Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    #91
    Originally posted by majavamies View Post
    Noniin, Strömbergit kytketty ja auto muutenkin valmiina.
    Toimii muuten mainiosti, mutta kun painaa kaasua, ja vapauttaa kaasun, kierrokset laskee ja käy alle tyhjäkäynnin, ja nousee takas tyjäkäynnille 2-4 sekunnissa.
    Eli meinaa sammua, ja joskus sammuukin. Kertokaas viisaampana että mikä on ongelma ja mitä täytyis säätää?
    kiitos.
    Laiha tyhjäk. seos :think

    Comment

    • Neppo
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2006
      • 721
      • Laihia

      #92
      öljypumpun shimmilevy

      Mistä saa M10 koneeseen paksumpia öljypumpum shimmejä? Marmorilta ssa vain 0.1mm levyjä hintaa 5 eur/kpl. Aika kallista... Saako muista puljuista? Linkkiä kiitos, tai tekeekö joku täällä niitä?

      Jos tekee itte, niin tartteeko se mitään tiivistettä väliin, vai puristetaanko se vain lohkon ja pumpun väliin?

      Comment

      • racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2044
        • Riihimäki

        #93
        Wallothilta ainakin on saanut, mutta niin tosin on saanut BMW:ltäkin.
        Uskomatonta mutta totta että tuollakin lukee ENDED 0,3mm paksun shimmin kohdalla. Ei sitten muuta kun kyselemään kenen hyllyssä on jäljellä.



        Ei siihen mitään lisätiivisteitä kuulu, puristuu vaan väliin.

        EDIT. Lisätään nyt vielä että ei tuosta varmaan konkkaa tule vaikka käyttäisi noita 0,1 simmejä. Uusilla osilla mulla on mennyt kai yleensä 1kpl 0,1 simmi ja käytetyillä kasaten 1x0,3 + 1x0,1mm. Jos tuosta enemmän menee niin on ehkä syytä uusia ketjua ja rattaita.
        Last edited by racing02; 18-03-2013, 12:32.

        Comment

        • Neppo
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 721
          • Laihia

          #94
          Kokeilin jollain pehmeällä ja paksulla tiivistepahvilla ja sillä tuli tosi tiukka, mutta se varmaan löystyy ajan mittaan. Ei hyvä. Pitää katsella ja kysellä jos tekis DXF:n ja vesileikkauttais esim. jostain ohutlevystä paksumpia ja ostais sitten noita 0.1mm shimmejä.

          Edit: niin siksi tuntuu tuokin 5 eur/kpl paljolta, kun meinaan paria konetta kasailla yhtäaikaa. En aio ostaa uusia ketjuja.
          Last edited by Neppo; 18-03-2013, 14:23.

          Comment

          • racing02
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 2044
            • Riihimäki

            #95
            Juu ei varmaan oikein luotettava millään pehmellä materiaalilla. Ja ketjuhan ei saa olla "tiukka", vaan sanoisin "mahdollisimman vähän löysä".

            Comment

            • Neppo
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2006
              • 721
              • Laihia

              #96
              OK. Eli olisin sitten tehny liian tiukan. Aina luullu, että tiukka on parempi

              Comment

              • Throttle
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2010
                • 793
                • -

                #97
                Kaasarikoneesta löytyi heti ilmausnipat, missä on ruiskun ilmausnipat?

                Comment

                • basso72
                  BTCF Member
                  • Dec 2004
                  • 1837
                  • Ylä-Pinsiö

                  #98
                  Originally posted by Throttle View Post
                  Kaasarikoneesta löytyi heti ilmausnipat, missä on ruiskun ilmausnipat?
                  Mihin tarkoitukseen?
                  sigpic
                  Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                  320i -77

                  Comment

                  • Neppo
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2006
                    • 721
                    • Laihia

                    #99
                    Originally posted by Neppo View Post
                    Kokeilin jollain pehmeällä ja paksulla tiivistepahvilla ja sillä tuli tosi tiukka, mutta se varmaan löystyy ajan mittaan. Ei hyvä. Pitää katsella ja kysellä jos tekis DXF:n ja vesileikkauttais esim. jostain ohutlevystä paksumpia ja ostais sitten noita 0.1mm shimmejä.

                    Edit: niin siksi tuntuu tuokin 5 eur/kpl paljolta, kun meinaan paria konetta kasailla yhtäaikaa. En aio ostaa uusia ketjuja.
                    Jeps. Jos joku tarttee, niin nyt olis laserleikattuja 0.5mm shimmejä tarjolla. Teetätin hieman enemmän kerralla.

                    Ainakin omaan koneeseen tuli ihan hyvä pelkästään tuolla yhdellä 0.5mm levyllä. Ei liian tiukka, mutta kumminkin jämäkkä ketju.

                    Comment

                    • Throttle
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2010
                      • 793
                      • -

                      Originally posted by basso72 View Post
                      Mihin tarkoitukseen?
                      Jäähdytysjärjestelmän ilmaukseen.

                      Comment

                      • basso72
                        BTCF Member
                        • Dec 2004
                        • 1837
                        • Ylä-Pinsiö

                        Originally posted by Throttle View Post
                        Jäähdytysjärjestelmän ilmaukseen.
                        Siihen tarkoitukseen ei ole kaasarikoneessakaan nippaa. Vai ilmasitko kannen päässä olevan "jakotukin" sokkotulpasta?

                        -jäähdytin täyteen hitaasti kaataen
                        -lämppärin lämmönsäätö kuumalle
                        -kone käymään (jäähdyttimen korkki auki tai "ykkösasennossa")
                        -käytellään kunnes termari aukeaa
                        -lisätään nestettä ja korkki kiinni
                        -käytetään hetki ja tarkistetaan nesteen määrä
                        sigpic
                        Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                        320i -77

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          -------------
                          Last edited by JJT; 05-04-2013, 23:04. Reason: e:hitaus
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • Throttle
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2010
                            • 793
                            • -

                            Originally posted by basso72 View Post
                            Siihen tarkoitukseen ei ole kaasarikoneessakaan nippaa. Vai ilmasitko kannen päässä olevan "jakotukin" sokkotulpasta?

                            -jäähdytin täyteen hitaasti kaataen
                            -lämppärin lämmönsäätö kuumalle
                            -kone käymään (jäähdyttimen korkki auki tai "ykkösasennossa")
                            -käytellään kunnes termari aukeaa
                            -lisätään nestettä ja korkki kiinni
                            -käytetään hetki ja tarkistetaan nesteen määrä
                            :think

                            E21 315:ssä ilmaus meni näin:

                            -Hytin lämmönsäätö tappiin
                            -Nestettä järjestelmään
                            -Imusarjassa oleva 10mm kannan pultti pois, odotetaan kunnes tulee nestettä sieltä ulos. Sitten äkkiä kiinni.
                            -Sama juttu siinä kaasarin kyljessä olevassa häkkyrässä missä risteää kaksi jäähdytysletkua toisiinsa, siinä on myös ilmausnippa. Auki, kunnes nestettä alkaa tulla ja kiinni heti.
                            -Kaataa syyläri täyteen
                            -M10 tulille ja kovaa ajoa.
                            Ei ole tarvinnut lisätä nestettä myöhemmin operaation jälkeen.

                            Comment

                            • basso72
                              BTCF Member
                              • Dec 2004
                              • 1837
                              • Ylä-Pinsiö

                              Originally posted by Throttle View Post
                              :think

                              E21 315:ssä ilmaus meni näin:

                              -Hytin lämmönsäätö tappiin
                              -Nestettä järjestelmään
                              -Imusarjassa oleva 10mm kannan pultti pois, odotetaan kunnes tulee nestettä sieltä ulos. Sitten äkkiä kiinni.
                              -Sama juttu siinä kaasarin kyljessä olevassa häkkyrässä missä risteää kaksi jäähdytysletkua toisiinsa, siinä on myös ilmausnippa. Auki, kunnes nestettä alkaa tulla ja kiinni heti.
                              -Kaataa syyläri täyteen
                              -M10 tulille ja kovaa ajoa.
                              Ei ole tarvinnut lisätä nestettä myöhemmin operaation jälkeen.
                              Ei ole ilmausnippoja,kun ei m10 sellaisia tarvi.
                              Unohdat noi sokkotulppien ja ryypyn kiinnitysruuvien aukomiset.
                              Ei oikeastaan tarvi kun seurata,että nestettä riittää syylärissä. Kunhan termari toimii.
                              sigpic
                              Kaikissa meissä asuu pieni M115.
                              320i -77

                              Comment

                              • petrolhead
                                Moderator
                                • Feb 2004
                                • 13793
                                • Hyvinkää

                                Originally posted by Throttle View Post
                                Jäähdytysjärjestelmän ilmaukseen.
                                Lörötät nestettä täyteen ja lyöt tulille. Ja sitte lisää nestettä ja lisää ja lisää. Vähä lypsät letkuja ja käyt ajamassa lenkin, tarkastat että on maksimissa. Ilmaamisongelmat on rivikutosten(yöh) juttuja.
                                2015 VW Crafter
                                1984 BMW 316
                                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎