Mitä moottoriöljyä käytätte part II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mikko
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Sakuilla lienee jotain muutakin väitteidensä tueksi. Ainakin asialle vihkiytynyt foorumi löytyy.
    https://oil-club.de/
    hyvät sivut, näytti omaa käyttämääni redlineäkin kehuttavan. itsellä nyt motulit testissä kun 10tkm jälkeen redlineä alkaa katoamaan kiivaaseen tahtiin.

    Leave a comment:


  • TinoTK
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    YouTubesta löytyi hiljattain pätkä missä ajettiin rvs koneessa m50tub25 moottorilla ja vanos hiljeni, se vanoksen ääntely ei sinänsä haittaa mitään kunhan on ehjä mutta jos rallatus kovasti häiritsee niin itse kyllä helteisiin kokeilemaan tota rvs mömmöä
    Yksi nostaja hiljennettiin tolla tökötillä, mutta ensimmäinen öljynvaihto käsittelyn jälkeen, niin ääni palasi.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Täytyy olla parasta, bmw LL-04 ja Ralf Schumin suosittelema...

    Ja paskat, luultavasti ylihintaista kamaa mikä ei eroa esim. teboilin öljystä yhtään.
    Sakuilla lienee jotain muutakin väitteidensä tueksi. Ainakin asialle vihkiytynyt foorumi löytyy.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Täytyy olla parasta, bmw LL-04 ja Ralf Schumin suosittelema...

    Ja paskat, luultavasti ylihintaista kamaa mikä ei eroa esim. teboilin öljystä yhtään.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Onko tälläisestä Ravenolin tökötistä tietoa tai kokemusta? Saksalaiset kehuvat tuota ainakin. Hintaa en ole katsonut mutta taitaa sopia ainakin LL-04 laitteisiin.



    Sakut väittävät mm alhaisempiä öljynlämpötiloja sekä käyntiääntä tuolla.
    Last edited by fraatti; 09-09-2020, 19:05.

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Originally posted by naikou View Post
    YouTubesta löytyi hiljattain pätkä missä ajettiin rvs koneessa m50tub25 moottorilla ja vanos hiljeni, se vanoksen ääntely ei sinänsä haittaa mitään kunhan on ehjä mutta jos rallatus kovasti häiritsee niin itse kyllä helteisiin kokeilemaan tota rvs mömmöä
    Joo tuli katottua se Dustmowersin pätkä ja yllättävää että Rvs sai M50 vanoksen hiljaiseksi. Tohon omaan M62 on tehty Rvs tuplakäsittely joku 40-50tkm sitten ja silloin ei vaikuttanut vanos rallatukseen ainakaan mainittavasti.

    Ajatuksena oli kyllä laittaa Rvs koneeseen ennen seuraavaa öljyn vaihtoa, niin saa uusi jakopää käsittelyn. Näkeepähän samalla vaikuttaako Rvs nyt noihin huollettuihin vanoksiin, mut mitä tossa tänään kuumaa konetta kuulostelin, niin eipä ne kyllä huollettuna muutenkaan enää kovin häiritsevästi kalkattele.

    Leave a comment:


  • naikou
    replied
    YouTubesta löytyi hiljattain pätkä missä ajettiin rvs koneessa m50tub25 moottorilla ja vanos hiljeni, se vanoksen ääntely ei sinänsä haittaa mitään kunhan on ehjä mutta jos rallatus kovasti häiritsee niin itse kyllä helteisiin kokeilemaan tota rvs mömmöä

    Leave a comment:


  • asis
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Kyllä sinne riittää ihan perus 5W-40, tai 5W-30
    Tuosta vaikka https://www.motonet.fi/fi/tuote/5920...amond-5W-40-4l
    Hukkaan menee rahat motulissa. Jos vanos rallattaa, niin korjata ne kannattaa. Vähän ne voi hiljetä matalammalla termostatilla.
    Vanoksiin on laitettu Beisanin korjaussarja jakopäärempan yhteydessä reilu 1000km sitten. Vanos kalkatus kyllä hiljeni roimasti, mut ei poistunut kuumalla koneella kokonaan. Termostaatin ajattelin pitää alkuperäisenä.

    Nyt taitaa koneessa olla remontin jäljiltä Magnatec 5w-40, mut vois vaikka ihan huvin ja urheilun vuoksi kokeilla tota Motul 5w-50

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    Ajattelin M62 laittaa tuota teboilia 5-30 muodossa. Esilämmitys kuitenkin hybridisähköllä käytössä.

    Hyvin toimii.
    Just keväällä vaihdoin m62tu:n Total ineo mc3 5W-30 kun sitä pari tonkkaa oli sopivasti(tuota piti laittaa toiseen autoon, mutta auto meni ja öljyt jäi...).
    VR1 5W-50 oli aikaisemmin käytössä ja katukäytössä ei mitään eroa havaittavavissa tuohon Totaliin. Radalla tuskin riittäisi 30 kuuma pää kovin pitkään.

    Edit. Aikoinaan vaihdoin "m60b46" (Alpina F1) koneeseen tws 10W-60 öljyt johonkin Castroilin 0W tai 5W -30 öljyyn ja kone kävi selvästi herkemmin ja oli nätimmän kuuloinen. En muista mikä öljy ja oliko tosiaan 0 vai 5 kylmä pää. Alpinalta suosittelivat kyseistä öljyä. Venakopassa oli alkuperäinen tarra 10W-60 suositukselle.
    Last edited by bemmeri; 05-09-2020, 08:29.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by bemmeri View Post
    Kyllä sinne riittää ihan perus 5W-40, tai 5W-30
    Tuosta vaikka https://www.motonet.fi/fi/tuote/5920...amond-5W-40-4l
    Hukkaan menee rahat motulissa. Jos vanos rallattaa, niin korjata ne kannattaa. Vähän ne voi hiljetä matalammalla termostatilla.
    Ajattelin M62 laittaa tuota teboilia 5-30 muodossa. Esilämmitys kuitenkin hybridisähköllä käytössä.

    Leave a comment:


  • bemmeri
    replied
    Kyllä sinne riittää ihan perus 5W-40, tai 5W-30
    Tuosta vaikka https://www.motonet.fi/fi/tuote/5920...amond-5W-40-4l
    Hukkaan menee rahat motulissa. Jos vanos rallattaa, niin korjata ne kannattaa. Vähän ne voi hiljetä matalammalla termostatilla.

    Leave a comment:


  • asis
    replied


    Mennäänkö pahastikin metsään jos kaataa tuota M62TU? Itse järkeilin että voisi olla hyvä tuo vähän korkeampi kuuman pään viskositeetti, kun kuitenkin aika kuumana käyvä kone kyseessä. Joku kans joskus sanoi että vanokset on vähän hiljaisemmat jäykemmillä öljyillä

    Ei: niin ja ei ajeta talvella.
    Last edited by asis; 04-09-2020, 23:18.

    Leave a comment:


  • Urpo_rotta
    replied
    Tää topic pitäs muuttaa muotoon: mitä öljyä ei kannata käyttää koneessa x, niin turha speksaaminen vähenisi

    Kun asia on niin, että suurin osa koneista juo katukäytössä "mitä vaan" tietyt erikoistapaukset sitten erikseen.

    Tässä vielä öljyinen elämänohje jota itse noudatan:
    1. Noudata valmistajan suositusta ( ei välttämättä aina)
    2. Käytä täyssynteettistä öljyä
    3. Vaihda öljyt usein 10-15tkm
    Näillä ohjeilla et eksy haahuilemaan vaihtokonetta autoosi kovin helposti

    Leave a comment:


  • anteroro
    replied
    VR1 on tuossa siqun turbossa, aivan on asiansa ajanut.

    Leave a comment:


  • Laku
    replied
    Originally posted by janne[l View Post
    m50 turboon lorautin VALVOLINE VR1 RACING 20W-50 testiin. Aikasemmin menty teboilin goldilla. Joku muu käyttänyt tuota Valvolineä ?
    Minulla on 928S:ssä, on kyllä nestejäähy.

    Leave a comment:

Working...
X