Ennakkoja tosiaan pysty antamaan aika hyvin E85:lla. Lisääkin ois kestäny, mut alkoi tehot laskemaan. Bensalla oltais jääty aika kauas noista ennakoista.
Juu ei sitä nakuttamaan saa - ruttuja voisi nostaa enemmänkin.
Miten puristussuhdetta nostetaan? Laskemalla kantta vissiin eli ottamalla siivu pois lohkosta tai kannesta? Tarvitseeko kaverikseen jyrkennetyt nokat vaiko toimiiko sellaisenaan? Onko puristusten nostolla minkälaisia asioita vaakakupissa toisella puolella? Huononeeko moottorin kestävyys tai toiminta jotenkin?
M52B28tu koneen kampuralla ja männillä. Nokat on miedot, tollaiset arvot. Nokkien puolesta käynnissä ei eroa vakioon. Ois kyllä saanu olla ärtsymmätkin, niin jos ois jaksanu ylemmäs.
Ennakkoja tosiaan pysty antamaan aika hyvin E85:lla. Lisääkin ois kestäny, mut alkoi tehot laskemaan. Bensalla oltais jääty aika kauas noista ennakoista.
Nimimerkin: tkoiv tekemät nokat? Sulla on ilmeisesti non vanos kone?
Juu ei sitä nakuttamaan saa - ruttuja voisi nostaa enemmänkin.
Millä ennakolla alkoi tehot laskemaan?
Maksimitehon kohdilla on 27-astetta.
Tässä tapauksessa puristuksia nostettiin höyläämällä lohkosta 2mm pois. Tuolla B28 kampuralla männät jäi 1.3mm dekin alle, eli tuolla höyläyksellä männät tuli 0.7mm yli ja vakio kannentiivisteen kanssa paljeväliksi tuli 1mm. Varaa ois ollu vielä kyllä enemminkin.
Negatiivisena puolena ainakin nakutusherkkyys bensalla, ja sitäkautta ennakon lasku, mut siihen on halpa ja helppo konsti kun E85 on tarjolla.
Joo non vanos kone. Kylmäkosken erikoismoottorin hiomat nokat.
Miten puristussuhdetta nostetaan? Laskemalla kantta vissiin eli ottamalla siivu pois lohkosta tai kannesta? Tarvitseeko kaverikseen jyrkennetyt nokat vaiko toimiiko sellaisenaan? Onko puristusten nostolla minkälaisia asioita vaakakupissa toisella puolella? Huononeeko moottorin kestävyys tai toiminta jotenkin?
Kannesta pois, lohkosta pois, mäntiä/veivejä vaihtamalla, kansipahvi matalemmaks yms keinoja on.
Ei ole pakko vaihtaa samalla nokkia, mutta tottakai se toisi lisää voimaa.
Muut riippuu pitkälti siitä miten paljon puristuksia nostaa ja onko miten paljon vakio osia, palaminen paranee ainakin kun puristuksia nostaa.
Saa lisätä jos tuli paskaa tietoa tai jos on lisättävää
Joo niin aattelinkin että ei vanos kone, kun imunokalla noin paljo nostoa. Mulla on vanos nokat ja täysin samanfirman tekemät nokat ja nokkakortti mut vaan imunokalta puuttuu 1mm nostoa..
Ootko tehny e85 oman huohotin säiliön? mites kylmäkäynnistys?
Kun tuolla romraiderilla voi säätää lämmityskäytön ja käynnistyksen ruiskutusaikoja ja ennakkoja.
Joo ei toi säätäminen mikään ongelma ole kun kdfi.
Sitä vaan mietin kylmäkäynnistyksessä kun e85 joudutaan kylmänä syöttään enemmän sylinteriin että moottori käynnistyis. Kylmäkäynnistyksen yhteydes joutuu e85 öljynsekaan on öljy hyvin nopeesti kermaa. tarvitseekohan tehä jonkun oman huohotin säiliön? korjatkaa jos olen väärässä...
Sitä vaan mietin kylmäkäynnistyksessä kun e85 joudutaan kylmänä syöttään enemmän sylinteriin että moottori käynnistyis. Kylmäkäynnistyksen yhteydes joutuu e85 öljynsekaan on öljy hyvin nopeesti kermaa. Sellasta vaan korjatkaa jos olen väärässä...
Juurikin noin siinä käy. Onneksi etanolin kiehumispiste on slle 80 astetta, eli se kyl katoaa öljyn seasta kun käyttelee kunnolla lämpimäksi.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Joo kyllä sille ilmeisesti melko hurjiakin rikastuksia joutuu pakkasella antamaan. Tämä on kesäautossa, niin en ole alle 10-asteen käynnistellyt, ja siinä ei vielä tarvitse mitenkään älyttömiä rikastuksia. Huohotinpönttöä ei ole.
Joo kyllä sille ilmeisesti melko hurjiakin rikastuksia joutuu pakkasella antamaan. Tämä on kesäautossa, niin en ole alle 10-asteen käynnistellyt, ja siinä ei vielä tarvitse mitenkään älyttömiä rikastuksia. Huohotinpönttöä ei ole.
Joo itsellä kans kesäauto jossa m50b28 miettiny tota e85 kans kun bensalla rupes aika nopeeta naulaan. Puristukset siel 15,5 - 16 bar niin olis hyvä sen puolesta kokeilla e85. puristussuhdetta en nyt kuollakseen muista.
Joo itsellä kans kesäauto jossa m50b28 miettiny tota e85 kans kun bensalla rupes aika nopeeta naulaan. Puristukset siel 15,5 - 16 bar niin olis hyvä sen puolesta kokeilla e85. puristussuhdetta en nyt kuollakseen muista.
oot poistanu kokonaan huohottimen siis
Puristuspaineella ei liene paljoakaan tekemi stä puristussuhteen kanssa? Paine kun riippuu nokista ja kuin nopeesti startti veivaa onko kaasu pohjassa onko kone kuuma vai kylmä, väljä vai tiukka jne.
Yleensä paine kyllä nousee kun purisussuhde nousee mutta ei paineesta ehkä voi päätellä naulaamisasiasta oikeen mitään. Korjatkaa viisaammat jos menin metsään. Viinasta ei kyllä vaparissa ole iloa jos puristuksia ei ole reilusti. Bensalla voi ajaa kyllä vielä aika korkeilla puristuksilla kunhan säädöt on kohdallaan.
Sitä vaan mietin kylmäkäynnistyksessä kun e85 joudutaan kylmänä syöttään enemmän sylinteriin että moottori käynnistyis. Kylmäkäynnistyksen yhteydes joutuu e85 öljynsekaan on öljy hyvin nopeesti kermaa. tarvitseekohan tehä jonkun oman huohotin säiliön? korjatkaa jos olen väärässä...
No puhdasta E85:ttä joutuu syöttämään pakkasilla raakasti mutta jo viis kymmenen litraa bensaa tankilliseen korjaa tilanteen ainakin tollasessa korkeapuristeisessa koneessa. Ei tarvii mitään huohontinsäiliöitä eikä E85 öljyn seassa kermaa tee, pikemminkin liuottaa sitä veden muodostamaa kermaa pois. Koko talvea ei tietty kannata ajaa pätkäajoa ilman koneen lämpöiseksi käyttämistä tai öljyt muuttuu pikkuhiljaa tarpeettoman notkeiksi.
Eli nyt on säädetty, penkissä hierottiin vielä seosmittarin mukaan vika veto jossa tulikin alas vähän parannusta. Itse siis säätelin vakiosoftaa romraiderilla. Säädön vaikutus ajossa on jopa suurempi kuin huipputehon lisäys paperilla. Bank3 siis vakiosoftalla, kaksi muuta säädettynä.
Tuo tasaus 5000rpm ympäriltä näyttää todella hyvältä parannukselta samoin että tuolta lopusta ei teho notkahda niin oleellisesti. Tämä oli tietenkin siis Schrickin nokilla?
Comment