Originally posted by Pazi88
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Ardi00 View PostSitä en tiedä kumpi nyt on parempi mutta mulla ainakin innovate on toiminu moitteettomasti.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by peljoppi View PostTerve,
meillä on ollut kilpa-autossa Schrikin nokat, mutta kun meidän kilpailulajissa on suurta tehoa tärkeämpi asia kulutus (Endurance), niin vaihdoimme Schrickit pois. Ne olisi vapaana, koska talven aikana kone rakennetaan taas kertaalleen uusiksi ja siihen laitetaan loivemmat nokat.
Nokat ovat uudenveroiset ja sinänsä kyllä potki ja toimi hyvin. Kone on M52B25 ja oman käsitykseni mukaan B28:iin bolt-on.
Hinnasta en osaa vielä sanoa, mutta jos jollakin on kiinnostusta, niin laittakaa yv.tä. Kepit on nähtävissä BMW Clubin tallilla Nurmijärvellä.
YT
Jussi
No nyt olis nokat kiinni, kiitoksia vaan asentajalle ja myyjille
Samalla meni Gonzalezin modaama M50 imusarja ja vanoksen O-renkaat vaihtoon. Ensikokemukset on ihan positiiviset ja jahka tuolla hieman ehtii ajella että moottorinohjaus ehtii adaptoitua niin veikkaan että paranee vielä :think
Mutta veto on ihan erilaista heti 4000rpm ylöspäin jo nyt. Ja toki mennään penkkiin viikon parin-päästä kunhan saa vähän kilometrejä alle ja näkee miten pelaa. Yksi vaihtoehto olis kokeilla tuollaista ebayn valmiiksi softattua boksia väliaikaisratkaisuna, tai sitten odottelen tuleeko ennen kesää muita muutoksia jotka sitten vaativatkin jo oikeasti säätöä.Last edited by _nixu_; 29-03-2015, 07:21.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostNo nyt olis nokat kiinni
Samalla meni Gonzalezin modaama M50 imusarja
tai sitten odottelen tuleeko ennen kesää muita muutoksia jotka sitten vaativatkin jo oikeasti säätöä.
Elä hanki mitään välimuotoa ja väliaikaiseksi, kunnon säätöihin vaan samantien, paras vastine rahalle
Comment
-
-
Originally posted by Topi08 View PostEikös noi ole jo oikeita muutoksia jotka kannattaisi säädättää? .
Elä hanki mitään välimuotoa ja väliaikaiseksi, kunnon säätöihin vaan samantien, paras vastine rahalle
Ainakin jos esim supan dynokäyriä vertaa niin M50 imusarja softattuna ei tuonut käytännössä juuri mitään lisää.
Niin laitellaan kaikki suunnitellut palikat, eli parannellaan vielä ilmansaantia ja vaihdellaan suuttimet jne jne ensin. Sitten customsoftaaE39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostNo nyt olis nokat kiinni, kiitoksia vaan asentajalle ja myyjille
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostKuten todettua niin jos toisten kokeiluja on seurannut niin välttämättä isoa etua ei tässä vaiheessa vielä säädöllä saa. Pari hp & nm ehkä :think
Ainakin jos esim supan dynokäyriä vertaa niin M50 imusarja softattuna ei tuonut käytännössä juuri mitään lisää.
Niin laitellaan kaikki suunnitellut palikat, eli parannellaan vielä ilmansaantia ja vaihdellaan suuttimet jne jne ensin. Sitten customsoftaa
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View Postjee jee halvan m54 nokan syy paljastui. Saksalaiselle oli kelvannu se nokan päässä oleva vanoksen ratas. Kivana juttuna sitä ei saa ostettua uutena, kuten sinkkuvanos koneeseen voi ostaa. Passaiskohan sinkkuvanos nokasta se ratas paikoilleen tuplavanoksen nokkaan, vai pitääkö tässä vielä yksi m52tu/m54 nokka katella, josta ko. rattaan saa :think
Sinkkuvanoksellisessa tuo ratas on joku m14 kierteellä oleva ja tuplavanoksellisessa joku m8 vissiin. Sais varmaan koneistettua sopivaksi, mutta tilasin itse ebaystä romunokan, josta saa ko. puuttuvan rattaan.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by _nixu_ View PostKuten todettua niin jos toisten kokeiluja on seurannut niin välttämättä isoa etua ei tässä vaiheessa vielä säädöllä saa. Pari hp & nm ehkä :think
Ainakin jos esim supan dynokäyriä vertaa niin M50 imusarja softattuna ei tuonut käytännössä juuri mitään lisää.
Niin laitellaan kaikki suunnitellut palikat, eli parannellaan vielä ilmansaantia ja vaihdellaan suuttimet jne jne ensin. Sitten customsoftaa
No, ei sitä softaa kaikesta huolimatta ennen kannata tehdä kuin kaikki halutut muutokset on koneeseen tehty.Last edited by r.w.; 30-03-2015, 19:38.1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
Comment
-
-
Originally posted by r.w. View PostTämä ei kyllä pidä paikkaansa, täysin vakiosta 2.5 litraisestakin saa pelkästä softasta löysät poistamalla 15-20hv ja lisää vääntöä koko kierrosalueelle. M50 imusarja ei juuri tehoa lisää mutta vääntöä vie senkin edestä, etenkin vakionokilla aika huono viritys. Hinta-laatusuhteeltaan ehdottomasti paras muutos noihin koneisiin on uusi softa tai MS vakioboksin tilalle. Suosittelen.
No, ei sitä softaa kaikesta huolimatta ennen kannata tehdä kuin kaikki halutut muutokset on koneeseen tehty.
Näissä uudemmissa on enemmän vakiona kuin tehdas ilmoittaa, tässäkin oli 190hp.
Ja postasin tähän ketjuun oma vs meidän toinen 323ti missä pelkkä imusarja vaihdettu. Ei se väännöissä häviä yhtään. Mutta joo, nämä nyt on vaan omia mitattuja tuloksia yksittäistapauksista. Uskoo ken tahtoo.Last edited by _nixu_; 30-03-2015, 19:59.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Tuossa vielä vertailussa noi meidän kaks compactia.
Isommat luvut tulee tuosta missä on M50 imusarja, ei muita muutoksia.
Toinen käyrä omasta jossa bastuck catback, muutoin vakio.
Eroaisko luvut sitten enemmän jos olisi vedetty jarrullisessa dynossa?
Itse olen ihan aloittelija näissä hommissa, mutta muutokset nyt sentään on tarkoitus mitata ja samassa penkissä joka kerta niin voi edes vähän vertailla saavutuksia, tai menetyksiä
Jotain valmista tai customsoftaa varmasti tulee omaan jossain vaiheessa ja toivottavasti niidenkin ero mitataan penkissä niin ei tarvitse arvailla enää sitäkään. Ebaystä saisi sopivasti sen valmiiksi softatun dme:n noille muutoksille, eikä se säädettävä moottorinohjauskaan ole mahdoton ajatus tulevaisuudessa.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
Comment