Ei remmicoupe ainakaan mitään tutissut. Siinä oli samat nokkaspeksit ku sulla, ja millin nostolla ykk. Eli imupuoli miedompi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Pazi88 View PostKysytäämpä guruilta, että voiko epäsopivat nokat aiheuttaa pahaa tutinaa moottoriin?
Ongelmana on siis tossa mun e30:ssä oleva turbo m52b28, jonka olen nyt muuten saanut hyvin pelaamaan. Mutta nyt kun kaikki muut ongelmat on selätetty, niin jäljellä on jäänyt paha tutina 2000-4000 alueella. Siis niin paha, että kardaani hakkaa tunneliin ja koko auto tärisee.
Kone on siis periaatteessa vakio lukuunottamatta ahdinta, suuttimia, m50b20nv imunokkaa pakonokkana ja RE85 polttoainetta. Kun ahtimen ottaa pois pelistä ei ongelma katoa mihinkään, mutta jos lähtee 1000rpm asti vedättään isolla vaihteella niin että 2,5k menee jo ylipaineen puolelle, ei tutinaa ilmene. Säädöillä ei tuota tutinaa saa pois, mitä nyt överi paksuilla seoksilla ja 10 astetta myöhäsillä ennakoilla saa sen laimennettua melko miedoksi.
Olen tuota koittanu tutkia, mutta en enään keksi muuta syytä kuin tuo pakonokka. Se kun on 240 astetta ja 9,7 mm, kun imu on 228 astetta ja 9mm. Kaikissa vakionokissa imu on aina järempi, tai samoilla spekseillä kuin pako. Ei edes noissa virinokissa ole pakonokka järempi. Niin voiko tuo nyt aiheuttaa tuon tutinan, kun alkaa loppua ideat kesken?
Mikä moottorinohjaus?
Edit: Mullakin tekee noin alueella 1500-3000 E85:llä pintakaasulla kun overlappia on liikaa eli pakokaasuntakaisinkierrätystä liikaa, ts vanos pitää pitää myöhäisellä pintakaasulla E85:llä melko pitkään. Mutta mulla on 30-40 astetta enemmän kummassakin nokassa ja ne on ajoitette perusasetuksessakin suurelle overlapille mutta likistyksiäkin on vakiota enemmän. Mutta oleellisin taitaa olla se vanos eli mahdollisesti vakionenilläkin(oleellista pakovenan sulkeutumisasteet, onko tuo pakonokka ajoitettu myöhäiselle?) E85:llä homma kusee jos vanos on aikaisella liian pienellä kuormituksella. M52 ei tästä tykkää, monella muulla moottorityypillä E85:n kulutus saadaan pieneksi pintakaasun todella suurella overlapilla.Last edited by naukkis; 21-08-2015, 19:28.
Comment
-
-
Onkohan vaikutus millanen kun on yksi m50 imusarja tossa silputtuna ja lyhennettynä vajaa 10cm putkia? Ongelma on vain liimaus takaisin. 3 eri liimaa kokeiltu ja tein vielä 2mm rst latukasta tuet millä on pultattu nuo yhteen muttei silti kestä saumasta vaan aukeaa aina hitusen. Meinasin nyt kokeilla tuota koneen asennuksen yhteydessä mutta huomasinkin sen taas saumasta irvistävän.
Eli kysymys kuuluu: mikä on oikea liima/tapa naittaa noi takas yhteen?
Meinasin jo sorvauttaa holkit sinne sisälle ja niitata ne kiinni mutta jäi vain ajatustasolle silti
Ja koneena siis m50b"30"
Comment
-
-
Originally posted by pazq View PostOnkohan vaikutus millanen kun on yksi m50 imusarja tossa silputtuna ja lyhennettynä vajaa 10cm putkia? Ongelma on vain liimaus takaisin. 3 eri liimaa kokeiltu ja tein vielä 2mm rst latukasta tuet millä on pultattu nuo yhteen muttei silti kestä saumasta vaan aukeaa aina hitusen. Meinasin nyt kokeilla tuota koneen asennuksen yhteydessä mutta huomasinkin sen taas saumasta irvistävän.
Eli kysymys kuuluu: mikä on oikea liima/tapa naittaa noi takas yhteen?
Meinasin jo sorvauttaa holkit sinne sisälle ja niitata ne kiinni mutta jäi vain ajatustasolle silti
Ja koneena siis m50b"30"
Ite kokeilisin liimata tollasta 3M DP490 liimalla.Aprilia RSV4
Comment
-
-
Riippuen toki siitä mistä olet sarjaasi lyhentänyt, mutta minä kokeilisin liiman sijaan/kanssa silikoniletkun pätkiä ja klemmareita. Tartuntapinta liimalle on lopulta aika pieni ja imusarjan kammio kaasuläppineen melko painava. Tärinää ja liikettä saattaa tulla tuista huolimatta.Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.
Vanha Uuden liiton mies...
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostSulta tippuu sylintereitä pois pelistä noilla kierroksilla syystä tai toisesta. Nokilla ei ole väliä eikä varsinkaan miedoilla nokilla, sata astetta suuremmilla aukioloajoillakin nokista johtuvat käyntiongelmat on vain tyhjäkäyntikierrosalueella.
Mikä moottorinohjaus?
Edit: Mullakin tekee noin alueella 1500-3000 E85:llä pintakaasulla kun overlappia on liikaa eli pakokaasuntakaisinkierrätystä liikaa, ts vanos pitää pitää myöhäisellä pintakaasulla E85:llä melko pitkään. Mutta mulla on 30-40 astetta enemmän kummassakin nokassa ja ne on ajoitette perusasetuksessakin suurelle overlapille mutta likistyksiäkin on vakiota enemmän. Mutta oleellisin taitaa olla se vanos eli mahdollisesti vakionenilläkin(oleellista pakovenan sulkeutumisasteet, onko tuo pakonokka ajoitettu myöhäiselle?) E85:llä homma kusee jos vanos on aikaisella liian pienellä kuormituksella. M52 ei tästä tykkää, monella muulla moottorityypillä E85:n kulutus saadaan pieneksi pintakaasun todella suurella overlapilla.
EDIT pitääkö tuota koittaa sit ajaa vähän bensalla, että näkis johtuuko vika vain RE85:stä.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostMoottorinohjauksena on megasquirt. Enkä usko että varsinaisesti puuttuis pyttyjä pelistä pois, koska pakoäänet on ihan normaalit tuon täristyksen aikanaja. Eikä myöskään mitään häiriöitä ole kierrosluvun lukemisessa. Vanoksella ei oikeestaan ole tohon tutinaan vaikutusta, oli kummassa asennossa vaan. Vanoksen kytkemis kohdalla on kyllä aika suuri merkitys koneen käyttäytymiseen, mutta tutinaan se ei vaikuta. Pakonokka on millin auki ykk:ssa.
EDIT pitääkö tuota koittaa sit ajaa vähän bensalla, että näkis johtuuko vika vain RE85:stä.
Comment
-
-
Oliko Pazi88 siulla peruskone nyt varmasti ehjä? Jäsenyys taas vanhentunut, niin en nää siun topikkia. Omassa koneessahan miulla oli vastaavaa tärinäongelmaa (vapaalla kaasuttaessa tosin), ja sehän johtui rikkoontuneista männänrengasväleistä ja sitä kautta epätasaisesta palamisesta. Ohivuodot ja puristuspaineet mitattu?ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostOliko Pazi88 siulla peruskone nyt varmasti ehjä? Jäsenyys taas vanhentunut, niin en nää siun topikkia. Omassa koneessahan miulla oli vastaavaa tärinäongelmaa (vapaalla kaasuttaessa tosin), ja sehän johtui rikkoontuneista männänrengasväleistä ja sitä kautta epätasaisesta palamisesta. Ohivuodot ja puristuspaineet mitattu?
Tulpan on nyt ngk bkr8eix, ihan kaiken varalta just sen takia jos tulppa ois liian kuuma, mutta ei vaikuttanu ko. vikaan. Nuo tulpat autto kyllä siihen, kun aiemmilla bkr7ek tulpilla tyhjäkäynti rötki 0,5 mm kärkivälillä ja ahdoilla pätki välillä 0,8 mm kärkivälillä (ei siis jaksanu sytyttää noin isolla kärkivälillä).
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Veikkaan, että noi kasit on liian kylmät.ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by O-Peksi View PostVeikkaan, että noi kasit on liian kylmät.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by bemmeri View PostKentin rabitbondia. On kallis, mutta hyvä ja kestävä. Liimasin M60 imusarjan tötteröt sillä ja hyvin tarttui kiinni. Oletettavasti vastaavaa muovia m50 imusarjassa. Ottaa metalliin, lasiin yms yhtälailla.
Originally posted by jannmann View PostMitä liimoja olet kokeilut?
Ite kokeilisin liimata tollasta 3M DP490 liimalla.
Originally posted by Freak View PostRiippuen toki siitä mistä olet sarjaasi lyhentänyt, mutta minä kokeilisin liiman sijaan/kanssa silikoniletkun pätkiä ja klemmareita. Tartuntapinta liimalle on lopulta aika pieni ja imusarjan kammio kaasuläppineen melko painava. Tärinää ja liikettä saattaa tulla tuista huolimatta.
Originally posted by jmp2002 View Postmikäs idea on lyhentää imusarjaa?
Comment
-
Comment