Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Peksu_M20
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 2122
    • Lahti

    Originally posted by Vauhtivaunu View Post
    Mulle on jostain tullut sellainen käsitys että 5mm on minimi. Korjatkaa jos on väärä tieto.
    Ei siihen mitään absoluuttista rajaa ole. Ahdetussa tietenkin enempi mutta alkaapi olla tuo 5mm aika limiitillä.
    Mahtiala kustom - No connection
    Bmw E21 320A -81 "330i"
    Bmw e30 318is

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      Originally posted by pekka_hirvonen View Post
      Ei siihen mitään absoluuttista rajaa ole. Ahdetussa tietenkin enempi mutta alkaapi olla tuo 5mm aika limiitillä.
      Rallimiehiltä imetty tieto eli ei-ahdettuihin. Ja riippuu tosiaan männän materiaalista. Mutta olen antanut itseni ymmärtää että alle 5mm männänlaen paksuudessa ei pitäisi venttiilikoloja tehdessä mennä kuin hyvin perustellusta syystä ja tarkkaan materiaalin tuntien. Eli mieluummin enemmän kuin vähemmän :think
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • Peksu_M20
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 2122
        • Lahti

        Originally posted by Vauhtivaunu View Post
        Rallimiehiltä imetty tieto eli ei-ahdettuihin. Ja riippuu tosiaan männän materiaalista. Mutta olen antanut itseni ymmärtää että alle 5mm männänlaen paksuudessa ei pitäisi venttiilikoloja tehdessä mennä kuin hyvin perustellusta syystä ja tarkkaan materiaalin tuntien. Eli mieluummin enemmän kuin vähemmän :think
        Juu näin olen itsekkin käsittänyt Muistaa vielä sen että koloja tehtäessä ei jätä mitään super teräviä reunoja siihen mäntään
        Mahtiala kustom - No connection
        Bmw E21 320A -81 "330i"
        Bmw e30 318is

        Comment

        • Neppo
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2006
          • 721
          • Laihia

          Jakajan peittotulppa

          Valmistaako kukaan täällä M10 koneeseen virranjakajan paikalle tulevaa tulppaa? Eli kannessa olevasta kiinnikkeestä jakaja irti -> tulppa paikalleen. Netissä näyttää olevan sellaisia, missä olisi pieni O-rengas laitettu siihen tulppaan, jotta tulee varmasti tiivis.

          Onko ehdotuksia tekijäksi/toimittajaksi?

          Malli: http://www.02again.com/wp-content/up...butor-Plug.jpg

          Comment

          • Eepo
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 5388
            • Tampere

            Originally posted by Neppo View Post
            Valmistaako kukaan täällä M10 koneeseen virranjakajan paikalle tulevaa tulppaa? Eli kannessa olevasta kiinnikkeestä jakaja irti -> tulppa paikalleen. Netissä näyttää olevan sellaisia, missä olisi pieni O-rengas laitettu siihen tulppaan, jotta tulee varmasti tiivis.

            Onko ehdotuksia tekijäksi/toimittajaksi?

            Malli: http://www.02again.com/wp-content/up...butor-Plug.jpg
            menet koneistamoon sorvarille tms virranjakaja kädessä et ton paksunen tulppa johon haluamasi o renkaan paksuinen ura
            -Harley Davidson Sportster - 89-
            -Harley Davidson softail -89-
            -Suzuki PV50 -86-

            Comment

            • bimmerjones
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2010
              • 1006
              • Nurmoo

              mäki voin tommosen askarrella jos saa privaan tarkat piirrustukset
              Pesut&kiillotukset + valtuutettu nanolex asennuspiste! jkautokiilto.fi puh:0442019970
              E39 523i köyrinki
              _____________________________________________
              Ex: e30x2 e36x3 e34x4 e32x2 e39x6 e60x2 e28x1 e46x2 e38x1 e53x1 e91x1

              Comment

              • Neppo
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 721
                • Laihia

                Originally posted by bimmerjones View Post
                mäki voin tommosen askarrella jos saa privaan tarkat piirrustukset
                Saako sut kiinni tuosta vahaus ja kiilloitus numerosta?

                Comment

                • Eepo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 5388
                  • Tampere

                  Originally posted by bimmerjones View Post
                  mäki voin tommosen askarrella jos saa privaan tarkat piirrustukset
                  miten tarkkoja piirrustuksia sulle pitää olla, ihan jotain ultimate cad hommaa vaan ymmärätkö jos maalainen piirtää esim paintilla osan johon on merkitty halkaisijat yms?
                  -Harley Davidson Sportster - 89-
                  -Harley Davidson softail -89-
                  -Suzuki PV50 -86-

                  Comment

                  • Niksu-
                    Newbiemmer
                    • Aug 2012
                    • 2
                    • tervakoski

                    Moi ! elikkä ensimmäistä autoa ollaan rakentamassa ja hieman tarvis tietoa... eli auto on 85 vm e30 m10b18 koneella ja tarkoitus olis hieman virittää

                    - kannen madallus ja erittäin pieni imukanavien siistiminen
                    - cometic 1,3 mm paksu kansi pahvi
                    -uusi nokka akseli ??? camko 284 tai 294 , kumpi parempi ?
                    - pelti sarja ja loppu putkisto 2,5"
                    - 2kpl weber 40 tai 45mm dcoe
                    - jarrut eteen e36 325i ja taakse e30 m3 vetarit , tukivarret ja jarrut (paikoillaan jo )
                    - hydrauli käsi jarru

                    tavoitteet olisi takapyöriltä 160hp ja reilut 200nm, onko mitään mahdollisuuksia ?
                    ja miten hydraulikäkkärin katsastus tai päästöt uudella nokalla ? jos jollain tietoa virityksestä tai katsastuksesta (päästöt?) niin olisi mukava tietää

                    Comment

                    • Vauhtivaunu
                      BTCF Member
                      • Jun 2008
                      • 2714
                      • P-Karjala

                      Originally posted by Niksu- View Post
                      auto on 85 vm e30 m10b18 koneella ja tarkoitus olis hieman virittää

                      - kannen madallus ja erittäin pieni imukanavien siistiminen

                      Onko 1.6/1.8 kaasarikoneen kansi?
                      sigpic


                      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                      Comment

                      • Tzeimi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 2067
                        • Banshee - Jyväskylä

                        Hydraulikässäri ei tule menemään leimasta.
                        Vakiomännillä ja -venttiileillä tuskin tehotavoitteeseen pääsee.
                        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                        & 02 tulpo saniteetti dyno




                        Älä väkisin, ota isompi vasara.
                        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                        Comment

                        • Niksu-
                          Newbiemmer
                          • Aug 2012
                          • 2
                          • tervakoski

                          1,8 kansi ja tänään tuli mieleen kevyt turbotus jolloin jäisi nokka akseli ja kannen madallus pois... 0,8 bar ahtoja ja seos suhde mittari kone huoneeseen että ei pääse laihalle , noilla ahdoilla veikkaan jo 180 hp tehoja joten ei jäisi katsastuksessa tehoista kiinni , onko ketään joka olisi kaasari turboa leimannut ? päästöt vakio nokalla jäisi varmaan sallituiksi kun mitataan vain tyhjäkäynti päästöt...

                          Comment

                          • Vauhtivaunu
                            BTCF Member
                            • Jun 2008
                            • 2714
                            • P-Karjala

                            Originally posted by Niksu- View Post
                            1,8 kansi
                            Jos se on 1.6/1.8 kaasarikansi niin sitä ei juuri kannata hieroa vaan hankkii suosiolla 1.8i-kannen tai vastaavan isoreikäisen...

                            Originally posted by Niksu- View Post
                            tänään tuli mieleen kevyt turbotus jolloin jäisi nokka akseli ja kannen madallus pois... 0,8 bar ahtoja ja seos suhde mittari kone huoneeseen että ei pääse laihalle , noilla ahdoilla veikkaan jo 180 hp tehoja joten ei jäisi katsastuksessa tehoista kiinni , onko ketään joka olisi kaasari turboa leimannut ? päästöt vakio nokalla jäisi varmaan sallituiksi kun mitataan vain tyhjäkäynti päästöt...
                            Onko sulla mitään käsitystä kaasariturbon toiminnasta tai mitä osia se vaatii?

                            Se "kevyt turbotus" on toimenpiteenä yhtä vaativa ja kallis kun mikä tahansa ahtimen asennus jos sillä meinaa ajaa yhtä kesää pidemmän ajan. foorumi on täynnä turbo-topicceja niistä voi lukea aiheesta enemmän.
                            sigpic


                            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                            Comment

                            • Maikkeli
                              BTCF Member
                              • Aug 2010
                              • 1301
                              • Nousiainen

                              Mitenkäs se oli tuon m10b16 lohkon porauksen kanssa, voiko porata 89mm kokoon?

                              1502 pitäisi moottori kattoa läpi talvella, jos samalla jotain woimanpaskoo ottaisi.
                              E30 316 M42TBO -87
                              BMW 1502 Turbo -77

                              ''It's a bit laggy, but comes on like a shower of shit.''

                              Comment

                              • T3
                                BTCF Member
                                • Oct 2003
                                • 8530
                                • Karhe

                                Originally posted by Maikkeli View Post
                                Mitenkäs se oli tuon m10b16 lohkon porauksen kanssa, voiko porata 89mm kokoon?

                                1502 pitäisi moottori kattoa läpi talvella, jos samalla jotain woimanpaskoo ottaisi.
                                Voi kai sen porata, mutta senjälkeisestä kestävyydestä en sitten tiedä. Koneistuksen hinnalla saa valmiiksi 89mm:n porauksella olevan vakion 1,8, tai 2,0-lohkon ja vielä jääkin rahaa.
                                .

                                Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎