Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kytölä
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2006
    • 672
    • Lohja

    Jos jotain kiinnostaa viedä virittely hieman pidemmälle niin hyllystä löytyy täysrempattu ja portattu kansi. Virtaa paremmin kuin S50 kansi.
    Seetit ja ohjurit on modattu myös. M50 tuplajouset ja S50 taotut jousilautaset. Venttiilit on 6mm varrella. S50 pakosarjat ja M50 imusarja tiivisteineen + kannentiiviste tulee kylkiäisinä mukaan.
    Ei ole kuitenkaan ilmainen, privalla lisää jos on kiinnostusta.
    '88 325i cabrio
    '90 318is

    Comment

    • Maili
      BTCF Member
      • Aug 2011
      • 446
      • E-pohjanmaa

      Originally posted by naukkis View Post
      Pari torxi-avainta normihylsyjen lisäksi.
      E61 523lci -08, E36 328i touring-97, Fiat 100-90 Turbo
      Ex kalustoa: E39 520ia touring, E36 323 touring, E36 316, E30 316 , E30 318, E21 316 , E21 323 , Nissan 200SX S14A ym.

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        Originally posted by Osku View Post
        Kallis on mun mielestä tuohon 150€ lisää ni saa loputtomasti "säädettyjä lastuja"
        Mistä siemenssiin saa loputtomasti säädettyjä lastuja tuohon rahaan?
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Jupi85
          Bimmer Rookie
          • Nov 2004
          • 177

          Moi!

          Lueskelin tätä foorumia niin ei oikein irronnut että mitä vakio koneelle kannattais tehdä, jotta päästäis sinne 250hv nurkille penkitettynä..

          Itellä nyt peltipakosarja ni seuraavaks vissiin imusarjaa ja nokkia vaihtamaan? Ja mielellään ei suurta pudotusta vääntöön..

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            Originally posted by Jupi85 View Post
            Moi!

            Lueskelin tätä foorumia niin ei oikein irronnut että mitä vakio koneelle kannattais tehdä, jotta päästäis sinne 250hv nurkille penkitettynä..

            Itellä nyt peltipakosarja ni seuraavaks vissiin imusarjaa ja nokkia vaihtamaan? Ja mielellään ei suurta pudotusta vääntöön..
            Nokat, m50 imusarja, aftermarket ruisku. Dyno topikista löytyy 2-3 m52b28/m50b28:a joista penkitetty se ~250
            Tässä sit jos haluaa mennä pidemmälle, mutta viimeiset 10hv alkaa maksamaan (kannen porttaus ja ylipäätään kannen irroitus)
            Last edited by Tonton; 12-10-2014, 22:36.
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • Jupi85
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 177

              Kiitos Tonton!

              Sitten vielä kun löytyisi tekijän, kun itsellä ei ole parasta osaamista ( kerran vaihtanu imusarjan ) eikä ainakaan paikkaa ja työkaluja.

              Anyone?

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                Originally posted by Jupi85 View Post
                Kiitos Tonton!

                Sitten vielä kun löytyisi tekijän, kun itsellä ei ole parasta osaamista ( kerran vaihtanu imusarjan ) eikä ainakaan paikkaa ja työkaluja.

                Anyone?
                Kyllähän tuo mekaaninen osuus paikallisen korjaamon kautta
                pitäis onnistua. Ruiskun Ja sen osat teettää vaikka tatechilla, maksaisi varmaan vähemmän kuin työkalut ja tilat tuohon hommaan
                Last edited by Tonton; 14-10-2014, 19:49.
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • Osku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2005
                  • 3324
                  • Kouvola,Pilkanmaa

                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  Mistä siemenssiin saa loputtomasti säädettyjä lastuja tuohon rahaan?
                  Ei siemenssiin mutta säädettävän boksin kyllä saa 500€:lla.
                  KLIK

                  Tietysti tarvii kaveriksi vielä LSU4 Anturin.
                  KLIK


                  Kuten kirjoitin "lastuja"
                  E30 24V 5D "Vakio"

                  Originally posted by ///Make
                  1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8972
                    • Kellokoski

                    Originally posted by Osku View Post
                    Ei siemenssiin mutta säädettävän boksin kyllä saa 500€:lla.
                    KLIK

                    Tietysti tarvii kaveriksi vielä LSU4 Anturin.
                    KLIK


                    Kuten kirjoitin "lastuja"
                    No eihän se sitten sama ole..

                    Sama kun softaa nykyisen kunhan kokoonpano on valmis.
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • pazq
                      BTCF Member
                      • Jan 2008
                      • 3167
                      • 47200

                      Originally posted by _nixu_ View Post
                      No eihän se sitten sama ole..

                      Sama kun softaa nykyisen kunhan kokoonpano on valmis.
                      Ja sitten teet jonkun pienen muutoksen ja maksat taas siitä ohjelmoinnista, kun vois tehdä muutokset tuohon purkkiin itse..Ja maksaa ööö??! omaa aikaa.

                      Comment

                      • Jasuuu
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2011
                        • 773
                        • Oulu

                        Jos ei oo taitoa eikä kiinnostusta opetella..

                        Comment

                        • _nixu_
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 8972
                          • Kellokoski

                          Tai jos ei ole jarrullista dynoa rajattomasti käytössä?
                          Pitää se aftermarket boksikin jonkun sinne säätää kohdalleen?

                          Muutenkin näyttää että softauksesta ei juuri ole hyötyä jos vaihtaa miedot nokat ja M50 imusarjan.. ainakin jos noita supan testailuja katsoo:


                          Eli halutut muutokset ensin, sitten taas dynoon ja katsotaan tarvitseeko säätää. Sitten ehkä lisää muutoksia ja ohjelmaa jos sille näyttää :think
                          Eli oma ajatus on tehdä kerralla tarvittavat muutokset ja sitten softataan, jonka jälkeen sitten ajellaan sellaisenaan.
                          Last edited by _nixu_; 16-10-2014, 12:04.
                          E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                          Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                          Comment

                          • Matuh
                            BTCF Member
                            • Apr 2013
                            • 3702
                            • Kouvola

                            Originally posted by _nixu_ View Post
                            Tai jos ei ole jarrullista dynoa rajattomasti käytössä?
                            Pitää se aftermarket boksikin jonkun sinne säätää kohdalleen?

                            Muutenkin näyttää että softauksesta ei juuri ole hyötyä jos vaihtaa miedot nokat ja M50 imusarjan.. ainakin jos noita supan testailuja katsoo:


                            Eli halutut muutokset ensin, sitten taas dynoon ja katsotaan tarvitseeko säätää. Sitten ehkä lisää muutoksia ja ohjelmaa jos sille näyttää :think
                            Eli oma ajatus on tehdä kerralla tarvittavat muutokset ja sitten softataan, jonka jälkeen sitten ajellaan sellaisenaan.
                            Jaaha taitaa lähteä M50 imusarja pois ja jättää vaan tuo softattu boksi paikalleen:think Ohan tuo m50 imusarjan käyttöalue tosi kapea sen viimisen 1000rpm vetää paremmin ja vaikka nyt kiertäis sinne 7,2 niin loppuu veto tuohon 6,2 Tietysti onhan siellä se 10hp enemmän voimaa mutta 30Nm vähemmän vääntöä. Ainakin EPDM penkissä kun Icecoldin cäbi penkitettiin oman jälkeen. Tämän pysty toteamaan
                            Last edited by Matuh; 16-10-2014, 12:17.
                            E36 328i M50B30 turbo
                            Skoda vRS
                            Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
                            Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

                            EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              Originally posted by Matuh View Post
                              Jaaha taitaa lähteä M50 imusarja pois ja jättää vaan tuo softattu boksi paikalleen:think Ohan tuo m50 imusarjan käyttöalue tosi kapea sen viimisen 1000rpm vetää paremmin ja vaikka nyt kiertäis sinne 7,2 niin loppuu veto tuohon 6,2 Tietysti onhan siellä se 10hp enemmän voimaa mutta 30Nm vähemmän vääntöä. Ainakin EPDM penkissä kun Icecoldin cäbi penkitettiin oman jälkeen. Tämän pysty toteamaan

                              No kannattaisko käydä nyt tuon boksin kanssa uudestaan siellä epdm:llä?
                              Voihan olla että paras lopputulos on nyt käsissä, tai samalla kai siihen jumppaat vakiosarjan takaisin niin on kaikki eri kombinaatiot penkattu samassa paikkaa
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • Juchelius
                                BTCF Member
                                • Sep 2009
                                • 298
                                • Oulu

                                Originally posted by Matuh View Post
                                Jaaha taitaa lähteä M50 imusarja pois ja jättää vaan tuo softattu boksi paikalleen:think Ohan tuo m50 imusarjan käyttöalue tosi kapea sen viimisen 1000rpm vetää paremmin ja vaikka nyt kiertäis sinne 7,2 niin loppuu veto tuohon 6,2 Tietysti onhan siellä se 10hp enemmän voimaa mutta 30Nm vähemmän vääntöä. Ainakin EPDM penkissä kun Icecoldin cäbi penkitettiin oman jälkeen. Tämän pysty toteamaan
                                Älä ota imusarjaa pois. Lisää tuohon "käärmeenpesä" mallin pakosarja niin vääntö palautuu alas ja tehoa tulee vielä vähän lisää. Ei maksa kovin paljoa ja toimiva parannus.
                                1985 e30 320i Baur Cabriolet
                                1995 328 ex ratakikkare

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎