet niin kannattaisiko laittaa M54B30 kampura ja 2.8:n kiertokanget ja männät ja veistää männästä veke?
      Last edited by Remotion; 29-09-2015, 16:34.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11083
        • Oulu

        Originally posted by Remotion View Post
        Joo vakio purkkari M52B28 tuo 10,2.

        Onko kukaan tehnyt tuota ja mitannut mikä on muutos väännössä ja tehoissa?

        Jos haluaisi siis 10,5 puristussuhteet niin kannattaisiko laittaa M54B30 kampura ja 2.8:n kiertokanget ja männät ja veistää männästä veke?
        Saman mittaiset kiertokangen on kummassakin. M54 kanget on vaan vähän ohuemmat, mikä on vaparissa vaan hyvä juttu.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3406
          • Kotka

          Originally posted by Pazi88 View Post
          Saman mittaiset kiertokangen on kummassakin. M54 kanget on vaan vähän ohuemmat, mikä on vaparissa vaan hyvä juttu.
          Itsekin kaavailen omaan kokoonpanoon korkeampaa puristussuhdetta mutta en oo vielä perehtynyt syvällisemmin, että käytänkö sorvattuja M52 mäntiä, vai otanko pois lohkosta. Mut nämä on kaukaisen tulevaisuuden hommia, kun auto on atomeina ja ihan ens alkuun laitan sen ajoon vakiolla B28:lla.
          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • juice777
            BTCF Member
            • May 2004
            • 230
            • E-P

            Originally posted by jmp2002 View Post
            Kukas poraa alumiinilohkoa, ja pinnottaa??

            Saahan siitä vakiokoneestakin ilman stroukkauksia suht iisisti sen +260hp
            Tämä kiinnostaa.Tarkenna vähäsen.?
            -E21-

            Comment

            • Urpo_rotta
              BTCF Member
              • May 2012
              • 5257
              • Pirkkala

              Originally posted by juice777 View Post
              Tämä kiinnostaa.Tarkenna vähäsen.?

              Sivusta seuraajana kiinnostaa myös. aina sillointällöin vilahtelee se 260hp M5xbxx moottorista mutta penkkilappuja harvemmin. Joskus saa jopa sen käsityksen että moottorista saa n.100hp/litra helposti. yleensä moiseen tarvitaan 8-9tonnia kierroksia.
              E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
              E34 525i -90 twinturbo 427/519

              N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
              VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
              Kysy jos tarvetta

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                Originally posted by Urpo_rotta View Post
                Sivusta seuraajana kiinnostaa myös. aina sillointällöin vilahtelee se 260hp M5xbxx moottorista mutta penkkilappuja harvemmin. Joskus saa jopa sen käsityksen että moottorista saa n.100hp/litra helposti. yleensä moiseen tarvitaan 8-9tonnia kierroksia.
                Ei kai toi nyt voi olla kovin amerikantemppu kunnollisilla nokka-akseleilla ja sellasilla puristuksilla mitä ne kepit vaatii.

                Vetäydyn takas taka-alalle vain seuraamaan keskustelua.
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • TeemuM
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 233
                  • Turku

                  Tossa yks lappu Saarisen penkistä "M50B28" koneesta, jossa korkeammat puristukset, kanavia siistitty ja hiotut nokat.
                  Last edited by TeemuM; 30-09-2015, 07:46.

                  Comment

                  • Busch
                    BTCF Member
                    • Sep 2011
                    • 271
                    • Seinäjoki/Lapua

                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Ei kai toi nyt voi olla kovin amerikantemppu kunnollisilla nokka-akseleilla ja sellasilla puristuksilla mitä ne kepit vaatii.

                    Vetäydyn takas taka-alalle vain seuraamaan keskustelua.
                    Eihän se ole. Esim yks roadsport A luokkaa ajava e9.

                    ''Moottorin aihio on BMW M50B25 (e36 325i). Kampura on M54B30 (e46 330i). Eli tilavuus on 3 litraa. Rajoitin 9200 rpm (penkissä kokeiltu 10 000 rpm). Levanderin Keken kansi, Schrick-custom nokat, JE- custom männät, Verdin veivit ja sumppupumppu, Marteliuksen pakosarja (omien mittojen mukaan) jne. Penkitetty 436 hv 400 Nm (ehkä yläkanttiin?)''

                    Teksti suoraa kopiotu kyseisen auton mekaanikolta. Osa voi tietääkkin mitä autoa tarkoiteteen.
                    Last edited by Busch; 30-09-2015, 08:16.

                    Comment

                    • böntti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2011
                      • 2855
                      • Tampere

                      Originally posted by Busch View Post
                      400 Nm (ehkä yläkanttiin?)'
                      Kieltämättä 133 Nm/litraa kuulostaa että olisi hieman yläkanttiin. 10-15% pois niin olisi jo uskottavampi lukema. Vapaastihengittävän moottorin maksimiväännön perusrajoittaja iskutilavuus.
                      Last edited by böntti; 01-10-2015, 02:50.
                      -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                      -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                      -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                      -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                      -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        Yhtä kaikki, moottorista kuin moottorista saa lisätehoa. Sinne vaan joutuu vaihtaan muutakin kuin imusarjan ja putkiston
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2855
                          • Tampere

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Yhtä kaikki, moottorista kuin moottorista saa lisätehoa. Sinne vaan joutuu vaihtaan muutakin kuin imusarjan ja putkiston
                          Juu ei ole halpaa vaparin viritys, jos tarkoituksena on saada oikeasti lisää tehoa .
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • turbobliz
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 1002
                            • e-suomi

                            Kyllä noi Saarisen penkin laput näyttää tosi optimistisilta kautta linjan. Sori, ei liity aiheeseen sinänsä.

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by böntti View Post
                              Juu ei ole halpaa vaparin viritys, jos tarkoituksena on saada oikeasti lisää tehoa .
                              Mä oon nyt tässä kuluneen vuoden ja erityisesti syksyn aikana kuluttanut xxxx euroa moottorin rakentamiseen.
                              Jos ostasin päälle turbon ja kaiken mitä se tarvii niin mulla menis vielä enemmän rahaa. Kun joku laittaa painetta avaamattomaan vakiomoottoriin niin ei se herätä minussa ihailua. Sori, alkaa mennä pahasti offtopikiksi. Lopetan tähän.

                              Jarno
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • Joba
                                BTCF Member
                                • Sep 2007
                                • 556

                                Siis moni kun aloittaisi sen virittämisen ja lopettaisi murehtimisen puristusten tippumisesta 10,5:stä 10,2:een. Ei vakio moottorilla tarvii odottaa mitään suurta lukemaa. M50-imusarja vielä mikään viritys ole, saati sitten kiina rst-peltisarja lastulla. Eikä ilmaiseksi sitä tehoa saa.
                                260hp tuosta m52:sta saa varmasti helposti, vaatii varmasti pientä kannen työstöä, puristusten nostamista 11,5-12 tasolle ja nokat puristusten mukaisesti.

                                100hp/litra ja 110nm/litra varmasti saatavilla edellä mainituilla virityksillä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎