Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jukka81
    BTCF Member
    • Nov 2002
    • 1176

    Enem myy ruotsissa samoja keinuja ilmeisesti http://enem.se/produkter.asp .

    Ainakin M20:n teräsvipat on samoja KM cams:n tekeleitä Enem:llä ja KM cams:lla.

    M20:n teräskeinuissa ainaki itellä pientä liukupinnan kulumista tapahtui jo 1000km ajon jälkeen, ei tosin kaikissa, joten laatuheittoa hieman niissä on, myös kovuusmittausten perusteella.
    -E30 325i M-TechII Turbo
    -E39 528iA M-Sport
    -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

    Comment

    • grab_
      BTCF Member
      • Aug 2009
      • 2839
      • Uusimaa

      Heitetäänpä ehkä hölmö kysymys tietäjille mutta tämmönen askarruttaa kun m10b18 lohko niin paljonko tarvii porata että litrat tulisi sinne 2.0? Entä kestääkö moista..taikka onko jotain fiksua kampuraa olemassa jolla saisi stroukattua ja järki hintasta tietty..ajattelin kylmän talven iloksi rakennella kevääksi jonkun kivan koneen eikä tää m10 perhe ole yhtään tuttu toistaseksi..tarkotus kuitenkin joku korkeapuristeinen ja kiertävä kone saada aikaseksi jos vaan mahdollista..
      Ei mitään kerrottavaa

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        M10b20 kampura?
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          Originally posted by grab_ View Post
          Heitetäänpä ehkä hölmö kysymys tietäjille mutta tämmönen askarruttaa kun m10b18 lohko niin paljonko tarvii porata että litrat tulisi sinne 2.0? Entä kestääkö moista..taikka onko jotain fiksua kampuraa olemassa jolla saisi stroukattua ja järki hintasta tietty..ajattelin kylmän talven iloksi rakennella kevääksi jonkun kivan koneen eikä tää m10 perhe ole yhtään tuttu toistaseksi..tarkotus kuitenkin joku korkeapuristeinen ja kiertävä kone saada aikaseksi jos vaan mahdollista..
          Ei tarvi porata yhtään, kun vaihtaa sinne 2-litraisen kampiakselin ja männät. Noissa kun on sama 89mm poraus. Samalla menee tietysti vaihtoon nokkaketju, nokan ratas yms, kun 2-litrainen on tuplaketjulla. Ite kyllä korjaisin sen kopan ensin kuntoon ja haaveilisin vasta sitten muusta, mutta tee nyt kuinka lystäät.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • grab_
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 2839
            • Uusimaa

            Originally posted by T3 View Post
            Ei tarvi porata yhtään, kun vaihtaa sinne 2-litraisen kampiakselin ja männät. Noissa kun on sama 89mm poraus. Samalla menee tietysti vaihtoon nokkaketju, nokan ratas yms, kun 2-litrainen on tuplaketjulla. Ite kyllä korjaisin sen kopan ensin kuntoon ja haaveilisin vasta sitten muusta, mutta tee nyt kuinka lystäät.
            ahaa että se on tommonen systeemi näissä..kiitos viisastuttiin taasen vähän..tosiaan pitänee sitten hakea tuo kaksilitranen m10 ja siitä alkaa puristelemaan..ja en ole edes varma mihin tuota konetta alan tekemään kunhan mielenkiinnosta ja omaksi iloksi teen ja kattellaan sitten keväämmällä mihin laitetaan vai laitetaanko ollenkaan..ja kyllä se koppakin valmistuu ei hätiä kohta haetaan inssin tuomio sille..
            Ei mitään kerrottavaa

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              94,6 mm .
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2067
                • Banshee - Jyväskylä

                Originally posted by racing02 View Post
                Teräksen painohan on noin kolminkertainen alumiiniin nähden ja design on aikalailla kopioitu alkuperäisestä. Joten x3 tuskin paljon heittää. Vai mitä tzeimi?
                Norjan vippa painaa naurettavat 168g ilman epäkeskoa, pulttia etc.

                OEM -836 vippa samalla vaa'alla ilman hiluja 74g.

                Aussivippa (rikottu) 80g ilman kovapalan kiinnitysruuvin kantaa.
                Last edited by Tzeimi; 10-09-2014, 18:53.
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                • Vauhtivaunu
                  BTCF Member
                  • Jun 2008
                  • 2714
                  • P-Karjala

                  Entäs onko kukaan mitannu tommisbilletin vippoja?
                  sigpic


                  Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                  Comment

                  • racing02
                    BTCF Member
                    • Nov 2004
                    • 2044
                    • Riihimäki

                    Originally posted by Tzeimi View Post
                    Norjan vippa painaa naurettavat 168g ilman epäkeskoa, pulttia etc.

                    OEM -836 vippa samalla vaa'alla ilman hiluja 74g.
                    Eli vain 2,3x. Kovapalan osuus on vähän enemmän mitä arvelin.

                    Comment

                    • majavamies
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2009
                      • 480
                      • Lohja

                      Nyt tuli poraus eteen omassa m10 kaasarikoneessa niin tarvis jostain 90mm pattimännät saada.
                      Jos sulla löytys ylimääräsenä niin pistä ihmeessä privaa tai jos tiedät mistä sais huokeasti niin kerro

                      Comment

                      • Eepo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 5388
                        • Tampere

                        Originally posted by majavamies View Post
                        Nyt tuli poraus eteen omassa m10 kaasarikoneessa niin tarvis jostain 90mm pattimännät saada.
                        Jos sulla löytys ylimääräsenä niin pistä ihmeessä privaa tai jos tiedät mistä sais huokeasti niin kerro
                        wallothilta 94e/kpl

                        sen tarkemmin taustoja tuntematta, niin eikö kannattaisi jo etsiä uusi hyvä vähän käytetty kerrallaan alakerta?
                        laakerit+muut mahdolliset koneistukset+hiomiset niin puhutaan 1ke hinnasta :think:
                        -Harley Davidson Sportster - 89-
                        -Harley Davidson softail -89-
                        -Suzuki PV50 -86-

                        Comment

                        • Vauhtivaunu
                          BTCF Member
                          • Jun 2008
                          • 2714
                          • P-Karjala

                          Eepo puhuu kyllä asiaa. Pesusienilohko ja poraaminen on rahanhukkaa.

                          ^Tonix^ mainosti vasta hiljan täydellistä M10B18 ruiskukonetta 150e hintaan toisessa topicissa. Kannattaisi kysäistä vieläkö löytyy...
                          sigpic


                          Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                          Comment

                          • petrolhead
                            Moderator
                            • Feb 2004
                            • 13793
                            • Hyvinkää

                            Originally posted by Eepo View Post
                            wallothilta 94e/kpl

                            sen tarkemmin taustoja tuntematta, niin eikö kannattaisi jo etsiä uusi hyvä vähän käytetty kerrallaan alakerta?
                            laakerit+muut mahdolliset koneistukset+hiomiset niin puhutaan 1ke hinnasta :think:
                            Ei oo kyllä kalliit jos on alkuperäisen täydellisen mukin hinta. Siis jos on renkaat, tapit ja sokat.
                            2015 VW Crafter
                            1984 BMW 316
                            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                            Comment

                            • majavamies
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2009
                              • 480
                              • Lohja

                              Laakerit on maksaneet 190e, poraus/hoonaus on 31e/reikä. Itse tasohioin joten oli ilmaista. Mäntiin en ajatellut satsata missään nimessä 300e enempää, jos sitäkään. Kyllä ne jostain löytyy.
                              Ja vaikka hankkisin toisen alakerran, oli sillä ajettu miten paljon hyvänsä niin kyllä sen purkasin atomeiksi ja laakerit sinne ainakin menis uusiksi todennäköisesti.
                              Ja on se aina eri asia kun on uutta tai käytettyä, ja kun käytettyä konetta ostaessa ei tiedä mitä sieltä paljastuu.
                              Last edited by majavamies; 12-09-2014, 06:42.

                              Comment

                              • Mäki
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2009
                                • 370
                                • Vaasa

                                Originally posted by majavamies View Post
                                Laakerit on maksaneet 190e, poraus/hoonaus on 31e/reikä. Itse tasohioin joten oli ilmaista. Mäntiin en ajatellut satsata missään nimessä 300e enempää, jos sitäkään.
                                Juu, itse tilasin täydellinen glyco laakeri setti alakertaan, ei ollut ku 150;-, fixus liiken kautta.
                                Harley Davidson Sportster 1200
                                Mercedes-Benz C 200 CDI S204

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎