Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Öljypöniköissä on pakkauspäivä. Onko ostamanne ölyt kuinka vanhaa "pullotuserää"? Eli liekö ollut hyllyssä/varastossa pitkäänkin?
-
Eiköhän kyse ole vain siitä, että Motonet ja muutkin myyjät eivät ole päivittäneet tuotetietojaan.
Leave a comment:
-
Itse ostin kyseistä öljyä Motonet Hannuksela, alle 2kk sitten. Ja LL04-luokitus löytyi. Ei ollut enää montaa pönttöä tuolla luokituksella.
Just menossa koneeseen....
Leave a comment:
-
Aika erikoista että on ja ei oo..
Tuo kuvastaa hyvin tämänpäivän maailmaa ku soudetaa ja huovataa eessun taas eikä kukaa ota mitää tolkkua..
Leave a comment:
-
Mutta hyllystä löytyvistä puteleista ei ole tuota hyväksyntää enää pitkään aikaan löytynyt. Tottakai on kätevää pitää vanhaa kuvaa verkkokaupassa markkinointimielessä.Originally posted by Kusilaitu View Post
Kyllä vielä ainakin Motonetin ja Kärkkäisen verkkosivujen tuotekuvassa näkyy BMW Longlife-04 -luokitus.
Leave a comment:
-

Kyllä vielä ainakin Motonetin ja Kärkkäisen verkkosivujen tuotekuvassa näkyy BMW Longlife-04 -luokitus.
Leave a comment:
-
Originally posted by -challenger- View PostAinakin autodocin sivuilla on tälleen.
OPEL GM DEXOS2™, SUPER SYNTHETIC Moottoriöljy
5W-30, 5l, Synteettinen öljy
VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, BMW Longlife-04, dexos2, MB 229.51, GM LL-A-025, GM LL-B-025
https://www.autodoc.fi/opel-gm/14429...QaAmtUEALw_wcB
Mut motonetin sivulla sitä luokitusta ei ole ainakaa sinne kirjotettu..
Aika moni muukin kauppa mainostaa ll04 luokitusta, mutta purkin kyljestä se puuttuu.
Leave a comment:
-
Ainakin autodocin sivuilla on tälleen.Originally posted by OVi View PostGM:n öljystä on mahtanut poistua ll04 luokitus jo pari vuotta sitten. Tuota kyllä tulee kaadettua molempiin Sitsoihin, vaikka niissä onkin C2 vaatimus, kun taas GM öljyssä on C3. Noin päin tuota voi soveltaa, mutta C2 öljy C3 moottorin vaatimuksilla on hieman arveluttavampaa.
Tämä nykyinen öljyhelvetti on jokseenkin hanurista, kun tallissa pitää olla kahdeksaa eri moottoriöljyä, jotta luokitukset, viskositeetit ja muut vaatimukset täyttyvät kaikkiin moottoreihin.
OPEL GM DEXOS2™, SUPER SYNTHETIC Moottoriöljy
5W-30, 5l, Synteettinen öljy
VW 502 00, VW 505 00, VW 505 01, BMW Longlife-04, dexos2, MB 229.51, GM LL-A-025, GM LL-B-025
https://www.autodoc.fi/opel-gm/14429...QaAmtUEALw_wcB
Mut motonetin sivulla sitä luokitusta ei ole ainakaa sinne kirjotettu..
Leave a comment:
-
Originally posted by -challenger- View PostSiinä GM öljyssä on bmw ll04 luokitus.. Kaveri oli ostanu sitä juuri 530dhen.
Ite ajanu vaa castrollin 0w-30llä benaril ja V8 on gulfin 20w50set..
GM:n öljystä on mahtanut poistua ll04 luokitus jo pari vuotta sitten. Tuota kyllä tulee kaadettua molempiin Sitsoihin, vaikka niissä onkin C2 vaatimus, kun taas GM öljyssä on C3. Noin päin tuota voi soveltaa, mutta C2 öljy C3 moottorin vaatimuksilla on hieman arveluttavampaa.
Tämä nykyinen öljyhelvetti on jokseenkin hanurista, kun tallissa pitää olla kahdeksaa eri moottoriöljyä, jotta luokitukset, viskositeetit ja muut vaatimukset täyttyvät kaikkiin moottoreihin.
Leave a comment:
-
Siinä GM öljyssä on bmw ll04 luokitus.. Kaveri oli ostanu sitä juuri 530dhen.Originally posted by VilleP View PostEi varmaan kiinni leikkaa, mutta tuosta Fordin öljyssä on heikommat luokitukset, kuin mitä BMW vaatii koneilleen. Uupuu ACEA C3 ja API SN. Pidemmässä juoksussa voi tehdä hallaa katalysaattorille. Että liekkö parin kympin säästön arvoista.
Ite ajanu vaa castrollin 0w-30llä benaril ja V8 on gulfin 20w50set..
Leave a comment:
-
Ei varmaan kiinni leikkaa, mutta tuosta Fordin öljyssä on heikommat luokitukset, kuin mitä BMW vaatii koneilleen. Uupuu ACEA C3 ja API SN. Pidemmässä juoksussa voi tehdä hallaa katalysaattorille. Että liekkö parin kympin säästön arvoista.Originally posted by Wesku79 View PostLaitoin eilen 116i:n koneeseen Fordin Formula F 5W-30 originaaliöljyä. 5 litran kannu 26€. En oikein ymmärrä miksi nykyään nämä OEM merkkiöljyt (ainakin Ford ja GM mitä puuilossa näkyi) on halvempia kuin vastaavat teboilit, mobilit ja castrolit.
Varmaan kone leikkaa kiinni viimeistään tänään iltapäivällä.
Leave a comment:
-
Joo öljystähän ne koneet aina rikki menee, itsekin kaadan fordin duratecciin tota fordin öljyä koska se on järkevää jo hinnankin puolesta, ei oo ainakaan vielä alkanu kuluttaa öljyä(kopkop)Originally posted by Wesku79 View PostLaitoin eilen 116i:n koneeseen Fordin Formula F 5W-30 originaaliöljyä. 5 litran kannu 26€. En oikein ymmärrä miksi nykyään nämä OEM merkkiöljyt (ainakin Ford ja GM mitä puuilossa näkyi) on halvempia kuin vastaavat teboilit, mobilit ja castrolit.
Varmaan kone leikkaa kiinni viimeistään tänään iltapäivällä.
Turbo penarissa ajattelin kokeilla seuraavaks comma 5w50, tähän asti menty Teboil silver 10w40 ja ei mitään valittamista muuten mutta kuuman pään viskositeetti on ehkä vähän liian luiru(nostimet raplattaa pitemmän räääkin jälkeen)
Leave a comment:
-
Laitoin eilen 116i:n koneeseen Fordin Formula F 5W-30 originaaliöljyä. 5 litran kannu 26€. En oikein ymmärrä miksi nykyään nämä OEM merkkiöljyt (ainakin Ford ja GM mitä puuilossa näkyi) on halvempia kuin vastaavat teboilit, mobilit ja castrolit.
Varmaan kone leikkaa kiinni viimeistään tänään iltapäivällä.
Leave a comment:
-
Minulla on n57b30 koneessa uudesta lähtien Shell Helix ultra öljyt. Ei huonoa sanottavaa. Aika luirulta se vaikuuttaa koneeseen kaataessa, mutta ajanut asiansa. Öljynvaihtovälinä pitänyt 15tkm max.
Leave a comment:
Leave a comment: