Originally posted by bemmeri
View Post
Mitä moottoriöljyä käytätte part II
Collapse
X
-
Ajattelin M62 laittaa tuota teboilia 5-30 muodossa. Esilämmitys kuitenkin hybridisähköllä käytössä.
-
Kyllä sinne riittää ihan perus 5W-40, tai 5W-30
Tuosta vaikka https://www.motonet.fi/fi/tuote/5920...amond-5W-40-4l
Hukkaan menee rahat motulissa. Jos vanos rallattaa, niin korjata ne kannattaa. Vähän ne voi hiljetä matalammalla termostatilla.
Leave a comment:
-
Mennäänkö pahastikin metsään jos kaataa tuota M62TU? Itse järkeilin että voisi olla hyvä tuo vähän korkeampi kuuman pään viskositeetti, kun kuitenkin aika kuumana käyvä kone kyseessä. Joku kans joskus sanoi että vanokset on vähän hiljaisemmat jäykemmillä öljyillä
Ei: niin ja ei ajeta talvella.Last edited by asis; 05-09-2020, 00:18.
Leave a comment:
-
Tää topic pitäs muuttaa muotoon: mitä öljyä ei kannata käyttää koneessa x, niin turha speksaaminen vähenisi
Kun asia on niin, että suurin osa koneista juo katukäytössä "mitä vaan" tietyt erikoistapaukset sitten erikseen.
Tässä vielä öljyinen elämänohje jota itse noudatan:
1. Noudata valmistajan suositusta ( ei välttämättä aina)
2. Käytä täyssynteettistä öljyä
3. Vaihda öljyt usein 10-15tkm
Näillä ohjeilla et eksy haahuilemaan vaihtokonetta autoosi kovin helposti
Leave a comment:
-
Valvolinen VR-1 Racing on ainakin aiemmin ollut varsinkin ilmajäähypossumiesten suosiossa, erityisesti ratakäytössä. Eli eiköhän se saman ikäluokan penareissakin toimi oikein hyvin.
Leave a comment:
-
m50 turboon lorautin VALVOLINE VR1 RACING 20W-50 testiin. Aikasemmin menty teboilin goldilla. Joku muu käyttänyt tuota Valvolineä ?
Leave a comment:
-
Onneksi olkoon, myönnän virheeni sekoitin s50b32 ja s52 moottorit keskenään joilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.
Leave a comment:
-
Vastaan tällä kauniilla omalla vastauksellasi millä joskus vastasit minulle.Originally posted by MH motorsport View PostHyvä ja edullinen öljy jota itse olen omiin ja tuttujen vanhempiin harrasteautoihin kaatanut kesäkäytössä. M52 ja s52 ei nyt ihan voi öljyjen kannalta vertailla kun toisessa on erilaiset laakerivälykset ja toisessa hydraulinostimet. Taisi s52 olla vielä rautalohkollakin.

Leave a comment:
-
Totta turiset, jotenkin ajattelin s52 että olisi s50b32.Originally posted by Pazi88 View PostM52 ja S52 on identtisillä välyksillä ja muutenkin lähes identtiset. Erona isku, poraus ja nokkien speksit. Tarkoitat varmaan S50 konetta että on erilainen ja ei hydrauli nostimia jne.
Joo usa mallin m3 pannu jossa on "m50b30"
Leave a comment:
-
Originally posted by MH motorsport View PostM52 ja s52 ei nyt ihan voi öljyjen kannalta vertailla kun toisessa on erilaiset laakerivälykset ja toisessa hydraulinostimet. Taisi s52 olla vielä rautalohkollakin.
M52 ja S52 on identtisillä välyksillä ja muutenkin lähes identtiset. Erona isku, poraus ja nokkien speksit. Tarkoitat varmaan S50 konetta että on erilainen ja ei hydrauli nostimia jne.
Leave a comment:
-
Olen skeptinen tiivisteiden elvytyksestä mutta toyotan ohjaustehostimeen kokeilin elvyttävää öljyä. Vuosi kuskin puolen hammastangosta öljyä, ei pahasti mutta vähän. Oem toyota öljyt pois ja tilalle elvyttävä öljy kiellosta huolimatta (toyota tarvitsee sähköiseen ohjaustehostimeen oman öljynsä jota ei myydä kuin marmolla) ja pyörittelemään ohjausta tehostajan moottori käynnissä että öljy leviää joka puolelle. Ensin lirahti 1/2dl läpi, seuraavana päivänä muutamia tippoja ja kolmantena ei enää mitään. Talven jälkeen lopullinen tulos.Originally posted by markok View PostOnko kukaan kokeillut Valvoline Max Life moottoriöljyä paljon ajetuissa vehkeissä, missä öljyä tihkuu tiivisteistä? Onko tuon tiivisteitä elvyttävä vaikutus pelkkää mainospuhetta ja onko tuo öljy muuten voiteluominaisuuksiltaan millaista? Useampaa eri viskositeettia näyttää nykyisin löytyvän.
Leave a comment:
Leave a comment: