Originally posted by JJT
View Post
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Remotion View PostTajusin juuri että olen ajanut autollani lähes 100tkm ja minun aikana ei tulppia muistaakseni ole vaihdettu. Joten mitkä ovat single vanokseen oikeat tulpat ja mistä sellaiset kannattaa hankkia, vai onko saman hintaista viedä laakkoselle?
nämä tulpat mitkä siellä koneessa ovat, ovat toimineet kyllä niin hyvin että en edes olisi muistanut koko asiaa ellei niistä olisi ollut puhetta eräällä videolla.
Saa melkein mistä vaan.
Leave a comment:
-
Tajusin juuri että olen ajanut autollani lähes 100tkm ja minun aikana ei tulppia muistaakseni ole vaihdettu. Joten mitkä ovat single vanokseen oikeat tulpat ja mistä sellaiset kannattaa hankkia, vai onko saman hintaista viedä laakkoselle?
nämä tulpat mitkä siellä koneessa ovat, ovat toimineet kyllä niin hyvin että en edes olisi muistanut koko asiaa ellei niistä olisi ollut puhetta eräällä videolla.
Leave a comment:
-
Tottakai nekin tulee. Ja säätöä, etanolipumppua yms mutta tuossa listassa kalleimmat rojut. Pelkkään "nakkaa b30 palikat kiinni ja ajoon" remppaan meni vajaa 2000e niin kyllä näihin aina sitä nappulaa menee kaikkeen pikkunippeliin mitä tarviaa ostaa..
Leave a comment:
-
Originally posted by pazq View PostNyt on pyöritelty, funtsittu ja kateltu enemmän mitä on ensinnäkin tarjolla missäkin ja mihin hintaan. Cat camsilta saa nokkaa 290' ja 12 nostolla tai vähän vähemmänkin. Melkein ainoa valmistaja miltä löytyi rajumpaa mallia. Kovat nostajat on vielä auki, että mitä sinne laitetaan ja mahtuuko kuinka pyörimään tommoset kepit pukeissa. Kyllähän kun alkaa noita summailemaan yhteen, tulis s-moottorin osto paljon halvemmaksi, mutta siitä puuttuu se tekemisen ilo ja särkemisen suru kun ei toimikaan
Nopeasti jos lasketaan:
männät 800-1200e
Veivit: 900-1800e
Nokat: 900e
Kovat nostajat: xxxe
Ecu: 800e
Läppikset + adapteri: 700e
Kansityöt: 500-1500e riippuen tekijästä ja määrästä
Kytkinpaketti: xxxe
Tiivisteet + muut pakolliset hilut ja nippelit: xxxe
Hirveästi noissa ei pysty tinkimään, mutta samapa tuo. Joskus se on tehtävä tai se kummittelee ja polttelee vielä 10v päästäkin.
Kovat nostimet on isolla varmuudella edullisimmat cat camssilta. Englannista saa nyt ainakin edullisesti kun googletat ja vertaat.
Leave a comment:
-
Nyt on pyöritelty, funtsittu ja kateltu enemmän mitä on ensinnäkin tarjolla missäkin ja mihin hintaan. Cat camsilta saa nokkaa 290' ja 12 nostolla tai vähän vähemmänkin. Melkein ainoa valmistaja miltä löytyi rajumpaa mallia. Kovat nostajat on vielä auki, että mitä sinne laitetaan ja mahtuuko kuinka pyörimään tommoset kepit pukeissa. Kyllähän kun alkaa noita summailemaan yhteen, tulis s-moottorin osto paljon halvemmaksi, mutta siitä puuttuu se tekemisen ilo ja särkemisen suru kun ei toimikaan
Nopeasti jos lasketaan:
männät 800-1200e
Veivit: 900-1800e
Nokat: 900e
Kovat nostajat: xxxe
Ecu: 800e
Läppikset + adapteri: 700e
Kansityöt: 500-1500e riippuen tekijästä ja määrästä
Kytkinpaketti: xxxe
Tiivisteet + muut pakolliset hilut ja nippelit: xxxe
Hirveästi noissa ei pysty tinkimään, mutta samapa tuo. Joskus se on tehtävä tai se kummittelee ja polttelee vielä 10v päästäkin.
Leave a comment:
-
-
On jo m54b30 palikat ollu konees 2v. Viime talvena piti askarrella hengityspuoli kuntoon mut työt haittasi harrastusta ja toisen auton puuttuminen. Nyt on toinen autokin käyttiksenä niin voi tehdä (pilata) tuon sellaiseksi kun tahtoo. Rocket bunny tyylistä mielessä mutta pellistä koska mä en muovia/lasikuitua tahdo autoon laittaa jos saman voi tehdä pellistämielessä käynyt myös remmiahdin mutta njääh, vapari on aina vapari
Leave a comment:
-
Originally posted by pazq View PostKaverilta ostan noi läppikset pois. On ne korjattavissa kun koneistuspajalla kävi lohko arvioitavana mutta 400e eikä anna takuuta kestävyydestä niin tilalle menee ahdettu v8. Jos kaikki hienosti niin ässänä..
Mutta se että miksi tuota m50 konetta alan värkkäämään, on puhtaasti vaan omaa askartelun iloa. Ahtamalla sais tehoja kivasti ja "helposti" mutta en mä sellasia jaksa ton kanssa. Kaivetaan ennemmin vaparina sen mitä sattuu tulemaan vaikka kalliimpaa onkin. Kyl mä uskosin että liikutaan 300hv nurkilla. Jos menee yli niin plussaahan se vaan on että joku joskus onnistuukinLast edited by Skarpa; 08-08-2016, 08:23.
Leave a comment:
-
Kaverilta ostan noi läppikset pois. On ne korjattavissa kun koneistuspajalla kävi lohko arvioitavana mutta 400e eikä anna takuuta kestävyydestä niin tilalle menee ahdettu v8. Jos kaikki hienosti niin ässänä..
Mutta se että miksi tuota m50 konetta alan värkkäämään, on puhtaasti vaan omaa askartelun iloa. Ahtamalla sais tehoja kivasti ja "helposti" mutta en mä sellasia jaksa ton kanssa. Kaivetaan ennemmin vaparina sen mitä sattuu tulemaan vaikka kalliimpaa onkin. Kyl mä uskosin että liikutaan 300hv nurkilla. Jos menee yli niin plussaahan se vaan on että joku joskus onnistuukin
Leave a comment:
-
Originally posted by pazq View PostNäinhän se on. No ei siinä, kairataan kovalla kädellä tota omaa kantta että on läppiksistä muutakin iloa kun pelkkä imuääni ja äkänen kaasuun vastaaminen. Nokkia meinasin sinne 290' tienoille isolla nostolla, niin piisaako 13-13.5 purkkarit? Tarvittaessa voidaan toki nostaakin lisää, koska männät ja veivit on vielä kaupassa. Päästöistähän tollanen ei mene läpi mutta se ei nyt kinosta
Leave a comment:
-
Näinhän se on. No ei siinä, kairataan kovalla kädellä tota omaa kantta että on läppiksistä muutakin iloa kun pelkkä imuääni ja äkänen kaasuun vastaaminen. Nokkia meinasin sinne 290' tienoille isolla nostolla, niin piisaako 13-13.5 purkkarit? Tarvittaessa voidaan toki nostaakin lisää, koska männät ja veivit on vielä kaupassa. Päästöistähän tollanen ei mene läpi mutta se ei nyt kinosta
Leave a comment:
-
S50b32 kansi ei aivan pienellä työllä istu m50/52 lohkon päälle.. sylinterijako on sama, siihen loppuu yhtäläisyydet.. veden ja öljynkierto, sekä jakopää on aivan erilaiset. Samalla työllä siihen lohkon päälle laittaa vaikka puoltoista hayabusan kantta..😅
Leave a comment:
Leave a comment: