Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    Originally posted by 1st View Post
    Morjens. Tulikohan oikeaan threadiin, kysymykseni koskee virranjakajaa ja sytytysboksia.

    Eli kävin purkamassa '87 e30:stä virranjakajan+boksin, tarkoituksena sovittaa ne erääseen skandinavialaiseen 60-luvun takavetoautoon(merkkiä ei lie vaikea arvailla )

    Sytytysboksin erotin auton(raadon) johtosarjasta ihan vaan piuhat katkaisemalla, että saan liittimen itselle.
    No nyt olen koittanut googletella huonoin tuloksin, että mitä sen isomman liittimen napoihin tulee kytkeä, olisin kiitollinen "rautalangasta väännetystä" ohjeesta

    Boksihan on Siemens 1 705 607 ja jos on merkitystä, niin auto oli m10 kaasutinkoneella
    Ruskea=maadoitus
    keltainen=kierroslukutieto
    musta ja vihreä (voi olla sininenkin) =virta ja puolan-
    Värit kuulemma vaihtuu vuosimallien välillä mut sehän toimii vaikka puolan- ja virta oliski väärin päin. En oo saanu boksia rikki vaikka on piuhat ollu väärinpäin, kunhan ny ruskeaan ei sotke virtaa.
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

    Comment

    • 1st
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 64
      • North-Karelia

      Originally posted by GOOFY View Post
      Ruskea=maadoitus
      keltainen=kierroslukutieto
      musta ja vihreä (voi olla sininenkin) =virta ja puolan-
      Värit kuulemma vaihtuu vuosimallien välillä mut sehän toimii vaikka puolan- ja virta oliski väärin päin. En oo saanu boksia rikki vaikka on piuhat ollu väärinpäin, kunhan ny ruskeaan ei sotke virtaa.
      Kiitoksia, tämä selvensi asiaa!

      Eli pitäisi riittää kun kytken boksilta maan, virran ja puolalle maan? Lopuilla (jäljellejäävillä) liittimillä ei siis ole tarvetta tässä tapauksessa?

      Nämä autosähköhommat ei ole vahvin alani, tässä sytkässäkin jo hieman turhanpaljon elektroniikkaa

      Comment

      • turbo touring
        Bimmer Rookie
        • Dec 2003
        • 141
        • Kiiminki

        Öljypumpun välilevy?

        Mistäköhän näitä voisi saada? Onko kellään jäänyt nurkkiin?

        Comment

        • GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

          Originally posted by turbo touring View Post
          Mistäköhän näitä voisi saada? Onko kellään jäänyt nurkkiin?
          https://www.realoem.com/bmw/photos/11411250427
          Fyllipeltiä kaupasta ja leikkaa siitä.
          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

          Comment

          • turbo touring
            Bimmer Rookie
            • Dec 2003
            • 141
            • Kiiminki

            Originally posted by GOOFY View Post
            Fyllipeltiä kaupasta ja leikkaa siitä.
            Näin ajattelinkin mutta aattelin kokeilla jos jollaki ois joutilaita. Mikä ois ketjulle sopiva tiukkuus?

            Comment

            • GOOFY
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2005
              • 4139
              • .

              Originally posted by turbo touring View Post
              Näin ajattelinkin mutta aattelin kokeilla jos jollaki ois joutilaita. Mikä ois ketjulle sopiva tiukkuus?
              Silleen että se vähäsen heiluu. Ei liian tiukalle eikä löysälle. Ei kai sille ole mitään kunnon ohjeistusta. Sopiva on hyvä
              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

              Comment

              • turbo touring
                Bimmer Rookie
                • Dec 2003
                • 141
                • Kiiminki

                Originally posted by GOOFY View Post
                Silleen että se vähäsen heiluu. Ei liian tiukalle eikä löysälle. Ei kai sille ole mitään kunnon ohjeistusta. Sopiva on hyvä
                Taidan laittaa sitten sen sopivalle

                Comment

                • Neppo
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2006
                  • 721
                  • Laihia

                  Mulla on leikattuja peltejä nipullinen. Oliko 0.75mm paksu. 1 semmonen piisaa, tai mulla on piisannu omiin koneisiin. Kirjeenä tulee helposti.

                  Comment

                  • Markkanenn
                    Bimmer Fanatic
                    • Jan 2016
                    • 262
                    • Vantaa

                    Onko kansissa eroja oli ne sitten L-jetronicilla tai K-Jetronic ruiskulla?
                    F11 520d -12

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by Markkanenn View Post
                      Onko kansissa eroja oli ne sitten L-jetronicilla tai K-Jetronic ruiskulla?
                      K-jetronikissa on suuttimet kannessa?
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16465
                        • Asikkala

                        Originally posted by petrolhead View Post
                        K-jetronikissa on suuttimet kannessa?
                        Kyllä.

                        Comment

                        • petrolhead
                          Moderator
                          • Feb 2004
                          • 13793
                          • Hyvinkää

                          Mulla ei oo ollu yhtään koojet-kantta mutta pikagooglailu vahvisti muistikuvan. Suutin majaa siinä missä normi ruiskukannessakin on silee kohta, imuaukosta kello kahdessa. Jotkut niitä on vissiin tulpannutkin.
                          2015 VW Crafter
                          1984 BMW 316
                          2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                          petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                          "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                          Comment

                          • T3
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 8530
                            • Karhe

                            Originally posted by Markkanenn View Post
                            Onko kansissa eroja oli ne sitten L-jetronicilla tai K-Jetronic ruiskulla?
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            K-jetronikissa on suuttimet kannessa?
                            Originally posted by jr66 View Post
                            Kyllä.
                            2-litraisen K-jet koneen suuttimet on imusarjassa. Toki 2-litraista ei ole L-jetillä tehtykään.
                            Last edited by T3; 12-02-2017, 14:53.
                            .

                            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16465
                              • Asikkala

                              Originally posted by T3 View Post
                              2-litraisen K-jet koneen suuttimet on imusarjassa.
                              Miksiköhän ? Onko kannessa kanavan yläpuolella liian vähän tavaraa että ei saatu suuttimien paikkoja tehtyä ?

                              Comment

                              • poke
                                BTCF Member
                                • Feb 2005
                                • 3105

                                Originally posted by jr66 View Post
                                Miksiköhän ? Onko kannessa kanavan yläpuolella liian vähän tavaraa että ei saatu suuttimien paikkoja tehtyä ?
                                ei kai se siitä johdu? tuo 2-litrainenhan oli ensimmäisiä k-jettejä bemarin m10:ssä. 1,8 k-jet kannessa on yhtäsuuret imukanavat kuin 2-litraisessakin.
                                Minä veikkaan, että kehitys on kehittynyt ja suuttimet siirtyneet lähemmäs imuvenaa.
                                Kulkineet/projektit:

                                640D F06
                                530iA E39
                                635 CSi E24
                                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎