Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    Originally posted by TeemuM View Post
    Ennakkoja tosiaan pysty antamaan aika hyvin E85:lla. Lisääkin ois kestäny, mut alkoi tehot laskemaan. Bensalla oltais jääty aika kauas noista ennakoista.
    Juu ei sitä nakuttamaan saa - ruttuja voisi nostaa enemmänkin.

    Millä ennakolla alkoi tehot laskemaan?

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15225
      • Ajamisen Iloa

      Vastatkaas mun for dummies kysymyksiin taas.

      Miten puristussuhdetta nostetaan? Laskemalla kantta vissiin eli ottamalla siivu pois lohkosta tai kannesta? Tarvitseeko kaverikseen jyrkennetyt nokat vaiko toimiiko sellaisenaan? Onko puristusten nostolla minkälaisia asioita vaakakupissa toisella puolella? Huononeeko moottorin kestävyys tai toiminta jotenkin?
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • Busch
        BTCF Member
        • Sep 2011
        • 271
        • Seinäjoki/Lapua

        Originally posted by TeemuM View Post
        M52B28tu koneen kampuralla ja männillä. Nokat on miedot, tollaiset arvot. Nokkien puolesta käynnissä ei eroa vakioon. Ois kyllä saanu olla ärtsymmätkin, niin jos ois jaksanu ylemmäs.

        Ennakkoja tosiaan pysty antamaan aika hyvin E85:lla. Lisääkin ois kestäny, mut alkoi tehot laskemaan. Bensalla oltais jääty aika kauas noista ennakoista.
        Nimimerkin: tkoiv tekemät nokat? Sulla on ilmeisesti non vanos kone?

        Comment

        • TeemuM
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 233
          • Turku

          Originally posted by naukkis View Post
          Juu ei sitä nakuttamaan saa - ruttuja voisi nostaa enemmänkin.

          Millä ennakolla alkoi tehot laskemaan?
          Maksimitehon kohdilla on 27-astetta.

          Tässä tapauksessa puristuksia nostettiin höyläämällä lohkosta 2mm pois. Tuolla B28 kampuralla männät jäi 1.3mm dekin alle, eli tuolla höyläyksellä männät tuli 0.7mm yli ja vakio kannentiivisteen kanssa paljeväliksi tuli 1mm. Varaa ois ollu vielä kyllä enemminkin.
          Negatiivisena puolena ainakin nakutusherkkyys bensalla, ja sitäkautta ennakon lasku, mut siihen on halpa ja helppo konsti kun E85 on tarjolla.

          Joo non vanos kone. Kylmäkosken erikoismoottorin hiomat nokat.
          Last edited by TeemuM; 12-05-2015, 22:31.

          Comment

          • Topi08
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 4458
            • .

            Originally posted by Remotion View Post
            Vastatkaas mun for dummies kysymyksiin taas.

            Miten puristussuhdetta nostetaan? Laskemalla kantta vissiin eli ottamalla siivu pois lohkosta tai kannesta? Tarvitseeko kaverikseen jyrkennetyt nokat vaiko toimiiko sellaisenaan? Onko puristusten nostolla minkälaisia asioita vaakakupissa toisella puolella? Huononeeko moottorin kestävyys tai toiminta jotenkin?
            Kannesta pois, lohkosta pois, mäntiä/veivejä vaihtamalla, kansipahvi matalemmaks yms keinoja on.
            Ei ole pakko vaihtaa samalla nokkia, mutta tottakai se toisi lisää voimaa.

            Muut riippuu pitkälti siitä miten paljon puristuksia nostaa ja onko miten paljon vakio osia, palaminen paranee ainakin kun puristuksia nostaa.

            Saa lisätä jos tuli paskaa tietoa tai jos on lisättävää

            Comment

            • Busch
              BTCF Member
              • Sep 2011
              • 271
              • Seinäjoki/Lapua

              Joo niin aattelinkin että ei vanos kone, kun imunokalla noin paljo nostoa. Mulla on vanos nokat ja täysin samanfirman tekemät nokat ja nokkakortti mut vaan imunokalta puuttuu 1mm nostoa..

              Ootko tehny e85 oman huohotin säiliön? mites kylmäkäynnistys?

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11079
                • Oulu

                Originally posted by Busch View Post
                mites kylmäkäynnistys?
                Eikai sen pitäs olla ongelma megalla. Ja ei pitäs olla vakio boksillakaan ongelma: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=323911

                Kun tuolla romraiderilla voi säätää lämmityskäytön ja käynnistyksen ruiskutusaikoja ja ennakkoja.
                Last edited by Pazi88; 12-05-2015, 23:23.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Busch
                  BTCF Member
                  • Sep 2011
                  • 271
                  • Seinäjoki/Lapua

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Eikai sen pitäs olla ongelma megalla. Ja ei pitäs olla vakio boksillakaan ongelma: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=323911

                  Kun tuolla romraiderilla voi säätää lämmityskäytön ja käynnistyksen ruiskutusaikoja ja ennakkoja.
                  Joo ei toi säätäminen mikään ongelma ole kun kdfi.

                  Sitä vaan mietin kylmäkäynnistyksessä kun e85 joudutaan kylmänä syöttään enemmän sylinteriin että moottori käynnistyis. Kylmäkäynnistyksen yhteydes joutuu e85 öljynsekaan on öljy hyvin nopeesti kermaa. tarvitseekohan tehä jonkun oman huohotin säiliön? korjatkaa jos olen väärässä...

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11079
                    • Oulu

                    Originally posted by Busch View Post

                    Sitä vaan mietin kylmäkäynnistyksessä kun e85 joudutaan kylmänä syöttään enemmän sylinteriin että moottori käynnistyis. Kylmäkäynnistyksen yhteydes joutuu e85 öljynsekaan on öljy hyvin nopeesti kermaa. Sellasta vaan korjatkaa jos olen väärässä...
                    Juurikin noin siinä käy. Onneksi etanolin kiehumispiste on slle 80 astetta, eli se kyl katoaa öljyn seasta kun käyttelee kunnolla lämpimäksi.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • TeemuM
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2006
                      • 233
                      • Turku

                      Joo kyllä sille ilmeisesti melko hurjiakin rikastuksia joutuu pakkasella antamaan. Tämä on kesäautossa, niin en ole alle 10-asteen käynnistellyt, ja siinä ei vielä tarvitse mitenkään älyttömiä rikastuksia. Huohotinpönttöä ei ole.

                      Comment

                      • Busch
                        BTCF Member
                        • Sep 2011
                        • 271
                        • Seinäjoki/Lapua

                        Originally posted by TeemuM View Post
                        Joo kyllä sille ilmeisesti melko hurjiakin rikastuksia joutuu pakkasella antamaan. Tämä on kesäautossa, niin en ole alle 10-asteen käynnistellyt, ja siinä ei vielä tarvitse mitenkään älyttömiä rikastuksia. Huohotinpönttöä ei ole.
                        Joo itsellä kans kesäauto jossa m50b28 miettiny tota e85 kans kun bensalla rupes aika nopeeta naulaan. Puristukset siel 15,5 - 16 bar niin olis hyvä sen puolesta kokeilla e85. puristussuhdetta en nyt kuollakseen muista.

                        oot poistanu kokonaan huohottimen siis

                        Comment

                        • Urpo_rotta
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 5257
                          • Pirkkala

                          Originally posted by Busch View Post
                          Joo itsellä kans kesäauto jossa m50b28 miettiny tota e85 kans kun bensalla rupes aika nopeeta naulaan. Puristukset siel 15,5 - 16 bar niin olis hyvä sen puolesta kokeilla e85. puristussuhdetta en nyt kuollakseen muista.

                          oot poistanu kokonaan huohottimen siis
                          Puristuspaineella ei liene paljoakaan tekemi stä puristussuhteen kanssa? Paine kun riippuu nokista ja kuin nopeesti startti veivaa onko kaasu pohjassa onko kone kuuma vai kylmä, väljä vai tiukka jne.

                          Yleensä paine kyllä nousee kun purisussuhde nousee mutta ei paineesta ehkä voi päätellä naulaamisasiasta oikeen mitään. Korjatkaa viisaammat jos menin metsään. Viinasta ei kyllä vaparissa ole iloa jos puristuksia ei ole reilusti. Bensalla voi ajaa kyllä vielä aika korkeilla puristuksilla kunhan säädöt on kohdallaan.
                          E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                          E34 525i -90 twinturbo 427/519

                          N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                          VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                          Kysy jos tarvetta

                          Comment

                          • naukkis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 1222
                            • Jyväskylä

                            Originally posted by Busch View Post
                            Sitä vaan mietin kylmäkäynnistyksessä kun e85 joudutaan kylmänä syöttään enemmän sylinteriin että moottori käynnistyis. Kylmäkäynnistyksen yhteydes joutuu e85 öljynsekaan on öljy hyvin nopeesti kermaa. tarvitseekohan tehä jonkun oman huohotin säiliön? korjatkaa jos olen väärässä...
                            No puhdasta E85:ttä joutuu syöttämään pakkasilla raakasti mutta jo viis kymmenen litraa bensaa tankilliseen korjaa tilanteen ainakin tollasessa korkeapuristeisessa koneessa. Ei tarvii mitään huohontinsäiliöitä eikä E85 öljyn seassa kermaa tee, pikemminkin liuottaa sitä veden muodostamaa kermaa pois. Koko talvea ei tietty kannata ajaa pätkäajoa ilman koneen lämpöiseksi käyttämistä tai öljyt muuttuu pikkuhiljaa tarpeettoman notkeiksi.

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski




                              Eli nyt on säädetty, penkissä hierottiin vielä seosmittarin mukaan vika veto jossa tulikin alas vähän parannusta. Itse siis säätelin vakiosoftaa romraiderilla. Säädön vaikutus ajossa on jopa suurempi kuin huipputehon lisäys paperilla. Bank3 siis vakiosoftalla, kaksi muuta säädettynä.
                              Last edited by _nixu_; 21-05-2015, 16:50.
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • Remotion
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2003
                                • 15225
                                • Ajamisen Iloa

                                Tuo tasaus 5000rpm ympäriltä näyttää todella hyvältä parannukselta samoin että tuolta lopusta ei teho notkahda niin oleellisesti. Tämä oli tietenkin siis Schrickin nokilla?
                                Last edited by Remotion; 21-05-2015, 17:44.
                                Z3 coupé individual

                                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎