Announcement

Collapse
No announcement yet.

M10 viritys ja rakennus topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    Originally posted by vexu524tdic View Post
    Tuohon kampuran stefahommaan sen verran että isommissa koneissa on yleistä että akselin päällä on vaihdettava holkki. Sillä saat uudemman mallin stefan passaamaan jos noita ei enää löydy.
    Löyty sopiva.
    Kampuran etustefan kanssa on jännä nähä mitä tapahtuu. Hihnapyörä on alumiinia ja tiivistyspintahan on hihnapyörää, ei akselia vasten. Siihen saattaa joutuu vaikka holkin teettämäänkin.

    Mäntien kanssa on hienonen probleema. Koneistaja ilmoitti että jos mukin patin muodon jyystää palotilaan niin osutaan seeteihin.. Eka ratkaisu mitä keksin oli että sorvaan pattia kapeemmaksi ja avartaa palotilaa sitte vähemmän.
    Mitä mittailin niin pitäis onnistua ilman että tulee tuuletettu mäntä.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • racing02
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 2044
      • Riihimäki

      Se hihnapyörä minkä myin sulle pitäisi kestää aika hyvin. Kovasti sitä pinnoitetta ainakin kehuttiin kun pyörän teetin.

      Varmaan kärsii hyvin ottaa viistommaksi tota männän pattia. Ihmeellisen malliselta näyttääkin muihun verrattuna mitä olen nähnyt.

      Comment

      • petrolhead
        Moderator
        • Feb 2004
        • 13793
        • Hyvinkää

        Originally posted by racing02 View Post
        Se hihnapyörä minkä myin sulle pitäisi kestää aika hyvin. Kovasti sitä pinnoitetta ainakin kehuttiin kun pyörän teetin.
        Muistan tuon juu. Oma kokemus on se että jos alumiini on hankauksessa about minkä materiaalin kanssa vaan, niin alumiini kuluu. Sithän sen näkee. Pikkujuttuja.
        Varmaan kärsii hyvin ottaa viistommaksi tota männän pattia. Ihmeellisen malliselta näyttääkin muihun verrattuna mitä olen nähnyt.
        Wössnerin tekele. Pohjapuolelta kevennetty niin että on ontto korkeammalle kuin toi puristuskorkeus tai reuna. Pitäs pystyy kyllä kaventamaan patista. En oo patin tai palotilan muotoa miettinyt. Tarkoitus on vain saada staattinen puristussuhde korkealle.
        Last edited by petrolhead; 11-10-2015, 13:29.
        2015 VW Crafter
        1984 BMW 316
        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

        Comment

        • reload
          Newbiemmer
          • Aug 2011
          • 13
          • Helsinki

          Nopealla ettimisellä en löytänyt niin kysästään...

          M10B18i rakenteilla ahtimelle ja kysymys kuuluu että kestääkö lohko +1mm ylikokoon poraamisen? :think (Lohko siis uudenmpaa m10)

          Tai vaihtoehtoisesti mistä männät kyseiseen mottiin?

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            Originally posted by reload View Post
            Nopealla ettimisellä en löytänyt niin kysästään...

            M10B18i rakenteilla ahtimelle ja kysymys kuuluu että kestääkö lohko +1mm ylikokoon poraamisen? :think (Lohko siis uudenmpaa m10)

            Tai vaihtoehtoisesti mistä männät kyseiseen mottiin?
            Kokeile, sillä se selviää.
            Oon nähny halkeemattomia, toisaalta mulla on tallissa dekkitasostaan haljennut STD mitoissaan oleva 1967 vuotinen. Jos kysymykseen on varma vastaus olemassa niin minä sitä en tiedä.

            Mielenkiinnosta, miksi se on porattava millin suuremmaksi?
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • reload
              Newbiemmer
              • Aug 2011
              • 13
              • Helsinki

              Originally posted by petrolhead View Post
              Kokeile, sillä se selviää.
              Oon nähny halkeemattomia, toisaalta mulla on tallissa dekkitasostaan haljennut STD mitoissaan oleva 1967 vuotinen. Jos kysymykseen on varma vastaus olemassa niin minä sitä en tiedä.

              Mielenkiinnosta, miksi se on porattava millin suuremmaksi?
              Löytys edullisesti hyvät männät... Eikös vakiona ole 89 poraus? löytyykö jostain fiksuun rahaan 89.00 tai 89.50 mukit?

              Comment

              • pazq
                BTCF Member
                • Jan 2008
                • 3167
                • 47200

                Originally posted by petrolhead View Post
                mulla on tallissa dekkitasostaan haljennut STD mitoissaan oleva 1967 vuotinen.
                Eikai se multa ostama ollu halki?

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  Originally posted by pazq View Post
                  Eikai se multa ostama ollu halki?
                  On. Vesitilasta kansipultin reikään ja siitä edelleen vesitilaan. Normi homma niinku noi halkee.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • peeämwee
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 1824
                    • I sink hell

                    m10 stroker kit 2.6



                    enpä ole vastaavaan törmännyt. hintaakin tuppaa olevan. kokemuksia, tietoa?
                    Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                    Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                    A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                    http://velkakello.fi/

                    Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                    Comment

                    • petrolhead
                      Moderator
                      • Feb 2004
                      • 13793
                      • Hyvinkää

                      Originally posted by peeämwee View Post
                      https://www.google.com/search?q=bmw+...utf-8&oe=utf-8

                      enpä ole vastaavaan törmännyt. hintaakin tuppaa olevan. kokemuksia, tietoa?
                      En tiiä mutta jos saa haaveilla ni laitan vaihtarin :






                      Oon törmänny tohon kyseiseen myynti-ilmotukseen kanssa.. Mistään mitään tietämättä, sekä mainostettu iskunpituus että hinta kuulostaa vähän hatusta vedetyiltä jotenkin.
                      Last edited by petrolhead; 20-10-2015, 23:33.
                      2015 VW Crafter
                      1984 BMW 316
                      2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                      petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                      "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                      Comment

                      • KingOnTheRoad
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2005
                        • 573
                        • Kemijärvi

                        Kuinka iso homma on m10 lohkoon istuttaa s14b23 kampi?
                        Ite kampihan sopii, mutta millä kangilla näitä on pyöritetty, mm?
                        Ja kampikulmahan menee vähän jyrkäksi, niin onko tuo ylipäätään järkevä turbokäyttöön? Vai halkeaakohan tuossa vain +2barilla vanhaki lohko?

                        Siinä isoimmat mietteet.
                        -Jussi-
                        E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                        E36 328i coupe -95 "UXI"
                        Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                        Yamaha yz250 -02

                        Comment

                        • hill-tun
                          Bimmer Rookie
                          • May 2004
                          • 166
                          • savo

                          Originally posted by petrolhead View Post
                          Onks nämä niitä Ruotsin poikien tuotoksia?

                          Comment

                          • KingOnTheRoad
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 573
                            • Kemijärvi

                            Tuommoset minäki haluan
                            E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                            E36 328i coupe -95 "UXI"
                            Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                            Yamaha yz250 -02

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              Originally posted by hill-tun View Post
                              Onks nämä niitä Ruotsin poikien tuotoksia?
                              TODA, japanialainen pulju.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              • Muumi
                                BTCF Member
                                • Oct 2002
                                • 1702
                                • Rovaniemi

                                Originally posted by KingOnTheRoad View Post
                                Kuinka iso homma on m10 lohkoon istuttaa s14b23 kampi?
                                Ite kampihan sopii, mutta millä kangilla näitä on pyöritetty, mm?
                                Ja kampikulmahan menee vähän jyrkäksi, niin onko tuo ylipäätään järkevä turbokäyttöön? Vai halkeaakohan tuossa vain +2barilla vanhaki lohko?

                                Siinä isoimmat mietteet.
                                -Jussi-
                                Ässän kampurassahan on paksumpi se siivapyörän pää. Eli pientä modausta sinne suuntaan vaatii.
                                144mm kangillahan se ässäkin pyörii, eikä siinä ole mitään huonoa , eli customi männät koneeseen.
                                E24 635csi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎