Originally posted by majavamies
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M10 viritys ja rakennus topic
Collapse
X
-
öljypumpun shimmilevy
Mistä saa M10 koneeseen paksumpia öljypumpum shimmejä? Marmorilta ssa vain 0.1mm levyjä hintaa 5 eur/kpl. Aika kallista... Saako muista puljuista? Linkkiä kiitos, tai tekeekö joku täällä niitä?
Jos tekee itte, niin tartteeko se mitään tiivistettä väliin, vai puristetaanko se vain lohkon ja pumpun väliin?
Comment
-
-
Wallothilta ainakin on saanut, mutta niin tosin on saanut BMW:ltäkin.
Uskomatonta mutta totta että tuollakin lukee ENDED 0,3mm paksun shimmin kohdalla. Ei sitten muuta kun kyselemään kenen hyllyssä on jäljellä.
Ei siihen mitään lisätiivisteitä kuulu, puristuu vaan väliin.
EDIT. Lisätään nyt vielä että ei tuosta varmaan konkkaa tule vaikka käyttäisi noita 0,1 simmejä. Uusilla osilla mulla on mennyt kai yleensä 1kpl 0,1 simmi ja käytetyillä kasaten 1x0,3 + 1x0,1mm. Jos tuosta enemmän menee niin on ehkä syytä uusia ketjua ja rattaita.Last edited by racing02; 18-03-2013, 12:32.
Comment
-
-
Kokeilin jollain pehmeällä ja paksulla tiivistepahvilla ja sillä tuli tosi tiukka, mutta se varmaan löystyy ajan mittaan. Ei hyvä. Pitää katsella ja kysellä jos tekis DXF:n ja vesileikkauttais esim. jostain ohutlevystä paksumpia ja ostais sitten noita 0.1mm shimmejä.
Edit: niin siksi tuntuu tuokin 5 eur/kpl paljolta, kun meinaan paria konetta kasailla yhtäaikaa. En aio ostaa uusia ketjuja.Last edited by Neppo; 18-03-2013, 14:23.
Comment
-
-
Originally posted by Neppo View PostKokeilin jollain pehmeällä ja paksulla tiivistepahvilla ja sillä tuli tosi tiukka, mutta se varmaan löystyy ajan mittaan. Ei hyvä. Pitää katsella ja kysellä jos tekis DXF:n ja vesileikkauttais esim. jostain ohutlevystä paksumpia ja ostais sitten noita 0.1mm shimmejä.
Edit: niin siksi tuntuu tuokin 5 eur/kpl paljolta, kun meinaan paria konetta kasailla yhtäaikaa. En aio ostaa uusia ketjuja.
Ainakin omaan koneeseen tuli ihan hyvä pelkästään tuolla yhdellä 0.5mm levyllä. Ei liian tiukka, mutta kumminkin jämäkkä ketju.
Comment
-
-
Originally posted by Throttle View PostJäähdytysjärjestelmän ilmaukseen.
-jäähdytin täyteen hitaasti kaataen
-lämppärin lämmönsäätö kuumalle
-kone käymään (jäähdyttimen korkki auki tai "ykkösasennossa")
-käytellään kunnes termari aukeaa
-lisätään nestettä ja korkki kiinni
-käytetään hetki ja tarkistetaan nesteen määrä
Comment
-
-
Originally posted by basso72 View PostSiihen tarkoitukseen ei ole kaasarikoneessakaan nippaa. Vai ilmasitko kannen päässä olevan "jakotukin" sokkotulpasta?
-jäähdytin täyteen hitaasti kaataen
-lämppärin lämmönsäätö kuumalle
-kone käymään (jäähdyttimen korkki auki tai "ykkösasennossa")
-käytellään kunnes termari aukeaa
-lisätään nestettä ja korkki kiinni
-käytetään hetki ja tarkistetaan nesteen määrä
E21 315:ssä ilmaus meni näin:
-Hytin lämmönsäätö tappiin
-Nestettä järjestelmään
-Imusarjassa oleva 10mm kannan pultti pois, odotetaan kunnes tulee nestettä sieltä ulos. Sitten äkkiä kiinni.
-Sama juttu siinä kaasarin kyljessä olevassa häkkyrässä missä risteää kaksi jäähdytysletkua toisiinsa, siinä on myös ilmausnippa. Auki, kunnes nestettä alkaa tulla ja kiinni heti.
-Kaataa syyläri täyteen
-M10 tulille ja kovaa ajoa.
Ei ole tarvinnut lisätä nestettä myöhemmin operaation jälkeen.
Comment
-
-
Originally posted by Throttle View Post:think
E21 315:ssä ilmaus meni näin:
-Hytin lämmönsäätö tappiin
-Nestettä järjestelmään
-Imusarjassa oleva 10mm kannan pultti pois, odotetaan kunnes tulee nestettä sieltä ulos. Sitten äkkiä kiinni.
-Sama juttu siinä kaasarin kyljessä olevassa häkkyrässä missä risteää kaksi jäähdytysletkua toisiinsa, siinä on myös ilmausnippa. Auki, kunnes nestettä alkaa tulla ja kiinni heti.
-Kaataa syyläri täyteen
-M10 tulille ja kovaa ajoa.
Ei ole tarvinnut lisätä nestettä myöhemmin operaation jälkeen.
Unohdat noi sokkotulppien ja ryypyn kiinnitysruuvien aukomiset.
Ei oikeastaan tarvi kun seurata,että nestettä riittää syylärissä. Kunhan termari toimii.
Comment
-
-
Originally posted by Throttle View PostJäähdytysjärjestelmän ilmaukseen.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Comment