m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• Pazi88
    replied
    Originally posted by JJT View Post
    NGK BKR6EK.
    Saa melkein mistä vaan.
    Tai sit NGK bkr6equp jos on laiska vaihtaa tulppia ja haluaa pidemmän kestoiän.

Leave a comment:

• JJT
    replied
    Originally posted by Remotion View Post
    Tajusin juuri että olen ajanut autollani lähes 100tkm ja minun aikana ei tulppia muistaakseni ole vaihdettu. Joten mitkä ovat single vanokseen oikeat tulpat ja mistä sellaiset kannattaa hankkia, vai onko saman hintaista viedä laakkoselle?
    nämä tulpat mitkä siellä koneessa ovat, ovat toimineet kyllä niin hyvin että en edes olisi muistanut koko asiaa ellei niistä olisi ollut puhetta eräällä videolla.
    NGK BKR6EK.
    Saa melkein mistä vaan.

Leave a comment:

• Remotion
    replied
    Tajusin juuri että olen ajanut autollani lähes 100tkm ja minun aikana ei tulppia muistaakseni ole vaihdettu. Joten mitkä ovat single vanokseen oikeat tulpat ja mistä sellaiset kannattaa hankkia, vai onko saman hintaista viedä laakkoselle?
    nämä tulpat mitkä siellä koneessa ovat, ovat toimineet kyllä niin hyvin että en edes olisi muistanut koko asiaa ellei niistä olisi ollut puhetta eräällä videolla.

Leave a comment:

• pazq
    replied
    Tottakai nekin tulee. Ja säätöä, etanolipumppua yms mutta tuossa listassa kalleimmat rojut. Pelkkään "nakkaa b30 palikat kiinni ja ajoon" remppaan meni vajaa 2000e niin kyllä näihin aina sitä nappulaa menee kaikkeen pikkunippeliin mitä tarviaa ostaa..

Leave a comment:

• jannmann
    replied
    Originally posted by pazq View Post
    Nyt on pyöritelty, funtsittu ja kateltu enemmän mitä on ensinnäkin tarjolla missäkin ja mihin hintaan. Cat camsilta saa nokkaa 290' ja 12 nostolla tai vähän vähemmänkin. Melkein ainoa valmistaja miltä löytyi rajumpaa mallia. Kovat nostajat on vielä auki, että mitä sinne laitetaan ja mahtuuko kuinka pyörimään tommoset kepit pukeissa. Kyllähän kun alkaa noita summailemaan yhteen, tulis s-moottorin osto paljon halvemmaksi, mutta siitä puuttuu se tekemisen ilo ja särkemisen suru kun ei toimikaan

Nopeasti jos lasketaan:
    männät 800-1200e
    Veivit: 900-1800e
    Nokat: 900e
    Kovat nostajat: xxxe
    Ecu: 800e
    Läppikset + adapteri: 700e
    Kansityöt: 500-1500e riippuen tekijästä ja määrästä
    Kytkinpaketti: xxxe
    Tiivisteet + muut pakolliset hilut ja nippelit: xxxe

Hirveästi noissa ei pysty tinkimään, mutta samapa tuo. Joskus se on tehtävä tai se kummittelee ja polttelee vielä 10v päästäkin.
    Lisää vielä venajouset listaan ja retairenit yms .
    Kovat nostimet on isolla varmuudella edullisimmat cat camssilta. Englannista saa nyt ainakin edullisesti kun googletat ja vertaat.

Leave a comment:

• JJT
    replied
    Originally posted by jmp2002 View Post
    Onko jollain tietoa mikä pakosarja tämä on? pitäis olla e36 m3, mutta mitä ite vertaillut, niin kaikilla on ollut paljon pienempää putkea sarjat..
    Minkä valmistajan lie mutta ei ainakaan M3 pakosarja ole.

Leave a comment:

• pazq
    replied
    Nyt on pyöritelty, funtsittu ja kateltu enemmän mitä on ensinnäkin tarjolla missäkin ja mihin hintaan. Cat camsilta saa nokkaa 290' ja 12 nostolla tai vähän vähemmänkin. Melkein ainoa valmistaja miltä löytyi rajumpaa mallia. Kovat nostajat on vielä auki, että mitä sinne laitetaan ja mahtuuko kuinka pyörimään tommoset kepit pukeissa. Kyllähän kun alkaa noita summailemaan yhteen, tulis s-moottorin osto paljon halvemmaksi, mutta siitä puuttuu se tekemisen ilo ja särkemisen suru kun ei toimikaan

Nopeasti jos lasketaan:
    männät 800-1200e
    Veivit: 900-1800e
    Nokat: 900e
    Kovat nostajat: xxxe
    Ecu: 800e
    Läppikset + adapteri: 700e
    Kansityöt: 500-1500e riippuen tekijästä ja määrästä
    Kytkinpaketti: xxxe
    Tiivisteet + muut pakolliset hilut ja nippelit: xxxe

Hirveästi noissa ei pysty tinkimään, mutta samapa tuo. Joskus se on tehtävä tai se kummittelee ja polttelee vielä 10v päästäkin.

Leave a comment:

• jmp2002
    replied
    Onko jollain tietoa mikä pakosarja tämä on? pitäis olla e36 m3, mutta mitä ite vertaillut, niin kaikilla on ollut paljon pienempää putkea sarjat..

Attached Files

Leave a comment:

• pazq
    replied
    On jo m54b30 palikat ollu konees 2v. Viime talvena piti askarrella hengityspuoli kuntoon mut työt haittasi harrastusta ja toisen auton puuttuminen. Nyt on toinen autokin käyttiksenä niin voi tehdä (pilata) tuon sellaiseksi kun tahtoo. Rocket bunny tyylistä mielessä mutta pellistä koska mä en muovia/lasikuitua tahdo autoon laittaa jos saman voi tehdä pellistä mielessä käynyt myös remmiahdin mutta njääh, vapari on aina vapari

Leave a comment:

• Skarpa
    replied
    Kaverilta ostan noi läppikset pois. On ne korjattavissa kun koneistuspajalla kävi lohko arvioitavana mutta 400e eikä anna takuuta kestävyydestä niin tilalle menee ahdettu v8. Jos kaikki hienosti niin ässänä..
    Mutta se että miksi tuota m50 konetta alan värkkäämään, on puhtaasti vaan omaa askartelun iloa. Ahtamalla sais tehoja kivasti ja "helposti" mutta en mä sellasia jaksa ton kanssa. Kaivetaan ennemmin vaparina sen mitä sattuu tulemaan vaikka kalliimpaa onkin. Kyl mä uskosin että liikutaan 300hv nurkilla. Jos menee yli niin plussaahan se vaan on että joku joskus onnistuukin
    Olen viiminen ihminen kyseenalaistamaan vaparin rakentamista tai ylipäätään minkään tekemistä pelkästä askartelun ilosta ;D Meinasitko 2,8 vai 3-litrasena?
    Last edited by Skarpa; 08-08-2016, 08:23.

Leave a comment:

• pazq
    replied
    Kaverilta ostan noi läppikset pois. On ne korjattavissa kun koneistuspajalla kävi lohko arvioitavana mutta 400e eikä anna takuuta kestävyydestä niin tilalle menee ahdettu v8. Jos kaikki hienosti niin ässänä..
    Mutta se että miksi tuota m50 konetta alan värkkäämään, on puhtaasti vaan omaa askartelun iloa. Ahtamalla sais tehoja kivasti ja "helposti" mutta en mä sellasia jaksa ton kanssa. Kaivetaan ennemmin vaparina sen mitä sattuu tulemaan vaikka kalliimpaa onkin. Kyl mä uskosin että liikutaan 300hv nurkilla. Jos menee yli niin plussaahan se vaan on että joku joskus onnistuukin

Leave a comment:

• Skarpa
    replied
    Oisko laatikon korvat korjattavissa? Meinaan vaan, että kannessa on kyllä tekemistä. Ja jos sulla kerran olis kokonainen S50.
    Last edited by Skarpa; 07-08-2016, 21:36.

Leave a comment:

• jannmann
    replied
    Näinhän se on. No ei siinä, kairataan kovalla kädellä tota omaa kantta että on läppiksistä muutakin iloa kun pelkkä imuääni ja äkänen kaasuun vastaaminen. Nokkia meinasin sinne 290' tienoille isolla nostolla, niin piisaako 13-13.5 purkkarit? Tarvittaessa voidaan toki nostaakin lisää, koska männät ja veivit on vielä kaupassa. Päästöistähän tollanen ei mene läpi mutta se ei nyt kinosta
    Ei se m50/m52 kansi ole este vapari tehoille. 400hv on mahdollista rikkoa ihan hyvin noilla kansilla jos vaan tietää mitä tekee.

Leave a comment:

• pazq
    replied
    Näinhän se on. No ei siinä, kairataan kovalla kädellä tota omaa kantta että on läppiksistä muutakin iloa kun pelkkä imuääni ja äkänen kaasuun vastaaminen. Nokkia meinasin sinne 290' tienoille isolla nostolla, niin piisaako 13-13.5 purkkarit? Tarvittaessa voidaan toki nostaakin lisää, koska männät ja veivit on vielä kaupassa. Päästöistähän tollanen ei mene läpi mutta se ei nyt kinosta

Leave a comment:

• hirvonen
    replied
    S50b32 kansi ei aivan pienellä työllä istu m50/52 lohkon päälle.. sylinterijako on sama, siihen loppuu yhtäläisyydet.. veden ja öljynkierto, sekä jakopää on aivan erilaiset. Samalla työllä siihen lohkon päälle laittaa vaikka puoltoista hayabusan kantta..😅

Leave a comment:

Working...
X