Announcement

Collapse
No announcement yet.

m52b28 virityshaaveiluja ja pari muuta..

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11079
    • Oulu

    Originally posted by jannmann View Post
    Mitä isompi läppä, sen enemmän ongelma korostuu.
    Katsoo esim. m60 koneiden kaasuläppiä joissa läpässä on reilu kiila tuo takia.
    Toki maksamalla samasta extraa, ongelma ilmeisesti poistuu.

    Olisko tota vaijerin uraa mahdollista muokata jotta saisi progressiota läpän liikkeeseen? Vai onko siinä jo vakiona tehty näin. Ei muista kun omaan ei aikoinaan läppään koskettu kun todettiin, ettei se kurista yhtään mittauksilla.
    m52 kaasuläpässä kiila on itse kotelossa. Ei läpässä. Mut porauksen jälkeen sitä ei tosiaan ole ollenkaan.

    Vaijerin kiekon muokkausta mietin itsekkin. Pitäs melkeen tehdä uus, että sais halkasijaa kasvatettua pienille aukeamille. Mut niinkuin sanoin, niin kaasun vasteeseen on tottunu, niin en ole jaksanu asialle tehdä mitään. Tämä onglema tulee vaan aina silloin tällöin esiin, jos joku outo hyppää rattiin.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • jukkae
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 3506
      • 70800

      Ja itellä ainakin tuo porattu läppä imee niin lujasti tuohon koteloon kiinni alipaineella että välillä kun kaasun löysää ja yrittää uudelleen painaa niin ekaks helvetin jäykkä ja sit yhtäkkiä aukee. Sammuksissa ollessa koko kaasupoljin on 3x löysempi

      Comment

      • Joba
        BTCF Member
        • Sep 2007
        • 556

        Eli se on liian pyöreä tai isolla läpällä suhteessa koteloon. Yleensä noi kun porataan niin ne tehdään snadisti ovaaleiksi.
        Last edited by Joba; 11-02-2016, 19:50.

        Comment

        • jannmann
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2003
          • 5856
          • Joccis City

          Originally posted by Joba View Post
          Eli se on liian pyöreä tai isolla läpällä suhteessa koteloon. Yleensä noi kun porataan niin ne tehdään snadisti ovaaleiksi.
          Tai perus välys on vituilleen säädetty.
          Aprilia RSV4

          Comment

          • jukkae
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 3506
            • 70800

            Joo, pitää tempasta irti ja katella miten sitä vähän muokkais paremman tuntuman toivossa. Äkkiäkös tuohon nappaa uuden läpän tai vähän käyttää koteloa jyrsimessä.

            Comment

            • 4llu-
              BTCF Member
              • Jul 2010
              • 1058
              • Esbo

              Tuli mielenkiinnosta tilattua tuollainen viritetty ecu: http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-328-...id%3D100148%26

              Kellään kokemuksia tästä? Voisi kuvitella että tuollaisesta optimoidusta ecusta voisi olla hyötyä ihan kivastikkin, ainakin mitä noita EMP:n dynokäppyröitä katselee niin tuolla brittisoftallakin ero vakioon on huomattava. Ajattelin ensin kokeilla vakio imarilla mutta jos yläpää tuntuu tahmealta niin sitten M50 imaria vielä kehiin.
              Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
              Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
              Suzuki GSX-R 1000 -07

              Ex. M140i -17
              Ex. 430D -14
              Ex. F20 M135i -15

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11079
                • Oulu

                Originally posted by 4llu- View Post
                Tuli mielenkiinnosta tilattua tuollainen viritetty ecu: http://www.ebay.com/itm/BMW-E36-328-...id%3D100148%26

                Kellään kokemuksia tästä? Voisi kuvitella että tuollaisesta optimoidusta ecusta voisi olla hyötyä ihan kivastikkin, ainakin mitä noita EMP:n dynokäppyröitä katselee niin tuolla brittisoftallakin ero vakioon on huomattava. Ajattelin ensin kokeilla vakio imarilla mutta jos yläpää tuntuu tahmealta niin sitten M50 imaria vielä kehiin.
                Mitä lie tuossakin sisässä. Tuo rajotin on ainakin niin korkealla, että ei mitään hyötyä vakio koneessa tai edes miedosti viritetyssä. Mulla vaikka on kaikki perus virit koneessa, niin tehokäyrän laskee silti ennen 6800rpm, missä on rajotin. Tuosta eteenpäin ei oo mitään hyötyä huudattaa.

                Ja ajonestonkin poisto ei minusta ole järkevää, ellei ole pakko. (Esim. Kone eri koriin). Eipähän jokaisen nistin mukaan tartu auto, jos se on toiminnassa.

                Ennemmin hommaisin kaapelin ja softan ja modaisin vakio boksia (jos vaan pystyy).

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • 4llu-
                  BTCF Member
                  • Jul 2010
                  • 1058
                  • Esbo

                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Mitä lie tuossakin sisässä. Tuo rajotin on ainakin niin korkealla, että ei mitään hyötyä vakio koneessa tai edes miedosti viritetyssä. Mulla vaikka on kaikki perus virit koneessa, niin tehokäyrän laskee silti ennen 6800rpm, missä on rajotin. Tuosta eteenpäin ei oo mitään hyötyä huudattaa.

                  Ja ajonestonkin poisto ei minusta ole järkevää, ellei ole pakko. (Esim. Kone eri koriin). Eipähän jokaisen nistin mukaan tartu auto, jos se on toiminnassa.

                  Ennemmin hommaisin kaapelin ja softan ja modaisin vakio boksia (jos vaan pystyy).
                  Juu, tiedossa oli että rajoitin on melko korkealla, mutta lähinnä toivon lisää vääntöä ja jos tehoakin tulisi ylärekistetiin lisää niin olisi plussaa, vakio imarilla kun tehokäyrä notkahtaa niin aikaisin ettei loppuun asti kierrättelyssä ole järkeä. Tuo oli kuitenkin saanut hyvää palautetta ja tuon ostaneet kirjoitellut että eroa kun yöllä ja päivällä, niin kokeillaan nyt sitten, eiköhän tuollaisesta eroon pääse jos osoittautuu huonoksi
                  Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                  Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                  Suzuki GSX-R 1000 -07

                  Ex. M140i -17
                  Ex. 430D -14
                  Ex. F20 M135i -15

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5257
                    • Pirkkala

                    Originally posted by 4llu- View Post
                    Juu, tiedossa oli että rajoitin on melko korkealla, mutta lähinnä toivon lisää vääntöä ja jos tehoakin tulisi ylärekistetiin lisää niin olisi plussaa, vakio imarilla kun tehokäyrä notkahtaa niin aikaisin ettei loppuun asti kierrättelyssä ole järkeä. Tuo oli kuitenkin saanut hyvää palautetta ja tuon ostaneet kirjoitellut että eroa kun yöllä ja päivällä, niin kokeillaan nyt sitten, eiköhän tuollaisesta eroon pääse jos osoittautuu huonoksi
                    Nyt mainosmies kyllä on lyöny sua rumasti.. ei mopolla moottoritielle.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • EMP
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2006
                      • 822
                      • Kuusjoki

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Ja ajonestonkin poisto ei minusta ole järkevää, ellei ole pakko. (Esim. Kone eri koriin). Eipähän jokaisen nistin mukaan tartu auto, jos se on toiminnassa.
                      Ei se ajonesto siitä kokonaan häviä vaikka se ecusta puuttuukin. Ainakin starttisingnaali menee sen korin ews purkin kautta. Eli johtoja joutuu kytkemään että ilman sirua starttaa.
                      E30 318i 2d M52B27 "eta"

                      Comment

                      • Remotion
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2003
                        • 15225
                        • Ajamisen Iloa

                        Originally posted by jannmann View Post
                        Schrick imusarja vaan hankintalistalle. M50 sarjalla menetät vain vääntöä alhaalta.
                        Schrick imusarja, noita on myyty viimeks yli 10v sitten.
                        Z3 coupé individual

                        F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                        E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                        Comment

                        • e36coupe
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2004
                          • 719
                          • Nokia

                          No ei ne alumiiniset imusarjat 10:ssä vuodessa miksikään mene.

                          Nimimerkillä itse ostin 328 touringin, josta purin jo imarin itselleni tossa syksyllä. Ebayssä välillä on myös näkynyt. Ehkä todella halvan löytäminen on hankalaa, mutta kiireiselle 900$ nurkissa näkynyt myynnissä usan iipeissä.
                          Ajossa: E21 M52B30, E93 N53B30, F30 lci B48B20

                          Työn alla: E21 320/6
                          Entisiä: 1 x E92, 1 x E90, 2 x E39, 7 x E46, 8 x E36, 2 x E30, 2 x E21

                          Comment

                          • jannmann
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2003
                            • 5856
                            • Joccis City

                            Originally posted by Remotion View Post
                            Schrick imusarja, noita on myyty viimeks yli 10v sitten.
                            Etsivä löytää kyllä. Toki pitää olla valmis maksamaan myös siitä.
                            Ite maksoin uudesta vuonna 99 sen 7500mk.

                            Niin ja on ainut modi jolla ei menetä alapään vääntöä ja tulee tehoa oikeasti lisää.

                            Jos pistää rahat isompaan kaasuläppään, kiinan pakosarjoihin, ilmansuodattimiin, pörinä pönttöihin ja "lastuun". Menee rahaa enemmän kuin tollanen käytetty imusarja maksaa ja tulos on huonompi.
                            Aprilia RSV4

                            Comment

                            • JIPSKI
                              BTCF Member
                              • Feb 2003
                              • 1010
                              • Vaasa

                              Originally posted by Pazi88 View Post
                              Kysytäämpä guruilta, että voiko epäsopivat nokat aiheuttaa pahaa tutinaa moottoriin?

                              Ongelmana on siis tossa mun e30:ssä oleva turbo m52b28, jonka olen nyt muuten saanut hyvin pelaamaan. Mutta nyt kun kaikki muut ongelmat on selätetty, niin jäljellä on jäänyt paha tutina 2000-4000 alueella. Siis niin paha, että kardaani hakkaa tunneliin ja koko auto tärisee.

                              Kone on siis periaatteessa vakio lukuunottamatta ahdinta, suuttimia, m50b20nv imunokkaa pakonokkana ja RE85 polttoainetta. Kun ahtimen ottaa pois pelistä ei ongelma katoa mihinkään, mutta jos lähtee 1000rpm asti vedättään isolla vaihteella niin että 2,5k menee jo ylipaineen puolelle, ei tutinaa ilmene. Säädöillä ei tuota tutinaa saa pois, mitä nyt överi paksuilla seoksilla ja 10 astetta myöhäsillä ennakoilla saa sen laimennettua melko miedoksi.

                              Olen tuota koittanu tutkia, mutta en enään keksi muuta syytä kuin tuo pakonokka. Se kun on 240 astetta ja 9,7 mm, kun imu on 228 astetta ja 9mm. Kaikissa vakionokissa imu on aina järempi, tai samoilla spekseillä kuin pako. Ei edes noissa virinokissa ole pakonokka järempi. Niin voiko tuo nyt aiheuttaa tuon tutinan, kun alkaa loppua ideat kesken?

                              Noita nokkaspeksejä vielä kertauksena:
                              m50 imu 240 9,7
                              m50 pako 228 8,8
                              m50tu imu 228 9,0
                              m50tu pako 228 9,0
                              m52 imu 228 9,0
                              m52 pako 228 9,0
                              m54b30 imu 240 9,7
                              M54b30 pako 228 9.0
                              s50b30us imu 252 10,3
                              s50b30us pako 240 9,7

                              schrickin nokat
                              m50 imu 256 10,5
                              m50 pako 244 9,5
                              m50tu imu 252 10,2
                              m50tu pako 244 9,5
                              m52 imu 252 10,2
                              m52 pako 244 9,5
                              tyhmä kysymys mut mites s52b32 nokat? näyttäis saavan uusia edullisemmin kun schrickiä.
                              exät:e61 530xd LCI M-sport, e30 325i cabriolet M-tech2, e39 530d Touring, e92 320d, e36 318i Touring, e36 320i Touring, e39 540i Touring, e38 725TDS ,e30 325i Touring M-tech2, e30 316i, e39 V8, M5 Touring, e36 328i Touring, e30 325i cabrio, e30 325iX, e32 735iA, e30 325i, e34 525i Touring, e30 325i, e34 520i

                              Comment

                              • Pazi88
                                Moderator
                                • Jan 2007
                                • 11079
                                • Oulu

                                Originally posted by JIPSKI View Post
                                tyhmä kysymys mut mites s52b32 nokat? näyttäis saavan uusia edullisemmin kun schrickiä.
                                Ymmärtääkseni sama kuin tossa s50us koneessa. s52 kun on stroukattu ja jämymmillä nokilla oleva m52, kun s50us on sama m50 koneesta.

                                Mut ei nuo tosiaan älyttömän kalliit ole saksasta tilatessa. n.800€ kummatkin nokat yhteensä. Oliko shrick:n nokille kappalehinta tuota luokkaa :think
                                Last edited by Pazi88; 18-02-2016, 11:32.

                                Instagram, YouTube kanava
                                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎