Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ardi00
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2011
    • 1518
    • Spain/Valencia

    Originally posted by Pazi88 View Post
    Jep innovatea en kyllä itsekkään suosittele. Kaverilla näin semmosen toiminnassa ja kyllähän se 99% ajasta toimi oikein. Mutta esim. 600 km reissulla pukkas pari kertaa erroria. Toisella kerralla oli vaan err teksti näytöllä, mutta toisella kerralla heitti näyttämään aivan liian rikasta seosta ennen err tekstiä. Mukava kun tämä ois tapahtunu täyskaasuvedon aikana jossain turbovehkeessä ja väärin säädetty moottorinohjaus oiskin "korjannu" seosta aivan liian laihalle...

    Niin ja onhan se reagointinopeus kilpailijoita nopeampi, kuten mainostetaan. Mutta tosi mukava seurata, kun seos vispaa koko ajan 13 ja 15 väillä, kun PLX keskiarvoistaa lukeman ilman turhaa vaihtelua.
    Sitä en tiedä kumpi nyt on parempi mutta mulla ainakin innovate on toiminu moitteettomasti.
    e36 Fijigrün 328i
    e46 Stalhgrau 325ci

    Comment

    • O-Peksi
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2007
      • 2775
      • Joensuu

      Originally posted by Ardi00 View Post
      Sitä en tiedä kumpi nyt on parempi mutta mulla ainakin innovate on toiminu moitteettomasti.
      Jo pelkästään se Innovaten kalibrointitarve riittää kääntämään miun suositukset PLX:ään.
      ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

      Comment

      • _nixu_
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2006
        • 8972
        • Kellokoski

        Originally posted by peljoppi View Post
        Terve,

        meillä on ollut kilpa-autossa Schrikin nokat, mutta kun meidän kilpailulajissa on suurta tehoa tärkeämpi asia kulutus (Endurance), niin vaihdoimme Schrickit pois. Ne olisi vapaana, koska talven aikana kone rakennetaan taas kertaalleen uusiksi ja siihen laitetaan loivemmat nokat.

        Nokat ovat uudenveroiset ja sinänsä kyllä potki ja toimi hyvin. Kone on M52B25 ja oman käsitykseni mukaan B28:iin bolt-on.

        Hinnasta en osaa vielä sanoa, mutta jos jollakin on kiinnostusta, niin laittakaa yv.tä. Kepit on nähtävissä BMW Clubin tallilla Nurmijärvellä.

        YT

        Jussi

        No nyt olis nokat kiinni, kiitoksia vaan asentajalle ja myyjille


        Samalla meni Gonzalezin modaama M50 imusarja ja vanoksen O-renkaat vaihtoon. Ensikokemukset on ihan positiiviset ja jahka tuolla hieman ehtii ajella että moottorinohjaus ehtii adaptoitua niin veikkaan että paranee vielä :think

        Mutta veto on ihan erilaista heti 4000rpm ylöspäin jo nyt. Ja toki mennään penkkiin viikon parin-päästä kunhan saa vähän kilometrejä alle ja näkee miten pelaa. Yksi vaihtoehto olis kokeilla tuollaista ebayn valmiiksi softattua boksia väliaikaisratkaisuna, tai sitten odottelen tuleeko ennen kesää muita muutoksia jotka sitten vaativatkin jo oikeasti säätöä.
        Last edited by _nixu_; 29-03-2015, 07:21.
        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

        Comment

        • Topi08
          Bimmer Enthusiast
          • May 2008
          • 4458
          • .

          Originally posted by _nixu_ View Post
          No nyt olis nokat kiinni
          Samalla meni Gonzalezin modaama M50 imusarja

          tai sitten odottelen tuleeko ennen kesää muita muutoksia jotka sitten vaativatkin jo oikeasti säätöä.
          Eikös noi ole jo oikeita muutoksia jotka kannattaisi säädättää? .
          Elä hanki mitään välimuotoa ja väliaikaiseksi, kunnon säätöihin vaan samantien, paras vastine rahalle

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            Originally posted by Topi08 View Post
            Eikös noi ole jo oikeita muutoksia jotka kannattaisi säädättää? .
            Elä hanki mitään välimuotoa ja väliaikaiseksi, kunnon säätöihin vaan samantien, paras vastine rahalle
            Kuten todettua niin jos toisten kokeiluja on seurannut niin välttämättä isoa etua ei tässä vaiheessa vielä säädöllä saa. Pari hp & nm ehkä :think
            Ainakin jos esim supan dynokäyriä vertaa niin M50 imusarja softattuna ei tuonut käytännössä juuri mitään lisää.

            Niin laitellaan kaikki suunnitellut palikat, eli parannellaan vielä ilmansaantia ja vaihdellaan suuttimet jne jne ensin. Sitten customsoftaa
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16419
              • Asikkala

              Originally posted by _nixu_ View Post
              parannellaan vielä ilmansaantia
              Miten ?

              Comment

              • _nixu_
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2006
                • 8972
                • Kellokoski

                Originally posted by jr66 View Post
                Miten ?
                Väkisin. Mut se on vielä haaveilua, sopii siis topiciin
                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                Comment

                • Remotion
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2003
                  • 15225
                  • Ajamisen Iloa

                  Originally posted by _nixu_ View Post
                  No nyt olis nokat kiinni, kiitoksia vaan asentajalle ja myyjille
                  Sinäkö ne siis vedit välistä! PRKL
                  Z3 coupé individual

                  F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                  E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                  Comment

                  • Remotion
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 15225
                    • Ajamisen Iloa

                    Originally posted by _nixu_ View Post
                    Kuten todettua niin jos toisten kokeiluja on seurannut niin välttämättä isoa etua ei tässä vaiheessa vielä säädöllä saa. Pari hp & nm ehkä :think
                    Ainakin jos esim supan dynokäyriä vertaa niin M50 imusarja softattuna ei tuonut käytännössä juuri mitään lisää.

                    Niin laitellaan kaikki suunnitellut palikat, eli parannellaan vielä ilmansaantia ja vaihdellaan suuttimet jne jne ensin. Sitten customsoftaa
                    virisofta, imm ja suuttimethan pitäis vaihtaa välittömästi noiden schrick nokkien kanssa? Onneksi sulla vielä se tavattoman kehno vakio pakosarja ahdistaa siellä sopivasti. Usko pois kun sen vaihdat ni meno on aivan tautista jo vakioon nähden.
                    Z3 coupé individual

                    F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                    E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      Originally posted by Remotion View Post
                      Sinäkö ne siis vedit välistä! PRKL
                      Mä varasin ne 10 min jälkeen kun tuo eka postaus niistä tuli, kun tiesin kuka niitä myy.. Että tuskin olin kenenkään välissä.
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11079
                        • Oulu

                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        jee jee halvan m54 nokan syy paljastui. Saksalaiselle oli kelvannu se nokan päässä oleva vanoksen ratas. Kivana juttuna sitä ei saa ostettua uutena, kuten sinkkuvanos koneeseen voi ostaa. Passaiskohan sinkkuvanos nokasta se ratas paikoilleen tuplavanoksen nokkaan, vai pitääkö tässä vielä yksi m52tu/m54 nokka katella, josta ko. rattaan saa :think
                        Tiedoksi vaan, että ei passaa sinkkuvanoksen oma ratas tohon tuplavanoksellisen nokkaan.



                        Sinkkuvanoksellisessa tuo ratas on joku m14 kierteellä oleva ja tuplavanoksellisessa joku m8 vissiin. Sais varmaan koneistettua sopivaksi, mutta tilasin itse ebaystä romunokan, josta saa ko. puuttuvan rattaan.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • r.w.
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2007
                          • 2510
                          • Länsirannikko

                          Originally posted by _nixu_ View Post
                          Kuten todettua niin jos toisten kokeiluja on seurannut niin välttämättä isoa etua ei tässä vaiheessa vielä säädöllä saa. Pari hp & nm ehkä :think
                          Ainakin jos esim supan dynokäyriä vertaa niin M50 imusarja softattuna ei tuonut käytännössä juuri mitään lisää.

                          Niin laitellaan kaikki suunnitellut palikat, eli parannellaan vielä ilmansaantia ja vaihdellaan suuttimet jne jne ensin. Sitten customsoftaa
                          Tämä ei kyllä pidä paikkaansa, täysin vakiosta 2.5 litraisestakin saa pelkästä softasta löysät poistamalla 15-20hv ja lisää vääntöä koko kierrosalueelle. M50 imusarja ei juuri tehoa lisää mutta vääntöä vie senkin edestä, etenkin vakionokilla aika huono viritys. Hinta-laatusuhteeltaan ehdottomasti paras muutos noihin koneisiin on uusi softa tai MS vakioboksin tilalle. Suosittelen.

                          No, ei sitä softaa kaikesta huolimatta ennen kannata tehdä kuin kaikki halutut muutokset on koneeseen tehty.
                          Last edited by r.w.; 30-03-2015, 19:38.
                          1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                          Comment

                          • C'mon_maik
                            BTCF Member
                            • Sep 2013
                            • 73
                            • JKL

                            Kukas tekee customohjelman vakiopurkkiin perus bolt-on/off vireiseen m52b28:iin?
                            Bostongrün E36 328i coupe M-sport

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              Originally posted by r.w. View Post
                              Tämä ei kyllä pidä paikkaansa, täysin vakiosta 2.5 litraisestakin saa pelkästä softasta löysät poistamalla 15-20hv ja lisää vääntöä koko kierrosalueelle. M50 imusarja ei juuri tehoa lisää mutta vääntöä vie senkin edestä, etenkin vakionokilla aika huono viritys. Hinta-laatusuhteeltaan ehdottomasti paras muutos noihin koneisiin on uusi softa tai MS vakioboksin tilalle. Suosittelen.

                              No, ei sitä softaa kaikesta huolimatta ennen kannata tehdä kuin kaikki halutut muutokset on koneeseen tehty.
                              Ja dynottu ennen ja jälkeen muutoksen?

                              Näissä uudemmissa on enemmän vakiona kuin tehdas ilmoittaa, tässäkin oli 190hp.

                              Ja postasin tähän ketjuun oma vs meidän toinen 323ti missä pelkkä imusarja vaihdettu. Ei se väännöissä häviä yhtään. Mutta joo, nämä nyt on vaan omia mitattuja tuloksia yksittäistapauksista. Uskoo ken tahtoo.
                              Last edited by _nixu_; 30-03-2015, 19:59.
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8972
                                • Kellokoski

                                Tuossa vielä vertailussa noi meidän kaks compactia.

                                Isommat luvut tulee tuosta missä on M50 imusarja, ei muita muutoksia.
                                Toinen käyrä omasta jossa bastuck catback, muutoin vakio.





                                Eroaisko luvut sitten enemmän jos olisi vedetty jarrullisessa dynossa?
                                Itse olen ihan aloittelija näissä hommissa, mutta muutokset nyt sentään on tarkoitus mitata ja samassa penkissä joka kerta niin voi edes vähän vertailla saavutuksia, tai menetyksiä

                                Jotain valmista tai customsoftaa varmasti tulee omaan jossain vaiheessa ja toivottavasti niidenkin ero mitataan penkissä niin ei tarvitse arvailla enää sitäkään. Ebaystä saisi sopivasti sen valmiiksi softatun dme:n noille muutoksille, eikä se säädettävä moottorinohjauskaan ole mahdoton ajatus tulevaisuudessa.
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎