Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 -aiheisia kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Originally posted by turisti View Post
    Mulla juuri käyttämättömät noi 2002ti männät. Toki haluan osat ajoon hyllyltä pölyttymästä. Ja olivat halvat! Takosarjaan verrattuna säästin noin 500€ Ja sillä rahalla laitoin uuden nokan, keinut, jouset, akselit. Kaikki on suhteellista.
    No joo, oli vähän terävästi kirjoitettu. Tarkoitus oli kohdistaa kommentti moottorinrakentajiin yleensä, ei nokkia sun tekemisiä.
    Kuitenkin kaikki on sen lisävoiman perässä. Uusilla mukeilla saa porauksen kanssa rahtusen lisää tilavuutta ja männät on siinä kunnossa että paine pysyykin männän yläpuolella. Ja oikealla valinnalla saa vapariin riittävän puristuksen. Melko perustavanlaatuisia parannuksia siis.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • pattis
      Newbiemmer
      • Feb 2014
      • 21
      • Kuopio, Finland

      Mistähän lähtisi vikaa etsimään, tyhjäkäynti humppailee varsinkin jos esim kytkinpoljinta kopsauttaa?
      Myöskään kulutusmittari ei mene nollaan konejarrulla kun vasta 2500rpm jälkeen.
      Tyhjäkäynti tasoittuu kun auto pyörii tarpeeksi pitkään (välillä muutama minuutti välillä pidempään) ja ei koske kaasuun.
      Tosiaan m10b18 l jetillä kyseessä.
      -E39 528i 98
      -E30 318i 85

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2044
        • Riihimäki

        Originally posted by pattis View Post
        Mistähän lähtisi vikaa etsimään, tyhjäkäynti humppailee varsinkin jos esim kytkinpoljinta kopsauttaa?
        Myöskään kulutusmittari ei mene nollaan konejarrulla kun vasta 2500rpm jälkeen.
        Tyhjäkäynti tasoittuu kun auto pyörii tarpeeksi pitkään (välillä muutama minuutti välillä pidempään) ja ei koske kaasuun.
        Tosiaan m10b18 l jetillä kyseessä.
        Imuvuodot kuntoon.

        Comment

        • pattis
          Newbiemmer
          • Feb 2014
          • 21
          • Kuopio, Finland

          Originally posted by racing02 View Post
          Imuvuodot kuntoon.
          On jo kunnossa :think
          Ja tuskin toi kytkinpolkimen koputus vaikuttas sillon
          -E39 528i 98
          -E30 318i 85

          Comment

          • racing02
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2044
            • Riihimäki

            Originally posted by pattis View Post
            On jo kunnossa :think
            Ja tuskin toi kytkinpolkimen koputus vaikuttas sillon
            No ei se kytkin kyllä kaikenkaikkiaan vaikuta tyhjäkäyntiin. En tiedä mitä tuo koputus tässä kohtaa tarkoittaa mutta se saattaisi poljinasetelman kautta vaikuttaa jarrutehostimeen. Voisiko imuvuoto olla jarrutehostimessa?

            Comment

            • pattis
              Newbiemmer
              • Feb 2014
              • 21
              • Kuopio, Finland

              Originally posted by racing02 View Post
              No ei se kytkin kyllä kaikenkaikkiaan vaikuta tyhjäkäyntiin. En tiedä mitä tuo koputus tässä kohtaa tarkoittaa mutta se saattaisi poljinasetelman kautta vaikuttaa jarrutehostimeen. Voisiko imuvuoto olla jarrutehostimessa?
              Niin ei tietenkään siis kytkin itessään siihen vaikuta, mutta voisko ”tärähdys” poljinasetelmassa vaikuttaa esim johonkiin kontaktihäröön sähköissä?

              Viimesen 10tkm aikana on 2-3 kertaa käynyt myös niin että auto on kesken ajon sammunut ja toimii normaalisti kun käynnistää uudelleen, tai käyttää rullaavan auton virtoja poissa.

              Ainakaan jarrutehostimelle menevässä letkussa/liitoksessa ei imuvuotoa ole, jos sitä tarkoitit?
              -E39 528i 98
              -E30 318i 85

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                Originally posted by pattis View Post
                Niin ei tietenkään siis kytkin itessään siihen vaikuta, mutta voisko ”tärähdys” poljinasetelmassa vaikuttaa esim johonkiin kontaktihäröön sähköissä?

                Viimesen 10tkm aikana on 2-3 kertaa käynyt myös niin että auto on kesken ajon sammunut ja toimii normaalisti kun käynnistää uudelleen, tai käyttää rullaavan auton virtoja poissa.

                Ainakaan jarrutehostimelle menevässä letkussa/liitoksessa ei imuvuotoa ole, jos sitä tarkoitit?
                Kysymys oli varmaan jarrutehostimen sisäisestä vuodosta.

                Comment

                • racing02
                  BTCF Member
                  • Nov 2004
                  • 2044
                  • Riihimäki

                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Kysymys oli varmaan jarrutehostimen sisäisestä vuodosta.
                  Sitä mahdollisuutta koitin ehdotella. Sammumisongelma kuulostaa virtalukon pohjan kosketushäiriöiltä, mutta se ei välttämättä liity tyhjäkäyntiongelmaan. Voi toki liittyäkin joten sen voisi laittaa ensin kuntoon.

                  Comment

                  • pattis
                    Newbiemmer
                    • Feb 2014
                    • 21
                    • Kuopio, Finland

                    Originally posted by racing02 View Post
                    Sitä mahdollisuutta koitin ehdotella. Sammumisongelma kuulostaa virtalukon pohjan kosketushäiriöiltä, mutta se ei välttämättä liity tyhjäkäyntiongelmaan. Voi toki liittyäkin joten sen voisi laittaa ensin kuntoon.
                    Pitääpäs koittaa vaan tulpata se letku ja käynnistellä sitten :think
                    -E39 528i 98
                    -E30 318i 85

                    Comment

                    • peltone
                      BTCF Member
                      • Jan 2005
                      • 8092
                      • Willähde

                      5-vaihde, yli 120km/h alkaa ottaa kaasu vastaa ja vähä niiku rötäämää. Iha vähä vauhtia pois että tasanen veto ni hetken väliajoin pätkäsee. Tuo mekaaninen bensapumppu lopussa?
                      E30 316 -87
                      E91 325i -06
                      E61 530d -06
                      F10 520d -14
                      ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16465
                        • Asikkala

                        Originally posted by peltone View Post
                        5-vaihde, yli 120km/h alkaa ottaa kaasu vastaa ja vähä niiku rötäämää. Iha vähä vauhtia pois että tasanen veto ni hetken väliajoin pätkäsee. Tuo mekaaninen bensapumppu lopussa?
                        Taisi olla käytetty ? Mahdollistahan se on, vetääkö esim. kolmosella tappiin asti puhtaasti ?

                        Comment

                        • peltone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 8092
                          • Willähde

                          Originally posted by jr66 View Post
                          Taisi olla käytetty ? Mahdollistahan se on, vetääkö esim. kolmosella tappiin asti puhtaasti ?
                          Oli joo käytetty, aamulla piti 12-tiellä kokeilla mut unohtu Onhan ton pumpun vaihto varmasti tänä vuonna edessä mut ajattelin kysyä ensin.
                          E30 316 -87
                          E91 325i -06
                          E61 530d -06
                          F10 520d -14
                          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                          Comment

                          • Tzeimi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2004
                            • 2067
                            • Banshee - Jyväskylä

                            Originally posted by peltone View Post
                            Tuo mekaaninen bensapumppu lopussa?
                            Ja/tai pa-filsu?
                            Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                            & 02 tulpo saniteetti dyno




                            Älä väkisin, ota isompi vasara.
                            If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                            Comment

                            • Topi08
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2008
                              • 4463
                              • .

                              eikös nuo pa-pumppu ja filsu maksa yhteensä tyyliin 15e että sama ne molemmat on vaihdella?

                              Comment

                              • Timpez
                                BTCF Member
                                • May 2013
                                • 28
                                • Nurmes

                                Muutaman viikon taistelleena m10b18i l-jet kanssa kun ei vaan käynnisty. Bensaa tulee ja kipinääkin antaa. Muutaman kerran käynyt peri sekuntia jonka jälkeen rupesin katsomaan lampulla että minne sytkä heittää vaan lamppu ei välky ollenkaan. Vaihdettu tähän mennessä sytytys moduuli, jakajan anturi,pyörijä ja jakajan kansi.
                                E21 315 m10b18
                                E30 316 m20b28 tic projekti
                                Ln110 2lt2
                                Indy 600
                                Exc 525

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎