Announcement

Collapse
No announcement yet.

M52 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Electroid
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 992
    • Jyväskylä

    Ei tulpattu vaan laitettu "paremmin" kiinni siihen pönttöön kun oli vähän löyhästi kiinni siinä pöntössä aiemmin...
    - E36 328iA Touring 4/97 -
    Myynissä:
    - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      Muistaakseni oli joskus juttua mutta mikä oli ratkaisuna käynnistyksessä tapahtuvaan "ryntäytykseen"?
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • 316bemi
        BTCF Member
        • Oct 2010
        • 219
        • Joensuu

        Originally posted by Axum View Post
        Muistaakseni oli joskus juttua mutta mikä oli ratkaisuna käynnistyksessä tapahtuvaan "ryntäytykseen"?
        Täällä m52b28 sama homma.Pomppaa siis kylmä startissa(kesällä ei mut jotain alle 10c nii aina ) kierrokset jopa 2krpm hetkeks. Käynti ja kulutus yms muutoin normaalit.:think

        Comment

        • Skarpa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2007
          • 3409
          • Kotka

          GS6-37BZ tai GS6-37DZ -laatikon sovitus M5X-koneen perään. Kirjoittelin ylös, mitä itse asiasta tiedän:

          BMW E30 - Hitsaamisen iloa

          E30 Armo "330i"

          Comment

          • Leinoo
            BTCF Member
            • Oct 2017
            • 149
            • Koski TL

            Koitetaas jos täältä sattuis saamaan jotain apua. Eli koneremontin jälkeen tekee sellaista lämpimällä koneella että kierrokset notkahtelee ja sammuu :think Imusarjassa suhisee ja joku pihisee kun sammuu mutta vaikea paikallistaa mistä tulee.. kaikki katottu läpi silmämääräisesti ja näyttäis olevan ok. Brake cleanerillä koitettu myös että kaikki liitokset pitäis olla tiiviitä ja letkut ehjiä. Ja siis kylmällä koneella käy nätisti.
            E36 M52B28 turbo
            E46 330d M57n
            S1000rr

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              Mikä ero b28 ja b28tu pakosarjan tiivisteillä? tulossa siis b28 pakosarjat b28tu koneeseen.


              Kukaan korvannut huohotusjärjestelmää öljyn keräys säiliöllä?, noissa ei taida olla muuta huomioon otettavaa kuin letkujen halkaisija ettei ala ahdistamaan.
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11150
                • Oulu

                Tu tiivisteissä on pari pultin reikää vähemmän ja lämpösuoja integroituna kattien vuoksi.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Djantikka
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2017
                  • 47
                  • Lahti

                  M52 Vauhtipyörä

                  Pikanen kysymys, mulla on M52B28 kaksoismassa pyörällä, voinko heittää sinne tuon vanhemmasta mallista kiinteän vauhtipyörän? Se on 12m pienempi eli toki kytkin on siinä eri, mutta muuten käykö paikalleen ja toimiiko?
                  Last edited by Djantikka; 25-09-2018, 12:35.

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11150
                    • Oulu

                    Originally posted by Djantikka View Post
                    Pikanen kysymys, mulla on M52B28 kaksoismassa pyörällä, voinko heittää sinne tuon vanhemmasta mallista kiinteän vauhtipyörän? Se on 2mm pienempi eli toki kytkin on siinä eri, mutta muuten käykö paikalleen ja toimiiko?
                    Meinaatko m50 koneen kovaa vauhtista? Sun pitää vaihtaa sen vauhtiksen oma kytkinpaketti, pultit ja kytkinhaarukka kans. Sitten passaa. Ja se on 12mm pienemmällä levyllä. Ei 2mm. Mut pitää kyllä tarpeeksi b28:ssakin.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • Djantikka
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2017
                      • 47
                      • Lahti

                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Meinaatko m50 koneen kovaa vauhtista? Sun pitää vaihtaa sen vauhtiksen oma kytkinpaketti, pultit ja kytkinhaarukka kans. Sitten passaa. Ja se on 12mm pienemmällä levyllä. Ei 2mm. Mut pitää kyllä tarpeeksi b28:ssakin.
                      Itseasiassa m52b25 koneen näköjään, semmonen jääny lojumaan nurkkiin, tosin on varmaan sama kun m50. Ja joo huomasin sieltä jääneen ykösen pois Ja joo löytyy uus kytkinpaketti ja muut kilkkeet tohon, sillä meinasinkin vaihdella ton vauhtiksen...

                      Comment

                      • Pazi88
                        Moderator
                        • Jan 2007
                        • 11150
                        • Oulu

                        Ei taida olla orggis vautis sitten jos on kova, kun m52:een perässä on aina kaksoismassa tehtaan jäljiltä. No joka tapauksessa toimii se b28 koneen perässäkin. Eihän se yhtä hyvin pidä mitä 240mm kytkin, mutta ei tunnu olevan ongelma kunhan kytkinpaketti ei oo jo elämänsä ehtoo puolella.

                        Instagram, YouTube kanava
                        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                        Comment

                        • Djantikka
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2017
                          • 47
                          • Lahti

                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Ei taida olla orggis vautis sitten jos on kova, kun m52:een perässä on aina kaksoismassa tehtaan jäljiltä. No joka tapauksessa toimii se b28 koneen perässäkin. Eihän se yhtä hyvin pidä mitä 240mm kytkin, mutta ei tunnu olevan ongelma kunhan kytkinpaketti ei oo jo elämänsä ehtoo puolella.
                          Okei :think en tiennykkään, luulin että vanhemmissa järestään kova Mutta joo, kuten sanottu, niin paketti on uusi paketissa niin tokkopa tulee sen kanssa ongelmia... Näyttää muuten olleen orkkis koko vanhemmassa M52B25 koneessa 228 ja uuemmassa tuo 240 mikä on taas ollu m52b28 persiissä alunalkaen :think mikähän juju tässä... :think

                          Comment

                          • Pazi88
                            Moderator
                            • Jan 2007
                            • 11150
                            • Oulu

                            Originally posted by Djantikka View Post
                            . Näyttää muuten olleen orkkis koko vanhemmassa M52B25 koneessa 228 ja uuemmassa tuo 240 mikä on taas ollu m52b28 persiissä alunalkaen :think mikähän juju tässä... :think
                            Jep. M5x koneista vain b28 ja b30 on 240mm kytkimellä isomman väännön vuoksi.

                            Instagram, YouTube kanava
                            ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                            Comment

                            • Jka
                              BTCF Member
                              • Sep 2009
                              • 215
                              • jyväskylä

                              Mielenkiinnosta pitää kysyä paljonko porukka on ajanut näillä koneilla. Omalla nyt 460tkm ja ei oo itse koneelle tehty mitään muuta kun öljyjä vaihdellut.
                              E70 X5 4.8i
                              ex: E46 325Ci

                              Comment

                              • Electroid
                                BTCF Member
                                • Jul 2007
                                • 992
                                • Jyväskylä

                                Originally posted by Jka View Post
                                Mielenkiinnosta pitää kysyä paljonko porukka on ajanut näillä koneilla. Omalla nyt 460tkm ja ei oo itse koneelle tehty mitään muuta kun öljyjä vaihdellut.
                                Kaikilla varmaan +400tkm luki mittarissa mitä vaan :think. Käyttötunnit kai kertoisi enemmän kuin pelkät kilsat.
                                - E36 328iA Touring 4/97 -
                                Myynissä:
                                - Rondell 0067 8x17et 35 & 9x17et40 + 225/45 245/40R17 PilotSport5 (+pari varavannetta) -

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎